Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä 60v lahjaksi naiselle jolla on jo kaikkea?

Vierailija
27.04.2025 |

Ei koruja missään tapauksessa.

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjakortti sinne mistä pitää.

Teatteriin, ravintolaan, kahvilaan, puutarhamyymälään, spahan, laskuvarjohyppyyn, kuumailmapalloreissuun, valokuvaukseen, matkaan...

Mikään ei ole niin tympeä lahja kuin lahjakortti. Paitsi käteinen raha. Mutta sitähän annetaan vain rippilapsille ja ylioppilaille.

Kyllä minulle kelpais, jos olis johonkin, mistä minä tykkään. Parasta on, jos siihen aktiviteettiin liittyy seura myös. 

Esim. sain pojaltani joululahjaksi teatterilipun ja illallisen, hän seuranani.

Tuolla tavalla se toimiikin hyvin, että tulee seura (ja ehkä kyyti?) myös. 

Vierailija
42/83 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herkkukori tai kylpyläviikonloppu

Yäk noiden herkkukorien kanssa. Monesti täynnä korin antajan pitämiä tuotteita. Yhden herkku ei ole kaikkien herkku. Sen vuoksi niiden herkkukorien herkut jäävät käyttämättä. Lahjoita ennemmin vaikka ruokajonoon sama raha päivänsankarin nimellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaappa hieman enemmän millainen hän on ja mistä pitää niin helpompi ehdottaa. 

Vierailija
44/83 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kuunnella syntymäpäiväsankaria, mistä hän on puhunut ja mistä voisi tykätä. Lähipiirissäni on olleet onnistuneita lahjoja mm. nämä:

- taulu (tilattu taiteilijalta, jonka tauluista henkilö pitää)

- luksus-kylpytuotteet kotikäyttöön

- matka yllätyskohteeseen

- laadukas samppanja, makeisia ja kukkia 

En ostaisi taulua. Mulla on kuusi maalausta samalta taiteilijalta ja todella tarkkaan olen ne valinnut. Hänellä on myös tauluja, joista en pidä, joten itse en ainakaan taulua haluaisi lahjaksi vaan mieluummin tarkkaan valitsen itse. 

Taulu meni henkilölle, joka oli toivonut taulua tältä tietyltä taiteilijalta. Ei ollut valmis työ, joka olisi valittu, vaan häntä varten maalattu. Eikä hänellä itsellään olisi siihen ollut yksin rahaa. 

Vierailija
45/83 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyysin mahdolliset lahjat hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
46/83 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaappa hieman enemmän millainen hän on ja mistä pitää niin helpompi ehdottaa. 

Ja mikä on summa,  jolla lahja pitäisi saada. 

Vierailija
47/83 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takuulla ei ole kaikkea. Osta hänelle lypsyjakkara, se kannustaa häntä uuden opettelemisen pariin. Tai lampaan keritsemissakset.

Ihan hauska ajatus, mutta ei kuitenkaan. Turhaa krääsää, kun ei ole lehmää, ei lammasta. 

Vierailija
48/83 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herkkukori kyllä - mutta kylpyläviikonloppu ei missään tapauksessa, koska se rajoittaa. Jos henkilöllä on kaikkea, hänellä varmasti on varaa myös mennä itse valitsemaansa kylpylään, jos haluaa. Itse ainakin inhoaisin, jos joku ostaisi minulle jonkin kylpyläviikonlopun. 

Minä olisin tyytyväinen vaikka kylpylälomilla käynkin ja itsellä on varaa ostaa. Aina lähden mielelläni kylpylään hoitoja ottamaan. 

Minäpä en voi sietää kylpylöitä enkä hoitoja. Siskoni antoi minulle 60-vuotislahjaksi lahjakortin hierontaan vaikka tiesi että vihaan hierontaa.

Minulla meinasi palaa päre kasvohoidossa. Tuntui siltä, ettei se lopu ikinä. Osaan kyllä itsekin hieroa kasvojani jos tulee tarve siihen. En usko, että kallis kosmetiikka olisi mitenkään sen parempaa kuin apteekin perusvoide ja korkeasuojakertoiminen aurinkovoide, jota ei ole hajustettu.

Vierailija
49/83 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kuunnella syntymäpäiväsankaria, mistä hän on puhunut ja mistä voisi tykätä. Lähipiirissäni on olleet onnistuneita lahjoja mm. nämä:

- taulu (tilattu taiteilijalta, jonka tauluista henkilö pitää)

- luksus-kylpytuotteet kotikäyttöön

- matka yllätyskohteeseen

- laadukas samppanja, makeisia ja kukkia 

En ostaisi taulua. Mulla on kuusi maalausta samalta taiteilijalta ja todella tarkkaan olen ne valinnut. Hänellä on myös tauluja, joista en pidä, joten itse en ainakaan taulua haluaisi lahjaksi vaan mieluummin tarkkaan valitsen itse. 

Taulu meni henkilölle, joka oli toivonut taulua tältä tietyltä taiteilijalta. Ei ollut valmis työ, joka olisi valittu, vaan häntä varten maalattu. Eikä hänellä itsellään olisi siihen ollut yksin rahaa. 

Yksi kaveri sai lahjaksi ison taulun, jossa hän oli yhdessä hyvän ystävänsä kanssa. Se oli maalattu valokuvasta mallina, ja se oli ihan kamala. En ymmärrä, mitä se ystävä oikein ajatteli, miksi ihmeessä hän halusi oman naamansa toisen kodin seinälle.

Vierailija
50/83 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku aineeton lahja. Teatteriliput, kylpyläviikonloppu, kauneushoitolakäynti (tämä tosin vain jos välit on niin hyvät ettei tulkitse kommentiksi ulkonäöstään). 

Vierailija
51/83 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita hänelle kirje teidän ystävyydestä. Liitä mukaan kuvia yhteisistä muistoista ja tärkeistä hetkistä vuosien varrelta, sellaisista, jotka tuovat hymyn huulille ja kertovat, kuinka paljon ystävyytenne merkitsee.

Vierailija
52/83 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taulu meni henkilölle, joka oli toivonut taulua tältä tietyltä taiteilijalta. Ei ollut valmis työ, joka olisi valittu, vaan häntä varten maalattu. Eikä hänellä itsel

Yksi kaveri sai lahjaksi ison taulun, jossa hän oli yhdessä hyvän ystävänsä kanssa. Se oli maalattu valokuvasta mallina, ja se oli ihan kamala. En ymmärrä, mitä se ystävä oikein ajatteli, miksi ihmeessä hän halusi oman naamansa toisen kodin seinälle.

Hui kamala. Taulun kanssa pitää tosiaan olla erityistä herkkätuntoisuutta, pitää tietää mitä päivänsankari toivoo ja mistä tykkää. 

Vierailija
53/83 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takuulla ei ole kaikkea. Osta hänelle lypsyjakkara, se kannustaa häntä uuden opettelemisen pariin. Tai lampaan keritsemissakset.

Ihan hauska ajatus, mutta ei kuitenkaan. Turhaa krääsää, kun ei ole lehmää, ei lammasta. 

Ostettava myös lammas?

Vierailija
54/83 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku aineeton lahja. Teatteriliput, kylpyläviikonloppu, kauneushoitolakäynti (tämä tosin vain jos välit on niin hyvät ettei tulkitse kommentiksi ulkonäöstään). 

Ei mitään tuollaisia. Minulla ainakin on vakio kosmetologi, jolla käyn. Olisi tosi ahdistavaa saada lahjakortti johonkin vieraaseen hoitolaan. Teatteri tai matka on hyvä, jos lahjan antaja on läheinen ja lähtee seuraksi, siitä voi tulla hauskaa. Mutta yksin johonkin toisen ihmisen ennalta määräämään kylpylään, ei, ei. 

Vierailija
55/83 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykello, ellei sellaista ole. Tuonikäiselle hyvä seurata liikkumista, terveydentilaa ja unen laatua. 

Joo ei, ellei ole sellaista itse toivonut. Itselle tulisi vain stressi tuollaisesta itsensä mittaamisesta. Tiedän kyllä ilman kelloa olenko liikkunut tai olenko nukkunut hyvin vai huonosti. N59

Vierailija
56/83 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään tuollaisia. Minulla ainakin on vakio kosmetologi, jolla käyn. Olisi tosi ahdistavaa saada lahjakortti johonkin vieraaseen hoitolaan. Teatteri tai matka on hyvä, jos lahjan antaja on läheinen ja lähtee seuraksi, siitä voi tulla hauskaa. Mutta yksin johonkin toisen ihmisen ennalta määräämään kylpylään, ei, ei. 

Kylpyläloma yksin olisi ihan parasta. Pari terveyshoitoa siihen päälle. Ei mulla ainakaan ole mitään mustaa listaa kylpylöistä. 

Vierailija
57/83 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yäk noiden herkkukorien kanssa. Monesti täynnä korin antajan pitämiä tuotteita. Yhden herkku ei ole kaikkien herkku. Sen vuoksi niiden herkkukorien herkut jäävät käyttämättä. Lahjoita ennemmin vaikka ruokajonoon sama raha päivänsankarin nimellä.

Minulle kelpaa kaikki herkut. Ehkä tässäkin kannattaa kuunnella päivänsankaria? 

Vierailija
58/83 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pyysin mahdolliset lahjat hyväntekeväisyyteen.

Silloin kannattaa kertoa tarkemmin myös mihin kohteeseen ja antaa tilinumero tai täsmällinen ohje, miten voi lahjoittaa. 

59/83 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten tosi hankalaa ostaa lahja ihmiselle, jolla on jo kaikkea ja jolla on varaa ihan itsekin ostaa, mitä haluaa tai tarvitsee. Ap ei tainnut kertoa, kuka tämä lahjan saaja on eli mikä on hänen suhteensa häneen. On aika eri asia ostaa lahjaa vaikka omalle äidilleen, siskolleen tai pitkäaikaiselle ystävälleen kuin jollekin sellaiselle, jonka elämästä ja toiveista ei ole kovin hyvin perillä. Ja lisäksi tietenkin lahjabudjetti vaikuttaa.

Mä ostin mun siskolleni 10 vuotta sitten  60-vuotislahjaksi viikon matkan Firenzeen. Mutta ollaan siskoni kanssa läheisiä ja kun ei oltu koskaan oltu ihan vain kahdestaan ulkomaanreissulla, kysyin siskoltani, mitä mieltä se olisi tällaisesta synttärilahjasta. Ja koska oli ilahtunut siitä, varmistettiin vielä sellainen ajankohta, että molemmat saa töistä lomaa. Sen jälkeen varasin meille matkan ja oli ihana reissu. Mä sain mun siskoltani sitten 60-vuotislahjaksi reissun Irlantiin, mutta koska sattui korona-aikaan, niin se reissu on vielä tekemättä. Tosin matka on nyt varattu eli syyskuussa lähdetään. 

Itse miettisin ap:n tilanteessa sitäkin, että onko oikeasti tarpeellista ostaa joku lahja? Vai riittäisikö ihan vaan kukat? Tämä kun mielestäni riippuu ihan siitä, kuinka läheinen tuo synttärisankari on ap:lle. Mä sain synttärilahjaksi useammaltakin ihan vain kukkakimpun, mutta en odottanutkaan heiltä mitään sen enempää. 

60/83 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostettava myös lammas?

WHAAAT!?!? :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi