Miksi temutamme krääsää? Asiantuntija listaa syyt
Ei voi käsittää miksi porukka haluaa ostaa tuota krääsää jostain temusta, jota vieläpä hallinnoi Kiinan Kommunistinen hallinto, samat tyypit jauhaa varmaan että tästä jauhavat ovat kommunistivihreitä! Haha
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/miksi-temutamme-kraasaa-asiantuntij…
Kommentit (190)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hinta. Päivänselvä asiahan tuo on.
Joo, mutta onko pakko ostaa vain siksi, että tuote on halpa?
Videotykki temusta 30-60e, sama tuote verkkokauppa.comissa 360e ylöspäin.
Eli???
Sama tuote? Ei varmana ole! Voin laittaa pääni pantinksi.
Mitä hittoa se kenellekään kuuluu mistä teen ostokseni?
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoa se kenellekään kuuluu mistä teen ostokseni?
Ajatelkaas asiaa vähän laajemmin! Osaatteko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ostat tuotteen, sit onkin ihan huono. Päätät tilata uuden kun et oppinut ja ehkä sama toistuu jopa usean kerran. Eipä se sen halvemmaksi tule sit loppupeleissä kuin että tilaisi kerralla kunnon.
Ne on ihan samoja tuotteita kaikki. Ne kestää ihan saman aikaa.
Millä perusteella ne on samoja tuotteita? Ei se tarkoita että jos joku asia X tulee Kiinasta, että se on sama tuote kuin temussa. Vai oliko läppä?
Ei ole mikään läppä, eikä temun tuote ole automaattisesti mikään huono. Ne on ihan samoja tuotteita mitä sä ostat jatkuvasti joka puolelta, hinta riippuu enimmäkse
Kertokaa nyt hitto joku miten ne on samoja tuotteita? Miksi olette noin daijuja? Käytättekö omia aivojanne edes koskaan? Meinaat että kauppias tilaa tuotteensa temusta? Älä viitti😂
Vielä on näköjään joku, joka luulee että Temu on valmistaja😭
Tokmanni tilaa suuren erän Kiinasta ja myy niitä vuosia, ja Temuun tuotteet tulee läheltä. Joten Tokmannin Bluetooth kaiutin oli muuten sama, mutta vanhemmalla bluetooth versiolla varustettu.
Joten tilasin Temusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta onko pakko ostaa vain siksi, että tuote on halpa?
Videotykki temusta 30-60e, sama tuote verkkokauppa.comissa 360e ylöspäin.
Eli???
Sama tuote? Ei varmana ole! Voin laittaa pääni pantinksi.
Ikävä kyllä sinun päällä ei ole mitään arvoa, miten olisi vaikka 100€ pantiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ostat tuotteen, sit onkin ihan huono. Päätät tilata uuden kun et oppinut ja ehkä sama toistuu jopa usean kerran. Eipä se sen halvemmaksi tule sit loppupeleissä kuin että tilaisi kerralla kunnon.
Ne on ihan samoja tuotteita kaikki. Ne kestää ihan saman aikaa.
Millä perusteella ne on samoja tuotteita? Ei se tarkoita että jos joku asia X tulee Kiinasta, että se on sama tuote kuin temussa. Vai oliko läppä?
Ei ole mikään läppä, eikä temun tuote ole automaattisesti mikään huono. Ne on ihan samoja tuotteita mitä sä ostat jatkuvasti joka puolelta, hinta riippuu enimmäkse
Kertokaa nyt hitto joku miten ne on samoja tuotteita? Miksi olette noin daijuja? Käytättekö omia aivojanne edes koskaan? Meinaat että kauppias tilaa tuotteensa temusta? Älä viitti😂
Ei tilaa suomalainen kauppias temusta vaan ostaa suoraan tehtaalta, kuten kaikki temunkin kauppiaat. Temu ei siis ole mikään kauppa vaan kauppapaikka. Siellä on niitä kauppiaita. Ne myy sitä tehdastuotantoaan, samaa mitä suomalainen kauppias on ostanut niiden tehtailta ja tuonut Suomeen kauppaansa myytäväksi. Ihan sama ostatko sen siis temusta kiinalaiselta kauppiaalta vai Suomesta suomalaiselta kauppiaalta, ainoastaan hinta muuttuu mutta tuote on sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä lopetan Temusta tilaamisen heti, kun vastaavia tuotteita saa Suomesta inhimilliseen hintaan.
Minä en tilaa ns. turhaa vaan vertaan aina hintoja suomalaisen kaupan/kirpputorien/Temun välillä. Kun tarvitsen jotain.
Eihän Suomesta voi saada noin halpaa tavaraa, koska täällä palkat ovat aivan muuta kuin Kiinassa. Jos väki haluaa halpatuotantoa Suomeen, niin pitää kelvata se huonompi palkka tai halpatyövoima ulkomailta. Mutta kun ei kelpaa kumpikaan. Hirvee haukkuminen alkaisi, jos sellaista ehdottaisi. Mutta Kiina- krääsää kilpaa tilataan ja kehutaan. Ei voi vaan ymmärtää tuota logiikkaa.
Miksi sen välikäden täytyisi saada niin paljon?
Moni kiinatavaraa Suomessa on rikastunut, mikä velvollisuus meidän on turvata miljoonatulot myös jatkossa?
Niin miksi! Mietipä sitä.
Rikkaat elättävät köyhät!
Mutta eihän siitä köyhä kiitä, räksyttää ja vaatii lisää.
Tuet vaan vähemmäksi, paitsi lapsiperheille. Lapset eivät saa kärsiä vanhempiensa tyhmyydestä. Mutta laiskalasseilta tuet minimiin Menevät vaikka tyhjiä tölkkejä keräämään, niin saavat rahaa Temu krääsän tilauksille. Sehän hyvin riittää, kun on niin halpaa. Myyvät sitten kalliimmalla ja rikastuvat.
"Edullinen Full HD-projektori Temu-verkkokaupasta tarjoaa yllättävän hyvän hinta-laatusuhteen. Kompaktin kokoinen laite sopii erityisesti satunnaiseen käyttöön pimennetyissä tiloissa, kuten elokuvailtoihin tai pelaamiseen.
Kiinalaisen Temu-verkkokaupan suosio kasvaa, vaikka sitä mediassa parjataankin. Osittain monesta syystä, mutta ihan hyvääkin tavaraa sieltä löytyy. Pitää tietenkin osata myös ostaa ja tutustua tarkkaan, mitä on todella ostamassa."
Tuossa on lehden arvostelu kotiteatteriin ostamastani projektorista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä lopetan Temusta tilaamisen heti, kun vastaavia tuotteita saa Suomesta inhimilliseen hintaan.
Minä en tilaa ns. turhaa vaan vertaan aina hintoja suomalaisen kaupan/kirpputorien/Temun välillä. Kun tarvitsen jotain.
Eihän Suomesta voi saada noin halpaa tavaraa, koska täällä palkat ovat aivan muuta kuin Kiinassa. Jos väki haluaa halpatuotantoa Suomeen, niin pitää kelvata se huonompi palkka tai halpatyövoima ulkomailta. Mutta kun ei kelpaa kumpikaan. Hirvee haukkuminen alkaisi, jos sellaista ehdottaisi. Mutta Kiina- krääsää kilpaa tilataan ja kehutaan. Ei voi vaan ymmärtää tuota logiikkaa.
Moni kiinatavaraa Suomessa on rikastunut, mikä velvollisuus meidän on turvata miljoonatulot myös
Niin miksi! Mietipä sitä.
Rikkaat elättävät köyhät!
Mutta eihän siitä köyhä kiitä, räksyttää ja vaatii lisää.
Tuet vaan vähemmäksi, paitsi lapsiperheille. Lapset eivät saa kärsiä vanhempiensa tyhmyydestä. Mutta laiskalasseilta tuet minimiin Menevät vaikka tyhjiä tölkkejä keräämään, niin saavat rahaa Temu krääsän tilauksille. Sehän hyvin riittää, kun on niin halpaa. Myyvät sitten kalliimmalla ja rikastuvat.
Siis halpakauppaketjun omistaja tuo toimeentulon asiakkailleen?
Omituinen ajatus, kyllä me asiakkaat tuomme rahan tämän omistajan taskuun, eikä toisin päin.
Vierailija kirjoitti:
Sähköautojen valmistamiseen käytetään lapsityövoimaa (mineraalien louhinta kehitysmaissa) ja aurinkopaneeleissa on uiguuripakkotyöllä valmistettuja osia, mutta sähköauton ajaja on pyhimys, samoin se, joka asentaa aurinkopaneelit katolleen. Temusta itselleen käyttötavaraa tilaava on puolestaan alinta pohjasakkaa, vaikka kenelläkään ei ole esittää niitä tuotteita vastaan muuta kuin ennakkoluuloja ja rasistisia mielikuvia.
Ne jotka eivät Temusta tilaa krääsää ovat rasisteja🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni kiinatavaraa Suomessa on rikastunut, mikä
Tyhmä olet! Yrittäjä, joka perustaa halpakaupan, ottaa ne riskit siitä yrityksestä ja tekee työn, että te köyhät voitte ostaa häneltä tavaraa halpaan hintaan. Yrittäjä rikastuu ja maksaa toiminnastaan verot, samoin hänen työntekijänsä. Näillä verotuloilla maksetaan niitä köyhien tukeja + Yrittäjä takaa työpaikat heille, jotka viitsii töissä käydä. Mutta tämä ei kelpaa Temukiimassa kieriville. Ei saa yrittäjät rikastua heidän kustannuksellaan. Tulee kateus. Mutta Kiinan yrittäjät ja nettikaupat saavat rikastua, pääasia, ettei Suomeen se raha jää.
Byaaaah minä tilaan temusta jos haluan, krääsä on mukavaa ja minä en tilaa turhaa ja aina tarpeeseen!!! Minä olen
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä olet! Yrittäjä, joka perustaa halpakaupan, ottaa ne riskit siitä yrityksestä ja tekee työn, että te köyhät voitte ostaa häneltä tavaraa halpaan hintaan. Yrittäjä rikastuu ja maksaa toiminnastaan verot, samoin hänen työntekijänsä. Näillä verotuloilla maksetaan niitä köyhien tukeja + Yrittäjä takaa työpaikat heille, jotka viitsii töissä käydä. Mutta tämä ei kelpaa Temukiimassa kieriville. Ei saa yrittäjät rikastua heidän kustannuksellaan. Tulee kateus. Mutta Kiinan yrittäjät ja nettikaupat saavat rikastua, pääasia, ettei Suomeen se raha jää.
Se on siis kateutta, että ostaa suoraan Kiinasta halvemmalla?
Eikö kaikista kateellisia silloin ole tämä halpakauppaketjun perustaja?
Sinun kateuskortti ei toimi tähän.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ollut oikein kelvollista tavaraa mitä olen tilannut. Olen ostanut paljon t-paitoja, huppareita ja trikoita, hintaansa nähden laadukkaita. Alusvaatteet tosi hyviä, tilasin taas useammat rintsikat.
Ne kaikki ovat polyesteriä, siis muovia. Myös t-paidat ja hupparit. Haluan vaatteideni olevan puuvillaa tai muuta kuin tekokuitua.
Sukkia tilasin kerran, olivat tekokuitua nekin ja kuluivat nopsaa puhki.
Mitää hyvälaatuista en sieltä muutamilla tilaus kerroilla ole saanut, joten en tilaa enää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä uskon, että kiina-kauppojen viha on lähtenyt alunperin rikkaiden suomalaisten toimesta.
Rikkailla/hyvätuloisilla on aina ollut varaa ostaa suomalaisia tuotteita ja haluavat kannattaa. Pienituloisilla (kuten minä) on halu muttei mahdollisuutta ostaa kotimaista.
Pienituloisia ja köyhiä on Suomessa yhä enemmän. Monet ihan tavalliset suomalaiset työssäkäyvät kärsivät hintojen noususta. Pitää ostaa sitä halvinta, että tulee edes toimeen.
Temut ja muut ovat antaneet meille pienitulosille mahdollisuuden saada joskus halvalla jotakin. Mikä muuten olisi vaan rikkaiden mahdollisuus. Esim. vaikka langaton ovikello-järjestelmä omakotitaloon. Olen tuosta kertonut jo aiemmin.
Höpö höpö. Oletko jo noin aivopesty. Minä vähävaraisena en todellakaan osta halppistuotteita. Sama kuin heittäi
Eivät varmasti ole samaa tavaraa laatutuotteet kuin halpistuotteet. Mutta ethän sinä sitä voi tietää, kun et ole nähnyt/ käyttänyt muita kuin halpistuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ollut oikein kelvollista tavaraa mitä olen tilannut. Olen ostanut paljon t-paitoja, huppareita ja trikoita, hintaansa nähden laadukkaita. Alusvaatteet tosi hyviä, tilasin taas useammat rintsikat.
Ne kaikki ovat polyesteriä, siis muovia. Myös t-paidat ja hupparit. Haluan vaatteideni olevan puuvillaa tai muuta kuin tekokuitua.
Mitää hyvälaatuista en sieltä muutamilla tilaus kerroilla ole saanut, joten en tilaa enää
Jos tilaat temusta niitä halvimpia tuotteita, niin mitäs luulet, mitä saat? ethän saa kaupastakaan hyvää tuotetta. Kun laitat muutaman euron enemmän niin tulee temusta myös sitä hyvälaatuista puuvillaa tai silkkiä. Itse olen kaikki vaatteet tilannut temusta, myynyt paljon torissa ja vintedissä, kaikki on tykännyt ja kehunut. Mukavasti saa rahaa ja helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku olla noin totaalisen tyhmä?
Tilaa polyesteriä, valita että oli polyesteriä😂
Itse olen tilannut pellavasta ja puuvillasta valmistettuja vaatteita ja tekstiilejä myös.
Eli jos et polyesteriä halua, ÄLÄ SILLOIN TILAA SELLAISTA.
Omalla kohdallani on ainakin laajempi valikoima niche käyttötavaroita ja palkansaajien palkkojen halpuuttaminen.
Vaikka työnantajalla on ollut huippuvuosia, palkankorotusta on evätty erilaisin syin. Työnantaja on korottanut omia hintoja 20-30 % viime vuosina, mutta yleiskorotuksena on tullut 0,5-1%. Voitot valuivat johdon bonuksiin. Suomalainen hyvätuloinen on sen verran pihi, että ostaa lentoliput Espanjaan ja kuluttaa mielummin siellä kuin makselee Suomen kalliita hintoja. Metsään meni suurituloisten avokätinen verokevennys.
Tällaisessa tilanteessa on haastava vaihtaa työpaikkaa. Työnantaja tietää tämän. Kyynisyys on heittänyt vihreät arvot romukoppaan. Pidän huolta omasta "selviytymisestä". On pakko kerätä suuremmat säästöt, kun potkujakin on helpompi jaella. Hallitus unohti, että muissa Pohjoismaissa on työntekijöistä oikeasti pula, siksi heikennykset eivät iske tavallisiin pulliaisiin samalla voimalla.
Niin, sä tykkäät ostaa ne samat tuotteet kalliimmalla, niin eivät ole halpistuotteita hinnan mukaan. Meidän joidenkin mielestä se on just sitä rahan roskiin heittämistä, mutta kukin makunsa mukaan tietysti