Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö mielestäsi treenivaatteet pestä jokaisen treeniin jälkeen?

Vierailija
28.04.2025 |

Vai menettekö useammat treenit samoilla kamoilla?

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu materiaalista ja treenistä. Salitreenin jälkeen pesen paidan, sukat ja alusvaatteet. Housuja en välttämättä pese, koska en hikoa alakropasta juuri ollenkaan ja käytän samoja housuja myös ulkona liikkuessa. 

Merinovillaisia treenivaatteita useimmiten tuuletan ja pesen muutaman käyttökerran välein, mutta nämäkin ovat käytössä vain ulkotreenissä. Juoksuvaatteita pesen vähän riippuen siitä, miten pesukone tulee muuten täyteen ja milloin olen menossa seuraavan kerran lenkille. Jos esim. seuraavana päivänä, voi paitaa ja rintsikoita käyttää yleensä toisenkin kerran, paitsi jos ovat kunnolla hikiset. Välituuletuskin usein auttaa. Mutta tämä vain ulkotreenissä, salille en menisi muissa kuin puhtaisssa vaatteissa. 

Vierailija
42/80 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhdas hiki ei haise. Kuivuu pois paidasta.

Tämä kommentti on varmaan samalta henkilöltä joka valittaa miten nirsoja naiset ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas muuten noloa kun töissä oli yksi tummaihoinen todella pahalta haiseva mies. Olin vielä raskaana niin huonosti kestin hajuja, aina yritin vähin äänin poistua huoneesta oksentamatta jos hän tuli paikalle. Toivottavasti muutkin haisti eikä vaan pitänyt rasistina.

Vierailija
44/80 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä pitää. Itse en tosin hikoile lainkaan, mutta silti. 

Mun ystävä sanoi aikanaan, ettei hikoile koskaan. Sitten tuli diabetes 1 aikuisena. Onko sinulla se?

Vierailija
45/80 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä pitää. Itse en tosin hikoile lainkaan, mutta silti. 

Mun ystävä sanoi aikanaan, ettei hikoile koskaan. Sitten tuli diabetes 1 aikuisena. Onko sinulla se?

Ei ole, mutta kilpirauhanen käy alarajoilla ja lisäksi on insuliiniresistenssi. Kaipaan hikoilua, minusta se on ihanaa. 

Vierailija
46/80 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu treeneistä. Jos ei tee oikein mitään vaan ottaa selfieitä, niin ei kai sitten.

Meillä tanssihommissa hikoillaan niin, että alushousutkin tippuvat hikeä.

Minä treenaan kilpatanssia ja enpä  juuri hikoile. Paidan  pesen, mutta housut harvemmin, toki alkkarit,  mutta  käytän niitä koko päivän 

-nainen-

Vierailija
47/80 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipas muuten noloa kun töissä oli yksi tummaihoinen todella pahalta haiseva mies. Olin vielä raskaana niin huonosti kestin hajuja, aina yritin vähin äänin poistua huoneesta oksentamatta jos hän tuli paikalle. Toivottavasti muutkin haisti eikä vaan pitänyt rasistina.

haisti ? 

Vierailija
48/80 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kaikki vaatteet aina käytön jälkeen. Vaikka treenivaatteeni eivät haise treenien jälkeen on niissä silti bakteereita ja lisäksi hiestä märät vaatteet haisee ummehtuneelle. Treenatessa kyllä haistaa pesun säästäjät, jotka kuvittelevat, ettei treenivaatteita tarvitse pestä jokaisen käytön jälkeen. En ymmärrä, miksi pihdata pesukerroissa.

Vierailija
49/80 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset ohjeet on annettu, että gi aina reenien jälkeen 60c ohjelmalla pesuun. Neljät tai viidet reenit viikossa.

Judogin kohdalla tuon ymmärrän, mutta karategin osalta itse pesen vaihtelevasti. Joskus joka treenin jälkeen pesu tai pikaohjelmalla huuhtelu. Ellei ole niin hionnut, niin voin pestä 2-3 treenin jälkeen tai kerran viikossa. Pesen 40 asteessa, koska siinä lähtee hiki pois. 60 asteen pesu on tarpeettoman kuuma minusta.

