Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka paljon te lyhennätte lainaanne per kk? siis lyhennys + korot kuukaudessa.

Vierailija
18.09.2008 |

.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli n. 2000 €kuussa, itse asiassa tarkka luku taitaa olla 2300€ (itselläni 1000€ ja miehellä 1300€).

Vaikka otimme asuntolainamme (n. 140 000€ jäljellä) matalien korkojen aikaan, ovat ne nyt tietysti nousseet. Näin ollen kannattavinta sijoitustoimintaa tällä hetkellä on itse asiassa lainan lyhennys - jollei satu olemaan todellinen sijoitusguru ja ennustajaeukko :-)

Oma lyhennykseni on laskettu vielä hyvin väljäksi (koen siis huonoa omaatuntoa siitä, etten lyhennä enemmänkin): 3500€ nettotuloista tonni menee lainaan, lisäksi 800€ talouden yhteisiin menoihin, joihin sisältyy yhtiövastike, ruoat, kotivakuutus, lapsen vaatteet jne. Näin ollen 1700€ jää ihan omiin juttuihin, joista maksan suurempia kulueriä vain autovakuutuksen ja bensat (auto on velaton).

Teillä voisi varmaan hyvinkin olla suurempi kk-erä ilman, että näännytte nälkään :-)

Me olemme molemmat kohtuullisen hyvätuloisia (minun palkka 4050 ja miehen palkka 4600) mutta lyhennämme asuntolainaa vain 1000e/kk.

Vierailija
42/45 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli laina lyhenee aina 900€/kk ja korot tulevat päälle n. 600€/kk, sitten tietysti vastike, joka on n. 300€/kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tällä hetkellä minun palkka on siis 4050 josta käteen jää n 2700

Tästä minä maksan osuuteni lainan lyhennyksestä eli 500 e/kk

autolainaan 200e/kk

ruokaan minulla menee n 300 e/kk

vakuutukset (lasten sairaskulu, kotivakuutus, mökin vakuutus sekä kahden auton liikenne ja kaskovakuutukset) on n 150e/kk

lasten vaatteisiin ja hygieniatuotteisiin n 100 e/kk

omiin hygieniatuotteisiin, kampaamolaskuihin ja vaatteisiin n 150e/kk

työpäivän aikana syötyihin lounaisiin n 170e/kk

Ulkona syömisiin perheen ja ystävien kesken n 100e/kk

ym ym

Ok pystyisimme lyhentämään lainaa enemmänkin, mutta haluamme jättää rahaa myös säästöön jotta voimme matkustella ym

Me otimme lainamme melko matalien korkojen aikaan ja pankin henkilökunta sai meidät ylipuhuttua ottamaan korkokaton eli maksamme tällä hetkellä korkoa joka on huomattavasti alle 12kk euroborin.

Meillä oli n. 2000 €kuussa, itse asiassa tarkka luku taitaa olla 2300€ (itselläni 1000€ ja miehellä 1300€).

Vaikka otimme asuntolainamme (n. 140 000€ jäljellä) matalien korkojen aikaan, ovat ne nyt tietysti nousseet. Näin ollen kannattavinta sijoitustoimintaa tällä hetkellä on itse asiassa lainan lyhennys - jollei satu olemaan todellinen sijoitusguru ja ennustajaeukko :-)

Oma lyhennykseni on laskettu vielä hyvin väljäksi (koen siis huonoa omaatuntoa siitä, etten lyhennä enemmänkin): 3500€ nettotuloista tonni menee lainaan, lisäksi 800€ talouden yhteisiin menoihin, joihin sisältyy yhtiövastike, ruoat, kotivakuutus, lapsen vaatteet jne. Näin ollen 1700€ jää ihan omiin juttuihin, joista maksan suurempia kulueriä vain autovakuutuksen ja bensat (auto on velaton).

Teillä voisi varmaan hyvinkin olla suurempi kk-erä ilman, että näännytte nälkään :-)

Me olemme molemmat kohtuullisen hyvätuloisia (minun palkka 4050 ja miehen palkka 4600) mutta lyhennämme asuntolainaa vain 1000e/kk.

Vierailija
44/45 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käteen jää n. 4500-5000 e/kk, useimmiten se 5000 e.

Vierailija
45/45 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joista asuntolainaa on reilu 1000 e ja loput auto- ja opintolainoja. Nettotulot yht. n. 3800 e / kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi