Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hs keskiluokan huumeiden käyttöä katsotaan sormien läpi.

Vierailija
29.04.2025 |

En heti usko tuota hesarin juttua. Pelkkä käyttö tuntuu olevan suomessa niin kova rikos ettei niitä katsota sormien läpi.

Kommentit (157)

Vierailija
101/157 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan varakkaatkin ovat käyttäneet huumeita.

Miettikää jenkkejä... toiset käyttää kokaiinia, toiset hepoo tai cräkkii

Miettikää hetki kummasta porukasta on enemmän haittaa, siis oikeasti.

Vierailija
102/157 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä esimerkiksi kokaiinin ja amfetamiinin viihdekäyttö on niin yleistä, ettei moni uskoisi. Enemmän se tuolla viihdepiireissä on sääntö kuin poikkeus, että niitä vedetään. Toisaalta hyvin harva niihin jää koukkuun ja rojahtaa rappiolle jos elämä on muuten mallillaan.

Lähipiiristä 2 aloitti viihdekäyttää, molempia sen lopettaessa vei ne huumeet jo lujaa. Onneksi kuitenki tahto voitti ja eivät koske enää, mutta kyllä tuossa oli molemmissa isot mahdollisuudet huumekoukkuun.

Mistä tiedät muiden käytöstä? Jos ei ole addiktioita niin luultavasti et saa koskaan tietää läheisesi käyttävän. 

Kun vaimo rännittää useita päiviä putkeen niin kyllä sen huomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/157 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin joidenkin huumausaineiden laillistamisen kannalla. Jo nyt ne, joita kiinnostaa kokeilla, ennemmin tai myöhemmin kokeilevat. Ne joita ei kiinnosta eivät kokeilisi vaikka kuinka tyrkytettäisiin (vrt. tupakka). Kaikki hyötyisivät: valtio saisi verotuloja ja asiakas tietäisi varmasti, mitä ostaa. Annostukset, vaikutukset ja mahdolliset sivuoireet kerrottaisiin selkeästi. Näissä voisi olla samat myyntisäännöt kuin alkoholilla: täysi-ikäisyys, päihtyneelle ei myydä jne. 

Valtaosa viihdekäyttäjistä on tavallisia keskiluokkaisia: sairaanhoitajia, insinöörejä jne. Viihdekäyttö on niin yleistä, että jokainen meistä tuntee jonkun, joka on ainakin kokeillut. 

Rikostilastoihin: 7/10 väkivaltarikoksesta tehdään alkoholin vaikutuksen alaisena. Kuka on koskaan kuullut raivoavasta essopäästä? Silloin tekee mieli vain fiilistellä elämän mahtavuutta. 

Vierailija
104/157 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin joidenkin huumausaineiden laillistamisen kannalla. Jo nyt ne, joita kiinnostaa kokeilla, ennemmin tai myöhemmin kokeilevat. Ne joita ei kiinnosta eivät kokeilisi vaikka kuinka tyrkytettäisiin (vrt. tupakka). Kaikki hyötyisivät: valtio saisi verotuloja ja asiakas tietäisi varmasti, mitä ostaa. Annostukset, vaikutukset ja mahdolliset sivuoireet kerrottaisiin selkeästi. Näissä voisi olla samat myyntisäännöt kuin alkoholilla: täysi-ikäisyys, päihtyneelle ei myydä jne. 

Valtaosa viihdekäyttäjistä on tavallisia keskiluokkaisia: sairaanhoitajia, insinöörejä jne. Viihdekäyttö on niin yleistä, että jokainen meistä tuntee jonkun, joka on ainakin kokeillut. 

Rikostilastoihin: 7/10 väkivaltarikoksesta tehdään alkoholin vaikutuksen alaisena. Kuka on koskaan kuullut raivoavasta essopäästä? Silloin tekee mieli vain fiilistellä elämän mahtavuutta. 

Rikostilastoista: kuinka paljon rikoksia tehdään jotta saadaan huumeet rahoitettua? Aloita vaikka polkupyörävarkauksista.

Itse pitäisin niiden laittoman statuksen. Vähän sama kun selittäisi että lasten suojaikärajaa voi laskea, koska ne jotka haluaa kisakireetä teiniritsaa kyllä kokeilee sellaista ennemmin tai myöhemmin

Vierailija
105/157 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti henkilö, joka varastaa polkupyörän rahoittaakseen päihteidenkäyttöään, ei alkuaankaan ole kovin hyvässä hapessa, vaan puhutaan ongelmakäytöstä. Viihdekäyttö on eri asia. Totta kai kaikilla päihteillä on haittansa, mutta laittomuuden lisäksi miten huumeet ovat haitallisempia kuin alkoholi?

Vierailija
106/157 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikostilastoista: kuinka paljon rikoksia tehdään jotta saadaan huumeet rahoitettua? Aloita vaikka polkupyörävarkauksista.

Itse pitäisin niiden laittoman statuksen. Vähän sama kun selittäisi että lasten suojaikärajaa voi laskea, koska ne jotka haluaa kisakireetä teiniritsaa kyllä kokeilee sellaista ennemmin tai myöhemmin

Huumeiden laittomuus nostaa hinnan sille tasolle, että käyttäjät joutuvat tekemään rikoksia. Vrt spurgu saavat yleensä rahoitettua käyttönsä ilman sen suurempia rikoksia. Ero huumeiden ja suojaikärajan kanssa on, että huumeiden käyttö itsessään ei satuta ketään, mutta lapsi kärsii hyväksikäytöstä. 

Vierailija
107/157 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riehuva kannabiksen viihdekäyttäjä on uutinen sen takia että se on niin harvinaista. Kuitenkin yleisin laiton päihde josta on oikeasti pienimmät haitat kaikista päihteistä ja huumeista.

Vierailija
108/157 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vetänyt "viivoja" viimeiset 12 vuotta aina silloin, kun olen liikenteessä. Tätä tapahtuu ehkä 3-6 kertaa vuodessa, enkä käytä alkoholia lainkaan. Koksugemmin hinta on ollut 100-120e viime vuosina, eikä kyseessä ole mikään (liikaa) jatkettu tuote.

En ole ylpeä asiasta, mutta en ainakaan ryyppää. Koksu tekee minusta introvertistä sosiaalisen ekstrovertin, minkä myötä menestys on taattu "perusjampalla" yöelämässä (jos tätä joku kaipaa). En käytä ikinä muuten mitään substansseja kuin juhliessa, eikä mitään riippuvuutta ole syntynyt. Tiedostan toki, että asia voi muuttua mm. iän myötä, mutta nyt mennään tällä.

Tällä hetkellä voin erinomaisesti, liikun ja elän muuten terveellisesti. Mutta alkoholi ei enää kuulu minun elämään, se on varma. Jokainen kokeilkoon mitä haluaa, mutta aikuiset ihmiset päättäköön itse elämästään. Sitä mieltä olen 😌

M49

Vierailija
109/157 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä esimerkiksi kokaiinin ja amfetamiinin viihdekäyttö on niin yleistä, ettei moni uskoisi. Enemmän se tuolla viihdepiireissä on sääntö kuin poikkeus, että niitä vedetään. Toisaalta hyvin harva niihin jää koukkuun ja rojahtaa rappiolle jos elämä on muuten mallillaan.

Lähipiiristä 2 aloitti viihdekäyttää, molempia sen lopettaessa vei ne huumeet jo lujaa. Onneksi kuitenki tahto voitti ja eivät koske enää, mutta kyllä tuossa oli molemmissa isot mahdollisuudet huumekoukkuun.

Mistä tiedät muiden käytöstä? Jos ei ole addiktioita niin luultavasti et saa koskaan tietää läheisesi käyttävän. 

Tuo on harhakäsitys että käyttöön pitää olla addiktio. Suurin osa käytöstä on viihdekäyttöä.

Vierailija
110/157 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä viihdekäyttäjät mahdollistavat huumekaupan ja sen karut seuraukset. Keksitään syy omaan viihdekäyttöön mutta ei ajatella mikä sen kääntöpuoli on rikollisten hyödyksi.

KAIKKI huumeiden käyttäjät tulee tuomita rikollisina ja rikollisuutta edistävinä henkilöinä.

Jos näitä aineita saisi laillisesta kaupasta, rikollisuus niiden ympärillä kuihtuisi. Päättäjien osalta ihan oma syy. Kun alkoholi oli laitonta, laiton viinakauppa rehotti, nykyään sellaista ei enää ole. Myöskin sellaisissa paikoissa, jossa yleisimmin käytettyä ainetta kannabista saa laillisesti, käyttö ja etenkin nuorten käyttö vähenee, kun asia ei ole enää kiellettyä ja ihmeellistä.

Huumesota on hävitty, on aika kokeilla jotain uutta.

Suomen poliitikkojen on vaikeaa-mahdotonta muuttaa katastrofaalisen huonoa huumepolitiikkaa. Niille ei ole kelvanneet asiantuntijoiden neuvot eikä esimerkit maailmalta.

Vierailija
111/157 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vetänyt "viivoja" viimeiset 12 vuotta aina silloin, kun olen liikenteessä. Tätä tapahtuu ehkä 3-6 kertaa vuodessa, enkä käytä alkoholia lainkaan. Koksugemmin hinta on ollut 100-120e viime vuosina, eikä kyseessä ole mikään (liikaa) jatkettu tuote.

En ole ylpeä asiasta, mutta en ainakaan ryyppää. Koksu tekee minusta introvertistä sosiaalisen ekstrovertin, minkä myötä menestys on taattu "perusjampalla" yöelämässä (jos tätä joku kaipaa). En käytä ikinä muuten mitään substansseja kuin juhliessa, eikä mitään riippuvuutta ole syntynyt. Tiedostan toki, että asia voi muuttua mm. iän myötä, mutta nyt mennään tällä.

Tällä hetkellä voin erinomaisesti, liikun ja elän muuten terveellisesti. Mutta alkoholi ei enää kuulu minun elämään, se on varma. Jokainen kokeilkoon mitä haluaa, mutta aikuiset ihmiset päättäköön itse elämästään. Sitä mieltä olen 😌

M49

Tässä ollaan siinä ytimessä, haluaisitko kaikkien läheisien ihmisten tietävän mitä teet? Jos et, niin kuinka voit elää itsesi kanssa?

Vierailija
112/157 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä viihdekäyttäjät mahdollistavat huumekaupan ja sen karut seuraukset. Keksitään syy omaan viihdekäyttöön mutta ei ajatella mikä sen kääntöpuoli on rikollisten hyödyksi.

KAIKKI huumeiden käyttäjät tulee tuomita rikollisina ja rikollisuutta edistävinä henkilöinä.

Ei se ole viihdekäyttäjien syy kun huumeet ovat laittomia. Yleisimmän ja vähiten haitallisen kannabiksen voisi laillistaa niin suurin käyttäjien joukko ei olisi enää rikollisia käyttäessään. Sekin on varmaa ettei käyttö lopu kieltämällä. 

Vierailija
113/157 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliitikothan itse ovat päättäneet sysätä huumebisneksen rikollisten käsiin pitämällä aineet laittomina. Syytä heitä.

Vierailija
114/157 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on yksi haitallisimmista huumeista, mutta sen myynti ja käyttö on laillista.

Oh the irony.

Vierailija
115/157 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä meni äkkiä tämä ketju tappeluksi ja haukkumiseksi.

Se on tuo aihe sellainen mikä jotkut suuttumaan. 

Vasurit sekä omista mystispopulistisista syistään kannattaa huumeiden käytön vapauttamista että valittaa kun omille kulmille ja omalle kohdalle sattuu näitä haittavaikutusia (kuten joku satunnainen naiskopauttelija kävi kopauttamassa lastaan hakemassa olevaa kiurua taannoin, iso meteli, muuten vastaava ei poliitikkoja näytä kiinnostavan ollenkaan tavisten osalta).

Ei noilla näytä olevan mitään logiikkaa tekemisissään vaan joka asia mutuillaan miettimättä seurauksia hetkellisen suosionousun toivossa. 

Semmoiset harhat sieltä.

Vierailija
116/157 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän media yrittää kovasti normalisoida bile- ym. huumeiden käytön, mutta valtaosa väestöstä, keskiluokasta sekä muistakin, on kuitenkin normaalia ja pysyy visusti erossa huumeista. Bilehuumeet ovat tietyn kapean piirin juttu.

Kun ei pysy.

Alkoholi on huumaava aine siinä missä laittomatkin aineet. Se vain sattuu historiallisista syistä olemaan laillinen.

Vierailija
117/157 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nii esim 35-60-vuotiaat käyttää.

Tuurilla ne firmatkin puörii aikansa.

Ketkä käyttää ketkä ei. Käyttämätön kansanaines, joka kömpii viikonloppunakin kello 11 nukkumaan, ei ole kovinkaan herkullinen kirjoittelun aihe. Clickbait media elää myös kuplassa, jota ei sitä ei edes kiinnosta puhkaista.

Vierailija
118/157 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme että katsotaan läpi sormien kun mediankin ensimmäinen reaktio pääministerin jauhobile-ongelmaan on yrittää valkopestä koko homma ja sitten valehdella että vika on venäläisten.

Ongelma on selvästi koko yhteiskunnan läpitunkeva jos se on noinkin suuri ylimmällä tasolla ja mediassa itsessäänkin. Eikä tarvitse unohtaa sitä miten eduskunnan bilekauden vessoista löytyi jäämiä. Tähänkin media koitti vanhaa kunnon vessanistuin selitystä että ei ne poliitikot ja avustajat varmaan käytä vaan ihan ratikan penkistä tarttunutta kamaa se oli :D

Jos selittely on noin systemaattista niin jo siitä voi päätellä median tietävän että käyttö on niin laajaa ettei siitä voi esim. yksittäistä persua syyttää vaan se räjähtää omienkin puolueiden silmille jos sitä ruvetaan kaivelemaan. 

Mistä tämä pakkomielle Mariniin tulee? Yhtä loogista on väittää että Purra veti huumeita koska hän tanssi torilla.

Vierailija
119/157 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä voin erinomaisesti, liikun ja elän muuten terveellisesti. Mutta alkoholi ei enää kuulu minun elämään, se on varma. Jokainen kokeilkoon mitä haluaa, mutta aikuiset ihmiset päättäköön itse elämästään. Sitä mieltä olen

Arvokas kommentti, kiitos siitä. Läheiseni eivät tiedä asiasta, koska he eivät ole enää tässä maailmassa. Olen myös vela, mikä mahdollistaa aiemmin kuvailemani asiat. :)

Vierailija
120/157 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliitikothan itse ovat päättäneet sysätä huumebisneksen rikollisten käsiin pitämällä aineet laittomina. Syytä heitä.

Kun nähtiin miten alkoholin kieltolaki toimi niin oli poliitikoilta todella huono päätös tehdä sama huumeille. Tekivät sen vielä niin typerästi että kaikki paitsi alkoholi julistettiin laittomiksi huumeiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä