Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suosittuja makeisia katoaa markkinoilta - maksaisin mielelläni ekstraa esimerkiksi Ruusu-suklaasta

Vierailija
26.04.2025 |

Vaan ei. 

Sen sijaan makeisvalmistajilla on näköjään rajattomat resurssit puskea ulos sesonkimakuja, jotka katoavat hyllyiltä muutaman kuukauden kuluttua. Miten tämä voi olla kannattavaa samalla kun kansansuosikkeja kuten nyt noita Pastiroleja, Black Petejä ja muita on vuosien varrella poistunut ihan urakalla?

Uuden maun kehittäminen vie aikaa eikä tuotannon muuttaminenkaan uuden tuotteen takia ole ihan ilmaista. 

En vaan tajua tätä logiikkaa. Mun puolesta Ruusu-suklaa voisi maksaa vaikka kympin kappale, jos niikseen tulee. Ostaisin kerran viikossa ja olisin taivaassa. 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tätä minäkin ja sitten ilmestyy jotain uutuusmakuja, mitkä eivät ole edes hyviä ja katoavat kohta.

Vierailija
2/11 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi tehdä joku addressi kadonneiden makeisten puolesta :-) Nimiä listaan ja lista Fazerilla. Mahtaisko toimia, mene tiedä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vanhat suosikit jaksaa kiinnostaa aikuisia parin maistokerran ajan. Lapset ja nuoret eivät niitä osta, joten ei ole kannattavaa liiketoimintaa.

Vierailija
4/11 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakasuklaa on kuulemma vähissä, ja nyt kehittelevät mm. oluesta korvikketta. Mahtavatko enää kehitellä mitään uusia suklaatuotteita, ainoa uudistus vuosiin on ollut sekoittaa vanhoja tuotteita keskenään. Kaikista löytyy geishaa ja fazerinaa.

Vierailija
5/11 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuote katoaa jos

- myyntiä ei ole tarpeeksi

- laitteisto tullut tiensä päähän ja laitteistolla ei muuta käyttöä kuin kyseinen tuote

- raaka-aineisiin liittyvät tekijät (hinta, saatavuus, eettisyys, jne)

Vierailija
6/11 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne vanhat suosikit jaksaa kiinnostaa aikuisia parin maistokerran ajan. Lapset ja nuoret eivät niitä osta, joten ei ole kannattavaa liiketoimintaa.

Voi ollakin. Ehkä Ruusu-suklaa olisi nyt 30 (vai onko siitä jo 40) vuoden jälkeen kamala pettymys? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää laihduttamaan 

Vierailija
8/11 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää laihduttamaan 

Mene sinä kädelle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuote katoaa jos

- myyntiä ei ole tarpeeksi

- laitteisto tullut tiensä päähän ja laitteistolla ei muuta käyttöä kuin kyseinen tuote

- raaka-aineisiin liittyvät tekijät (hinta, saatavuus, eettisyys, jne)

Ihan suosittujakin tuotteita katoaa vain siksi, että firmojen tuotekehittelyosastot ja kauppojen sisäänostajat päättävät niin. Sama juttu kuin it-sovellusten kanssa, joita uusitaan vähän väliä ja useimmiten turhaan. Mutta jotkut saavat leipänsä sillä, että muuttavat asioita.

Vierailija
10/11 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raakasuklaa on kuulemma vähissä, ja nyt kehittelevät mm. oluesta korvikketta. Mahtavatko enää kehitellä mitään uusia suklaatuotteita, ainoa uudistus vuosiin on ollut sekoittaa vanhoja tuotteita keskenään. Kaikista löytyy geishaa ja fazerinaa.

Kaakaon viljely vaikeutuu ja sadot pienenee sen viljelyalueilla. Korvaavia alueita ei ole. Hinta siis nousee edelleen ja suklaasta tulee taas luksustuote. Syy on ilmastonmuutoksessa ja sehän ei pysähdy näillä näkymin.

Siksi noita uusia vastaavia tuotteita kehitellään. Sota-ajan eläneet muistaa korvikekahvit, -sokerit ja muut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuote katoaa jos

- myyntiä ei ole tarpeeksi

- laitteisto tullut tiensä päähän ja laitteistolla ei muuta käyttöä kuin kyseinen tuote

- raaka-aineisiin liittyvät tekijät (hinta, saatavuus, eettisyys, jne)

Ihan suosittujakin tuotteita katoaa vain siksi, että firmojen tuotekehittelyosastot ja kauppojen sisäänostajat päättävät niin. Sama juttu kuin it-sovellusten kanssa, joita uusitaan vähän väliä ja useimmiten turhaan. Mutta jotkut saavat leipänsä sillä, että muuttavat asioita.

No täytyyhän heidän johonkin päätöksensä perustaa! Tälläkin palstalla on koko ajan ketjuja, joissa kaivataan takaisin kadonneita tuotteita. Aivan varmasti Ruusu-suklaan comeback saisi meidät viiskymppiset liikenteeseen :) Meillä on sitä rahaa laittaa luksussuklaaseen ja meitä on paljon. Jotenkin pitäisi saada nämä sisäänostajat hyppysiin ja heille vakuutettua, että kyllä Ruusu menisi kaupaksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi