Haluaisin välillä kuulla naisesta joka onnistunut sijoittamaan rahaa ILMAN MIESTÄ vaikka olisi lapsetkin
Aina on selityksenä miksi onnistui kun on ollut puoliso jakamassa esimerkiksi asumiskulut.
Olisi kiva kuulla naisista, jotka maksaa yksin kodin, laskut ja lasten menoista sen puolet ilman elatusta, että miten he ovat onnistuneet säästämään ja sijoittamaan.
Kommentit (116)
Sijoittamaan ilman miestä?
Ota esimerkiksi vaikka julkisuuden naiset ja heidän vatallisuus?
Vaikka Aura Kananen, miljoona omaisus
Vierailija kirjoitti:
No kyllä tämä olisi mielenkiintoinen tarina toisinpäinkin.. aika harva mies sijoittaa jos elättetävänä on vaimo ja vaikka kolme lasta. Eli kyllähän se onnistuu sinkuilta ja sellaisilta, joilla tosiaan on se puoliso jakamassa niitä elinkustannuksia.
En tunne perhettä, jossa mies elättäisi koko köörin 100 %:sti. Kaikki perheellisten miesten sijoitukset on siis tehty vaimon avustamana.
Mihin ap oikein pyrkii aloituksellaan? Eiköhän se nyt ole selvää, että erilaiset perhetaustat tarkoittavat sitä, että rahat riittävät joko paremmin tai huonommin. Mutta voisin olettaa, että yh:illakin (oli miehiä tai naisia) voi olla sellaiset tulot kulutustottumuksiin nähden, että jotain jää säästöönkin.
Itse olen mies ja meidän nelihenkinen perhe on käytännössä koko ajan elänyt minun palkallani, vaimon työkyvyttömyydestä johtuen. Ja olen saanut säästettyä, ihan pakostakin, kun ei vaimo tule kummoista eläkettäkään saamaan. Tämäkään ei ilmeisesti ap:n maailmassa ole mahdollista.
Mä olen, jotain. Mutta ne rahat olen perinyt isältä. Eli mies on ollut apuna.
Vierailija kirjoitti:
Sehän näissä sijoittajanaisissa kuten Thuren huvittaakin että ovat vaurastuneet maailman vanhimmalla keinolla, miehen rahoilla. Todella helppoa säästää kymppi tai pari vuodessa kun ukko maksamassa kuluja. Siinä sitten synnyttelee vuodesta toiseen ja pitää blogia ja podia.
Kaipaisin myös itsenäisten naisten kokemuksia lapsista ja vaurastumisesta. Se Kirsikka taitaa olla ainoa. 5 lasta itse ja vauras nainen. Hattua nostan. Mutta hänelle ei ulkokuori merkitse kuten näille muille. Ei ole pakko asua Helsingin keskustassa ja pitää trendivaatteita.
Ihan samalla tavalla miehillä jää enemmän rahaa sijoitksiin, kun on puoliso maksamassa kuluja. Jos sitä puolisoa ei ole, niin ainahan voi asua kimppakämpässä. Siinäkin on yksi tai useampia henkilöitä jakamassa kuluja.
Olipahan taas naisvihamielinen kommentti sinulta.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen, jotain. Mutta ne rahat olen perinyt isältä. Eli mies on ollut apuna.
Maksan sijoituksilla perheen elämisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä tämä olisi mielenkiintoinen tarina toisinpäinkin.. aika harva mies sijoittaa jos elättetävänä on vaimo ja vaikka kolme lasta. Eli kyllähän se onnistuu sinkuilta ja sellaisilta, joilla tosiaan on se puoliso jakamassa niitä elinkustannuksia.
En tunne perhettä, jossa mies elättäisi koko köörin 100 %:sti. Kaikki perheellisten miesten sijoitukset on siis tehty vaimon avustamana.
Se, että sinä et sellaisia tunne, ei tarkoita, etteikö niitä olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa "maksaa puolet ilman elatusta"? Haetko siis esimerkkejä yksinhuoltajaäideistä, joiden entinen puoliso ei maksa elatusmaksuja vai mitä?
Itse olen työssäkäyvä äiti, jolla on pari lasta ja olen eronnut lasten isästä. Asun lasteni kanssa ja maksan siis kaikki arjen kulut itse. Lasten isä maksaa elatusmaksuja ja Kelasta tulee lapsilisä. Minulla on pieni rahasto, jota kasvattelen hiljalleen. tavoitteena on, että olisi vähän lisärahaa eläkkeellä.
Elarit on tarkoitettu lasten menoihin, ei sinun.
Niin on mutta olen kuullut niistäkin jotka saa niin isot elarit että itse ei tarvitse maksaa lasten kuluista mitään.
Höpö höpö! Keskimäärin ne elarit on 200 €/kk per lapsi. Ihan varmasti lasta ei elätetä tällä summalla.
Vierailija kirjoitti:
Mihin ap oikein pyrkii aloituksellaan? Eiköhän se nyt ole selvää, että erilaiset perhetaustat tarkoittavat sitä, että rahat riittävät joko paremmin tai huonommin. Mutta voisin olettaa, että yh:illakin (oli miehiä tai naisia) voi olla sellaiset tulot kulutustottumuksiin nähden, että jotain jää säästöönkin.
Itse olen mies ja meidän nelihenkinen perhe on käytännössä koko ajan elänyt minun palkallani, vaimon työkyvyttömyydestä johtuen. Ja olen saanut säästettyä, ihan pakostakin, kun ei vaimo tule kummoista eläkettäkään saamaan. Tämäkään ei ilmeisesti ap:n maailmassa ole mahdollista.
