Ulla Appelsiini: Itsehän se sitä seksiä halusi, kun osti kahviakin
Malmin kohuttu sairaalatapaus herättää kysymyksen siitä, onko Suomessa jotain pahoin pielessä.
Kommentit (6197)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo U kertoma toiminta siellä toisessa lokaatiossa on ollut pelottavaa! Käykää lukemassa ja sanokaa onko tytöllä ollut mitään mahdollisuuksia tuossa ilmaista itseään. Kovakouraista menoa.
Onko heittää sivunumeroa? Siellä on kuulemma 40 sivua tavaraa. Linkki voisi myös auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt muuten kun laittaa hakuun noiden syytettyjen nimiä niin on kyllä Googlen tulokset melko tyrmäävät.
Ai millä viissiin? Kerro meillekin tai edes ne nimet, niin googlataan itse. Ei kyllä taida itsellä hermo kestää, jos ovat rikollisia
Hakutulos on viittaa pelkästään tähän Malmin juttuun ja vie moneen paikkaan jossa on esimerkiksi se pöytäkirja saatavilla. Yhden nimen tosin vain googlasin, mutta ihmettelen jos muilla olisi erilaiset tulokset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko nää ukrainalaiseksi naamitoituneita venäläisiä?
etunimien kirjoitusasusta palstan asiantuntijat päätelleet, että oikeita ukrainalaisia. On kuulemma iso ero siinä, kirjoitetaanko Sergei venäläisittäin vai Serhii ukrainalaisittain. Kun oli jälkimmäistä, niin aito ukrainalainen kyseessä.
Euroopan yksi korruptoituneimpia valtioita, joissa kohtuvuokraus, lasten myynti ym. jokapäiväistä leipää. Ei pelkkä ukrainalaisuus sankariksi tee.
Ei se ollut pelkästään kirjoitusasusta kiinni, vaan Facebookissa yksi tyyppi ilmoitti olevansa Ukrainasta kotoisin.
Toisella oli someprofiili yksityinen. Mutta sekä etu- että sukunimi ovat tyypillisiä ukrainalaisia nimiä (tämä oli se Serhii).
Kolmas sankari oli latvialainen.
Ja tosiaan, ei ukrainalaisuus ketään sankariksi tee. Sl
Mut Ukrainassaki asuu etnisesti venäläisiä joita Stalin istutti sinne jotta tuhotaan sen maan kansallisidentiteetti
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole koskaan elämäni aikana kysynyt multa suostumusta seksiin. Onko mut raiskattu?
Tuntuuko sinusta siltä? Mentiinkö sinun rajojen yli ja oli alakynnessä
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun vielä harrastin seksiä vieraiden miesten kanssa niin valitsin heidät itse ja tein aloitteen itse. Pidin sitä turvallisempana tapana, koska silloin oli epätodennäköisempää, että heillä olisi ollut jotain hämäriä taka-ajatuksia.
on se teillä naisilla helppoa. Mä en oo koskaan päässy harrastamaan seksiä vieraiden naisten kanssa.
"tyttö on selkeästi osoittanut kieltonsa laittamalla käden kameran eteen ja kääntämällä päätään pois"
Siis tämä lamaantunut tyttö, joka ei pysty ilmaisemaan tahtoaan? Miten selitätte tämän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
etunimien kirjoitusasusta palstan asiantuntijat päätelleet, että oikeita ukrainalaisia. On kuulemma iso ero siinä, kirjoitetaanko Sergei venäläisittäin vai Serhii ukrainalaisittain. Kun oli jälkimmäistä, niin aito ukrainalainen kyseessä.
Euroopan yksi korruptoituneimpia valtioita, joissa kohtuvuokraus, lasten myynti ym. jokapäiväistä leipää. Ei pelkkä ukrainalaisuus sankariksi tee.
Ei se ollut pelkästään kirjoitusasusta kiinni, vaan Facebookissa yksi tyyppi ilmoitti olevansa Ukrainasta kotoisin.
Toisella oli someprofiili yksityinen. Mutta sekä etu- että sukunimi ovat tyypillisiä ukrainalaisia nimiä (tämä oli se Serhii).
Ja to
"Mut Ukrainassaki asuu etnisesti venäläisiä joita Stalin istutti sinne jotta tuhotaan sen maan kansallisidentiteetti"
Totta, mutta molemmilla näistä on hyvin ukrainalaiset sukunimet. Siis noilla sukunimillä ei tule muita hakutuloksia kuin ukrainalaisia ja sellaisia ulkomailla asuvia joilla on ukrainalaiset juuret.
Vierailija kirjoitti:
"tyttö on selkeästi osoittanut kieltonsa laittamalla käden kameran eteen ja kääntämällä päätään pois"
Siis tämä lamaantunut tyttö, joka ei pysty ilmaisemaan tahtoaan? Miten selitätte tämän?
Mitä selittämistä tässä on? Lähinnä se todistaa sitä, että tyttö oli tokkurassa eikä ihan oikeasti pystynyt sanallisesti ilmaisemaan tahtoaan, kun ei pystynyt tuon kovempaan vastustukseen. Meinaatko, että jos tyttö olisi kättään heiluttelemalla yrittänyt ilmoittaa, että lopettakaa, nämä miehet olisivat lopettaneet mitä olivat tekemässä? Eiväthän he lopettaneet kuvaamistakaan! Vastaus käden nostolle kameran eteen oli vain "it's okay". Kuvaaja suostui tytön puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Paljonkin enemmän olisi voinut vaatia niiltä vartijoilta: olisivat esim lähteneet tai toinen heistä tupakalle tytön kanssa niin ei oltais nyt tässä
Tätä ei kyllä stevarikurssilla opetettu. Että voisi lähteä työajalla vokottelemaan varattuja naisia vieraista pöydistä.
En usko, että tytöt oikeasti tykkäisivät. Eikä pomokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja to
Mut Ukrainassaki asuu etnisesti venäläisiä joita Stalin istutti sinne jotta tuhotaan sen maan kansallisidentiteetti
Miten tää nyt oikein menee,jos vuosikymmeniä Ukrainassa asuneet venäläiset ei ole ukrainalaisia, mutta mahdollisesti kuukausia täällä asuneet somalit on ihan yhtä suomalaisia kuin sotaveteraanitkin?
-eri
Miksi tytön piti olla siellä oikeudessa? Kun ollut 17-vuotias teon tapahtuma-aikaan.
"Alle 15-vuotiaan raiskauksen uhrin todistus tulisi aina videoida, jotta hän ei joudu kohtaamaan tekijää uudelleen. 15-17 vuotiaiden uhrien kuuleminen voidaan niin ikään tehdä videotallenteella, mikäli se on tarpeen ottaen teon laatu ja uhrin olosuhteet. "
https://www.minilex.fi/a/raiskausrikoksen-oikeudenk%C3%A4ynti
Luulisi että olis ihan shokissa, kun ne miehet siellä ja juttua käsitellään tulkkienkin välityksellä. Uudelleen traumatisoituminen vielä siihen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Kun mä jouduin oikeuteen uhrina, en pystynyt lukea poliisin raporttia edes. Se pitää aina hyväksyä tai korjata virhekohdat. Laitoin vain kuittauksen sähköpostilla. Sen sai tehdä, kun oli korona. En vaan voinut katsoa tapahtunutta edes tekstinä. Häpesin niin. En kestänyt lukea, miten jutusta kirjoitettiin. Sain avustajan vasta oikeudessa, eli ei ollut ketään jonka kanssa olisin asiasta puhunut etukäteen. Hävetti sekin kun oikeudessa selvisi etten tiennyt mitä poliisi oli asiasta kirjoittanut. Onneksi avustaja ei syyllistänyt mua siitä
Minä en ole pystynyt lukemaan tuomioistuimen ratkaisua, vaikka voitin.
Ote.
Ratkaisun perustelut
Asian tausta ja kysymyksenasettelu
Vastaajat ovat tavanneet heille ennalta tuntemattoman asianomistajan Malmin sairaalan odotustiloissa aamuyöllä 6.10.2024 noin klo 04:30. He ovat kaikki olleet humalassa. Asianosaiset ovat keskustelleet ja seurustelleen (virhe asiakirjatekstissä itsessään, ns. "sick") sairaalan odotustiloissa ja parkkipaikalla noin tunnin ajan niin, että Umanets ja Kyryliuk ovat olleet aktiivisempia kanssakäymisessä asianomistajan kanssa Davidovkiksen ollessa enemmän taustalla. Asianosaiset ovat hieman ennen klo 05.30 siirtyneet sairaalan piha-alueen viereiseen pieneen metsikköön jossa ensimmäiset sikupuoliyhteydet ovat tapahtuneet. Vartijoiden saavuttua paikalle ja osoitettua asianosaisia valolla he ovat siirtyneet toiseen sairaalan läheisyydessä olevaan metsikköön jossa he ovat uudelleen olleet sukupuoliyhteyksissä. Davidovskis ja Umanets ovat poistuneet toisesta metsiköstä ensimmäisenä noin klo 06.00 ja menneet sairaalan pihalla olevalle penkile (virhe jo asiakirjatekstissä itsessään, sick) istumaan. Kyryliuk on jäänyt metsiskköön asianomistajan kanssa ja poistunut hänen kanssaan sieltä viimeisenä noin viisi minuuttia myöhemmin
Tämän verran jaksoin kopsata, ehkä myöhemmin lisää. Raskasta on uudelleenkirjoittaa tiedostoa. Tästä näkee ainakin aikajanan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mä jouduin oikeuteen uhrina, en pystynyt lukea poliisin raporttia edes. Se pitää aina hyväksyä tai korjata virhekohdat. Laitoin vain kuittauksen sähköpostilla. Sen sai tehdä, kun oli korona. En vaan voinut katsoa tapahtunutta edes tekstinä. Häpesin niin. En kestänyt lukea, miten jutusta kirjoitettiin. Sain avustajan vasta oikeudessa, eli ei ollut ketään jonka kanssa olisin asiasta puhunut etukäteen. Hävetti sekin kun oikeudessa selvisi etten tiennyt mitä poliisi oli asiasta kirjoittanut. Onneksi avustaja ei syyllistänyt mua siitä
(Siis katsoin vain lopusta tuomion, mutta en mitään teonkuvauksia jne.)
Vierailija kirjoitti:
Miksi tytön piti olla siellä oikeudessa? Kun ollut 17-vuotias teon tapahtuma-aikaan.
"Alle 15-vuotiaan raiskauksen uhrin todistus tulisi aina videoida, jotta hän ei joudu kohtaamaan tekijää uudelleen. 15-17 vuotiaiden uhrien kuuleminen voidaan niin ikään tehdä videotallenteella, mikäli se on tarpeen ottaen teon laatu ja uhrin olosuhteet. "
https://www.minilex.fi/a/raiskausrikoksen-oikeudenk%C3%A4yntiLuulisi että olis ihan shokissa, kun ne miehet siellä ja juttua käsitellään tulkkienkin välityksellä. Uudelleen traumatisoituminen vielä siihen päälle.
Oliko tyttö enää oikeudenkäynnin aikaan 17v?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan totta :O. Minä taas en pystynyt menemään postilaatikolle hakemaan mitään posteja sen jälkeen, kun sinne oli tullut kaksi uhkaavan näköistä kirjettä käräjäoikeudesta. Luulin, että minut, uhri, on nyt jollain käänteellä päätelty rikolliseksi ja haastettu syyttettynä oikeuteen. Vieläkin sydän hakkaa, kun mietin niitä aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.minilex.fi/a/raiskausrikoksen-oikeudenk%C3%A4yntiLuulisi että olis ihan shokissa, kun ne miehet siellä ja juttua käsitellään tulkkienkin välityksellä. Uudelleen traumatisoituminen vielä siihen päälle.
Oliko tyttö enää oikeudenkäynnin aikaan 17v?
Ei ollut. Täytti 18 viime syksynä.
Tämän verran jaksoin kopsata, ehkä myöhemmin lisää. Raskasta on uudelleenkirjoittaa tiedostoa. Tästä näkee ainakin aikajanan.
iPhonella pystyisi kopioimaan tekstiä ihan kuvastakin. Minulla Android niin hankalampaa. Vinkkinä jos nyt joku haluaa niitä tekstejä tänne laittaa
Kyllä tuo U kertoma toiminta siellä toisessa lokaatiossa on ollut pelottavaa! Käykää lukemassa ja sanokaa onko tytöllä ollut mitään mahdollisuuksia tuossa ilmaista itseään. Kovakouraista menoa.