Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset elää suhteessa jossa ei ole luottamusta?

Vierailija
28.04.2025 |

Taas yhdestä ketjusta tuli mieleen. Ei luoteta puolisoon ja silti vaan ollaan yhdessä. Mikä järki? 

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska luottamusongelma ei tule esille normaalissa arjessa. Näin meillä. Ei tulisi kuuloonkaan että lähtisin tai mies lähtisi vaikka laivalle, tai baariin ylipäätään ilman toista, mutta se on ok. Pikkujuttuja jotka ei haittaa, koska muuten suhde on hyvä. 

Kuulostaapa todella terveeltä suhteelta. 

Suhde on terve silloin, kun kumpikin osapuoli voi siinä suhteessa hyvin.

Kunnes sattuu sellainen tilanne, että kumppani jää syystä tai toisesta vastakkaisen sukupuolen seuraan hetkeksi tai työmatkalle tms. ja seuraavaksi puidaan parisuhdekriisiä mustasukkaisuuspäissään. Todella tervettä. Suhteen hyvinvointi on tuollaisella asetelmalla vaakalaudalla. Mustasukkaisuus ja toisen kontrollointi on sairaus.

Miksi sua se häiritsee, mitä jonkun suhteessa mahdollisesti tapahtuu? 😄 Miksi on niin kova tarve tuomita MUIDEN suhteita? 

Vierailija
22/97 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska luottamusongelma ei tule esille normaalissa arjessa. Näin meillä. Ei tulisi kuuloonkaan että lähtisin tai mies lähtisi vaikka laivalle, tai baariin ylipäätään ilman toista, mutta se on ok. Pikkujuttuja jotka ei haittaa, koska muuten suhde on hyvä. 

Jokainen tavallaan, mutta saanko kysyä miksi näin? Ajatteletteko että toinen pettäisi heti jos olisi yksin jossain jossa on myös vastakkaisen sukupuolen edustajia? Minun on vaikea kuvitella tuollaista, koska en pystyisi rakastamaan ihmistä jonka näkisin olevan minulle uskollinen vain siksi että ei käy missään yksin ja jos kävisi niin unohtaisi minut heti.

En ajattele. Eikä mieskään. Mutta silti olo olisi epämiellyttävä. Ja sellaista tunnetta kun ei toiselle halua, niin päivänselvää ettei tuollaisia reissuja tehdä. Se on meille täysin itsestäänselvää ja normaalia, ollut jo pitkään, eikä aiheuta minkäänlaisia ongelmia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelätään lähteä ja ei arvosteta itseä.

Pelätään olla yksin.

Tämä on ainakin minulla syynä. Lisäksi hallitus on tehnyt tukipolitiikallaan lähtemisen mahdottomaksi. Kidutaan tässä sitten loppu elämä. Eikä se vaihtamalla parane, miehet on kaikki samanlaisia itsekeskeisiä sontaläjiä.

Vierailija
24/97 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska vielki v!tuttaa kun mies kusi yhteisen talouden ja suunnittelen nyt seuraavia askelia tässä konkurssissa, lapsi pitäs saada kuitenkin maailmalle omilleen suht vähin vaurioin parin vuoden kuluessa. Puolustustaistelua.

Et ole ainoa. Asia kerrottiin sitten vasta. kun mitään ei enää tehtävissä. Voimia sinulle! Uskotaan, että huominen on parempi.

Vierailija
25/97 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudelliset asiat varmaan monella. Saa asua isossa talossa eikä tarvi muuttaa kt-luukkuun.

Vierailija
26/97 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottamus kasvaa suhteessa pikkuhiljaa, ja joskus epäluottamuskin voi hiipiä suhteeseen varkain hiljalleen. Missä tahansa ihmissuhteissa, oli sitten kavereita, sukulaisia tai parisuhde, jos luottamus rikotaan välittämättä toisen tunteista, on aika jatkaa matkaa.

Vierailija
27/97 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaapa todella terveeltä suhteelta. 

Suhde on terve silloin, kun kumpikin osapuoli voi siinä suhteessa hyvin.

Kunnes sattuu sellainen tilanne, että kumppani jää syystä tai toisesta vastakkaisen sukupuolen seuraan hetkeksi tai työmatkalle tms. ja seuraavaksi puidaan parisuhdekriisiä mustasukkaisuuspäissään. Todella tervettä. Suhteen hyvinvointi on tuollaisella asetelmalla vaakalaudalla. Mustasukkaisuus ja toisen kontrol

En tuomitse suhdetta, vaan pidän sitä epäterveenä ja epävakaana. Ehkä kaksi mustasukkaista mt-ongelmaista osaavat ymmärtää toisiaan ja luovivat ongelmansa kanssa sujuvasti - ainakin toistaiseksi. Samanlainen tikittävä aikapommi, kuin mikä tahansa muukin mt-ongelma parisuhteessa.

Vierailija
28/97 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele. Eikä mieskään. Mutta silti olo olisi epämiellyttävä. Ja sellaista tunnetta kun ei toiselle halua, niin päivänselvää ettei tuollaisia reissuja tehdä. Se on meille täysin itsestäänselvää ja normaalia, ollut jo pitkään, eikä aiheuta minkäänlaisia ongelmia

En ymmärrä miksi olo olisi epämiellyttävä, jos ei pelkää toisen pettävän, rakastuvan toiseen tms. Elämästä jää aika paljon pois jos jättää asioita tekemättä siksi, että pelkää.

Vierailija
29/97 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska luottamusongelma ei tule esille normaalissa arjessa. Näin meillä.

Ei tulisi kuuloonkaan että lähtisin tai mies lähtisi vaikka laivalle, tai baariin ylipäätään ilman toista.

Katsos kun sillä ei ole mitään väliä, miltä se sinusta kuulostaa. Moni ulkopuolinen on ihastellut meidän suhdetta, kun on hellyyttä ja läheisyyttä, ja aivan superhauskaa yhdessä vielä pitkän yhdessäolon jälkeenkin.

Meillä on omat sopimuksemme siitä missä yksin kuljetaan ja mitä tehdään, oma tapamme selvitä luottamuspulaa aiheuttavien asioiden yli.

Ja se sopii meille,

sulle ei tarvitsekaan sopia

Vierailija
30/97 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun alkaa olla omia menoja,  ylitöitä ja ns ylitlitä, keikkatyöhommia erikoisiin aikoihin, baarissa notkuntaa töiden jälkeen, oudot kotiintuloajat..

Vierailija
31/97 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä yhdellä on pitkä parisuhde takana eikä vieläkään puolisot luota toisiinsa sen vertaa, että pärjäisi ilman toisen vahtimista? Kyllä, kyllä, hyvin tervettä ja täyspäistä.

Vierailija
32/97 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen luonteeltani mustasukkainen luultavasti lapsuuden hylkäämiskokemusten vuoksi, mutta silti ajattelen että kontrolli vain lisää epäluottamusta ja epämukavaa oloa. Jos mieheni ei olisi ikinä missään ilman minua, en tietäisi mitä tapahtuu sitten jos joskus en pääsisikään mukaan. Mutta kun hän on ollut satoja kertoja baarissa, reissussa ja vaikka missä ilman minua ja tullut aina kotiin ilman mitään mikä aiheuttaisi epäilystä, luottamus kasvaa. Itse asiassa pidän hyvänä että häntä lähestyy muutkin naiset, koska niin kauan kuin hän valitsee minut, tiedän että hän ei ole uskollinen vain siksi ettei ole tilaisuutta pettää, vaan haluaa aidosti olla minun kanssani eikä muiden. 

Vierailija
33/97 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi olo olisi epämiellyttävä, jos ei pelkää toisen pettävän, rakastuvan toiseen tms. Elämästä jää aika paljon pois jos jättää asioita tekemättä siksi, että pelkää.

Et sitten tunne miehiä yhtään! Ne pettävät heti, kun tilaisuus avautuu. Myös se säntillinen ja tunnollinen "kiltti" mies.  -Kokemuksen syvällä rintaäänellä.

Vierailija
34/97 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen luonteeltani mustasukkainen luultavasti lapsuuden hylkäämiskokemusten vuoksi, mutta silti ajattelen että kontrolli vain lisää epäluottamusta ja epämukavaa oloa. Jos mieheni ei olisi ikinä missään ilman minua, en tietäisi mitä tapahtuu sitten jos joskus en pääsisikään mukaan. Mutta kun hän on ollut satoja kertoja baarissa, reissussa ja vaikka missä ilman minua ja tullut aina kotiin ilman mitään mikä aiheuttaisi epäilystä, luottamus kasvaa. Itse asiassa pidän hyvänä että häntä lähestyy muutkin naiset, koska niin kauan kuin hän valitsee minut, tiedän että hän ei ole uskollinen vain siksi ettei ole tilaisuutta pettää, vaan haluaa aidosti olla minun kanssani eikä muiden. 

Että ihmiset ovat naiiveja!

Vierailija
35/97 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten tunne miehiä yhtään! Ne pettävät heti, kun tilaisuus avautuu. Myös se säntillinen ja tunnollinen "kiltti" mies.  -Kokemuksen syvällä rintaäänellä.

Voisiko useampi pettämisen kokemus löytyä ihan peilistä? Ei se pettämistä silti oikeutetuksi tee. Ihmettelen vain, mistä näitä useasti petettyjä naisia sikiää. 

Mitä mieltä on yrittää estellä pettäjä-luonnetta? Mitä nopeammin pettäminen tapahtuu, sen parempi. Et voi toista ihmistä kontrolloida.

Vierailija
36/97 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko useampi pettämisen kokemus löytyä ihan peilistä? Ei se pettämistä silti oikeutetuksi tee. Ihmettelen vain, mistä näitä useasti petettyjä naisia sikiää. 

Mitä mieltä on yrittää estellä pettäjä-luonnetta? Mitä nopeammin pettäminen tapahtuu, sen parempi. Et voi toista ihmistä kontrolloida.

Juuri näin minäkin ajattelen. Mitä nopeammin saan tietää millainen kumppanin selkäranka ja arvostus minua kohtaan on, sen parempi. 

Siitä olen eri mieltä, että petetyksi tulemisen syy voisi löytyä peilistä. Se on aina pettäjän päätös, jota kukaan muu ei voi tehdä. Minua on petetty useammassa suhteessa, alkuvaiheessa, ja minusta se kertoi vain että en tuntenut miestä vielä tarpeeksi kun olin alkanut suhteeseen. Tuosta sitten sain tutustua sen verran lisää, että tiesin ettei tämä mies ollut se jonka kanssa haluan olla. 

- se mustasukkainen jota lainattiin

Vierailija
37/97 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei jää mitään tekemättä. Ollaan viime vuosinakin toteutettu todella monta isoa unelmaamme, ja se on ihan huippuhienoa! Eletään juuri sellaista elämää kun haluamme. Tapaamme ystäviä, harrastamme, matkustelemme, vaikka ja mitä. Kas kun elämä ja eläminen ei tyssää siihen, ettei käydä laivalla ja baareissa yksinämme

Vierailija
38/97 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä yhdellä on pitkä parisuhde takana eikä vieläkään puolisot luota toisiinsa sen vertaa, että pärjäisi ilman toisen vahtimista? Kyllä, kyllä, hyvin tervettä ja täyspäistä.

Kukaan meistä ei ole täydellinen, et sinäkään. Tiedoksesi ja kaiken lisäksi, meillä ei vahdita toisiamme. Ja olemme oikein terveitä ja täyspäisiä!

Vierailija
39/97 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aidosti rakastava ei edes epäile, eikä syytä, ei kysy, kysele.

Rakastava odottaa asioiden selvitystä, ei eroa. 

......

Oikeaa pahuutta on vaikea uskoa todeksi. 

Vierailija
40/97 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä löytyy, olen nimittäin erittäin kaunis ja niin monet naimisissa olevat miehet minua yrittävät pokata, että todellakin tiedän millaisia miehet ovat.

Tuossa toisessa asiassa olet ihan oikeassa.