Mutta vaimosikin saa jotain tukia ja maksaa jotain. Ap:n mukaan säästät vaimosi tukemana ja kukkarolla.
Vierailija kirjoitti:
Sijoittamaan ilman miestä?
Ota esimerkiksi vaikka julkisuuden naiset ja heidän vatallisuus?
Vaikka Aura Kananen, miljoona omaisus
Sara Sieppi on menestynyt nyt esim. Urheilijanaisia on monta. Poliitikot. Onhan niitä. Mutta ovat muutenkin menestyneitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on korkeintaan sata perhettä, jossa vain mies maksaa koko perheen elatuksen.
En tiedä millaisia sijoituksia ap tarkoittaa, mutta esim itse kahden lapsen yh-äitinä olen rahastosäästänyt aina. Rahaa on nyt paljon sijoituksissa ja on sijoitusasuntokin oman asunnon lisäksi. En tiedä olenko mikään hyvä esimerkki kulutustavoiltani, mutta meillä ei ole sellaisia rahareikiä mitä kahden aikuisten perheissä näyttää olevan, eli autoa, kalliita pakettilomamatkoja, kalliita sisustustavaroita, kalliita kauneustuotteita tai kampaamo yms juttuja. Lapset harrastavat monenlaista, mutta eivät ole koskaan saaneet tai vaatineet mitään merkkituotteita. Ostan kierrätyskeskuksesta, Lidlistä ja etnokaupoista. Harrastan ilmaista lenkkeilyä ja kirjaston käyttöä, on sekarotuinen pieni koira. Tapaan ystäviä kahvilla, yritän säästää etten kävisi niin usein lounaalla. Voi olla että näytämme ulospäin vähävaraisilta, mutta en saa mitään irti siitä, että ostelisin jotain meikkejä tai purkkeja tai kalliita vaatteita. Tuntuu että kun päästää siitä keskiluokkaisesta elämäntavasta, niin elämä helpottuu, muuttuu ekologisemmaksi ja rahaa jää sijoitettavaksi.
Ap on siis sitä mieltä että isän ei kuulu elättää omia lapsiaan? Se kertookin kaiken ap:sta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse naisena elätin koko perheen (mies ja kaksi lasta) useamman vuoden ajan, kun mies oli opiskelija, jonka opintotukikuukaudet olivat loppuneet. Mies sai 0 euroa tukia ja ansaitsi ansiotöistä myös 0 euroa. Tällaista vastaavaa tilannettako tarkoitat, vai sitä, että nainen on vanhempainvapailla lapsia hoitamassa kotona, jolloin naisen tulot eivät ole 0.
Taidan olla poikkeus. Elän sijoituksilla. On asunnoissa kiinni rahat. Mutta tosiaan ne rahat on isäni perintö. Että silla tavalla juu. Olen saanut hyviä sijoitusvinkkejä, niinkuin sijoitusasunnot. On pysynyt talous turvattuna.
Vierailija kirjoitti:
Ap on siis sitä mieltä että isän ei kuulu elättää omia lapsiaan? Se kertookin kaiken ap:sta.
Mun isä auttaa meitä, kun lapsien isä on luistanut vastuusta.
Vierailija kirjoitti:
Taidan olla poikkeus. Elän sijoituksilla. On asunnoissa kiinni rahat. Mutta tosiaan ne rahat on isäni perintö. Että silla tavalla juu. Olen saanut hyviä sijoitusvinkkejä, niinkuin sijoitusasunnot. On pysynyt talous turvattuna.
Tiedän sen itsekin, että ilman perintöä eläisin kaupungin vuokra-asunnossa ja olisin työttömänä. Ellen ryhdistäytyisi. Olisin lapseton, koska en olisi uskaltanut tehdä lapsia siihen tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on korkeintaan sata perhettä, jossa vain mies maksaa koko perheen elatuksen.
Eli sata perheellistä miestä, jotka pystyvät sijoittamaan ja hankkimaan omaisuutta ILMAN naista? Olisi kiva kuulla tällaisista miehistä myös lisää, ääriharvinaisuuksia kun ovat.
Vierailija kirjoitti:
Saattaisi olla siskoni, joka on juuttunut katkeruuteen siitä, että suhteensa lapsen isään päättyi eroon kun lapsi oli hyvin pieni. Alussa oli varmasti tiukkoja vuosia, en yhtään epäile, mutta sittemmin hän on noussut hyvin lähelle ylintä tulodesiiliä ellei sinne saakka ja sama laulu silti yhä jatkuu... enhän minä mitään voi kun ei ole sitä puolisoa maksamassa puolta kuluista, helppohan se sinun on kun on se puoliso, minä maksan kaaaaiken aaaina yksin.
unohdetaan nyt se, että hän on saanut kyllä elatusapua koko ajan, korotetut lapsilisät, isä osallistunut kykyjensä mukaan, isovanhemmat,, kummitäti osallistuneet ihan merkittävästi mm asunnon hankintaan suoralla rahoituksella.. Siskon taloustaidot ovat nätisti sanottuna vähän vaatimattomat. Hän on ostanut asioita osamaksulla, koska ei kykene säästämään ja näin maksanut hankintoja kahteen kertaan. Hän ei kykene säästämään koska on todella taipuvainen heräteostoksiin ja lapselleen antaa kaiken periksi.
Ja sitten äimistelee usein mistä muilla ihmisillä on säästöjä tai rahaa siihen ja tuohon.
Sen sijaan että aloittaja kyselee muilta, kannattaa ihan ekaksi tarkistaa se oma kulurakenne. Siellä on ilmaa -purista ilma pois ja sijoita tulos vaikka rahastoon
Niin, lasten manoihin ne meneekin tollo.