Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotirouvat tekevät tärkeää työtä myös

Vierailija
26.04.2025 |

Jos totta puhutaan

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös pitkän linjan kotiäiti, mutta tehnyt myös työkeikkaa (pitääkseni omaa ammattitaitoani yllä). Olen pystynyt tarjoamaan lapsilleni paljon enemmän, kuin mitä varhaiskasvatus ja peruskoulu ikinä pystyy. Ainoa taho, mistä ikinä on tullut arvostusta "työstäni", on ollut lasten opettajat. Kiitos heille. 

Ne taidot ja tiedot mitkä koulu ja opiskelut tarjoaa on kaikkien saatavilla. Tämä tekee koulutuksesta inflatoitunutta ja kuoliaaksi kilpailtua.

Jos olet avioliitossa ja ydinperheessä mahdollistat kotiäitiydellä myös miehelle aikaa kasvattaa ja opettaa koulumenestystä paljon arvokkaampia taitoja lapsille.

Vierailija
42/64 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tee :D. Miten jaksatte valehdella itsellenne? Luteisiin ja torakoihin verrattavia loisia.

Se että suomalaiset yleisesti ottaen on melko tyhmiä, ylimielisiä ja kuspäitä johtuu siitä, ettei ne saaneet sitä kasvatusta, jonka kotirouva olisi mahdollistanut. Sen kasvatuksen hoitaa koulu ja koulun jälkeen kaverit salen takana. Yhteiskunnan tarjoama kasvatus on samassa jamassa, missä kaikki muukin yhteiskuntamme tarjoama.

Tässäkin ketjussa toistuu kotiäidin työnä se lasten perus hengissäpito, joka on lakisääteisesti pakko myös sen duunarimamman tehdä. Se minkä kotiäiti mahdollistaa on se, että lapsien kasvatukseen jää oikeasti sitä aikaa.

Täällä 15v koodaa javaa ja pythonia, 13v ompelee itselleen niitä vaatteita ja 5v osaa lukea. Ihan vaan sen takia, ettei tarvitse alkaa töiden jälkeen kiistelemään siitä kuka ne rätit pesee ja kuka tiskaa.

Aiheena ei ole kotiäiti vaan kotirouva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kotirouvan pitäisi tehdä mitään erityistä tai todistella tärkeyttään? Eihän se ole keltään pois miten elämäänsä elää

Ei tarvitsekaan. Tärkeintä on se, ettei kustanna elämäänsä yhteiskunnan tuista vaan puolison tuloista ja varautuu samaan myös eläkeikäisenä. Oli sitten kyse kotirouvasta tai kotiherrasta.

Vierailija
44/64 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotirouvien työnantaja on heidän miehensä! Tämä kannattaa muistaa! Ei siis esimerkiksi yhteiskunta, jonka kuuluisi heitä tukea! Yhteiskunnalle heistä kuitenkin automaattisesti tulee kuluja, koska kotirouvat kuluttavat ihan samoja yhteiskunnan palveluita kuin nekin ihmiset, jotka maksavat veroja!

Jos olet kotirouva, niin katso että miehesi myös maksaa siitä sinulle. Ja et esimerkiksi tipahda tyhjän päälle, kun mies vaihtaa nuorempaa ja hauskempaan naiseen sinut ja etsit töitä viisikymppisenä ilman työkokemusta! Tai kun olet eläkkeellä ja mies kuolla kupsahtaa!

Kotirouvana maksan veroja, ei niiltä kotirouvakaan voi välttyä. Minulla on henkilökohtainen terveysvakuutus ja käytän sitä kun käyn yksityisellä lääkäriasemalla, hammaslääkärillä, erikoislääkärillä. Ostan palveluja. 

Et sinä maksa veroja. Sinä käytät miehesi rahoja, joilla myös se terveysvakuutus on maksettu. Pointti tässä on, että yhteiskunta ei pyöri, jos pariskunnasta toinen puolisko jäisi hoitamaan kotia. Eli mahdollisimman monen työpanosta tarvitaan yhteiskunnan ja yritysten pyörittämiseen ja verojen maksamiseen. Suomessa on työllisiä 2,6 miljoonaa, miten kuvittelet, että tämä yhteiskunta toimisi, jos jokainen parisuhteessa oleva nainen jäisi kotirouvaksi? Heittämällä meillä olisikin töissäkäyviä alle 2 miljoonaa. Olet etuoikeutettu, etkä kontributoi meidän yhteiskuntaan, muuten kuin käyttämällä miehesi rahoja.

Vierailija
45/64 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin me olemme erilaisia. Minä en ilkeäisi elää koko elämääni toisten siivellä. Lapsena on tietty vanhempien elättinä ja opiskeluaikanakin moni tarvitsee tukea, mutta sen jälkeen oleminen taloudellisesti riippuvainen toisesta ihmisestä on jotain, mihin en pystyisi. Miksi toisen pitäisi ahertaa kokopäivätyössä vain, jotta minä voisin elää kuin elättilapsen asemassa? Ja vielä pyytää siitä palkkaa, jotta kertyy eläkettä, jotten päädy puille paljaille eläkeikäisenä? Eri asia on, jos on omaa omaisuutta niin, että sen turvin pystyy elämään toimettomana koko ikänsä. Todella harvalla meistä on sellainen tilanne.

Vierailija
46/64 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me työssäkäyvät rouvat teemme aivan samat työt kotona, kuin nämä kotirouvat.

Höpöhöpö, nykyään kotisiivoojilla, ruoan verkkokaupoilla ja kotiintuotavilla ravintolaruoilla on nykyisin kova kysyntä, kun porukka ei viitti töiden jälkeen mitään tehdä

Eivät ehdi myöskään lastensa kanssa aikaa viettää ollenkaan nämä urakiiturit. Ja sitten ollaan niin pöyhkeitä siitä usein mitättömästä urasta. Miettikää vaikka tienaa 100 000 vuosi, mikä on jo ihan hyvä tulo, kestää 20 vuotta tulla miljonääriksi (verot pois). Ja tämä tarkoittaisi vielä sitä, ettet ole kuluttanut mitään. 

Minusta tuli miljonääri persettä nostamatta.... .  .ai ne meni jo Sakuuu...sakuu lisääääää'

Helena K niinkuin koiv...

Vierailija
47/64 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Et sinä maksa veroja. Sinä käytät miehesi rahoja, joilla myös se terveysvakuutus on maksettu. Pointti tässä on, että yhteiskunta ei pyöri, jos pariskunnasta toinen puolisko jäisi hoitamaan kotia. Eli mahdollisimman monen työpanosta tarvitaan yhteiskunnan ja yritysten pyörittämiseen ja verojen maksamiseen. Suomessa on työllisiä 2,6 miljoonaa, miten kuvittelet, että tämä yhteiskunta toimisi, jos jokainen parisuhteessa oleva nainen jäisi kotirouvaksi? Heittämällä meillä olisikin töissäkäyviä alle 2 miljoonaa. Olet etuoikeutettu, etkä kontributoi meidän yhteiskuntaan, muuten kuin käyttämällä miehesi rahoja."

Yhtenä vuonna maksoin veroja vähän yli 20000 euroa, ja ihan omista rahoistani maksoin. Yhteiskunta ei pyöri jos minä en ole töissä 😂! Kyllä pyörii, ja vauhdikkaasti pyöriikin. Minä en elä yhteiskuntaa varten, vaan elän yhteiskunnassa, kuten muutkin. Puoliso maksaa meidän jokapäiväiset kulut. 

Vierailija
48/64 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Et sinä maksa veroja. Sinä käytät miehesi rahoja, joilla myös se terveysvakuutus on maksettu. Pointti tässä on, että yhteiskunta ei pyöri, jos pariskunnasta toinen puolisko jäisi hoitamaan kotia. Eli mahdollisimman monen työpanosta tarvitaan yhteiskunnan ja yritysten pyörittämiseen ja verojen maksamiseen. Suomessa on työllisiä 2,6 miljoonaa, miten kuvittelet, että tämä yhteiskunta toimisi, jos jokainen parisuhteessa oleva nainen jäisi kotirouvaksi? Heittämällä meillä olisikin töissäkäyviä alle 2 miljoonaa. Olet etuoikeutettu, etkä kontributoi meidän yhteiskuntaan, muuten kuin käyttämällä miehesi rahoja."

Yhtenä vuonna maksoin veroja vähän yli 20000 euroa, ja ihan omista rahoistani maksoin. Yhteiskunta ei pyöri jos minä en ole töissä 😂! Kyllä pyörii, ja vauhdikkaasti pyöriikin. Minä en elä yhteiskuntaa varten, vaan elän yhteiskunnassa, kuten muutkin. Puoliso maksaa meidän jokapäiväiset kulut. 

Loinen olet, hyi. 

Vierailija
49/64 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin me olemme erilaisia. Minä en ilkeäisi elää koko elämääni toisten siivellä. Lapsena on tietty vanhempien elättinä ja opiskeluaikanakin moni tarvitsee tukea, mutta sen jälkeen oleminen taloudellisesti riippuvainen toisesta ihmisestä on jotain, mihin en pystyisi. Miksi toisen pitäisi ahertaa kokopäivätyössä vain, jotta minä voisin elää kuin elättilapsen asemassa? Ja vielä pyytää siitä palkkaa, jotta kertyy eläkettä, jotten päädy puille paljaille eläkeikäisenä? Eri asia on, jos on omaa omaisuutta niin, että sen turvin pystyy elämään toimettomana koko ikänsä. Todella harvalla meistä on sellainen tilanne.

Enkä minä. Kotirouva= tyhjäpää. 

Vierailija
50/64 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tätä persumiesten Amerikan unelmahöttöä. Suomessa ei rdes ole mitään kotirouva kulttuuria, vaan  työikäisten naisten työssäkäynti on Suomessa Eu-maiden korkeimpia eli yli 90%.

Vierailija
51/64 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, ihan yhtenä vuonna yli 20 000 euroa ;) Mistä nekin rahat tuli sinulle?! Minä olen maksanut viimeiset 30 vuotta yli 1,5 kertaa tuon verran veroja jokavuosi. Mutta kun se verojen maksu ei edes ole kokonaisuus, vaan päälle tulee ihmisten tekemä työ. Onko se sitten yksityisellä sektorilla tai julkisella sektorilla. Niin kuin sanoin, jos jokainen parisuhteessa oleva nainen tekisi saman päätöksen, niin yhteiskunta pysähtyisi. Vain kaltaisesi laiskat miehensä rahoilla elävät kotirouvat eivät tätä ymmärrä, että käytätte yhteiskuntaa hyväksi, vaikka kuinka miehenne tienaa hyvin. 

Vierailija
52/64 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Loinen olet, hyi."

Hyi sinua!

Vierailija
53/64 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kotirouva???

Vierailija
54/64 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mkä on kotiherra?

Vierailija
55/64 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tee :D. Miten jaksatte valehdella itsellenne? Luteisiin ja torakoihin verrattavia loisia.

Se että suomalaiset yleisesti ottaen on melko tyhmiä, ylimielisiä ja kuspäitä johtuu siitä, ettei ne saaneet sitä kasvatusta, jonka kotirouva olisi mahdollistanut. Sen kasvatuksen hoitaa koulu ja koulun jälkeen kaverit salen takana. Yhteiskunnan tarjoama kasvatus on samassa jamassa, missä kaikki muukin yhteiskuntamme tarjoama.

Tässäkin ketjussa toistuu kotiäidin työnä se lasten perus hengissäpito, joka on lakisääteisesti pakko myös sen duunarimamman tehdä. Se minkä kotiäiti mahdollistaa on se, että lapsien kasvatukseen jää oikeasti sitä aikaa.

Täällä 15v koodaa javaa ja pythonia, 13v ompelee itselleen niitä vaatteita ja 5v osaa lukea. Ihan vaan sen takia, ettei tarvitse alkaa töiden jälkeen kiistelemään siitä kuka ne rätit pesee ja kuka tiskaa.

Tässä oli kiintoisa näkökulma. Aika helposti lasten kanssa eläminen kuitataan vain vaipanvaihdoksi ja kun lapsi on isompi, niistä ei saa olla enää "vaivaa". Tietysti lapsella on sitä enemmän omia menoja mitä isompi on, mutta kyllä keskusteluyhteys on tosi tärkeä. Ja sitä on vaikeampi luoda, jos yhteistä aikaa on vähän. Joskus olen havahtunut esim. bussissa siihen, että ihmiset katsovat pitkään ja tajunnut sitten, että olen käynyt lapsen/nuoren kanssa jotain keskustelua vaikka politiikasta tms. ei-arkista. Ei sellaista usein kai kuule.

Toisaalta osa äitiyttä on tietty nöyryys. Kaikki teemme virheitä. Toinen lapseni on nepsy (Asperger), eikä tähän äitiyteen kuulu kovin paljon sellaista mistä saisin aplodeja muilta. Itse kuitenkin arvelen, että kotona vietetty varhaislapsuus (kerhot, ei päivähoitoa) on auttanut häntä paljon. Myöhemmin on ollut kausia, jolloin lapsen asiat ovat vieneet paljon aikaani ja voimiani. En olisi siitä selvinnyt samalla töissä käyden.