Vierailija
50/80 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset ohjeet on annettu, että gi aina reenien jälkeen 60c ohjelmalla pesuun. Neljät tai viidet reenit viikossa.

Judogin kohdalla tuon ymmärrän, mutta karategin osalta itse pesen vaihtelevasti. Joskus joka treenin jälkeen pesu tai pikaohjelmalla huuhtelu. Ellei ole niin hionnut, niin voin pestä 2-3 treenin jälkeen tai kerran viikossa. Pesen 40 asteessa, koska siinä lähtee hiki pois. 60 asteen pesu on tarpeettoman kuuma minusta.

Pesen karategin joka treenin jälkeen 40 asteessa. Tatamilla on ihan liikaa pesuoptimoijia, jotka haistaa. Kun vanha hiki ja ihobakteerien jäännökset lämpiävät, alkavat ne haista. 

Vierailija
51/80 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesen karategin joka treenin jälkeen 40 asteessa. Tatamilla on ihan liikaa pesuoptimoijia, jotka haistaa. Kun vanha hiki ja ihobakteerien jäännökset lämpiävät, alkavat ne haista. 

En ole oman seuran treeneissä huomannut kuin teinipojilla hajuongelmia. 5-6 treenit viikossa, niin optimoin pesuja tarpeen mukaan. 

Vierailija
52/80 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä treenaan kotona, niin ihan sama, ei niitä kukaan muu haistele kuin minä itse.

Hyi haisuli

Vierailija
53/80 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai jos on hikoillut niin pesuun. Tai esimerkiksi desinfiointiainesaaviin vähäksi aikaa, jos ei halua koko konetta pyörittää.

Mieto klooriliuos desinfioi bakteerit nopeasti, jos vaatteessa ei ole varsinaisia tahroja. Toimii myös polyesteriin, johon usein ajan oloon "palaa" hien tuoksu, ja jopa kenkähikeen, kun suihkuttaa liuosta kengän sisään.

Kannattaa kokeilla jos treenaa paljon eikä halua olla haisuli.

Vierailija
54/80 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa. Pesen kun jaksan.

Vierailija
55/80 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen treenivaatteet joka treenin jälkeen. Salilla penkit ja jumppamatot ei takuulla oo puhtaita, joten pöpöt ym ryönä tarttuu treenivaatteisiin ( vaikkei sitä silmin näe). Itellä on treenipyyhe käytössä penkin suojana.  Lisäksi hikoilen niin senkin takia pesen joka kerran jälkeen

Vierailija
56/80 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

haisti ? 

Hakaristi.

Vierailija
57/80 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyh! Miten törkyistä porukkaa saleilla lappaa. Siellähän haisette! Taas yksi syy olla tulematta salille. 

Vierailija
58/80 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peskää 60 asteessa, muuten teidän persibakteerit ei kuole. 

Vierailija
59/80 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen menossa itsekseni lenkille, voin ottaa treenikamppeet pyykkikorista takaisin käyttöön, elleivät ole pesuun välissä ehtineet. Lisää hikeähän niihin tulee heti kuitenkin, eikä mulla oma hiki juuri omaan nenään haise, niin ei oo väliä. 

Jonnekin jumppaan tai muuten ihmisten kanssa urheillessa otan yleensä puhtaat kamat.

Vierailija
60/80 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuutena päivänä viikossa teen aerobisen hikitreenin ja yläosan pesen yhden kerran jälkeen, alaosaa en välttämättä. Lihaskuntotreenissä en hikoa niin vuolaasti kuin aerobisessa joten sen jälkeen en joka kerta paitaa laita pesuun vaan teen samalla seuraavan päivän aerobisen.

Inhottavaa on joutua spinningissä sellaisen viereen, joka treenaa likaisella paidalla. Kuivana vaate ei ehkä haise voimakkaasti, mutta kun se uudelleen kostuu hiestä, haju on paljon pahempi ja voimakkaampi kuin uuden hien.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi