Haluaisin välillä kuulla naisesta joka onnistunut sijoittamaan rahaa ILMAN MIESTÄ vaikka olisi lapsetkin
Aina on selityksenä miksi onnistui kun on ollut puoliso jakamassa esimerkiksi asumiskulut.
Olisi kiva kuulla naisista, jotka maksaa yksin kodin, laskut ja lasten menoista sen puolet ilman elatusta, että miten he ovat onnistuneet säästämään ja sijoittamaan.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa "maksaa puolet ilman elatusta"? Haetko siis esimerkkejä yksinhuoltajaäideistä, joiden entinen puoliso ei maksa elatusmaksuja vai mitä?
Itse olen työssäkäyvä äiti, jolla on pari lasta ja olen eronnut lasten isästä. Asun lasteni kanssa ja maksan siis kaikki arjen kulut itse. Lasten isä maksaa elatusmaksuja ja Kelasta tulee lapsilisä. Minulla on pieni rahasto, jota kasvattelen hiljalleen. tavoitteena on, että olisi vähän lisärahaa eläkkeellä.
Elarit on tarkoitettu lasten menoihin, ei sinun.
Niin on mutta olen kuullut niistäkin jotka saa niin isot elarit että itse ei tarvitse maksaa lasten kuluista mitään.
Miten se lienee käytännössä mahdollista kun elarit lasketaan niin että ovat puolet lasten kuluista? Toki jos toinen on täysin tuloton, mutta tuskinpa hän silloin myöskään sijoittaa..
Vierailija kirjoitti:
Sijoittamaan ilman miestä?
Ota esimerkiksi vaikka julkisuuden naiset ja heidän vatallisuus?
Vaikka Aura Kananen, miljoona omaisus
Kyllä hänelläkin siellä oli mies auttelemassa, miehen ansiota siis
No joka kuukausi säästän rahaa kolmeen eri sijoitusrahastoon, ei se sen monimutkaisempaa naisellekaan ole, joten eipä tehdä tästä sukupuolikysymystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoittamaan ilman miestä?
Ota esimerkiksi vaikka julkisuuden naiset ja heidän vatallisuus?
Vaikka Aura Kananen, miljoona omaisus
Kyllä hänelläkin siellä oli mies auttelemassa, miehen ansiota siis
Voi tätä naisvihaa ja haveksimista. Ihan kuin miehillä ei olisi vastaavaa tilanne.
Oman havaintoni mukaan, jos perheessä lapsia, niin nainen se on joka jää kotiin perhevapailla hoitamaan lasta, tai kun lapsi sairastuu, käyttää lääkärissä ja neuvolassa, huolehtii vanhempainvartit, käyttää harrastuksissa, ostaa vaatteet jne. Ja useimmilla naisella tulee kuukausittain palkattomia poissaoloja lapsen takia.
Jotenkin hauska keskustelu. Pelkästään se että mies on samassa huushollissa on joidenkin mielestä jotenkin avain menestykseen ja merkki siitä, että nainen elelee miehen siivellä.
Minä sijoittanut vuoskauset jo. Olen aina elättänyt myös mieheni, meillä 2 jo aikuista lasta jotka omillaan, ja heillekkin on sijoituksia tehty.
Juuri kävin pörssiä katsomassa, olipas hyvin noussut osakkeet muutamassa päivässä. Kaikki sijoittaminen kiinnostaa, luulen että olen oppinut isältäni aikoinaan, hän käski meidän esim. opettelemaan veroilmojen teon itse! Hyvä oppi, ei mene sormi suuhun.
Viikko sitten viimeksi osti, riskillä, mutta kannatti ,ainakin nyt näyttää siltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa. Kyllä se tässäkin maassa onnistuu. Raha siirtyy sujuvasti tililtä toisella sukupuolesta välittämättä.
Mutta Suomessa ei makseta elatusta ex puolisoille, vaan ainoastaan lapsille. Jos maksat jotain ex-puolisolle, niin onko lahjaverot aina hoidettu?
Ai tää olikin tällainen saivartelukysymys. Ok. Korjaan kommenttiani. Maksan lasten isän tilille elatusta ylläpitoon niille päiville kun lapset ovat isänsä luona. Lasten kulut kuten harrastus-, vaate-, tai vaikka lääkärikulut maksan yksin. Kelpaako?
Kyllä mun mielestä miehetkin sanovat maksavansa elatusta lasten äidille. Se on ihan normaalia puhekieltä josta neurotyypilliset kyllä yleensä ymmärtävät mistä puhutaan.
Täh?
Siis maksat lapsien kaikki kulut - minkä perusteella ja miksi maksat isälle jotain ylläpitorahaa????
Onnistuneet sijoittamaan? Sijoittaminen on maailman helpoin asia, sillä raha kelpaa kaikille ja kaikkiin kankkulan kaivoihin maailmassa. Kelvollisen tuoton saaminen sijoitukselleen onkin jo kokonaan eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Taidan olla poikkeus. Elän sijoituksilla. On asunnoissa kiinni rahat. Mutta tosiaan ne rahat on isäni perintö. Että silla tavalla juu. Olen saanut hyviä sijoitusvinkkejä, niinkuin sijoitusasunnot. On pysynyt talous turvattuna.
Sijoitusasunnot on nykyään aivan hanurista. Muutama päivä sitten laitoin aloituksen
https://www.vauva.fi/keskustelu/6040475/rahat-ei-riita-asiallisia-vinkk…
Mitä tahansa muuta mutta ei asuntoja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä. Maksan yksin kaikki omat ja lasteni kulut plus maksan lasten isälle elatusta. Mulle jää kuussa noin 2000 euroa ylimääräistä säästöön ja sijoituksiin. Mitä muuta haluat tietää?
Missä maassa te asutte, jos sinä maksat lasten isälle elatusta erikseen lasten kuluista?
Suomessa. Kyllä se tässäkin maassa onnistuu. Raha siirtyy sujuvasti tililtä toisella sukupuolesta välittämättä.
Mutta Suomessa ei makseta elatusta ex puolisoille, vaan ainoastaan lapsille. Jos maksat jotain ex-puolisolle, niin onko lahjaverot aina hoidettu?
Ai tää olikin tällainen saivartelukysymys. Ok. Korjaan kommenttiani. Maksan lasten isän tilille elatusta ylläpitoon n
Mun näkökulma on juuri se, että miehet yrittää tehdä normaalia puhetta siitä, että he muka maksaa expuolisoilleen, vaikka oikeasti maksavat lapsilleen. Ja sen tarkoitus on osoittaa, miten heitä hyväksikäytetään. Naisten ei pidä mennä tällaiseen harhaanjohtavaan uuskielen luontiin mukaan, vaan pitää sanoa niin kuin asia on.
Enkä mä ihan tuotakaan selitystä lasten elatuksesta osta. Jos lapset ovat sun luona enemmän kuin isän luona, tai maksat jo enemmän heidän kuluistaan, sulle ei määrätä elareitta maksettavaksi. Niitä maksaa aina se, jonka kulut ovat laskennallisesti pienempi osuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä. Maksan yksin kaikki omat ja lasteni kulut plus maksan lasten isälle elatusta. Mulle jää kuussa noin 2000 euroa ylimääräistä säästöön ja sijoituksiin. Mitä muuta haluat tietää?
Missä maassa te asutte, jos sinä maksat lasten isälle elatusta erikseen lasten kuluista?
Ai tää olikin tällainen saivartelukysymys. Ok. Korjaan kommenttiani
Elatusmaksujen maksamiseen ei tarvita mitään erityisiä määräyksiä. Niitä saa maksaa ihan keskinäisellä sopimuksellakin. Olen sen verran hyvätuloinen verrattuna mun lasten isään että minä maksan ihan ilman mitään määräyksiä lasten kaikki kulut plus lasten isälle lasten ylläpitoon, vaikka lapset eivät hänellä yhtään sen enempää ole kuin minullakaan. Teen sen täysin vapaaehtoisesti lasten parasta ajatellen. Minusta on hyvin erikoista että nimenomaan naiset tuntuvat ihmettelevän sitä.
Neljä lasta, eron jälkeen ostin omilla rahoillani sijoitusasunnon + asunnon mulle ja lapsille. Varallisuus tuplaantunut siitä, kun otin ja häivyin. Tosin jo avioliitossa ollessani sijoitin omia rahojani suoriin osakkeisiin. Myin ne erossa ja sijoitin kämppään, joka lypsää koko ajan kun on hyvällä sijainnilla.
113 jatkaa: kumpikaan meistä vanhemmista ei maksa elareita, vaan mennään 50/50.
Vierailija kirjoitti:
Minä sijoittanut vuoskauset jo. Olen aina elättänyt myös mieheni, meillä 2 jo aikuista lasta jotka omillaan, ja heillekkin on sijoituksia tehty.
Juuri kävin pörssiä katsomassa, olipas hyvin noussut osakkeet muutamassa päivässä. Kaikki sijoittaminen kiinnostaa, luulen että olen oppinut isältäni aikoinaan, hän käski meidän esim. opettelemaan veroilmojen teon itse! Hyvä oppi, ei mene sormi suuhun.
Viikko sitten viimeksi osti, riskillä, mutta kannatti ,ainakin nyt näyttää siltä
Sama tarina, mutta kolme lasta. Ilman miestä olisin varakkaampi, sillä hän on aiheuttanut minulle suoraa rahanmenoa hölmöillä päätöksillä useamman sadatuhannen euron edestä.
Eli ei se parisuhde todellakaan aina toimi varallisuutta kasvattavana tekijänä. Meillä mies on nykyään aivan pa, minulla puolestaan on varallisuutta ja sijoituksia. Olen kerännyt myös lapsille hieman sijoituksia.