Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi temutamme krääsää? Asiantuntija listaa syyt

Vierailija
29.04.2025 |

Ei voi käsittää miksi porukka haluaa ostaa tuota krääsää jostain temusta, jota vieläpä hallinnoi Kiinan Kommunistinen hallinto, samat tyypit jauhaa varmaan että tästä jauhavat ovat kommunistivihreitä! Haha

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/miksi-temutamme-kraasaa-asiantuntij…

Kommentit (190)

Vierailija
101/190 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en osta mitään Kiinalaista. Televisio on Finlux, petivaatteet Finlayson, LED-lamput Airam. 

Finlaysonin tuotteet valmistetaan Turkissa, Bangladeshissa ja KIINASSA.

Finlux valmistetaan Turkissa.

Airamin lamput valmistetaan KIINASSA.

Osa Airamin tuotteista valmistetaan muualla kuin Kiinassa. Eli vaihtoehtoja löytyy sieltäkin itseasiassa. 

Linkkaappa joku Airamin led-polttimo joka on valmistettu muualla, muuten pelkkää sanahelinää.

Vierailija
102/190 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat Temu-tilaukseni ovat olleet ihan samaa tavaraa, ihan samoilta kiinalaisilta tehtailta ja tuotantolinjoilta, kuin suomalaisissa marketeissa, mutta hinta kymmenen kertaa alhaisempi ja yleensä vieläpä uudempi (=parempi) versio, jota Suomessa ei vielä ole edes tarjolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/190 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en osta mitään Kiinalaista. Televisio on Finlux, petivaatteet Finlayson, LED-lamput Airam. 

Se oli temuttaja trolli joka tuon kirjoitti. Älykääpiö. Ei teillä kyllä lähdekritiikkiä ole No mitä odottaa ihmiseltä joka ostaa temusta tuotteita.

Sua harmittaa kun joku osuu oikeaan. Älä raukkamaisesti nimittele tuota kirjoittajaa. Kasva aikuiseksi. Opettele hallitsemaan tunteitasi edes sen verran että kirjotat nätisti.

Vierailija
104/190 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetan Temusta tilaamisen heti, kun vastaavia tuotteita saa Suomesta inhimilliseen hintaan.

Minä en tilaa ns. turhaa vaan vertaan aina hintoja suomalaisen kaupan/kirpputorien/Temun välillä. Kun tarvitsen jotain.

Vierailija
105/190 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan Temusta. Saan kolmet kesälipokkaat 35 eurolla. Täältä en saisi yksiäkään. 

Vierailija
106/190 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat Temu-tilaukseni ovat olleet ihan samaa tavaraa, ihan samoilta kiinalaisilta tehtailta ja tuotantolinjoilta, kuin suomalaisissa marketeissa, mutta hinta kymmenen kertaa alhaisempi ja yleensä vieläpä uudempi (=parempi) versio, jota Suomessa ei vielä ole edes tarjolla.

Kiinassa on paljon tehtaita ja sä typerys luulet kaikkien Kiinassa valmistettujen tuotteiden olevan samasta tehtaasta, MITÄ?!?😂

Vierailija
107/190 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos Amazonittaa? Tai joku muu nimi siihen. Joku ne tavarat aina tuo ulkomailta jonnekin, paikasta toiseen. Ellei tule lähempää. Ikean kaappi on lähes kaatuvaa "vaarallista" mallia ellei ole ruuveja seinässä ja kaikilla ei ole, onko se laatua? Lasiseinä vitriinissä on vaarallinen. Ei kaikilla ole varaa sen kummempaan ja puuseppään täällä. Sama asia.

Vierailija
108/190 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Temu-vihaajilla kova paikka kun ei mikään auta, epätoivopeukuttelua kun karavaani vain kulkee vaikka koirat haukkuu :)

Heitin sulle peukun ylöspäin, kun jostain syystä sua harmittaa kun sun kommentteihin ei tule peukkuja ja jauhat samaa täällä. Ole hyvä💚 😔 

Mua mitään harmita vaan nauran sulle :D oikeasti luulet että sä pystyt peukutuksella vaikuttamaan ihmisten ostoskäyttäytymiseen? Aika söpöä

Vierailija
109/190 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🤦🏻

Vierailija
110/190 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon, että kiina-kauppojen viha on lähtenyt alunperin rikkaiden suomalaisten toimesta.

Rikkailla/hyvätuloisilla on aina ollut varaa ostaa suomalaisia tuotteita ja haluavat kannattaa. Pienituloisilla (kuten minä) on halu muttei mahdollisuutta ostaa kotimaista.

Pienituloisia ja köyhiä on Suomessa yhä enemmän. Monet ihan tavalliset suomalaiset työssäkäyvät kärsivät hintojen noususta. Pitää ostaa sitä halvinta, että tulee edes toimeen. 

Temut ja muut ovat antaneet meille pienitulosille mahdollisuuden saada joskus halvalla jotakin. Mikä muuten olisi vaan rikkaiden mahdollisuus. Esim. vaikka langaton ovikello-järjestelmä omakotitaloon. Olen tuosta kertonut jo aiemmin.

Vierailija
111/190 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa Airamin tuotteista valmistetaan muualla kuin Kiinassa. Eli vaihtoehtoja löytyy sieltäkin itseasiassa. 

Linkkaappa joku Airamin led-polttimo joka on valmistettu muualla, muuten pelkkää sanahelinää.

Ruotsissa ja mm Unkarissa on osa tuotteiden tuotantoa, led lamput on suurrimmalta osin Kiinasta. Puhuin airamin tuotteista noin yleisesti.

Vierailija
112/190 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli temuttaja trolli joka tuon kirjoitti. Älykääpiö. Ei teillä kyllä lähdekritiikkiä ole No mitä odottaa ihmiseltä joka ostaa temusta tuotteita.

Kyllä se on teidän omaa porukkaa nuo, jotka ei ymmärrä ostavansa Kiinalaisia tuotteita. Omat vanhemmat myös suosivat Suomalaista, ja ostavat "kotimaisia" merkkejä. Näiden tuotanto on kuitenkin pitkään ollut jo halpatuotantomaissa.

Joo ja luulevat esimerkiksi Finnkinon tai MustijaMirrin olevan suomalaisomisteisia :D Finkkarikin on nykyään ihan kiinalaisomistuksessa

Vierailija
113/190 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se pysty kuin alapeukuttamaan :DDDDD

Vierailija
114/190 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on teidän omaa porukkaa nuo, jotka ei ymmärrä ostavansa Kiinalaisia tuotteita. Omat vanhemmat myös suosivat Suomalaista, ja ostavat "kotimaisia" merkkejä. Näiden tuotanto on kuitenkin pitkään ollut jo halpatuotantomaissa.

Monen kotimaisen toimijan sivuilta löytyy kohta vastuullisuus, tai vastaava. Jossa kerrotaan heidän toiminnastaan niin Suomessa kuin ulkomailla ja miten noita toimintoja valvotaan, niissä on pitkät pätkät asiaa. On eri asia tilata sellaisen yrityksen tuotteita, vaikka osa tehtäisiinkin Aasiassa+työllistää kuitenkin myös Suomessa. Tämmöisiä selosteta ei taida löytyä temutuotteista?

Käy kurkkaamassa, vai pelkäätkö, että nE On kuITenkIn tEhtY kIInaSsa -kuplasi hajoaa?

Vierailija
115/190 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monen kotimaisen toimijan s

Todistustaakka on väittäjällä, joten linkkaa suoraan äläkä pilkkaa vastapuolta :)

Vierailija
116/190 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinassa on paljon tehtaita ja sä typerys luulet kaikkien Kiinassa valmistettujen tuotteiden olevan samasta tehtaasta, MITÄ?!?😂

Minä tiedän asiasta aivan varmasti paljon enemmän kuin sinä, olen tuonut Kiinasta aikoinaan useita kymmeniä merikontillisia tavaraa Suomeen. Samoista tehtaista ne tulee, olit sinä mitä mieltä tahansa. 

Tosin niitä tehtaita on vieri vieressä silmänkantamattomiin näillä tehdasalueilla. Joitakin tuotteita tehdään niin järjettömiä määriä, ettei yksi tehdas riitä, vaan samaa tuotetta tehdään useassa tehtaassa. Samoja tehtaita kuitenkin, ja ne kaksi Tokmannin viereistä samaa tuotetta voi olla lähtöisin eri tehtaasta.

Olen käynyt monilla tehdasvierailuilla Kiinan tehtailla, silloin vielä länsimaista ostajaa kohdeltiin kuninkaana, kun me päätimme mistä ostamme. 

Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä tilannut mitään Temusta, mutta kun googletan jotain (esim just viimeksi etsin steampunk-henkiseen työhuoneeseen sopivaa kuparin tai vanhan messingin väristä kastelukannua), niin sellaiset, jotka olisi mulle eniten mieleen, ovat Temusta. En tiedä, mistä tämä Temu-viha on syntynyt, koska kun tilaan jotain Netraudasta tai Hobby Hallista, niin ihan samalla tavalla saan seurantalinkin, josta näen, missä päin Kiinaa toimitus on tulossa ja mitä kautta se päätyy Suomeen (yleensä Saksan tai Hollannin kautta, joskus Puolan kautta).  Miksi Temu on paha, mutta Netrauta tai Hobby Hall hyvä?

Vierailija
118/190 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se pysty kuin alapeukuttamaan :DDDDD

Varmaan vaihtelee vielä eri verkkojen välillä, jotta voi antaa enemmän alapeukkuja. 

Vierailija
119/190 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

En ole vielä tilannut mitään Temusta, mutta kun googletan jotain (esim just viimeksi etsin steampunk-henkiseen työhuoneeseen sopivaa kuparin tai vanhan messingin väristä kastelukannua), niin sellaiset, jotka olisi mulle eniten mieleen, ovat Temusta. En tiedä, mistä tämä Temu-viha on syntynyt, koska kun tilaan jotain Netraudasta tai Hobby Hallista, niin ihan samalla tavalla saan seurantalinkin, josta näen, missä päin Kiinaa toimitus on tulossa ja mitä kautta se päätyy Suomeen (yleensä Saksan tai Hollannin kautta, joskus Puolan kautta).  Miksi Temu on paha, mutta Netrauta tai Hobby Hall hyvä?

Hobby hall nimenomaan ei ole hyvä, varsinkaan nykyään.  Netraudasta saa myös ihan hyvää rompetta.

Vierailija
120/190 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaatteet ole krääsää. Hyvälaatuisiakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi