Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko rikostuomio estää työpaikan saamisen?

Vierailija
27.04.2025 |

Voiko rikostuomio estää työpaikan saamisen?

Kommentit (122)

Vierailija
41/122 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuomio on suoritettu niin ei pitäisi kuulua työnantajalle pätkääkään.

Näin kai kuuluisi olla, mutta supotuksesta et mene läpi. Tuomio on elinikäinen.

Vaikka olisit Suomen kovin hitsari ja Patria niitä tarvitsisi, niin sulta on ovet suljettu ikuisesti.

Vierailija
42/122 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rikoksista on rangaistukselle aikansa ja sen jälkeen jokaisella rikollisella on oikeus normaalielämään täysivaltaisena yhteiskunnan jäsenenä, kun on rangaistuksensa kärsinyt. On tarkoituskin, että ne palaa yhteiskuntaan ja töihin veronmaksajiksi, eivätkä jatka rikollista elämää."

Tietysti näin pitäsi olla. - Mutta asia ei todellsiuudessa tapahdu ihan noin ideaalsiti. Esimerkiksi osa miehistä, joitka ovat joutuneet pelkästään epäillyksi seksuaalirikoksesta, niin yhtään seksuaalirikosta vähättelemättä ja vaikutsuta niiden mahd. uhteja kohtaan, niin osa niistä miehistä joista on esitetty julksiuudessa epäily, että olisivat syyllistyneet moiseen kuvottavaan ja syvästi loukkaavaan tekoon, saattaa joutua kantamaan häpeällsitä seksuaalirikollisen mainetta lopun ikäänsä täysin riippumatta siitä saavatko he asiasta ikinä tuomiota ja ovatko he todistettavasti ikinä sellaiseen syyllistyneet. - Jolleivat he saa tuomiota, niin saatetaan julksiesti arvostella niinsyyttäjälaitosta kuin tuomioistuin laitosta, että miksi ne ovat niin munattomia ja vellihousuja, etteivät tuominneet miestä edes kastro-oitavaksi tai miehen penistö valtiolle menetettäväksi.

Sen sijaan osasta talousrikolliststa ja huumerikollsisita on varattu lehdistössä tilaa niin että saavat selitellä ja kuvailla omia tekojaan ja toimiaan kuin olisvat oiekastaan tehneet hyvän teon kuka sitä nyt veroja oiekasti haluaa edes maksaa ja näinhän tekisi kuka vain jos vain muilta kiireiltään ehtisi ja tai jos tulot olsivat useita tuhansia ellei miljoonia ja tai kuinka huumeet nyt vain omajuttunsa melkeiin samaa kuin joku toine käyttää alkoholia juo kaljaa tai ehkä vähän joytain vahvempaa. (Esimerkkinä mainiten tapaukset aakkosjärjestyksessä: Jar Aarnio,  Peter Frycktmann ja Niko Ranta-aho)

Myönnän, että itse en tiedä näistä edellä mainitsemistani tapauksista lopullsuta totuutta mutta olen ihmetellyt sitä millaista julkisuutta he ovat saaneet suhteessa siihen. mitä julkisuudessa ovat olleet esillä ennen tuomiota, tuomion aiokana ja mah. vielä tuomion jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/122 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kylällä tuli ongelma, kun koulukyytejä hoitava taksikuski sai viime vuonna tuomion. Oli lähetellyt härskejä kuvia ja viestejä pikkutytöille, ällö äijä. Sopimus irtisanottiin välittömästi, siitä oli onneksi pykälä sopimuksessa, niin oli mahdollista. Mutta uutta kuskia ei meinattu saada mistään ensi hätään, onneksi saatiin yksi eläkeläinen hätiin. 

Vierailija
44/122 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi estää. Oma työpaikkani ei palkkaa jos on rekisterissä jotain.

Vierailija
45/122 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postilla olevilla saa olla rikosrekisteri, eivät lyhytaikaisilta kuulemma ainakaan tarkista, kävi yhdessä puhelussa ilmi.

Vierailija
46/122 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olisit Suomen kovin hitsari ja Patria niitä tarvitsisi, niin sulta on ovet suljettu ikuisesti.

No tämähän ei pidä paikkansa. Turselissa ei saa käyttää yli 10 vuotta vanhoja tietoja. Yksi tai kaksi mokailua ei siis nosta tietä pystyyn lopullisesti. Tosi pitkiä vankeusrangaistuksia ei sovi ottaa, ne jäävät ihan rikosrekisteriin pitkäksi aikaa. Mutta sakko/ehdollistuomiot eivät ole mikään este lopun ikää.

Vierailija
47/122 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käsittääkseni kaksi supotusta. Toinen on kevyt ja sitten on raskaampi. Riippuu siitä, mihin haet.

Vierailija
48/122 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on pska maa  potenssiin kaksi !

Vierailija
49/122 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin vähän vaikuttaa, että jos oot vapautunut vankilasta 20 v sitten ja elänyt sen jälkeen niin moitteetonta elämää, ettet ole edes punaisia päin kävellyt. Toista se on, jos olet just eilen vapautunut vankilasta, niin kuka menee takuuseen, ettei kohta taas jotain satu ja tapahdu.

Vierailija
50/122 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suttura Sihteeri, menneen päivän ammatteja. Ukkomiehet jumittuneet 80-luvulle, jolloin appiukko oli toimitusjohtaja, poltteli sikareitaan ja isotissinen, kapeauumainen suttura oli henkilökohtaisena salarakkaana.

Vierailija
51/122 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On käsittääkseni kaksi supotusta. Toinen on kevyt ja sitten on raskaampi. Riippuu siitä, mihin haet.

Supolle ei mee kaaliin etten halua valtiolle töihin. Sairasta. Sick.

Vierailija
52/122 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämähän ei pidä paikkansa. Turselissa ei saa käyttää yli 10 vuotta vanhoja tietoja. Yksi tai kaksi mokailua ei siis nosta tietä pystyyn lopullisesti. Tosi pitkiä vankeusrangaistuksia ei sovi ottaa, ne jäävät ihan rikosrekisteriin pitkäksi aikaa. Mutta sakko/ehdollistuomiot eivät ole mikään este lopun ikää.

Mä voisin vaikka tahalleen varastaa ja tahalleen jäädä kiinni niin ei tartteis valtiolle tulla töihin.

Vierailija
53/122 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua Patrialle töihin. En ole koskaan halunnut. Ei ole Supon tehtävä hakea minulle työpaikkoja. Kieltäydyn satavarmasti.

Vierailija
54/122 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kiinnostunut aseista, asekaupoista, politiikasta, historiasta, museoista, kouluista, kirjastoista, valtionhallinnosta. Ei ole kenenkään muun tehtävä hakea minulle työpaikkoja tai päättää puolestani pään yli mistä olen kiinnostunut tai mistä en.

Vierailija
55/122 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua Patrialle töihin. En ole koskaan halunnut. Ei ole Supon tehtävä hakea minulle työpaikkoja. Kieltäydyn satavarmasti.

Haluan Patrialle töihin. Voiko jo valmiin tuomion saada kumottua?

Vierailija
56/122 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt rikoksia mutta en ole töitäkään saanut 20 vuoteen. Niin se on uskokaa vaan. Kukaan ei palkkaa minua vaikka olen kouluttautunut ja kolme tutkintoa.

Vierailija
57/122 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tehnyt rikoksia mutta en ole töitäkään saanut 20 vuoteen. Niin se on uskokaa vaan. Kukaan ei palkkaa minua vaikka olen kouluttautunut ja kolme tutkintoa.

Työnteko ei enää kannata. Liekö työntekeminen edes enää arvossaan?

Vierailija
58/122 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, siis toki juristi voi oman firman avata ja työllistyä sitä kautta ja onhan niitä lakimiesnimikkeellä oikeustieteen maistereita töissä, vaikkei päivääkään ole käräjillä viettäneet, eivätkä lakia tenttineet, mutta asianajossa ja tuomarin tehtävissä toimiminen on vähän toista. Eli sijoituspaikka kin ratkaisee.

Jos AA töppäilee, hänet erotetaan. Hän voi kuitenkin saada nimikkeen uudelleen tenttimällä käyttöönsä. Näin on tehnyt jokunen. 

Vierailija
59/122 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä voisin vaikka tahalleen varastaa ja tahalleen jäädä kiinni niin ei tartteis valtiolle tulla töihin.

Ei kait kukaan valtiolle joudu töihin, vaan että valtion hommiin pääsee vain jos hakee. Tuskin kaikki valtion hommiin hakeneet ovat tulleet valituiksi, joten ei sinne vaan mennä ja tulla töihin. "No päivää. Mä nyt tulin tänne töihin." Viisainta jättää ne varastelut tekemättä, niin ei voi jäädä varastelusta kiinnikään. Vain rotta varastaa.

Vierailija
60/122 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kiinnostunut aseista, asekaupoista, politiikasta, historiasta, museoista, kouluista, kirjastoista, valtionhallinnosta. Ei ole kenenkään muun tehtävä hakea minulle työpaikkoja tai päättää puolestani pään yli mistä olen kiinnostunut tai mistä en.

Hyvä. Se on terveen merkki, kun aseet ja asekaupat eivät kiinnosta. Jotain vikaa on ihmisellä päässä, jos aseet ja asekaupat kiinnostaa. Kukaan normaali ei niiden parissa puuhaile. Sotahullut ovat mielipuolia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan