Miten teillä vietetään äitienpäivää?
Onko teillä jo suunnitelmia äitienpäivälle? Entä esimerkiksi perinteitä tai jotain tiettyä kaavaa mitä äitienpäivään kuuluu?
Kommentit (158)
Sellainen joka suht helposti oppii elämään uudessa tilanteessa ja käsittelemään muutoksia, menetyksiä, muuttuvia elämäntilanteita, muutoksia suunnitelmissa jne, sekä pystyy näistä huolimatta jatkamaan elämää ja näkemään tulevaisuutta.
Ettekö tajua miltä se tuntuu kun muut puhuu äideistään?
Vierailija kirjoitti:
Miltä?
Laitan äidille viestin. Emme pidä muuten juuri yhteyttä. Kiehukoon liemissään myrkyllinen akka kun niitä vuosikymmenet keitteli. Anoppia käydään näkemässä. Jo vuosia näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti mennään äidillemme kahville ja/tai syömään. Minä, siskoni ja kummankin tyttäret. En sitten tiedä, onko omalla tyttärelläni jotain suunnitelmia minun pääni menoksi, hän on kuitenkin nyt tulossa opiskelupaikkakunnaltaan ensi viikonlopuksi käymään.
Eikös juhlan pitäisi mennä niin, että lapset laittavat Äidille sen juhlan eikä päinvastoin!
Onneksi minulla on fiksu lapsi joka ymmärtää ja järjestää juhlan minulle, Äidilleen. Ihanaa!
Kyllähän syntymäpäivä juhlien viettäjäkin itse järjestää juhlat ja vieraat tuo lahjoja,eikös tässä ole sama homma,eri asia on jos tarjoilu onkin lahja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivitän jotain kivaa someen
Ihan yleisesti kaikille että otattehan huomioon somessa myös nämä joille äitienpäivä ei ole mikään iloinen tai onnellinen päivä. Tuntuu pahalta kun itsekkäät tuttavat postaa somessa kaikkea ihanaa mitä ovat tehneet äitiensä kanssa vaikka tietävät että äitini kuoli kun olin lapsi. Olisikin hyvä että jokainen tarkastelisi omaa some käytöstään.
Ikinä en koskaan voisi mistään iloita tai mitään juhlia, jos aina ajattelisin niitä mielensäpahoittajia, jotka ovat äidittömiä, isättömiä tai lapsettomia. En myöskään saisi kertoa, että matkustelen, kun ei kaikilla ole siihen varaa. Tai, että olen perinyt kesämökin, kun ei kaikki saa niitä perintöjä. Jollekin tulee paha mieli, kun vietän aikaa sisarusteni kanssa, kun ei kaikilla ole siskoja ja veljiä. En myöskään saisi syödä ruisleipää, kun ei kaikki voi sitä syödä, kun jollain on kuitenkin keliakia. Viinaakaan en voi ottaa, kun naapuri on toipuva alkoholisti, eikä kestä katsella muiden juomista.
Jää nähtäväksi. Luultavammin samoin kuin mitä tahansa sunnuntaita. Meidän suvussa se on aina yllätys, muistaako kukaan tänä vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä saanko korttia, koska alkuviikosta tuli just viesti lapsen koulusta, että koulussa ei tehdä äitienpäiväkortteja, koska kaikilla lapsilla ei ole äitiä. Tiedän että luokalla on ainakin yksi jonka äiti on kuollut, joten ilmeisesti siihen viitaten. Kuitenkin aika typerää, että sen takia pitää kokonaan lopettaa äitienpäiväkorttien tekeminen.
Tämä on nykypäivää. Jos jonkun äiti on kuollut, muillakaan ei saa olla äitiä. Samoinhan se on isänpäivänä.
Naurettavintahan koko hommassa on se, että se ei edes auta yhtään mitään. Äitienpäiväkorttien tekemättä jättäminen ennemminkin lisää sitä huomiota ja tuo asiaa esille. Jos äitienpäiväkortit tehtäisiin ihan normaalisti niin myös se äitinsä menettänyt voisi olla mukana eikä häneen kohdistuisi mitään erityishuomiota.
Totta.
Kaverin vanhemmat on kuolleet hänen ollessa lapsi ja voi sitä äitienpäivädraamaa, toki sama homma isänpäivänäkin. Isovanhempansa vaativat ettei kaverin tarvi osallistua äitienpäiväkorttien tekemiseen ja tämä pääsi koulusta aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole muiden syytä jos sinulla on ongelma
Lapset vie äidilleen jos sellainen on itse tehdyn kortin ja kukkia. Jutellaan juodaan kahvit ja katsellaan valokuvia äidin nuoruudesta . Hänen äidistään. Viedään haudalle kukkia MUMMUILLE ja viedään yhdessä roskat ja vähän autellaan. Aikuiset lapset vie äidilleen kukkia mutta myös joskus pidin syömään tai tuo ruokaa. Isoäitejä muistetaan sekä eläviä että kuolleita. Ne joilla ei ole äitiä voi käydä hautausmaalla tai muistaa niitä jotka on häntä hoitanut lapsena niinkuin mummut tädit tai hoitaja tädit. Adoptiolapset vie kukkia sille pidin korvikkeelle. Isän päivä on sitten myöhemmin. Pojat muistaa silloin isäänsä. Ja tytöt. Ja lapsenlapset.
Narkomaanit on varastanut äitinsä rahat ja muidenkin äitien rahat ! Tee siis parannus ja käänny.
Meidän suomalaisessa kulttuurissa jos vanhemmat on kuollut käydään hautausmaalla viemässä sinne kukkia. Ja elossa oleville isoäidille tai haudalle. Mutta jos et ole kristitty pysy omassa uskonnossasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti mennään äidillemme kahville ja/tai syömään. Minä, siskoni ja kummankin tyttäret. En sitten tiedä, onko omalla tyttärelläni jotain suunnitelmia minun pääni menoksi, hän on kuitenkin nyt tulossa opiskelupaikkakunnaltaan ensi viikonlopuksi käymään.
Eikös juhlan pitäisi mennä niin, että lapset laittavat Äidille sen juhlan eikä päinvastoin!
Onneksi minulla on fiksu lapsi joka ymmärtää ja järjestää juhlan minulle, Äidilleen. Ihanaa!
Kyllähän syntymäpäivä juhlien viettäjäkin itse järjestää juhlat ja vieraat tuo lahjoja,eikös tässä ole sama homma,eri asia on jos tarjoilu onkin lahja.
No eihän järjestä automaattisesti, vaan synttärisankarille voidaan myös järjestää juhlat hänen puolestaan. Lapsetkaan ei järjestä itse juhliaan, miksi jonkun vanhan äidin sitten tarttisi. Kyllä se on vähän tilanteesta ja ihmisestäkin kiinni, järjestääkö sankari itse vai muut ne juhlat. Äitien- ja isäinpäivää pitää monet sellaisena päivänä, kun se sankari saa vain olla.
Äidilleni ostan jonkun kivan kasvin, macaron-leivoksia ja täytekakun. Itselläni ei ole lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Tuota että kouluissa ei tehdä äitienpäiväkortteja perustellaan sillä, että se on kova paikka niille joilla ei ole äitiä. Mutta onko tosiaan? Tuntuu että aikuiset suree tuota enemmän kuin lapset itse.
Mites tästä nyt numero saadaan kouluissa tehdä, jos ei ole äitiä lainkaan, kun ei siitäkään saa tehdä numeroa, jos on kaksi äitiä perheessä?
Naurattaa tämä ryssävihainen geenipiikitetty maapalloon uskova Jumalaton kansa ! Juostaan manipulaatioista toiseen ja kauppa käy. Onko hauskaa olla joukkohypnoosissa, onko :D
Mietin juuri, että olisi kiva mennä paistamaan makkarat luontoon. Lapset ja mies ja oma äiti mukaan.
Äidille kortti ja lahja, ehkä leivotaan jotain ja keksitään jotain kivaa tekemistä. Äitipuolelle annan kortin, lahjan ja halauksen. Jos ei nähdä äitienpäivänä niin lähetän viestin.
Se on toinen päivä vuodessa kun nähdään porukalla yhdessä saman pöydän ääressä. Joulun lisäksi siis. Äiti yleensä tykkää tehdä ruuat.