Haluaisin välillä kuulla naisesta joka onnistunut sijoittamaan rahaa ILMAN MIESTÄ vaikka olisi lapsetkin
Aina on selityksenä miksi onnistui kun on ollut puoliso jakamassa esimerkiksi asumiskulut.
Olisi kiva kuulla naisista, jotka maksaa yksin kodin, laskut ja lasten menoista sen puolet ilman elatusta, että miten he ovat onnistuneet säästämään ja sijoittamaan.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin ap oikein pyrkii aloituksellaan? Eiköhän se nyt ole selvää, että erilaiset perhetaustat tarkoittavat sitä, että rahat riittävät joko paremmin tai huonommin. Mutta voisin olettaa, että yh:illakin (oli miehiä tai naisia) voi olla sellaiset tulot kulutustottumuksiin nähden, että jotain jää säästöönkin.
Itse olen mies ja meidän nelihenkinen perhe on käytännössä koko ajan elänyt minun palkallani, vaimon työkyvyttömyydestä johtuen. Ja olen saanut säästettyä, ihan pakostakin, kun ei vaimo tule kummoista eläkettäkään saamaan. Tämäkään ei ilmeisesti ap:n maailmassa ole mahdollista.
Saattaisi olla siskoni, joka on juuttunut katkeruuteen siitä, että suhteensa lapsen isään päättyi eroon kun lapsi oli hyvin pieni. Alussa oli varmasti tiukkoja vuosia, en yhtään epäile, mutta sittemmin hän on noussut hyvin lähelle ylintä tulodesiiliä ellei sinne saakka ja
Mies se on, kun hänestä nainen sijoittaa ilman miestä vain, jos maksaa yksin koko perheen menot viimeiseen senttiin asti ja mies on täysi vapaamatkustaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa "maksaa puolet ilman elatusta"? Haetko siis esimerkkejä yksinhuoltajaäideistä, joiden entinen puoliso ei maksa elatusmaksuja vai mitä?
Itse olen työssäkäyvä äiti, jolla on pari lasta ja olen eronnut lasten isästä. Asun lasteni kanssa ja maksan siis kaikki arjen kulut itse. Lasten isä maksaa elatusmaksuja ja Kelasta tulee lapsilisä. Minulla on pieni rahasto, jota kasvattelen hiljalleen. tavoitteena on, että olisi vähän lisärahaa eläkkeellä.
Elarit on tarkoitettu lasten menoihin, ei sinun.
Niin on mutta olen kuullut niistäkin jotka saa niin isot elarit että itse ei tarvitse maksaa lasten kuluista mitään.
Ai ihan olet kuullut? No mä voin kyllä kertoa että Suomessa ei montakaan isää ole jotka vapaaehtoisesti maksaa niin isoja elareita että ne kattaa kaikki lasten kulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä tämä olisi mielenkiintoinen tarina toisinpäinkin.. aika harva mies sijoittaa jos elättetävänä on vaimo ja vaikka kolme lasta. Eli kyllähän se onnistuu sinkuilta ja sellaisilta, joilla tosiaan on se puoliso jakamassa niitä elinkustannuksia.
En tunne perhettä, jossa mies elättäisi koko köörin 100 %:sti. Kaikki perheellisten miesten sijoitukset on siis tehty vaimon avustamana.
Se, että sinä et sellaisia tunne, ei tarkoita, etteikö niitä olisi.
Suomessa on korkeintaan sata perhettä, jossa vain mies maksaa koko perheen elatuksen.
Eli sata perheellistä miestä, jotka pystyvät sijoittamaan ja hankki
Sellaiset perheet ovat ääriharvinaisia, joissa nainen on kotona ilman mitään tukia ja osallistumatta ollenkaan perheen menoihin. Tunteeko täällä kukaan yhtään sellaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidan olla poikkeus. Elän sijoituksilla. On asunnoissa kiinni rahat. Mutta tosiaan ne rahat on isäni perintö. Että silla tavalla juu. Olen saanut hyviä sijoitusvinkkejä, niinkuin sijoitusasunnot. On pysynyt talous turvattuna.
Tiedän sen itsekin, että ilman perintöä eläisin kaupungin vuokra-asunnossa ja olisin työttömänä. Ellen ryhdistäytyisi. Olisin lapseton, koska en olisi uskaltanut tehdä lapsia siihen tilanteeseen.
Ja jännä, en usko, että kukaan mies olisi edes huolinut minua. Mt-ongelmainen ja köyhä nainen. Nyt on parisuhteeseen mahdollisuus, koska on kohtuullinen elintaso.
Tosin en osta mitään kallista. Vain tarpeellisen. Ja ei todellakaan kiinnosta se, että joku on kiinnostunut minusta varallisuuden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa "maksaa puolet ilman elatusta"? Haetko siis esimerkkejä yksinhuoltajaäideistä, joiden entinen puoliso ei maksa elatusmaksuja vai mitä?
Itse olen työssäkäyvä äiti, jolla on pari lasta ja olen eronnut lasten isästä. Asun lasteni kanssa ja maksan siis kaikki arjen kulut itse. Lasten isä maksaa elatusmaksuja ja Kelasta tulee lapsilisä. Minulla on pieni rahasto, jota kasvattelen hiljalleen. tavoitteena on, että olisi vähän lisärahaa eläkkeellä.
Niin on mutta olen kuullut niistäkin jotka saa niin isot elarit että itse ei tarvitse maksaa lasten kuluista mitään.
Ai ihan olet kuullut? No mä voin kyllä kertoa että Suomessa ei montakaan isää ole jotka vapaaehtoises
Jep. En oikein usko. Hyvään elintasoon vaaditaan noin 50 000 € tulot / vuosi ja omistusasunto. Kuka maksaa tuollaisia elareita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ihan olet kuullut? No mä voin kyllä kertoa että
Mulla on toi 50 000 € sijoituksista ja omistusasunto. Maksan auton ja harrastuskulut, tehdään pari matkaa vuodessa. Ei siitä jää yli.
"Sellaiset perheet ovat ääriharvinaisia, joissa nainen on kotona ilman mitään tukia ja osallistumatta ollenkaan perheen menoihin. Tunteeko täällä kukaan yhtään sellaista?"
Meidän perhe on sellainen. Palstalla sitä ei uskota enkä ihmettele. Eihän tämä tavallista ole. Vaan kun ei lähipiirikään usko! Kaikki kuvittelevat, että minä olen joko työtön tai opiskelen. Asutaan kuitenkin mukavasti, matkustellaan ja eletään leppoisaa elämää.
Se on paskapuhetta, että elareilla eläisi. Jonkun jääkiekkoilijan yms. puoliso voi elää elareilla. Ei kukaan normi työntekijän puoliso.
Kohtuulliseen elintasoon menee se 50 000 € / vuosi. Siinäkin pitää olla omistusasunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis miksi haluat kuulla minusta? Mihin aiot käyttää näitä tietoja?
Olen Hesarin toimittelija valepuvussa ja koitan löytää naisia jotka ovat rikastuneet omalla työllään. Tekisin sellaisista jutun mutta ei tunnu löytyvän yhtäkään.
Siitä en tietenkään tee juttua miksi 99,9% naisista ei saa mitään isompaa säästöön vaikka tulot olisivat ihan hyvätkin.
Lol, kokemukseni mukaan miehet ovat täysin poikkeuksetta huonompia raha-asioissa kuin naiset. Miehellä voi olla nelosella alkava kuukausipalkka eikä silti minkäänlaista varallisuutta kun kaikki menee erinäisiin typeriin hankintoihin, elektroniikkaleluihin, viihteeseen sun muuhun. Naiset useimmiten kasvatetaan pienestä lähtien vastuullisemmiksi taloudenpitäjiksi. Jos naisella ei ole raha-asiat hanskassa niin taustalla on yleensä joku diagnoosi.
Vierailija kirjoitti:
Se on paskapuhetta, että elareilla eläisi. Jonkun jääkiekkoilijan yms. puoliso voi elää elareilla. Ei kukaan normi työntekijän puoliso.
Kohtuulliseen elintasoon menee se 50 000 € / vuosi. Siinäkin pitää olla omistusasunto.
Samoin lapsilisä ja siihen yh-korotus. Ovat yhteesä noin 160 € / kk. Mihin se riittää? Elarit on minulla 150 € / lapsi / kk. Haha.
Oletko ap, tosiaan noin tyhmä. Aloituksesi on vitsi.
Onhan niitä hyvätuloisia naisia, vaikka miten paljon: Erikoislääkäreinä, asianajajina, hammaslääkäreinä,
suurten yritysten päällikkö tehtävissä, jossa on paljon vastuuta, mutta korkea palkka ja runsaasti työsuhde- etuja. Ja niin edelleen.
Että ap voikin ajatella suppeasti. On elänyt tynnyrissä ja luuserina itse. Luulee, että kaikki naiset ovat näitä köyhiä, työttömiä yh-äitejä ja sinkkuja, joita tämä palsta on tulvillaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuolet rinta/munasarjasyöpään ennen sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä tämä olisi mielenkiintoinen tarina toisinpäinkin.. aika harva mies sijoittaa jos elättetävänä on vaimo ja vaikka kolme lasta. Eli kyllähän se onnistuu sinkuilta ja sellaisilta, joilla tosiaan on se puoliso jakamassa niitä elinkustannuksia.
En tunne perhettä, jossa mies elättäisi koko köörin 100 %:sti. Kaikki perheellisten miesten sijoitukset on siis tehty vaimon avustamana.
Se, että sinä et sellaisia tunne, ei tarkoita, etteikö niitä olisi.
Itse naisena elätin koko perheen (mies ja kaksi lasta) useamman vuoden ajan, kun mies oli opiskelija, jonka opintotukikuukaudet olivat loppuneet. Mies sai 0 euroa tukia ja ansaitsi ansiotöistä myös 0 euroa. Tällaista vastaavaa tilannettako tarkoitat, vai sitä, että nainen on van
Alkuperäinen väite oli 100%:sta elättämisestä Okei, myönnetään, sellaisia perheitä ei Suomessa ole, koska esim. lapsilisät ja kotihoidontuki maksetaan usein sille kotonaolevalle vanhemmalle, eli ovat "hänen tulojaan".
Itse nyt tarkoitin "elättämisellä" sitä, että vastaa suurimmasta osasta (yli 80%) perheen tuloja, pidemmältä ajalta, eikä laskeskele "mun ja sun"-rahoja. Näitä miehiä Suomessa on vieläkin, vaikka et sellaisia tuntisi.
Sara Sieppi on rikastunut omalla työllään, Auri Kananen, Nata Salmela. Kyllä niitä on.
Kuule, eivät ne naiset, joilla on varaa sijoittaa, liiku tälläisillä palstoilla.
He paiskivat töitä, ja pistävät rahansa poikimaan.
Työstä sitä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
"Sellaiset perheet ovat ääriharvinaisia, joissa nainen on kotona ilman mitään tukia ja osallistumatta ollenkaan perheen menoihin. Tunteeko täällä kukaan yhtään sellaista?"
Meidän perhe on sellainen. Palstalla sitä ei uskota enkä ihmettele. Eihän tämä tavallista ole. Vaan kun ei lähipiirikään usko! Kaikki kuvittelevat, että minä olen joko työtön tai opiskelen. Asutaan kuitenkin mukavasti, matkustellaan ja eletään leppoisaa elämää.
Kun itse elätin perhettä kokonaan yksin miehen ollessa ikuisuusopiskelija, mies tunki someen sisältöä, jossa hän esiintyi osallistuvansa kuluihin tyyliin ostettiin xx. Pysyi visusti vaiti kavereidensa ja vanhempiensa/sisarustensa suuntaan, että tulonsa olivat 0 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Kuule, eivät ne naiset, joilla on varaa sijoittaa, liiku tälläisillä palstoilla.
Työstä sitä rahaa.
Kommenttisi on sisäisesti täysin epäjohdonmukainen. Jos on menestynyt sijoittaa niin silloin nimenomaan ei paiski töitä.
Vierailija kirjoitti:
Työstä sitä rahaa.
Mulla on varallisuutta, mutta se on sijoitettu. Eli on kiinni. Tänä päivänä on vaikea keksiä hyviä sijoituskohteita. Kaikki laskee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työstä sitä rahaa.
Kommenttisi on sisäisesti täysin epäjohdonmukainen. Jos on menestynyt sijoittaa niin silloin nimenomaan ei paiski töitä.
Monet tekee töitä. Saahan siitä rahaa. En tunne ketään muita itseni, joka eläisi pääomatuloilla.
Jos on varakas mies ja varaton nainen ja nainen on kotiäitinä. Ei tuo mikään harvinaisuus ole. Ehkä nainen on saanut esim. osakkeen, että on omia tuloja.