Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö mielestäsi treenivaatteet pestä jokaisen treeniin jälkeen?

Vierailija
28.04.2025 |

Vai menettekö useammat treenit samoilla kamoilla?

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on oikeasti silmiä avaava ketju. Oletin, että jokainen pesee treenivaatteensa jokaisen käytön jälkeen.

Vierailija
62/80 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hikoilen sen verran runsaasti, että pesen joka kerta. Olen herkästi lämpenevää sorttia ja ihan kevytkin liikunta nostaa mulla hikeä pintaan, joten kyllä mä salikeikan jälkeen olen sen verran nahkean kostea, että ei innostaisi laittaa samoja rytkyjä pesemättä päälle uudestaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää pestä. Mä oikeesti vedän kunnon hikitreenin isoilla painoilla enkä mee salille mitään sipsuttelemaan jumppamatolle. 

Täh? Minä ainakin hikoan enemmän juuri aerobisessa treenissä, lihaskuntotreeniä teen maksimipainoilla hikoamatta lähes lainkaan.

Lihaskuntotreenissä riippuu aika paljon siitä treeni muodosta. Moninivel-liikkeitä tangolla/kässäreillä ja isoilla painoilla niin hiki kyllä pitäisi tulla, ei nyt samallalailla kuin juoksulenkillä mutta kuitenkin. Helpommat tukiliikkeet ja laitetreenit erikseen. Kunnon painot tankoon ja kyykky, mave, penkki ja leuanvedot ohjelmassa niin hiki tulee, kun taas laitteissa jotain hauiskääntöjä tai reidenojennuksia jos on vaan tehnyt, niin melkein kehtaisi suihkussa käymättä töihin palata.

Vierailija
64/80 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gin ja tenuguin pesen, hakamaa en. Hakaman peseminen on kauhea homma, joten tuuletan ja kun mulla on kolme, niin saavat tuulettua parvekkeella ihan rauhassa pidemmän aikaa. Bogua (eli kypärä, rintapanssari, hanskat ja tare) ei voi pestä, mutta kypärän ja hanskat tuuletan ulkona. Hanskat väkisin hivenen alkavat haista vanhemmiten. 

Vierailija
65/80 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan hyvä miettiä pesuväliä. Jos käy ulkona lenkillä, niin ihan joka kerran jälkeen ei minusta tarvitse pestä kaikkia, ellei ole kunnolla hikinen. Sisäliikunta on erikseen, jossa kanssatreenajat kannattaakin ottaa eri tavalla huomioon. 

Itse tykkään pestä ennemmin täysiä koneita kuin vajaita pikaohjelmilla, eikä meillä kahden aikuisen taloudessa tule kuin pari koneellista pyykkiä viikossa. Se on myös ekologinen kysymys. 

Vierailija
66/80 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi olla ongelma jos on esimerkiksi viidet trikoot ja treenipaidat sekä urheilurintsikat. Viikon treenien jälkeen kaikki koneeseen ja seuraavalle viikolle on taas puhtaita treenivaatteita vaikka joka arkipäivälle.  

Vierailija
67/80 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla kyllä todella kevyt treeni että jättäisin pesemättä. Pesen sitten vaikka vajaan koneellisen.

Vierailija
68/80 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kaikki joka treenin jälkeen. Poikkeuksellisesti joskus saatan käyttää kaksi päivää samoja treenivaatteita.

Vierailija
69/80 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesen kaikki vaatteet aina käytön jälkeen. Vaikka treenivaatteeni eivät haise treenien jälkeen on niissä silti bakteereita ja lisäksi hiestä märät vaatteet haisee ummehtuneelle. Treenatessa kyllä haistaa pesun säästäjät, jotka kuvittelevat, ettei treenivaatteita tarvitse pestä jokaisen käytön jälkeen. En ymmärrä, miksi pihdata pesukerroissa.

Esimerkiksi siksi pihdataan, että sinkkutaloudessa ei viitsisi heittää yhtä paitaa ja yksiä housuja pesuun.

Vierailija
70/80 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljonko hikoaa.

Vierailija
71/80 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäisi olla ongelma jos on esimerkiksi viidet trikoot ja treenipaidat sekä urheilurintsikat. Viikon treenien jälkeen kaikki koneeseen ja seuraavalle viikolle on taas puhtaita treenivaatteita vaikka joka arkipäivälle.  

Eikö ihmiset sitten omista kuin yhden vaatekerran jolla treenaavat?

Vierailija
72/80 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ainakaan ole kuin yhdet urheilurintsikat ja yhdet trikoot. No t paitoja on useampia, siksi vaihdankin aina vain uuden paidan. Treenivaatteet ovat kalliita.

Vierailija
73/80 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on oikeasti silmiä avaava ketju. Oletin, että jokainen pesee treenivaatteensa jokaisen käytön jälkeen.

Aikamoista veden tuhlausta huudattaa pesukonetta muutaman rätin takia

Vierailija
74/80 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden kohta salille samoissa housuissa kuin eilen olin. Eilen oli käsipäivä, tänään teen jalkoja, joten eivät eilen hionneet alkulämppää enempää. Paidan vaihdoin kyllä. Saa nähdä haisenko kuolemalle. Treenin jälkeen pistän kaikki pesuun.

Vierailija
75/80 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ainakaan ole kuin yhdet urheilurintsikat ja yhdet trikoot. No t paitoja on useampia, siksi vaihdankin aina vain uuden paidan. Treenivaatteet ovat kalliita.

Alennusmyynnistä saa edullisesti.

Vierailija
76/80 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soopaa! Ensinnäkin treenivaatteiya voi käyttää vaikka 20 vuotta, joten niitä kertyy. Toisekseen Lidlistä ja alesta saa niitä pikkurahalla. Kenelläkään salillakävijällä ei ole vain yksiä trikoita!

Vierailija
77/80 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoista veden tuhlausta huudattaa pesukonetta muutaman rätin takia

Ei tietenkään näin. Itse pesen treenivaatteet vasta kun on useampi mitä pestä. Vaihdan silti joka treeniin puhtaat vaatteet. Ja jo en vaihtaisi, olisi loppujen lopuksi sinne pesukoneeseen laitettava vain muutama rätti, sillä lajittelen pyykit enkä todellakaan pese kaikkea samassa. 

Vierailija
78/80 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on viidet housut, kuudet rintsikat, paitoja ja toppeja yhteensä kuusi, alushousuja viidet myös. Sukkia on kahdeksan paria. Pesen mun uhreiluvatteet viikoittain ja muiden 60:ssä pestävien kanssa eli pääosin alushousujen ja sukkien kanssa. Kyllä siitä noin 5 kg tulee eli vähän yli puoli koneellista pyykkiä. Ihon hiki, bakteerit ja muut irtoavat vasta 60:ssä ja en voisi kuvitellakaan käyttäväni vaatteita toistamiseen. Eilenkin oli 75 min pilates niin en laita niitä hikisiä vaatteita tänään joogaan. Hyh. Rintaliivit oli eilen keskituella ja tänään joogaan laitan alhaisen tuen. Paita oli eilen normali lyhythihainen ja shortsit jalassa, tänään kevyt pitkähihainen ja löysät trikolt. Maanantaina kun on tankotanssi menee minishortsit ja keskituen liivit. Keskiviikkona kun on juoksu on korkean tuen liivit ja kompressiovaatteet. Salille korkeatuki myös ja tekniset vaatteet. Hikoilen kovasti aina ja kaikkialla niin en voi ajatellakaan vaatteen uusiokäyttöä ilman pesua. 

Vierailija
79/80 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset ohjeet on annettu, että gi aina reenien jälkeen 60c ohjelmalla pesuun. Neljät tai viidet reenit viikossa.

Judogin kohdalla tuon ymmärrän, mutta karategin osalta itse pesen vaihtelevasti. Joskus joka treenin jälkeen pesu tai pikaohjelmalla huuhtelu. Ellei ole niin hionnut, niin voin pestä 2-3 treenin jälkeen tai kerran viikossa. Pesen 40 asteessa, koska siinä lähtee hiki pois. 60 asteen pesu on tarpeettoman kuuma minusta.

Pesen karategin joka treenin jälkeen 40 asteessa. Tatamilla on ihan liikaa pesuoptimoijia, jotka haistaa. Kun vanha hiki ja ihobakteerien jäännökset lämpiävät, alkavat ne haista. 

En ole oman seuran treeneissä huomannut kuin teinipojilla hajuongelmia. 5-6 treenit viikossa, niin optimoin pesuja tarpeen mukaa

Meillä useampi aikuinen mies haisee vanhalle hielle. Mulla myös treenit 4-6 kertaa viikossa ja puhdas gi aina päällä. No mulla niitä on useampi, mutta vaikka olisi vain kaksi, pesisin joka treenin jälkeen. Vaikka pikapesussa.

Vierailija
80/80 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesen kaikki vaatteet aina käytön jälkeen. Vaikka treenivaatteeni eivät haise treenien jälkeen on niissä silti bakteereita ja lisäksi hiestä märät vaatteet haisee ummehtuneelle. Treenatessa kyllä haistaa pesun säästäjät, jotka kuvittelevat, ettei treenivaatteita tarvitse pestä jokaisen käytön jälkeen. En ymmärrä, miksi pihdata pesukerroissa.

Esimerkiksi siksi pihdataan, että sinkkutaloudessa ei viitsisi heittää yhtä paitaa ja yksiä housuja pesuun.

Jos treenaa usein niin kannattaa hankkia vaikka muutama treenisetti niin voi sitten kerralla pestä koneellisen eikä tarvitse murehtia lähes tyhjän koneen pyörittämistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän