Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä vietetään äitienpäivää?

Vierailija
02.05.2025 |

Onko teillä jo suunnitelmia äitienpäivälle? Entä esimerkiksi perinteitä tai jotain tiettyä kaavaa mitä äitienpäivään kuuluu? 

Kommentit (158)

Vierailija
61/158 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ei ole taloudellisia resursseja juhlia niin äitien- kuin muidenkaan tai muitakaan päiviä. 

Vierailija
62/158 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivitän jotain kivaa someen 

Ihan yleisesti kaikille että otattehan huomioon somessa myös nämä joille äitienpäivä ei ole mikään iloinen tai onnellinen päivä. Tuntuu pahalta kun itsekkäät tuttavat postaa somessa kaikkea ihanaa mitä ovat tehneet äitiensä kanssa vaikka tietävät että äitini kuoli kun olin lapsi. Olisikin hyvä että jokainen tarkastelisi omaa some käytöstään.

Onhan moni äiti menettänytkin lapsensa. Henkilökohtainen tragedia on henkilökohtainen tragedia. Suosittelen käsittelemään omasi, jotta voit olla iloinen tai neutraali toisten äitiyksistä.

Äidittömyydessä on myös etuja, vaikkei niin saisi sanoa. Kukaan ei holhoa, vapautta riittää. Kannattaa yrittää ottaa ilo irti siitä mitä on, vaikka se tuntuisi epäloogiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/158 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käymme seurakunnassamme äitienpäiväjuhlassa. Saa lapsemmekin kakkua. Olemme heitä köyhiä jotka saavat hyvien ihmisten siunattuja armopaloja. 

Vierailija
64/158 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käymme seurakunnassamme äitienpäiväjuhlassa. Saa lapsemmekin kakkua. Olemme heitä köyhiä jotka saavat hyvien ihmisten siunattuja armopaloja. 

Niin. Mutta muistammehan toki rikkaan, kamelin ja neulansilmän... Ja " ...mitä olette tehneet yhdelle näistä pienimmistä..." Siis voi niitä jotka ovat pieninten hädän titen aiheuttaneet !

Vierailija
65/158 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan yleisesti kaikille että otattehan huomioon somessa myös nämä joille äitienpäivä ei ole mikään iloinen tai onnellinen päivä. Tuntuu pahalta kun itsekkäät tuttavat postaa somessa kaikkea ihanaa mitä ovat tehneet äitiensä kanssa vaikka tietävät että äitini kuoli kun olin lapsi. Olisikin hyvä että jokainen tarkastelisi omaa some käytöstään.

Myös niille jotka ovat lapsettomia ei omasta tahdostaan, ikävä päivä. Olen samaa mieltä,  että vähän voisi miettiä mitä Suomeen laittaa

Vierailija
66/158 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös niille jotka ovat lapsettomia ei omasta tahdostaan, ikävä päivä. Olen samaa mieltä,  että vähän voisi miettiä mitä Suomeen laittaa

Olette te hulluja. 🤪 Muutko eivät saisi juhlia sitten yhtään mitään kun kaikki juhlapäivät ovat joillekkin hyvin ikäviä. 🤔

Suvaitaanhan surijoillekkin suru päivänsä ja saa surra ihan omassa rauhassaan eikä juhlijat sitä estä.

Vierailija
67/158 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitienpäivä on äitien juhla- ja muistopäivä.

Niin. Hyvien ja kasvatustehtävässään onnistuneiden äitien. 

Vierailija
68/158 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitienpäivänä tuntuu aina jonkinlainen ikävä, koska menetin mummoni ollessani teini. Sen jälkeen äitienpäivät oli ihan erilaisia kun ei ollut mummoa. Nykyään juhlitaan äitienpäivää äitini kanssa, hankin hänelle kortin ja jonkun lahjan.

Vierailija
69/158 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään. Ei ole lapsia ja oma puoliso ja äiti jo haudassa.

Tarkoitus olisi pyytää joku tuttu yh -äiti lauantai-illan ja seuraavan yön sänkyjumppaan.

M35

Vierailija
70/158 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kuulema grillaa silloin ja tyttäret hoitavat kakun.

Vierailija
71/158 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän sään salliessa syömme jäätelöt jossain ulkona, jos yli 90 v jaksaa lähteä. Vaihtoehtoisesti vien hänelle leivoksen ja keitän kahvit. Ennen ostin jonkun kivan puseron tai vastaavan lahjaksi. Äitini on aina ollut hienohelma sekä tarkka ulkonäöstään ja löysinkin yksi päivä siivotessani suurimman osan ostamistani vaatteista pussista vaatehuoneen perältä🤣. 30-luvun lapsi ei ole oppinut sanomaan kiitos ei.

Vierailija
72/158 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joko äitienpäivä brunssi tai mennään ulos syömään. 

Vierailija
73/158 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Lapseni on kuollut.

Vierailija
74/158 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä saanko korttia, koska alkuviikosta tuli just viesti lapsen koulusta, että koulussa ei tehdä äitienpäiväkortteja, koska kaikilla lapsilla ei ole äitiä. Tiedän että luokalla on ainakin yksi jonka äiti on kuollut, joten ilmeisesti siihen viitaten. Kuitenkin aika typerää, että sen takia pitää kokonaan lopettaa äitienpäiväkorttien tekeminen.

Vierailija
75/158 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sinullakin äiti vaikka onkin kuollut jo aiemmin ja sinä voi juhlia häntä omalla tavallasi.

Vierailija
76/158 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en ole tulossa kipeäksi, niin menen mutsille kahville. Ehkä joku jälkikasvustakin lähtee mukaan, koko perhe ei (se vihaan meitä, mutta vaatii että pitää käydä kuuntelemassa valituksia miten elämä on kurjaa ja hänellä kaikkein kurjinta jne jne).

Itselläni ei varmaan mitään. Todennäköisesti en saa mitään tänäkään vuonna, vaikka lapset aikuisia. 

Vierailija
77/158 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitienpäivänä tuntuu aina jonkinlainen ikävä, koska menetin mummoni ollessani teini. Sen jälkeen äitienpäivät oli ihan erilaisia kun ei ollut mummoa. Nykyään juhlitaan äitienpäivää äitini kanssa, hankin hänelle kortin ja jonkun lahjan.

Mummon kuolema onkin ihan eri asia kuin äidin.

Vierailija
78/158 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä saanko korttia, koska alkuviikosta tuli just viesti lapsen koulusta, että koulussa ei tehdä äitienpäiväkortteja, koska kaikilla lapsilla ei ole äitiä. Tiedän että luokalla on ainakin yksi jonka äiti on kuollut, joten ilmeisesti siihen viitaten. Kuitenkin aika typerää, että sen takia pitää kokonaan lopettaa äitienpäiväkorttien tekeminen.

Onhan tämä ihan älytöntä. Äitienpäivä on kuitenkin aika perinteinen suomalainen juhla ja käsittääkseni kouluihin kuuluu myös juhla- ja tapakasvatus, ainakin tältä osin että käsitellään ajankohtaisia juhlia ja teemoja myös koulussa.

Vierailija
79/158 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse äiti ja isoäiti. En ole koskaan ymmärtänyt miksi yksi päivä vuodessa on joku ihme äitien hypetyspäivä. En ole mitenkään ansioitunut, ehkä olen kade "hyville" äideille?

Minulla on äitienpäivä aina, kun saan halata lapsiani, olla heidän perheidensä kanssa ja lapsenlapset halivat. Vanhin lapsenlapsi valmistuu mieleiseensä ammattiin, arvostan ja kunnioitan häntä. Yksi on armeijassa ja kaksi vielä koulussa. Kaikki rakkaitani.

Vierailija
80/158 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette te hulluja. 🤪 Muutko eivät saisi juhlia sitten yhtään mitään kun kaikki juhlapäivät ovat joillekkin hyvin ikäviä. 🤔

Suvaitaanhan surijoillekkin suru päiväns

Samaa mietin. Jos jonkun äiti on kuollut, niin muutkaan eivät saisi juhlia ja kertoa äidistään. Käsittämätön äitikateus. Oma äitini kuoli 15 vuotta sitten. Elämä on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi