Ei kai kukaan kaiva hernekeittoa purkista lusikalla?
Hernekeittopurkin pohjaan lyödään reikä perunankuorimaveitsellä, tai siihen käyttöön tehdyllä hernekeittopurkkivitsellä. Tämän jälkeen reikään puhalletaan että hernekeitto putoaa kattilaan. Lisätään tasan puoli hernekeittopurkillista vettä, reikä sormella peittäen. Hernekeittoa ei keitetä, vaan vain lämmitetään, koska se on jo tehtaalla keitetty. Hernekeittoon ei lisätä sinappia tai mitään muutakaan koska se on jo tehtaalla maustettu herkullliseksi.
Kommentit (61)
Huvipuistohullu kirjoitti:
Tiätysti kaivan lusikalla! 😁 Ja suolaa pitää lisätä, ei se muuten miltään maistu! 😎
No ei siihen suolaa tartte lisätä. Siinähän ei ole lihaa juuri nimeksikään. Laita siihen sekaan aina palvirouhetta niin tulee hyvää.
Lusikalla tottakai! Ja sinappia jo keittovaiheessa. Ja paljon! Tykkään jättää vähän muhennosmaiseksi.
Kaivan lusikalla ja lisään paljon sinappia, entä sitten?
Ei kai kukaan vaan laita leikkelettä ennen juustoa.
Niistä kuuluu askarella possu tai pupu.
Öööööhhhhh.
Tottakai kaivan lusikalla, kun kerran suoraan purkista sen syön. Ja näkkileipää sinapilla kyytipojaksi. Halpaa ja ennenkaikkea hyvää.
.Hernekeittopurkkiveitsi? No ihan tavallinen purkinavaaja riittää. Sillä reikä pohjaan, kansi auki ja puhallus.
Vierailija kirjoitti:
Tiätysti kaivan lusikalla! 😁 Ja suolaa pitää lisätä, ei se muuten miltään maistu! 😎
No ei siihen suolaa tartte lisätä. Siinähän ei ole lihaa juuri nimeksikään. Laita siihen sekaan aina palvirouhetta niin tulee hyvää.
Ei mulla oo mitään palvirouhetta 😄 suola saa riittää tuohon. Ittetevtyyn rokkaan jauhelihaa tai lihanpaloja
Olen nähnyt ihmisten syövän suoraan purkista lämmittämättä lusikalla hernekeittoa
Tein ennen kuten ap, mutta enää en kykene. Puhaltaminen meinaa viedä tajun.
Etkö sinä moukka omista hernekeittopurkinpohjapumppua, vaan puhkut ihan itse?
Miksi hernekeittoa pitäisi kaivaa purkista? Helpoin ja edullisin ruoka itsetehtynä. Jos kuitenkin purkki hernekeittoa tekisin, en todellakaan höngi ruokaan.
Purkkihernarit, kuten kaikki valmiit ruuat, ovat aivan liian suolaisia. Jää syömättä. Pakko tehdä ruuat itse. Joskus oi kiva mennä helpolla, mutta valitettavasti Suomessa tehään einekset aivan liian suolaisiksi
Ja pippuria 🔥
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt ihmisten syövän suoraan purkista lämmittämättä lusikalla hernekeittoa
Ai kauheeta! Ei voi olla totta! Ettäkö oikein tuollaista olet nähnyt!
Hernetuuvinki maistuu kylmänäkin, eikä tuo siitä paljon eroa.
Kaivan ne kultaisella lusikalla. T:Etuoikeutettu
Vierailija kirjoitti:
Miksi hernekeittoa pitäisi kaivaa purkista? Helpoin ja edullisin ruoka itsetehtynä. Jos kuitenkin purkki hernekeittoa tekisin, en todellakaan höngi ruokaan.
purkkihernekeittoa*
Itse ihan vain lusikoin, kun se puhaltaminen sattuu poskiin.