Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies on tyytymätön perhe-elämään

Vierailija
29.04.2025 |

Kaikki vapaus on kuulema mennyt, arki on tylsää oravanpyörää, mitään ei voi tehdä, minnekään ei voi mennä. Pelkkää työtä ja kotona oleilua, joten viettää nykyisin ennemmin aikaa töissä kuin tulee kotiin, koska siellä saa kuulema olla rauhassa.

Näemme ja koemme perhearjen kuitenkin  tyystin eri tavalla!

Itse koen, että minä pyöritän arkea yksin kahden lapsen (3v ja 1,5v) kanssa, kun samaan aikaan mies on vapaa tekemään mitä vain, harrastamaan koska tahansa ja saa mennä mökillekin vaikka viikoksi jos siltä tuntuu enkä perään soittele. Minä hoidan lapset, lemmikit, ruuat, siivoukset, pyykit, nurmikon leikkuun, rännien putsaukset, auton pesut, laskut, renkaiden vaihdot jne. Oman työpäivän lisäksi. 

Lapsien kanssa käymme vapaapäivinä keskenämme puistoissa, rannoilla, kotieläinpihoilla, mökillä, kahviloissa, eri tapahtumissa. Miehen mielestä nämä on tylsiä puuhia  ja koska perhe-elämä on paskaa, ei tule mukaan. Ei edes yritä esittää, että olisi kivaa, saattaa jäädä vaikka autoon nukkumaan siksi aikaa kun me olemme vaikka puistossa. Lapset ovat tosi rauhallisia ja kilttejä,  jotka selkeästi kaipaa isänsä kanssa puuhastelua, mutta isä taas kokee että lapset rajoittavat hänen omia tekemisiään ja kuormittuu tästä.

Onko tilanteessa mitään toivoa?

Kommentit (401)

Vierailija
61/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaampa ku olen aika paljon samaa kokeva mies... Onko teillä minkä verran yhteisiä juttuja tai menoja? Jos mies joskus on siinä läsnä niin onko hän siinä vain vai onko sulla jotain annettavaa hänelle? Itse olen puhunut parhaillaan vaimolle samoista asioista ja sanonut että tulen tässä "vankilassa" hulluksi. Tavallinen perhe elämä. Silloin kun ootte yhdessä niin mieti kuka sulle on se ykkös juttu siinä hetkessä, te olette paljon erillään niinkuin täälläkin. Vuorotyöt ristiin. Silloin kun ollaan kotona yhdessä ei sais olla mitään epäselvyyttä siitä mitä tehdään ja keneen keskitytään. Aivan viimeinen virhe on että keskitytään johonkin someen ja siihen missä muut menevät ja mitä tekevät. Teillä pitää olla hauskaa, yhdessä tekemistä, avoimmuutta, läheisyyttä ja sitten kun tuntuu hyvältä niin kyllä sitä seksiäkin pitää olla joka viikko vähintään. Iskä

Tulkitsen nyt ehkä väärin kommenttiasi mutta vaikea nähdä että kukaan haluaisi seksiä tuollaisen miehen kanssa jonka kanssa perhe-elämä on kamalaa ja joka luuhaa autossa kun ei viitsi OMIEN lastensa kanssa tulla puistoon. 

Vierailija
62/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaampa ku olen aika paljon samaa kokeva mies... Onko teillä minkä verran yhteisiä juttuja tai menoja? Jos mies joskus on siinä läsnä niin onko hän siinä vain vai onko sulla jotain annettavaa hänelle? Itse olen puhunut parhaillaan vaimolle samoista asioista ja sanonut että tulen tässä "vankilassa" hulluksi. Tavallinen perhe elämä. Silloin kun ootte yhdessä niin mieti kuka sulle on se ykkös juttu siinä hetkessä, te olette paljon erillään niinkuin täälläkin. Vuorotyöt ristiin. Silloin kun ollaan kotona yhdessä ei sais olla mitään epäselvyyttä siitä mitä tehdään ja keneen keskitytään. Aivan viimeinen virhe on että keskitytään johonkin someen ja siihen missä muut menevät ja mitä tekevät. Teillä pitää olla hauskaa, yhdessä tekemistä, avoimmuutta, läheisyyttä ja sitten kun tuntuu hyvältä niin kyllä sitä seksiäkin pitää olla joka viikko vähintään. Iskä

Iskä ja isän seksi! Jätätkö ihan tarkoituksella huomioimatta, että tämä perheen äiti hoitaa koko talouden yksin. Viitsitkin tulla tänne vielä syyllistämään, ettei hän huomio miestään tai anna tarpeeksi. Eiköhän ihan ensimmäiseksi pitäisi ne kotityöt jakaa vanhempien kesken tasaisemmin. Voisi olla vähemmän tylsää, jos äijäkin tekisi jotain muuta kuin kuluttaa sohvaa. En ikimaailmassa olisi tuollaista vätystä katsonut kovinkaan pitkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat, että joko meno muuttuu tai sitten tulee ero ja vuoroviikkojärjestelmä. Kerro myös, että sinulle on jo selkeää miten sinä käytänmössä hoidat asian, herra on hyvä ja päättää kumpaan ryhtyy. Joitain miehiä vain pelottaa kaikista eniten omien lapsien hoito ihan itse.

Vierailija
64/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulkitset todella väärin... Kyllä haluaa, mutta jos suhteessa on kaikki pielessä niin ei se noin mene, silloin kaikki asiat, aivan kaikki tuntuvat pahalta ja silloin pitää apua löytyä jostain... Jos suhteessa on kaikki pielessä ja vaimo pyytää siihen että lähdetäänkö ulos syömään tai hotelliin niin kyllä se on pahinta siihen lisäksi mitä voi olla. Ensin suhde kuntoon ja sitten muut jutut. En usko että kukaan mies on osallistuva siinä tilanteessa kun on niin pohjalla kuin olla ja voi ja kaikki tuntuu nii pahalta että tekis mieli räjäyttää koko talo ja silloin ei voi vaatiakkaan... Sama kuin yrittäisi syöttää väkisin itkevää lasta, meillä vaimo sitä teki ja kiukutteli, mutta mitä tein minä, otin lapsen, leikitin hyvälle tuulelle, kohta naurettiin ja syötiin... Samoin on aikuinen. Iskä

Vierailija
65/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on siis niin sanottu mieslapsi. Kun suhteenne on alkanut, hän on tarvinnut ensisijaisesti äitiä, ja olet varmaankin täyttänyt silloin tuon tarpeen. Siinä missä aikuinen mies ei tarvitse äitiä, nämä mieslapset tarvitsevat, eivätkä siten pärjää miehen tai isän roolissa. He eivät osaa antaa lapselle hoivaa eivätkä huolehtia niiden tarpeista, koska ovat samalla tunnetasolla henkisiltä tarpeiltaan. Tässäkin mies on yksi lapsista, eikä vastuuta kantava aikuinen. Äiti joutuu lasten lisäksi huolehtimaan mieslapsesta, eikä saa vanhemmuudessa mitään apua.

Voiko mieslapsesta kasvaa aikuinen? Joskus voi, tämä vaatii sen, että mies haluaa itse vihdoinkin aikuistua, kantaa vastuuta ja toimia aikuisen (eikä lapsen) roolissa. Kaikki eivät siihen valitettavasti pysty, vaan jäävät koko elämäkseen tunnetasolla lapsen rooliin, jossa odottavat että joku muu huolehtii heistä ja täyttää heidän kaikki tarpeensa.

Vierailija
66/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hoida... Ei todellakaan hoida... Mistä vit...tusta te aina väännätte ajatuksen että nainen hoitaa kaiken itse ja miehelle pitää olla aina seksiä? Kuinka naurettava ajatus onkaan. Iskä täällä on todella osallistuva. Mutta vaimo käyttäytyy kuin miestä ei enää olisikaan ja hänelle joutuu suoraan sanomaan että tässä tulee hulluksi. Iskä

Vierailija
67/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä miksi hän käyttäytyy kuin lapsi?

Kysy myös miksi haluaa antaa itsestään looserin kuvan miehenä joka ei huolehdi perheestään eikä välitä lapsistaan.

No - ok, kaikki ei välitä, mutta miksi niitä piti olla tekemässä? Kerro hänelle että hän voi lähteä jos ei perhe-elää kiinnosta, lähettää sulle elatusmaksut ja pestaa vaikka äitinsä hoitamaan lapsia satunnaisesti jotta sinä saat vapaata (niin tekee moni muukin mies(lapsi)  )

Vierailija
68/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite nautin suuresti lasten kanssa leikkimisestä ja niiden kanssa olemisesta ja perhe-elämästä ja yritin antaa lasten äidille kaikin. Otti toisen miehen.

Hassu maailma.

Vierailija
69/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörittää vaan yh.t niin äkkiä eroon pääsee uutta tipua katselee.

Rattoisasti vuodet kuluu eikä vastuuta tartte ottaa. Onneks tinder toimii joka paikassa. Työkaverilla pimut joka kunnissa vaik sanoo ei ketään petä?Kaikille ei sovi avioelämä tai vastaava.

Vierailija
70/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otappa ero, ehkä hän jaksaa paremmin kerran pari kuussa olla omien lasten kanssa.

Vierailija
71/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaxu hali miehelle. 

Lisääntymään kun ryhtyy, niin tuotahan se on. Elämä loppu ja työmaa on ikuinen. Valittaa et voi. Kunnon miehenä hoidat hommat ja et valita. Näin se vain on. 

Ei sitä jokaisen pää kestä. Ei se ole vaimon tai perheen vika, että nykyinen elämänmuotomme on hirveä. Kaikki kärsivät, osa reagoi ja osa reagoi paljon. Kukaan ei nauti. Töissä painetta ja kotona vielä lisää. Kyllä siinä pälli leviää kaikilta. 

Vasektomia pitäisi saada helpommin. Pelastaisi monta pariskuntaa. 

Lapset miehestä tekee orjan. Ilman lapsia voit ottaa lopputilin ja muuttaa vaikka huitsin nevadaan. Lasten kanssa kaikki yhdessä pyrimme kohti keskiluokkaisuutta toisiamme kampittaen. Nielemme vaikka mitä kuraa töissä ja kotona. Sosiaalinen status, hyvä vanhemmuus, harrastukset ja omakotitalo, kaikki maksaa. 

Vierailija
72/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaxu hali miehelle. 

Lisääntymään kun ryhtyy, niin tuotahan se on. Elämä loppu ja työmaa on ikuinen. Valittaa et voi. Kunnon miehenä hoidat hommat ja et valita. Näin se vain on. 

Ei sitä jokaisen pää kestä. Ei se ole vaimon tai perheen vika, että nykyinen elämänmuotomme on hirveä. Kaikki kärsivät, osa reagoi ja osa reagoi paljon. Kukaan ei nauti. Töissä painetta ja kotona vielä lisää. Kyllä siinä pälli leviää kaikilta. 

Lapset miehestä tekee orjan. Ilman lapsia voit ottaa lopputilin ja muuttaa vaikka huitsin nevadaan. Lasten kanssa kaikki yhdessä pyrimme kohti keskiluokkaisuutta toisiamme kampittaen. Nielemme vaikka mitä kuraa töissä ja kotona. Sosiaalinen status, hyvä vanhemmuus, harrastukset ja omakotitalo, kaikki maksaa. 

Lapsethan ei näytä vaikuttavan apn miehen elämään millään lailla, kun ei vaivaudu edes samaan kauppaan,  joten en ymmärrä miksi kitisee ettei jaksa perhe-elämää kun ei osallistu siihen mitenkään ja on jopa apn lupa mennä ja tulla miten haluaa? 🤣

Vierailija
73/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kitisee ettei jaksa perhe-elämää koska on jo toinen jalka ulos ovesta, mutta on niin patalaiska ettei saa aikaiseksi erota itse. On paljon kivempi uhriutua ajamalla vaimo hulluuden partaalle laiskottelemalla ja sen jälkeen hakea sääliä miten vaimo vaan otti ja lähti ilman mitään ennakkovaroitusta.

Vierailija
74/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halusiko mies niitä lapsia alunperinkään?

Poistaako se jotenkin mystisesti vastuun, jos toteaakin, että ei sittenkään olisi halunnut lapsia?

Tai että ne poistuu elämästä toosaan takaisin jos alkaakin  kaduttamaan?

Vierailija
75/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies halusi todella kovasti lapsia. Itse olisin ehkä halunnut vielä odottaa pari vuotta mutta kuitenkin tiesin että haluan lapsia niin teimme kaksi lasta pienellä ikäerolla. No eihän se heti käynyt ilmi mutta mies suhtautui lapsiin kuin pikkulapsi lemmikkiin.

Alussa on niin mukavaa ja ihanaa mutta sitten arki tulee vastaan. Tajuaa että joka päivä on pas*at siivottava ja ruokittava ja kaikki mitä siihen kuuluu, niin enää ei ollutkaan niin kivaa. Jätti minut sitten täysin yksin, siis ihan totaalisesti. Oli kotona mutta ei reagoinut vauvan itkuun vaan oli vain tietokoneella. Näin suurta petosta en voi unohtaa. Hän oli se joka enemmän halusi lapsia.

Vierailija
76/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo kovin aikuismaiselta käytökseltä vaikuta. Isän luulisi haluavan itsekin puuhata omien lastensa kanssa ja nähdä heidän ilonsa leikkipuistoissa ja muissa paikoissa, joissa lapsilla on mukavaa ja kehittävää tekemistä ja näkemistä. Ymmärrän omasta kokemuksesta, ettei se helppoa ole, kun on pieniä lapsia, mutta juuri sen takia on kyllä käsittämättömän itsekästä keskittyä itseensä tuolla tavalla, jolloin äiti joutuu paljon vaativampaan tilanteeseen, ja lapset jäävät paljosta paitsi, jos isä ei ole heidän kanssaan. Eri asia sitten, jos on sovittu, että isä tuo leivän pöytään ja hänellä olisi niin vaativa työ tai esim. reissutyö, että vapaa-aikaa vain jäisi vähemmän. Nukkuuko isä yöt vai miksi hän jäisi autoon nukkumaan puistoreissulla? (Jos siis ei ole vain yksittäisestä tapahtumasta kyse, jokainenhan voi olla välillä väsynyt ja pyytää puolisolta, voitko hoitaa tämän tai tuon yksin).

-Perheellinen mies

Tehdään nyt selväksi että mies ei milloinkaan "tuo leipää pöytään".

Kai sinä ymmärrät että naisella on työpaikka siinä vaiheessa kun mietitään, kumpi jää kotiin. Ja jos nainen jää, se tarkoittaa naiselle aivan valtavaa tulonmenetystä. Hän menettää palkkansa eikä etene urallaan. Nainen tekee suuren taloudellisen uhrauksen, että mies voi jatkaa omaa elämäänsä ihan kuten ennenkin.

Mies ei tuo leipää pöytään eikä elätä perhettä. Nainen tekee tuossa kuviossa kaiken työn. Mies korjaa hyödyn. Nainen on se perheen elättäjä ja mahdollistaja. Ei mies. Mies vain roikkuu mukana.

Vierailija
77/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaampa ku olen aika paljon samaa kokeva mies... Onko teillä minkä verran yhteisiä juttuja tai menoja? Jos mies joskus on siinä läsnä niin onko hän siinä vain vai onko sulla jotain annettavaa hänelle? Itse olen puhunut parhaillaan vaimolle samoista asioista ja sanonut että tulen tässä "vankilassa" hulluksi. Tavallinen perhe elämä. Silloin kun ootte yhdessä niin mieti kuka sulle on se ykkös juttu siinä hetkessä, te olette paljon erillään niinkuin täälläkin. Vuorotyöt ristiin. Silloin kun ollaan kotona yhdessä ei sais olla mitään epäselvyyttä siitä mitä tehdään ja keneen keskitytään. Aivan viimeinen virhe on että keskitytään johonkin someen ja siihen missä muut menevät ja mitä tekevät. Teillä pitää olla hauskaa, yhdessä tekemistä, avoimmuutta, läheisyyttä ja sitten kun tuntuu hyvältä niin kyllä sitä seksiäkin pitää olla joka

Et sinä saa päättää mikä on se ihannetilanne että suostut sitten olemaan "osallistuva". Sinun kuuluu osallistua aina! Se ei ole vapaaehtoista. Ei sinua kuulu hoivata ja helliä että suostuisit sitten huolehtimaan omasta perheestäsi.

Vierailija
78/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaxu hali miehelle. 

Te vaiti kärsivät miehet pidätte kyllä aivan helvetillistä meteliä kärsimyksistänne.

Vierailija
79/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noin pienten kanssa jaksa mitään tehdä. Eiköhän tilanne muutu sitten kun lapset ovat vähän vanhempia.

Miksi lapsia kiinnostaisi viettää aikaa vieraan miehen kanssa?

Vierailija
80/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitat, että joko meno muuttuu tai sitten tulee ero ja vuoroviikkojärjestelmä. Kerro myös, että sinulle on jo selkeää miten sinä käytänmössä hoidat asian, herra on hyvä ja päättää kumpaan ryhtyy. Joitain miehiä vain pelottaa kaikista eniten omien lapsien hoito ihan itse.

Sellainen huomio että mikään voima tässä maassa ei voi pakottaa miestä vuoroviikkojärjestelmään. 

Onnea yh-äipälle