Ulla Appelsiini: Itsehän se sitä seksiä halusi, kun osti kahviakin
Malmin kohuttu sairaalatapaus herättää kysymyksen siitä, onko Suomessa jotain pahoin pielessä.
Kommentit (6197)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muusikko Lauri Tähkä tuomittiin Turun hovioikeudessa pakottamisesta seksuaaliseen tekoon uhri helpottui tuomiosta
Tuomioksi tuli 70 päivää ehdollista ja erilaisia maksuja 20 000 euroa.
nainen lähti aamuyöllä keikan jälkeen tähkän kanssa hotellihuoneeseen
Tähkä oli käyttänyt pelottavasti, töninyt ja pitänyt paikoillaan. Vaikka menet jonkun kanssa illalla hotellihuoneeseen, ei sinua silti saa rapettaa. Hyvin helppo sääntö muistaa myös miesten. Ketään ei saa rapettaa.
Parempi olisi ollut jättää menemättä.
miksiköhän nainen halusi mennä keskellä yötä tähkän kanssa kahdestaan hotellihuoneeseen
mitkä oli naiset motiivit ja tarkoitusperät
Sunnuntain pyhäkoulukin jäi tytöltä. Väliin viinarallin ja seksihurjastelun takia.
Tytöllä ei ollut saattajaa. Sen sijaan yhdellä miehellä, jonka nenä oli murjottu tappelussa, oli kaksi muuta miestä saattamassa. Tuliko nenä kuntoon vai unohtuiko homma puskapanon takia?
en todellakaan ole sellainen että joisin itseni 2 promillen humalaan
en todellakaan ole sellainen että harrastaisin seksiä
en todellakaan ole sellainen että harrastaisin suojaamatonta seksiä
en todellakaan ole sellainen että harrastaisin seksiä ventovieraiden kanssa
en todellakaan ole sellainen että harrastaisin suojaamatonta seksiä ventovieraiden kanssa
en todellakaan ole sellainen että harrastaisin seksiä kolmen miehen kanssa puistossa lokakuussa
en todellakaan ole sellainen että harrastaisin suojaamatonta seksiä kolmen miehen kanssa puistossa lokakuussa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten mukaan heidän täysi-ikäiseksi luulemansa tyttö oli lähtenyt heidän mukaansa yhden miehistä kysyttyä tältä englanniksi, haluaako hän seksiä. Tyttö taas totesi, ettei tällaista muista tai olisi muutenkaan sellainen, että tällaisia asioita tekisi. Hän piti humalatilaansa sellaisena, ettei voinut muodostaa tai ilmaista tahtoaan.
Asianomistaja on kertonut, ettei hän selvinpäin ja järjissään olisi antanut suostumustaan tapahtuneille sukupuoliyhteyksille kolmen tuntemattoman miehen kanssa sairaalan pihalla ulkona, tuomiossa todetaan.
Asianomistaja ei ole myöskään muistanut keskustelleensa miesten kanssa seksin harrastamisesta tai että joku vastaajista olisi kysynyt tästä.
Ei tainnut olla ensimmäinen kerta kun tyttö jakoi kännissä pimperoa ulkkareille. Ei vaan muista.
Tuolla ei ole mitään tekemistä Malmin sairaalan pusikoissa tapahtuneen kanssa.
Pariin kertaan olen jo nähnyt väitteen, että se hävitetyksi ilmoitettu video teoista on itse asiassa myynnissä edelleen jossain amatöörip or nosivustoilla. Eli tienaako ne äijät sillä rahaa? Jos joku pystyy linkin siihen videoon löytämään ja tytön oikeusavustajalle välittämään niin olisi iso palvelus. Tyttö ei halunnut, että kuvataan ja oli alle 18 v.
videokuvaus mielestäni ilmentää ettei oltu ekaa kertaa asialla
Ryhmäseksi on hauska asia. Itse olen päässyt sitä kokeilemaan nuorina kaverini kanssa parin opiskelijatytön kämpillä. Eikä me ihan selvinpäin oltu mekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no uskon et asianajajat ,voi olla palstalla lukemassa,mutta ette vaikuta kovin fiksuilta, siksi ei uskota.se oikeuden paperi oli ilmeisesti raiskareiden sanelema teksti ja siksi oikeusmurha tapahtui. tytön kertomusta ei kuultu ja ei lisätty oikeudessa käsittelyyn?mitään?,puolustaja tai avustaja ei tehnyt mitään? tytön avuksi,seisoi suu auki oikeudessa ihmettelemässä?tämä vaikutelma tulee tapauksesta.kunnon puolustus olisi ollut parempi.
oikeudessa on tietyt jutut ja kaavat.kyse ei ole siitä.
sairaalaan tullut ei oleta tulevansa rikoksen uhriksi, vaan saavansa apua ja hoitoa.minkälainen hourula on malmin sairaalan henkilökunta ,kun ei mitään vastuuta asiasta.tytön puolustus ala arvoinen?miksi? oliko tyttö köyhä,sairas edelleen ? aivan uskomatonta paskaa,suomen oikeuslaitos,hyvä että paljastui tämä ala arvoisuus.
Eikö se ole Lasse Lehtonen, tuleva Kelan pääjohtaja?
Vierailija kirjoitti:
Ryhmäseksi on hauska asia. Itse olen päässyt sitä kokeilemaan nuorina kaverini kanssa parin opiskelijatytön kämpillä. Eikä me ihan selvinpäin oltu mekään.
Tein rikosilmoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile lokakuisena yönä pusikossa kun kolme miestä häärää sun kimpussa, maa on märkä ja kylmä ja sä oot alasti siinä ja sitä kuvataan ja tuu sitten kertoo, miten hauskaa se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten mukaan heidän täysi-ikäiseksi luulemansa tyttö oli lähtenyt heidän mukaansa yhden miehistä kysyttyä tältä englanniksi, haluaako hän seksiä. Tyttö taas totesi, ettei tällaista muista tai olisi muutenkaan sellainen, että tällaisia asioita tekisi. Hän piti humalatilaansa sellaisena, ettei voinut muodostaa tai ilmaista tahtoaan.
Asianomistaja on kertonut, ettei hän selvinpäin ja järjissään olisi antanut suostumustaan tapahtuneille sukupuoliyhteyksille kolmen tuntemattoman miehen kanssa sairaalan pihalla ulkona, tuomiossa todetaan.
Asianomistaja ei ole myöskään muistanut keskustelleensa miesten kanssa seksin harrastamisesta tai että joku vastaajista olisi kysynyt tästä.
Ei tainnut olla ensimmäinen kerta kun tyttö jakoi kännissä pimperoa ulkkareille. Ei vaan muista.
Tuolla ei ol
No ei muistanut siitäkään panoreissusta mitään. Alkoholisteille sattuu ja tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein rikosilmoituksen.
Työnnä rikosilmoitus syvälle kuivaan pilluusi.
Vierailija kirjoitti:
videokuvaus mielestäni ilmentää ettei oltu ekaa kertaa asialla
Miksi yleensä nämä raiskarit oli siellä sairaalassa?
Huumeita myymässä?
Minun käsitys on ettei nykynuoret juo. Ainakin lähipiirini nuoret ovat tällaisia. Siksi tuntuu omituiselta että tämä tyttö oli juovuksissa.
Appelsiini on tällainen tyhmien ihmisten kolumnisti. Hän ei ikinä yllätä vaan ottaa aina jonkun pomminvarman aiheen josta kohkataan jo valmiiksi. Tämäkin on ihan no-brainer - kaikki appelsiinia paremmat toimittajat ovat tästä jo uutisoineet.
Sinänsä kunnioitan oikeuden päätöstä koska he tietävät sellaisiakin asioita joita julkisuuteen ei voida kertoa. Mutta hyvä että asia etenee hoviin.
Vierailija kirjoitti:
Tähän on helppo ratkaisu: kielletään naisilta päihteiden käyttö heidän oman turvallisuutensa vuoksi. Päihtynyt nainen on aina toimitettava juoppoputkaan selviämään.
Vielä parempi ratkaisu: kielletään KAIKILTA päihteiden käyttö :)
Olen lukenut oikeusasiakirjat ja ihmetystä herätti monet seikat.
Nuori alaikäinen tyttö tuotiin alkoholimyrkytyksen vuoksi ambulanssilla päivystykseen. Hän oli ystäviensä mukaan ollut edeltävästi tajuton. Mikä oli aikajana? Mihin aikaan hän saapui päivystykseen ja mitä siellä tehtiin? Oikeuden asiakirjoista selviää vain että hän oli odotusaulassa mutta ambulanssi ei "skippaa" potilaita odotusaulaan vaan tyttö sisäänkirjattiin ja hän sai hoitoa hoitohuoneessa. Hän oli noin 2 promillen humalassa joka on tuonikäiselle korkea ja vaarallinen humalatila. Ja vaikka hänen käytöstään myöhemmin odotusaulassa kuvatiin normaaliksi videotallenteiden mukaan, hän oli edelleen humalatilassa ja vielä klo 11.00 aikaan päivällä mitatiin yli promillen humalatila. Miksi alaikäisen tytön humalatilan vaikutuksia hänen käytökseensä ei otettu huomioon? Lain mukaan häntä ei olisi saanut kotiuttaa ilman saattajaa, hän oli alaikäinen ja juovuksissa, jonkun olisi pitänyt huolentia siitä että hän pääsee turvallisesti kotiin. Tämä oli sairaalan vastuulla.
Valvontakameroista nähtiin että kolme päihtynyttä miestä otti kontaktia tyttöön toistuvasti odotustiloissa. Van yksi miehistä oli sairaalahoidon tarpeessa. Miksi kahta muuta humalassa epäilyttävästi käyttäytyvää miestä ei poistettu odotustiloista ja sairaalan tiloista? Tytöllä oli muistikatkoja myöhemmistä tapahtumista pusikossa humalatilan vuoksi mutta myös miehet olivat humalassa, miksi heidän humalatilaansa ei mitattu tai mainittu oikeudessa? He pystyivät jälkeenpäin antamaan yksityiskohtaisen selvityksen joka vähensi heidän syyllisyyttään tapahtuneeseen. Miesten omalle todistukselle laitettiin paljon painoa, tytön ei koska hän oli humalassa -mutta niin olivat miehetkin. Puhuivatko he totta? Epäilen koska pystyivät tuollaiseen tekoon. Lisäksi todistusaineistona ei voi käyttää sitä että tyttö osti kahvia, oli iloinen ja lähti miesten kanssa ulos ilman pakkoa. Mitään puolueetonta todistusaineistoa itse tapahtumahetkelrtä ei ole. Oliko tyttö silloin iloinen? Miesten kertomusten mukaan tyttö oli aktiivinen mm. suusek*sissä ym. mutta miksi hän traumatisoitui jos kaikki oli kivaa ja vapaaehtoista? Kivoista tapahtumista jää hyviä muistoja. Tytölle jäi pitkäaikainen trauma.
Yksi miehistä kuvasi tapahtumia pusikossa. Alaikäisen alastonkuvien hallussapito on rikos. Miksi syytettä ei nostettu? Tiedettiin että kuvat oli poistettu mutta nykyteknologilalla ne olisi saatu takaisin. Mies myös myönsi kuvanneensa.
Brittiantropologi Oulun raiskausepidemiasta: Suomalaisia on groomattu rakastamaan hyväksikäyttäjiään
Oulussa asuva brittiläinen antropologi Edward Dutton on kirjoittanut kirjan Oulun raiskausepidemiasta. Kirjassaan Dutton etsii suomalaisten evoluutiohistoriasta selitystä sille, miksi turva paikanhakijoiden tekemiä raiskauksia on suvaittu näinkin pitkään. Antropologin mukaan suomalaiset ovat Euroopan älykkäin kansa, mutta älykkyys tekee meistä liian kilttejä vastustamaan haitallisia aatteita, kuten monikultturismi-ideologiaa.
Poliisi jopa yritti ensin kiistää sen, että yksi raiskausten uhreista teki itsemurhan. Lopulta sosiaalisen median paine kävi niin kovaksi, että poliisin ja valtamedian oli pakko tuoda tapahtumat julkisuuteen. Dutton korostaa erityisesti kansalaisjournalisti Junes Lokan roolia tapahtumien paljastamisessa.
Kerroin heille, että minä olen kuin aikamatkustaja tulevaisuudesta. Kerroin, että Oulu tulee ajan myötä kohtaamaan samat ongelmat, jotka olivat Britanniassa jo arkipäivää, Dutton sanoo.
Ja niin todellakin kävi. Oulussa koettiin vuosina 2005 ja 2006 pari valtakunnallistakin mediahuomiota saanutta joukkoraiskausta, joissa tekijät olivat maahanmuuttajia. Varsinainen käännekohta tuli kuitenkin vasta vuoden 2015 turvapaikanhakijatulvan jälkeen.
Viidessätoista vuodessa muutos on ollut melkoinen, Dutton sanoo.
Dutton vertaa kirjassaan tilannetta siihen, miten suomalaisia naisia ja lapsia muinoin ryöstettiin Venäjälle orjuuteen. Osa päätyi Krimin islamilaiseen kaanikuntaan, jossa vaaleasta seksiorjasta sai hyvän hinnan. Vuoteen 2018 mennessä kalifaatti oli saapunut Ouluun.
Parempi olisi ollut jättää menemättä.