Ihastunut työkaveri - vituttaa mennä töihin
Jos teillä viriää ihastus työkaverianne kohtaan, älkää kertoko sitä hänelle itselleen. Ainakaan jos hän on naimisissa eikä osoita selkeää kiinnostusta. (Ystävällinen käytös ei ole = kiinnostus! ) Itseäni vituttaa mennä töihin yhden ihastuneen takia, joka tuntuu saaneen ylikierroksia kevätauringosta, vaikka ei mitään vastakaikua tunnustukselleen aikanaan saanut. En halunnut, että hän menettäisi kasvonsa, vaan jatkoin työtoveruutta aivan kuin ennenkin ja toivoin tunteen laantuvan ajan kanssa.
Nyt vain valitettavasti tuntuu siltä, että kohta joudun jo sanomaan ikävästi, koska käytös on liian tuttavallista, vihjailevaa ja itselläni olo epämukava. Joudun vieläpä tekemään vähän tiiviimmin töitä tämän henkilön kanssa erään projektin tiimoilta seuraavien viikkojen aikana. Yök. Olen nainen ja kyseessä mies, vieläpä merkittävästi (15v) vanhempi.
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Kuvitelkaapa, että joka ikinen työpäivä joku tyyppi, josta et ole yhtään kiinnostunut, tulee toimistolla viereen seisomaan, ja seisoo siinä niin kauan, että SINÄ keksit jotain juttelemisen aihetta.
Seisoo vain mykkänä ja tuijottaa.
Joskus työpaikkaihastukset on yhtä tuskaa.
Jaa. Itse ajattelen, että kyseinen henkilö on arempi ja kokee minut turvalliseksi hengailla lähettyvillä. Mutta minä en näekään joka paikassa ihastusta, vaan ihmiset ihan vain ihmisinä.
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mutta mielestäni minkäänlainen koskettelu ei kuulu työpaikalle - ei miesten, ei naisten. Olo olisi erittäin epämukava jos kuka tahansa työkaveri alkaisi ottamaan kiinni olkapäästä jutellessaan tai muuta vastaavaa.
Minusta taas kuuluu. PIdän siitä että minua kosketetaan. Pidän naisten kosketuksesta enemmän mutten vierasta miestenkään kosketusta. T:Keski-ikäinen mies
Jos on järjellinen esihenkilö sekä järjellinen työpaikka, jossa henkilöstöasiat osataan, kannattaa viedä esihenkilön kautta.
Tai jotenkin yleisesti tiedoksi kaikille, että tämä on työpaikka, jossa tehdään töitä. Henkilökohtaiset suhteet, jos niitä on, hoidetaan muualla.
"Ystävällinen käytös ei ole = kiinnostus!"
Ystävällinen käytös ei ole on yhtä kuin kiinnostus😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mutta mielestäni minkäänlainen koskettelu ei kuulu työpaikalle - ei miesten, ei naisten. Olo olisi erittäin epämukava jos kuka tahansa työkaveri alkaisi ottamaan kiinni olkapäästä jutellessaan tai muuta vastaavaa.
Minusta taas kuuluu. PIdän siitä että minua kosketetaan. Pidän naisten kosketuksesta enemmän mutten vierasta miestenkään kosketusta. T:Keski-ikäinen mies
Moni valitsee mieluiten itse, kuka saa koskettaa, kuka ei.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Ällöä. Eikö se tehoa, että puhut miehestäsi kovaan ääneen? Tyyliin olipa ihana viikonloppu, kun sai vaan olla oman kullan kainalossa jne.
Korosta myös miehesi kuntoa ja nuoruutta, tyyliin on se kova jätkä toi mun mies, moottorisahalla veti paloiksi siirtolavallisen tukkeja yhdessä illassa! On se kova! Hieroin sitten mussukan hartioita myöhemmin, oli kyllä sen ansainnut!
Olet vissiin nainen? Sillä tuohan vaan lisää miehessä tarvetta osoittaa olevansa parempi, kuin nykyinen ruotsia puhuva surkimusaviomies?
"Olet vissiin nainen?" 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 tämä on YHÄ EDELLEEN NAISTEN PALSTA. 🙄🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni valitsee mieluiten itse, kuka saa koskettaa, kuka ei.
Tietenkin toinen pitää ottaa huomioon. Vastaus oli kommenttiin jossa toivotaan ettei kukaan kosketa ketään. Minusta se on väärin. On ihmisiä jotka pitävät kosketuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Nooh, jos se nyt on niin ihastunut suhun nii anna sen pukata
Niin, saattaisihan se rauhoittua pienestä lyhytaikaisesta työpaikka romanssista, tai sitten ei. Vaikea asia, voisi innostuu vaan lisää, ja joutusit jättämään miehesi ja menemään vaimoksi sille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Ällöä. Eikö se tehoa, että puhut miehestäsi kovaan ääneen? Tyyliin olipa ihana viikonloppu, kun sai vaan olla oman kullan kainalossa jne.
Korosta myös miehesi kuntoa ja nuoruutta, tyyliin on se kova jätkä toi mun mies, moottorisahalla veti paloiksi siirtolavallisen tukkeja yhdessä illassa! On se kova! Hieroin sitten mussukan hartioita myöhemmin, oli kyllä sen ansainnut!
Olet vissiin nainen? Sillä tuohan vaan lisää miehessä tarvetta osoittaa olevansa parempi, kuin nykyinen ruotsia puhuva surkimusaviomies?
Eikö täällä käy miehiä? Onko tasa-arvo sitä, että miehet eivät saa ääntään kuuluville?
Kiitän jälleen monista asiallisista vastauksista. Olette antaneet paljon ajattelemisen aihetta.
Joku epäili, kerroinko oikean vai siloitellun version tavasta, jolla kommunikoin miehelle. Olen kertonut täällä täsmälleen sen, mitä tilanteessa aikanaan sanoin. Mies tunnusti ihastuksensa kasvotusten ja puhuin hänelle myös itse kaiken kasvotusten. Ei mitään viestiliikennettä tms. typerää. Tämän jälkeen mies oli ensin jokusen päivän kuin ei mitään, sitten jonkin aikaa varsin tyly ja yleisesti kiukkuinen. Joululomien jälkeen tilanne palasi normaaliksi ja käytös oli talven ajan täysin asiallista ja normaalia. Nyt yhtäkkiä tätä pientä ihmeellistä vihjailua on alkanut satelemaan.
Joku totesi osuvasti, että näitä ihastuneen vihjeitä on vaikea näyttää toteen. Olen aivan samaa mieltä. Jos hän ei olisi sitä ihastustaan suoraan tunnustanut, en varmasti pitäisi näitä juttuja minään, vaan hänen persoonaansa kuuluvina tapoina. Tällä historialla ne kuitenkin saavat eri tavalla merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Eikö täällä käy miehiä? Onko tasa-arvo sitä, että miehet eivät saa ääntään kuuluville?
Vauvat ovat naisia varten. Miehet eivät voi ymmärtää mitä vanhemmuus on. Nuo pettävät ja väkivaltaiset siat!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nooh, jos se nyt on niin ihastunut suhun nii anna sen pukata
Niin, saattaisihan se rauhoittua pienestä lyhytaikaisesta työpaikka romanssista, tai sitten ei. Vaikea asia, voisi innostuu vaan lisää, ja joutusit jättämään miehesi ja menemään vaimoksi sille.
Vierailija kirjoitti:
Musta on myös oleellista miten mies muiden kanssa käyttäytyy. Lauleskeleeko muiden seurassa, koskeeko muita ym. Jos tuo on sen persoonaa, niin eri asia. Jos kohdistuu vain ap:hen, sitten homma on selvä.
Ja ap:n pitää ne rajat kyetä asettamaan
Ei yhtään hymistelyä tms
Sinä ja monet muut olette aivan oikeassa. Oma tehtäväni on asettaa rajat ja siihen psyykkaan itseni nyt viikonlopun aikana.
Tänään taas käsi laskeutui olkapäälle. Paikalla (lähes vieressäni) oli kaksi muutakin ihmistä, kun hänellä oli asiaa, jota piti ilmeisesti tehostaa tällä kosketuksella. Astuin kauemmas, mutta en kehdannut sanoa mitään, koska kollegat seisoivat vieressä. Jälkeenpäin läksytin itseäni, koska jäädyin tilanteessa. Typerää ja noloa. Miksen vain todennut kylmän viileästi "voisitko olla koskematta?" Nyt on pakko kerätä kasaan angstia, ja sanoa ensi kerralla heti ja suoraan. Vielä parempi, jos paikalla on muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta on myös oleellista miten mies muiden kanssa käyttäytyy. Lauleskeleeko muiden seurassa, koskeeko muita ym. Jos tuo on sen persoonaa, niin eri asia. Jos kohdistuu vain ap:hen, sitten homma on selvä.
Ja ap:n pitää ne rajat kyetä asettamaan
Ei yhtään hymistelyä tms
Sinä ja monet muut olette aivan oikeassa. Oma tehtäväni on asettaa rajat ja siihen psyykkaan itseni nyt viikonlopun aikana.
Tänään taas käsi laskeutui olkapäälle. Paikalla (lähes vieressäni) oli kaksi muutakin ihmistä, kun hänellä oli asiaa, jota piti ilmeisesti tehostaa tällä kosketuksella. Astuin kauemmas, mutta en kehdannut sanoa mitään, koska kollegat seisoivat vieressä. Jälkeenpäin läksytin itseäni, koska jäädyin tilanteessa. Typerää ja noloa. Miksen vain todennut kylmän viileästi "voisitko olla koskematta?" Nyt on pakko kerätä kasaan angstia, ja sanoa ensi
Harjoittele vaikka! Sinun on verbaalisesti ojennettaVA häntä!!
Jatkan vielä... Olen todella iloinen, että kirjoitin tämän asian auki. Muuten olisin ehkä katsellut ja ihmetellyt tilannetta liian pitkään.
Saatteko kiinni siitä dilemmasta, kun työpaikalla on kivoja ihmisiä ja mukava ilmapiiri. Ei haluaisi olla se henkilö, joka yhtäkkiä pilaa fiiliksen puuttumalla toisen näennäisviattomaan käytökseen. Mutta eipä tässä todella vaihtoehtoja ole, kun itselleni tilanne on kiusallinen. Kissa pöydälle ensi viikolla. Vaikka tästä jokin myrsky nousisi, on onneksi kesäkin lomineen lähellä. Ja ainahan voin etsiä töitä muualta.
Kiitän myös neuvoista koskien vastuu- ja työsuhdeasioita ammatinharjoittajan näkökulmasta. Luen viestinne varmasti vielä uudelleen ja sulattelen lähestymistapaa. Ehkäpä kokeilen ensin itse laittaa rajat kuntoon ja vasta sitten, jos se ei auta, yhteys yksikön esihenkilöön.
Vierailija kirjoitti:
"Ystävällinen käytös ei ole = kiinnostus!"
Ystävällinen käytös ei ole on yhtä kuin kiinnostus😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 idiootti.
"Jos väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin."
Tuon merkin nimi on YHTÄ SUURI KUIN. Ap:n lause oli täysin oikein muotoiltu.
Ohis
Mielestäni sinun kannattaisi kun hän seuraavan kerran koskettaa, sanoa ihan yksinkertaisesti vaan että "hei, miksi sä koskettelet minua?" Jos hän vastaa jotain että no joo, joo eihän tämä nyt mitään jne, niin jatkat tiukasti että sinulla on omakin mies etkä halua että sua muut koskettelee. Ehkä olisi jopa parempi jos toi ensimmäinen "keskustelu" on niin ettei muita työkavereita ole näkemässä, mutta jos hän vielä tekee sen uudestaan, ja sillä kerralla on muitakin näkemässä niin sanot tylymmin että "miksi koskettelet minua, mähän olen JO sanonut...jne" Kunnon ripitys toisten nähden tekee siitä hänelle nolompaa.
Eihän tollanen voi jatkua.
hra. 47
Vuosien aikana ollut työpaikalla näitä naikkosia jotka täyttäisi loogisella päättelyllä samat kiinnostuneen kriteerit kuin miehetkin. Eli pitkää tuijottelua, lähelle hakeutumista (joskus ihan iholle kiinni) ja koskettelua. Kaksmielistä läppää ja sellaista Me-puhetta esim. että nauraen heittää "pitäiskö meidän mennä viikonloppuna paikkaan X". No sitten yhteen tällaiseen menin itse ihastumaan ja kun lähestyin niin neitohan meni aivan puihin ja alkoi välttelemään. Että mitähän hemmettiä. Nyt minua lähinnä ärsyttää moinen käytös ja tekisi mieli sanoa että pysykää kaukana jos ei ole mitään kerran mielessä.
Eikö suututa nämä vanhemmat naiset jotka tekevät samaa nuorille miehille? Vai onko se sitä parempaa lähentelyä?