Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten teillä vietetään äitienpäivää?

Vierailija
02.05.2025 |

Onko teillä jo suunnitelmia äitienpäivälle? Entä esimerkiksi perinteitä tai jotain tiettyä kaavaa mitä äitienpäivään kuuluu? 

Kommentit (158)

Vierailija
121/158 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin opettaja niin en takuulla vapauttaisi ketään tekemässä äitienpäiväkortteja. Kuuluu suomalaisiin juhlaperinteisiin. Jos äitiä ei ole niin tehköön mummolle tai vaikka tädille.

Vierailija
122/158 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole varaa, kiitos kokoomuksen ja persujen, juhlia ÄitenpäivääKÄÄN :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/158 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pyrin olemaan jossain mahdollisimman kaukana kotoa tekemässä itselleni mieluisia asioita. Yhtenä vuonna olin ystävättären kanssa hotellissa, tänä vuonna menen toisen ystävättären kanssa telttailemaan. Se on äitienpäivä, ei lasten tai isien päivä. 

Vierailija
124/158 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär kun muutti pois kotoa, niin ei ole olltu mitään perinteitä. Tuskin edes muistavat mun olemassa olosta. Pojat, ehkä halaavat.. mies voi tehdä ruuan kys päivänä, jos sillä tuulella on. Tai sitten woltataan.

Tytär ei ehdi itse taaskaan käymään,  kun on harrastuksessaan. :(

Vierailija
125/158 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin opettaja niin en takuulla vapauttaisi ketään tekemässä äitienpäiväkortteja. Kuuluu suomalaisiin juhlaperinteisiin. Jos äitiä ei ole niin tehköön mummolle tai vaikka tädille.

Luuletko sä, että opettajatkaan vuodesta toiseen haluaa ideoida jotain äitienpäiväkortteja? Varsinkin ne askartelutaidottomat opettajat`. Sehän on aivan jäätävää kärsimystä sellaisille.

Vierailija
126/158 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä yksikään lapsi kärsi siitä jos koulussa tehtäisiin edelleen ne äitienpäiväkortit. Kortin voi tehdä myös esimerkiksi mummolle. On lapsen omakin etu että osallistuu koulussa samalla tavalla kuin muutkin eikä vaadi erityiskohtelua.

Miksi luulet, että lapsella olisi mummo? tai edes täti? Kummi? Naapuri? Lapsi voi tehdä vaan kortin tai sitten vaikka piirustaa omiaan sen aikaa.

Vierailija
127/158 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole varaa, kiitos kokoomuksen ja persujen, juhlia ÄitenpäivääKÄÄN :(

Paljonko halaus maksaa? Mä saan tekstiviestin, sekin on melko halpa. Juhlia voi ihan ilmaiseksi.  Laulaa, muistella, kiittää, runoilla, pitää sylissä.

Vierailija
128/158 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä yksikään lapsi kärsi siitä jos koulussa tehtäisiin edelleen ne äitienpäiväkortit. Kortin voi tehdä myös esimerkiksi mummolle. On lapsen omakin etu että osallistuu koulussa samalla tavalla kuin muutkin eikä vaadi erityiskohtelua.

Miksi luulet, että lapsella olisi mummo? tai edes täti? Kummi? Naapuri? Lapsi voi tehdä vaan kortin tai sitten vaikka piirustaa omiaan sen aikaa.

Tuossahan lukikin että esimerkiksi. Tekee vaikka isälle, kasvattivanhemmille, lastenkodin henkilökunnalle tai sossuille, mutta äidittömyys ei ole syy lintsata koulusta.

Vierailija
129/158 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo saa nukkua pitkään ja teen aamupalan, mutta se ei oikeastaan ole mitään erikoista koska teen vaimolle viikonloppuisin aina aamupalat. Iltapalat valmistan hänelle joka päivä.

Pitkään nukkuminen onnistuu koska lapsi on isällään.

Vien vaimon myös brunssille.

Vierailija
130/158 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aion käydä istuttamassa orvokkeja äitini haudalle. Sitten kotona keitän kahvit ja syön sen kanssa yhden palan tummaa suklaata.

Miksei 2 palaa ?

Vierailija
131/158 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko suvun äitejä näkemässä tai synnärillä.

Vierailija
132/158 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma puolisoni aina sanoo, etten ole hänen äitinsä, niin ei laita mulle aamukahvia. Mikäs siinä, saan sen toki itsekin keitettyä. Näitä mietin aina, jos lapsia ja heillä jo puolisoita, onko tuo päivä aikuisille lapsille kovin kiireinen, kun käyvät molempien äitejä tervehtimässä, vai miten olette sopineet? 

Vierailija
133/158 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi äitienpäivää ei tarvitse itsellä vouhottaa.

Muistelee hetken mennyttä siinä se.

Ei minua toisten juhlimiset haittaa.

Vierailija
134/158 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluissa ja päiväkodeissa voisi olla teemana läheisen päivä ja kertoa,että kortin voi tehdä äidille,mummolle,tai muulle läheiselle.

Koska nykyään on erilaisia perheitä ja nimikkeitä. Lapsi kuitenkin miettii,että kenelle kortin voi antaa,kun omaa äitiä ei ole. On sijaisperheitä,sijoitus perheitä, ym. Sama juttu isänpäivänä.

Vierailija
135/158 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan äidin haudan kauniiksi ja leivon äidin muistolle kakun. Ikävä on .

Vierailija
136/158 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti mennään äidillemme kahville ja/tai syömään. Minä, siskoni ja kummankin tyttäret. En sitten tiedä, onko omalla tyttärelläni jotain suunnitelmia minun pääni menoksi, hän on kuitenkin nyt tulossa opiskelupaikkakunnaltaan ensi viikonlopuksi käymään.

Eikös juhlan pitäisi mennä niin, että lapset laittavat Äidille sen juhlan eikä päinvastoin!

Onneksi minulla on fiksu lapsi joka ymmärtää ja järjestää juhlan minulle, Äidilleen. Ihanaa!

Itse järjestän aina itse äitienpäivän, niin tulee juuri sellainen kuin haluan.

Kyllästyin jo ennen oman lapseni saamista yhden tutun jokavuotiseen valitusmaratoniin, kun joka vuosi odotti äitienpäiväksi jotain tosi spesiaalia, mutta koskaan perhe ei onnistunut tässä korkealentoisessa tehtävässä. Ja tämä oli sitten surkeaakin surkeampi kohtalo toisen mielestä, kun sai "vain" tyyliin kahvit ja kortit. 

Vierailija
137/158 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijalapsi tulee kotiin, nuorempi asuu muutenkin täällä vielä. Syödään jotain hyvää ja nuoret tekee kakun :) ei ole rahaa ravintolaan. Mulle tärkeintä on viettää päivä lasteni kanssa.

Vierailija
138/158 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo saa nukkua pitkään ja teen aamupalan, mutta se ei oikeastaan ole mitään erikoista koska teen vaimolle viikonloppuisin aina aamupalat. Iltapalat valmistan hänelle joka päivä.

Pitkään nukkuminen onnistuu koska lapsi on isällään.

Vien vaimon myös brunssille.

Lapsi on isällä äitienpäivän? Kuka tampio tekee tuollaisen tapaamissopimuksen? Varmaan sitten äidillään isänpäivänä. 

Vai sinäkö se olet vaimosi lapsi?

Vierailija
139/158 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti asuu 600 km päässä, enkä pääse viettämään sitä taaskaan hänen kanssaan.. surullista...

ainoa tapa onkin soitella....

Vierailija
140/158 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aion käydä istuttamassa orvokkeja äitini haudalle. Sitten kotona keitän kahvit ja syön sen kanssa yhden palan tummaa suklaata.

Miksei 2 palaa ?

tai koko levyn...?