Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä, ylisuorittaja, aion palauttaa 70% tekoälyllä tehdyn opiskelutehtävän

Vierailija
27.04.2025 |

Olen toisaalta ylpeä itsestäni, kun menen kerrankin sieltä, missä aita on matalin, mutta toisaalta kauhuissani, että meneekö tehtävä läpi. Opettajan ohjeistus oli "muokatkaa nyt edes niitä tekoälyvastauksia" eli vaikuttaa siltä, että opettaja on luovuttanut taistelun. 

Tekoälyllä tehdystä tehtävästäkin opin kyllä asian mielestäni oikein hyvin. 

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita reippaasti tekoälyviitteet näkyviin ja kerro pohdinnassa, miten käytit tekoälyä ja mitä opit. Se on ollut oppimiskokemus sinulle, eikä sitä tarvitse salata eikä saakaan.

T. yksi opettaja

Vierailija
42/49 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

graduteko-ohjeet: suomenna wikipediasta englantilaiset lähteet ja laita samat viitteet kirjallisuusluetteloon

Tätä tyyliä kutsuttiin ennen vanhaan "Mikki Hiiri" -viitteiksi. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman yksikköni dekaanilla on osuva vertaus siitä, että tekee kurssin tehtävät tekoälyllä: "Se on kuin menisit kuntosalille, mutta laittaisit koneen nostamaan punttia puolestasi."

Vierailija
44/49 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita reippaasti tekoälyviitteet näkyviin ja kerro pohdinnassa, miten käytit tekoälyä ja mitä opit. Se on ollut oppimiskokemus sinulle, eikä sitä tarvitse salata eikä saakaan.

T. yksi opettaja

Tekoäly on oikein käytettynä kyllä tehokas oppimismuoto. Opiskelen itse nykyään paljon sen avulla. 

Vierailija
45/49 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman yksikköni dekaanilla on osuva vertaus siitä, että tekee kurssin tehtävät tekoälyllä: "Se on kuin menisit kuntosalille, mutta laittaisit koneen nostamaan punttia puolestasi."

Dekaani ei taida itse osata käyttää tekoälyä, sillä ei se kyllä ihan noin mene...

Vierailija
46/49 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tarkistavat tehtävän tekoälyntunnistusohjelmalla, voi tulla huijausepäily. Näin ainakin meillä yliopistossa.

Kiellät kaiken loppuun asti, ja tarvittaessa uhkaat nostaa syytteen. Ei ne kauaa jaksa vängätä vastaan, koska ei niillä riitä aika siihen, ja useimmat opettajat ovat laiskoja

Keväällä oli juttua tästä, toimittajan kokeili tarkistusohjelmia, ja hänen itse kirjoittama teksti jäi kiinni plagiaattina, joten ihan todistettavasti antavat ns. Vääriä hälytyksiä. En muista mikä yliopiston kommentti oli vai kysyttiinkö sitä edes.

Vierailija
47/49 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan uteliaisuudesta, miten tällä tavalla oikeasti oppii mitään?

Eiköhän tässä lopulta mennä siihen, että kaikki tehtävät tehdään valvotuissa tiloissa.

Eikä mennä! Ei yliopistoilla ole enää resursseja sellaiseen

No vähän pakko olla sitten kun osaaminen romahtaa tarpeeksi alhaiselle tasolle.

Vierailija
48/49 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee tekoälyllä ja pyydä sitten jotain tuttavaa käymään tehtävä läpi ja hieman inhimillistämään vastausta. Palkaksi muutama kymppi.

Vierailija
49/49 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös käyttänyt opinnoissa todella paljon tekoälyä, mutta enemmän tuutorin roolissa. Jos en ymmärrä jotain täysin, pyydän tekoälyä selittämään konkreettisin esimerkein mitä jokin teoria tarkoittaa tai miten jotain tehtävässä vaadittua teknistä simulaattoria käytetään. Voisin kyllä kuvitella että just lähteet tarkastamalla ja editoimalla tuossa käytössä ei ole mitään väärää.

Olen sen kyllä huomannut, että jotkut opiskelijatoverit eivät saa murrettua sitä seinää tekoälyn käytön ja oman oppimisen välissä: tekoälyllä tehdään kaikki tehtävät, mutta seinä tulee vastaan heti kun pitäisikin tehdä jotain itse esimerkiksi juuri teknisessä simulaatiossa, jossa tekoälyä ei voi käyttää suoraan. Mitenköhän mahtavat pärjätä.

Jos ajattelee työelämää, niin ei siellä ole aikaa pusertaa alusta asti jotain juttua, jos siihen on tekoälystä sa

Joo kyllähän lääkärit ja hoitajat kysyy tekoälyltä neuvoja, kun potilas on kuolemassa. Mitä sitä nyt niitä asioita opiskelmaan koska aina voi kysyä tekoälyltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä