Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos uusi miesystäväsi ilmoittaa, että hänen lapsi on numero yksi

Vierailija
29.04.2025 |

Ja sinä olet numero 2. Mitä sanot siihen? 

Kommentit (139)

Vierailija
121/139 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin se on niin. Ellei olisi, niin jättäisin tuollaisen.

Sama. Siis suhteen alussa. Jos ollaan seurusteltu jo jotain 10 vuotta vakavasti, niin sitten ymmärrän ykkösenä olemisen.

Mutta se kakkossija on oltava. Eikä esim niin että miehen eksä tai äiti olisi kakkonen.

Vierailija
122/139 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin se on niin. Ellei olisi, niin jättäisin tuollaisen.

Sama. Siis suhteen alussa. Jos ollaan seurusteltu jo jotain 10 vuotta vakavasti, niin sitten ymmärrän ykkösenä olemisen.

Mutta se kakkossija on oltava. Eikä esim niin että miehen eksä tai äiti olisi kakkonen.

Mutta sitten taas, välillä se parisuhde on osattava laittaa hetkeksi ykköseksi, jos meinaa parisuhteen saada ja ylläpitää sinne 10-vuotis hääpäivää asti.

Itse edellisessä suhteessani jouduin toteamaan, ettei toisen elämässä ollut tilaa parisuhteelle. Eli kaikki menemiset ja tekemiset peruuntuivat, eikä toiseen päässyt oikein edes kunnolla tutustumaan ilman, että olisi pitänyt heti hypätä perhevaiheeseen. Niin totesin, että parempi kun mennään nyt sitten vain eri teille 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/139 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seukkaa lapsia omaavien kanssa.

Vierailija
124/139 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teille, joille lapsi on nro 1, niin mihin asti? Ai aikuinenkin, omaa elämäänsä elävä lapsi on sinulle tärkeämpi kuin puoliso?

Vaikeaa sanoa. Lapsi on pian 18, miehen olen tuntenut 10 vuotta. Palaan asiaan jos tunne muuttuu.

enemmänkin mietityttäisi jos mies olisi 10 vuotta sitten vannottanut, että tuleehan hänestä varmasti tärkein, viimeistään kun lapsi on aikuinen, tuleehan varmasti.

Lakatkaa pyrkimästä omistamaan toista ihmistä, tulette itsekin onnellisemmiksi.

Etkö huomaa yhtymäkohtia? Esimerkiksi lemmikkeihin käytetään valtavasti rahaa, vaikka ei edes henkivakuutusta itselle hankita. Omistaminen koetaan tärkeämmäksi. Ei ole mikään ihme, että myös toinen ihminen yritetään omistaa.

Sun harhainen mieli ei toimi normaalisti. Sotket lemmikit ja lapset 

En sotke. Tuota kutsutaan vertauskuvaksi. Ymmärrän, että se on hankala asia joillekin.

Vierailija
125/139 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin omia lapsia rakastaa hamaan tappiin enemmän kuin itseään tai puolisoaan. 

Nainen. 

Miehistä harva rakastaa ketään tai mitään yhtä paljon kuin itseään ja riippuvuuksiaan.

Minä olen sitten se harvoihin kuuluva mies.

Minulle lapset ovat tärkein asia elämässäni. Suureksi pettymykseksi meille tuli ero lasten äidin kanssa muutama vuosi sitten, ex:n äkillisestä aloitteesta. Yhteishuoltajuus meillä on, mutta lapset ovat pääosin minulla. Minulla on myös uusi avopuoliso, kaikki sujuu meillä hyvin. Tapasin hänet reilu vuosi eron jälkeen. Uusi puolisoni sulautui loistavasti osaksi uutta perhettämme. Hänellä ei ole omia lapsia. 

-m48 v

ongelmallista tuossa sinun ilmauksessa on se, että kun korostat että joku asia on sinulle maailman tärkein, niin samalla sanot toiselle, että hän ei ole sinulle maailman tärkein. mitä hyötyä on kertoa kumppanille, että hän ei ole se maailman tärkein asia. olisiko parempi pitää nuo lapselliset lapsitärkeysjärjestykset oman pään sisällä ja sanoa vaikka kumppanille, että hän on hyvin tärkeä sinulle. 

Uskomatonta saivartelua.

Vierailija
126/139 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En uskoisi, koska kokemukseni mukaan niin ei ole oikeasti ikinä, niin vain kuuluu sanoa. Naisen suusta uskoisin. 

Kyllä. Ykkönen on aina mies itse, sitten lapset ja kumppani tulee viimeisenä. Mahdollinen toinen nainen on kakkosena, jos niikseen tulee 

Vierailija
127/139 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En seukkaa lapsia omaavien kanssa.

Sun kanssa "seukkaava" taitaa syyllistyä pedofiliaan...

Vierailija
128/139 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen törmännyt tähän vain silloin, kun mulle halutaan ilmaista, että mun tarpeet ovat aina toissijaisia ja niitä täytetään, mikäli lapsilta ehditään, jaksetaan tai viitsitään. En ole jaksanut jäädä ihmettelemään tällaista suhdetta sen pidemmälle, koska olen neljän äiti, eikä mulle todellakaan tartte kertoa elämän prioriteeteista. Lisäksi itse en koe mitenkään, että mun tarttisi koskaan pohtia kenen tarpeet on tärkeämpiä kuin toisen, vaan yritän parhaani huomioida kaikkien. Toisaalta jos mies on sellainen, että haluaa kaiken huomion koko ajan, en vaan jaksa, koska ei vaan kiinnosta olla paapomassa aikuista ihmistä. 

Mun mielestä parisuhteessa jos haluaa olla, täytyy myös kumppani ja hänen tarpeensa (koska ihmisillä on tarpeita. Hommaa viherkasvien jos ei ymmärrä tätä) ottaa huomioon, mutta ei se kilpaile lasten kanssa mitenkään. 

Vierailija
129/139 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin yhdelle treffeille kun en ollut ptkään aijaan käynyt. Siellö miea sanoi minulle näin.en tiedä miksi kun oli vaan treffit???? Ei me naimisiin oltu menossa enkö tuntenut koko tyyppiä.

En vieläkään tuota tajua. Menin treffeille rentoutuun ei se ole mikään sitoumus.

Vierailija
130/139 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ehkä vähän pidän red flagina jos tuollaista pitää erikseen ilmoittaa. Ei siksi, että minun pitäisi aina olla ykkönen vaan siksi että on itsestäänselvää että lapsista on vastuu ja minä olen aikuinen. Lapset ovat tietenkin etusijalla, mutta tuntuu, että tuollainen ilmoitus tehdään siksi että halutaan heti kättelyssä tehdä selväksi, että minä en saa odottaa suhteessa mitään.

Pitkäaikaisella miesystävälläni on lapsia, ja lapset ovat aina olleet tärkeimmät. Arvostan miestä siitä tosi paljon. Kuitenkaan hän ei ole ikinä tehnyt tuollaisia ilmoituksia ja osoittaa kaikessa että myös minä olen tärkeä.

Toinen ääripää oli mies, jonka kanssa kävin aikoinaan treffeillä ja illan lopulla hän paljasti kuin suurenakin salaisuutena että hänellä on lapsi. "Mut en mä oo sen kans missään tekemisissä", sanoi nopeasti perään, ihan kuin se olisi jotenkin hyvä asia minun kannaltani. Ei mennyt jatkoon tuollainen mies. 

Vierailija
131/139 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin se on outoa, että noin sanotaan. Rivien välistä voi tulkita, että sinua en sitten kuuntele, enkä sinun toiveita täytä. Ettäs tiedät. 

Vierailija
132/139 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minustakin se on outoa, että noin sanotaan. Rivien välistä voi tulkita, että sinua en sitten kuuntele, enkä sinun toiveita täytä. Ettäs tiedät. 

Enkä neuvottele ja sovi asioista sinun kanssasi,vaan lasten kanssa.

Kun toiselle sanoo, että lapset ovat ykkösiä, niin haluaa viestittää, että sinä olet ikuinen kakkonen. Et ole tärkeä.

Vierailija
133/139 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän sen pitää ollakin. 

Vela 48 v

Vierailija
134/139 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun piika häärii kotona ja passaa. Oma tietty ykkönen tai muikku menee kiertoon!

Vierailija
135/139 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI joku sanoo noin? Oletusarvohan on, että lapset ovat vanhemmille tärkeitä. MIKSI sitä pitää korostaa? Minulla on lapsia, eikä mieleenikään ole tullut asiasta erikseen ilmoittaa.

Toisekseen ihmettelen MILLAINEN ihminen pistää elämänsä ihmiset tärkeysjärjestykseen? 

Vierailija
136/139 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelen viidettä vuotta miehen, jolla on kolme lasta edellisestä liitostaan, kanssa, eikä KOSKAAN ole tullut tunne, saatikka että olisi mulle sanottu, että olisin vähempi kuin lapsensa. Että ilmeisesti toiset vaan jotenkin osaa. Meillä tosin on myös lapsiviikoille sovitut, selkeät ja toimivat rutiinit. 

Monille, jotka ilmoittaa kumppanilleen, että lapset on ykkönen, se tarkoittaa sitä, että kumppania saa laiminlyödä miten huvittaa ja kumppanin rooli on tyytyä siihen, mitä saa. Ei meillä ainakaan ole ollut mikään ongelma kiperissäkään tilanteissa huomioida kumppania, vaikka se joskus voi tiukassa tilanteessa olla vain lyhyt viesti tai pikainen puhelu. Sillä hetkellä se riittää. Tai sitten ainakin tapahtuneen jälkeen kerrotaan, miksei ollut tavoitettavissa tai missä oli silloin. 

Silloin kun vielä deittailin, miehet, jotka halusivat kertoa, että tulen olemaan ikuinen kakkonen, saivat puolestani jatkaa vapaina kakkosen etsintää. Näitä on yllättävän paljon. Onneksi hyvää kannatti odottaa. 

Vierailija
137/139 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hyvä mies.

Vierailija
138/139 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä lapsettomallekaan tule ykkösenä se jolla on lapsia. 

Vierailija
139/139 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa kumppani menee aina lasten edelle prioriteettina, kun otetaan huomioon koko elinikä. Toki vauvavaiheessa täytyy priorisoida lapsen tarpeet, koska muuten vauva menehtyisi. Mutta lopulta kumppani pitää laittaa edelle, koska jos niin ei tee, tulee parisuhde päättymään melkein satavarmasti.

Mulla on lapset olleet aina tärkeimmät. 34 vuotta oltu yhdessä. Saattaahan tämä joskus päättyä, mutta suhde lapsiin ei pääty koskaan.

Ei suhteen lapsiin tarvitse päättyä. Varmaan sinäkin kuitenkin vietät enemmän aikaa miehesi kuin lastesi kanssa, olettaen lastesi olevan aikuisia? Se, mihin ihminen käyttää aikaansa päivittäin, kertoo siitä, mikä on hänelle tärkeintä. Hyvä suhde vanhempien välillä on myös lapsille eduksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän