Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koirakuumetta ilmassa!!

Vierailija
17.03.2007 |

Olen jo pidemmän aikaa miettinyt, jospa hommaisimme koiran, mutta meidän lapset ovat vasta 4v. ja 1,5v. joten kannattaakohan se vielä? Olemme miettineet pientä koiraa joko chihua tai kiinanharjakoiraa, onko kokemuksia ja varsinkin perheessä jossa näin pieniä lapsia?

se on varmaa, että lapset eivät pääse koiraa kiusaamaan tai ärsyttämään. Sellaisiakin perheitä valitettavasti olen nähnyt.

Mutta kokemuksianne kiitos ottaisin vastaan mielelläni ja piti vielä mainita, että minulla on ollut koira 14v.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

labradorinnoutajaa tai vaikkapa lapinporokoiraa.

Toiseksi: äärimmäisen pienet (chihuahua tai kiinanpalatsikoira, harjakoirat) tai äärimmäisen suuret (tanskandoggi) kärsivät paljon terveysongelmista. Kannattaa ottaa terveenä pysyvä rotu, niin ei tule hirveästi sairauskuluja tai toisaalta lapset eivät joudu luopumaan liian pian rakkaasta lemmikistä.

Vierailija
22/25 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chihuahua ei ole edes " puhdas" koira vaan poikkeaa rakenteellisesti ja osin geneettisestikin kaikista muista koiraroduista.

E

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottoman tärkeä asia on tuo lapsirakkaus, itseasiassa kaikista tärkein kriteeri. Koira saa myös rauhan, kun sitä tarvitsee. En siis hyväksy missään nimessä, että lapset kiusaavat koiran mielenvikaiseksi.

Tuosta lenkittämisestä sen verran, että hiukan mietityttää joka päiväiset PITKÄT lenkit lasten kanssa. Siis pienempihän menee kärryissä, mutta isompi ei jaksa mitään maratoneja vetää, mutta ehkä ne pitkät lenkit voisi hoitaa sitten illalla kun mies tulee töistä ja piha meillä on jossa tietysti koira voisi halutessaan olla kuinka paljon haluaa.

Koirakouluun menisin ehdottomasti, sillä edellinen koirani oli ns. vapaasti kasvatettu ja tottelu siis sen mukaista. Olin aika nuori tuolloin. Ja koiran otan ehdottomasti nyt itselleni enkä siis lasten hoidettavaksi (tosin meillä lapset tosi pieniäkin vielä) mutta kun niitäkin perheitä löytyy jossa suuri vastuu sysätään lapsille!

ap

Vierailija
24/25 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rhodesiankoira, landseer tai nöffivauva ; )

ap

Vierailija
25/25 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä koirakouluun menisin alkuun : ) ja mistäs sitä tietää kuinka sitä innostuisi harrastamaan jotain lajia koiran kanssa. Niin ja meillä on ihana mökki järven rannalla, jossa koira saisi kesät oleilla : ) Ai kun tulikin jo ikävä kesää. Lisää kokemuksia ja näkemyksiä koirista ja roduista.

ap