Itse en kuitenkaan kannata vastakkainasettelua, kaikessa on puolensa. Kunpa jaksaisimme ennemmin tsempata kuin haukkua toisiamme.

Vierailija
56/64 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, ihan yhtenä vuonna yli 20 000 euroa ;) Mistä nekin rahat tuli sinulle?! Minä olen maksanut viimeiset 30 vuotta yli 1,5 kertaa tuon verran veroja jokavuosi. Mutta kun se verojen maksu ei edes ole kokonaisuus, vaan päälle tulee ihmisten tekemä työ. Onko se sitten yksityisellä sektorilla tai julkisella sektorilla. Niin kuin sanoin, jos jokainen parisuhteessa oleva nainen tekisi saman päätöksen, niin yhteiskunta pysähtyisi. Vain kaltaisesi laiskat miehensä rahoilla elävät kotirouvat eivät tätä ymmärrä, että käytätte yhteiskuntaa hyväksi, vaikka kuinka miehenne tienaa hyvin. 

Ei kuulu sinulle mistä minun tuloni tulevat. Sinä taidat olla hyvinkin tärkeä henkilö, oikea yhteiskunnan tukipylväs 😂. Suomi romahtaa, kun sinä et pysty enää yhteiskuntaa ylläpitämään. Hyvässä parisuhteessa puolisot voivat keskenään päättää omista asioistaan, eikä siihen tarvitse yhteiskuntaa sotkea. 

Vierailija
57/64 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotirouvien työnantaja on heidän miehensä! Tämä kannattaa muistaa! Ei siis esimerkiksi yhteiskunta, jonka kuuluisi heitä tukea! Yhteiskunnalle heistä kuitenkin automaattisesti tulee kuluja, koska kotirouvat kuluttavat ihan samoja yhteiskunnan palveluita kuin nekin ihmiset, jotka maksavat veroja!

Jos olet kotirouva, niin katso että miehesi myös maksaa siitä sinulle. Ja et esimerkiksi tipahda tyhjän päälle, kun mies vaihtaa nuorempaa ja hauskempaan naiseen sinut ja etsit töitä viisikymppisenä ilman työkokemusta! Tai kun olet eläkkeellä ja mies kuolla kupsahtaa!

Kotirouvana maksan veroja, ei niiltä kotirouvakaan voi välttyä. Minulla on henkilökohtainen terveysvakuutus ja käytän sitä kun käyn yksityisellä lääkäriasemalla, hammaslääkärillä, erikoislääkärillä. Ostan palveluja. 

<

Ennen toimi oikein hyvin vain.

Sitten tuli tasa-arvo ja työssäkäynnistä alettaa maksaa samaa palkkaa. Työnteosta ei makseta nykyään vaan kaikille samat edut, teit tai et töitä.

Vierailija
58/64 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on kotirouva???

Hän on naimisissa oleva nainen, joka ei käy töissä vaan jonka elämisen kustantaa hänen miehensä. Hän ei ole työtön tukiennostaja eikä kotiäiti, joka hoitaa pieniä lapsiaan kotona, vaan tyhjäntoimittaja ja peukalonpyörittelijä, joka ei tuota yhteiskunnalle mitään. Hän elää miehensä rahoilla.

Kotiherra on vastaava miespuolinen henkilö, joka loisii vaimonsa siivellä.

Vierailija
59/64 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse olisin työelämän ulkopuolella, en todellakaan haluaisi tulla kutsutuksi kotirouvaksi. Millä sanalla kutsuttaisiin sinkkua, joka elää noin, mutta ei nosta mitään tukiakaan? En oikein itse ymmärrä, miksi naimisissa oleva nainen määritettäisiin pelkästään sen mukaan, mikä suhde on mieheen. Jonkinlaista yhteiskunnasta vapaaehtoisesti syrjäytymistä tuo on - vai voisiko kutsua downshiftaajaksi? En oikein ymmärrä, mikä pointti sanalla "kotirouva" edes on, kun omien sanojensa mukaan ainakin tällä palstalla kertovat tekevänsä ihan vaan kaikkea, mitä haluavat ja mikä huvittaa, eli kovasti vakuuttelevat, ettei heidän elämänsä pyöri miehen passaamisen ympärillä. Voihan näin olla, mutta sitten miettisin tuota käytettävää termiä. 

Vierailija
60/64 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta avioliiton pitääkin olla sellainen, jossa "passataan" toista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi