Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotirouvat tekevät tärkeää työtä myös

Vierailija
26.04.2025 |

Jos totta puhutaan

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotirouvien työnantaja on heidän miehensä! Tämä kannattaa muistaa! Ei siis esimerkiksi yhteiskunta, jonka kuuluisi heitä tukea! Yhteiskunnalle heistä kuitenkin automaattisesti tulee kuluja, koska kotirouvat kuluttavat ihan samoja yhteiskunnan palveluita kuin nekin ihmiset, jotka maksavat veroja!

Jos olet kotirouva, niin katso että miehesi myös maksaa siitä sinulle. Ja et esimerkiksi tipahda tyhjän päälle, kun mies vaihtaa nuorempaa ja hauskempaan naiseen sinut ja etsit töitä viisikymppisenä ilman työkokemusta! Tai kun olet eläkkeellä ja mies kuolla kupsahtaa!

Vierailija
22/64 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me työssäkäyvät rouvat teemme aivan samat työt kotona, kuin nämä kotirouvat.

Ette kyllä tee. Miehenne tekevät myös töitä mutta kotirouvan töihin kuuluu kaikkien kotitöiden tekeminen ja tästä olisin miehenä valmis maksamaan koko perheen ylläpidon jos nykytöillä sen verran ansaitsisi.

Kyllä minä teen kaiken vuorotöideni lisäksi. Tästä tulikin mieleeni, että pitääkin huoltaa ruohonleikkuri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tekee töitä, silloin ei ole kotirouva. Tosin en ymmärrä, miksi sitä sanaa pitäisi edes käyttää. Työtön on sukupuolineutraali sana.

Kotirouva ja työtön on eri asioita. 

Työtön on henkilö, jolla ei ole työtä eikä opiskelupaikkaa. Harvalla kotirouvalla on kumpaakaan. 

Vierailija
24/64 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei porsiminen ole arvokasta ja tärkeää, päinvastoin moitittavaa ja rikollistakin. Mutta pitäähän lapsi toki kasvattaa, jos on sellaisen mennyt porsimaan.

Kuka sinun eläkkeesi sitten maksaa. Ai niin,  meidän porsineiden lapset. Jos hankit kaksikin lasta, joista tulee hyviä veronmaksajia, hyödytät enemmän yhteiskuntaa työttömänäkin kuin sellainen, joka ei saa lapsia. 

Muista myös että päiväkoti kuluttaa paljon enemmän verorahaa kun mitä kotiäiti/-rouva saa kotihoidontueksi. 

Nyt on kyse kotirouvista eikä kotiäideistä.

Vierailija
25/64 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei porsiminen ole arvokasta ja tärkeää, päinvastoin moitittavaa ja rikollistakin. Mutta pitäähän lapsi toki kasvattaa, jos on sellaisen mennyt porsimaan.

Kuka sinun eläkkeesi sitten maksaa. Ai niin,  meidän porsineiden lapset. Jos hankit kaksikin lasta, joista tulee hyviä veronmaksajia, hyödytät enemmän yhteiskuntaa työttömänäkin kuin sellainen, joka ei saa lapsia. 

Juuri näin! Kahden lapsen äidit tai vielä useamman ovat kyllä ne jotka luovat tulevaisuuden tälle maalle.

T: Mies

Niin, miehet harvemmin ottavat osaa projektiin alkuruikkaisun jälkeen.

Vierailija
26/64 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kiitollinen jokisesta kotirouvana vietetystä päivästä. Ei lapsia. Mukavaa, rauhallista ja stressitöntä elämää. 

Vierailija
27/64 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiherroista nyt puhumattakaan.

Vierailija
28/64 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kotiherrana viihtyvä sinkkumies myös.

Vierailija
29/64 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kyllä

Vierailija
30/64 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau

Haluan samaa

Vierailija
31/64 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotirouvien työnantaja on heidän miehensä! Tämä kannattaa muistaa! Ei siis esimerkiksi yhteiskunta, jonka kuuluisi heitä tukea! Yhteiskunnalle heistä kuitenkin automaattisesti tulee kuluja, koska kotirouvat kuluttavat ihan samoja yhteiskunnan palveluita kuin nekin ihmiset, jotka maksavat veroja!

Jos olet kotirouva, niin katso että miehesi myös maksaa siitä sinulle. Ja et esimerkiksi tipahda tyhjän päälle, kun mies vaihtaa nuorempaa ja hauskempaan naiseen sinut ja etsit töitä viisikymppisenä ilman työkokemusta! Tai kun olet eläkkeellä ja mies kuolla kupsahtaa!

Miksi lisäät huutomerkin jokaisen lauseen jälkeen? Ei mieheni ole työnantajani, vaan on aviopuoliso, jonka kanssa menin rakkausavioliittoon. Kotirouvana maksan veroja, ei niiltä kotirouvakaan voi välttyä. Minulla on henkilökohtainen terveysvakuutus ja käytän sitä kun käyn yksityisellä lääkäriasemalla, hammaslääkärillä, erikoislääkärillä. Ostan palveluja. 

Todennäköistå on, että eläkkellä ollessa ihmiset kuolevat, ei sitä voi tietää kuka kuolee ja milloin. Voi se kotirouvakin kuolla. Mitä sitten? Voi se mies lähteä nuoremman mukaan, sitten menee. Kuka takaa, että on hauskempi kuin entinen rouva? Olen siis eläkkeellä ja vielä elossa ja puolisokin elää ja voi hyvin, mutta selvää on elinpäivät alkavat vähetä, kun ikä otetaan huomioon. 

Vierailija
32/64 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tekee töitä, silloin ei ole kotirouva. Tosin en ymmärrä, miksi sitä sanaa pitäisi edes käyttää. Työtön on sukupuolineutraali sana.

Työtön on henkilö, jolla ei ole työtä eikä opiskelupaikkaa. Harvalla kotirouvalla on kumpaakaan. 

Esimerkiksi pienen lapsen äitiä, äitiyslomalla tai kotihoidontuella, ei lasketa työttömäksi. Hän on ihan virallisesti kotiäitinä. Vastaavasti voi olla isyyslomalla koti-isänäkin. 

Vierailija
33/64 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi pienen lapsen äitiä, äitiyslomalla tai kotihoidontuella, ei lasketa työttömäksi. Hän on ihan virallisesti kotiäitinä. Vastaavasti voi olla isyyslomalla koti-isänäkin. 

Niin, kotiÄITI, kotirouva ei ole millään tuella. 

Vierailija
34/64 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanteita on niin erilaisia. Olen juuri tuo viittäkymppiä lähestyvä nainen. Minä olin pitkään kotiäitinä ja nykyisinkin vain osa-aikatöissä. Suunnitelmia on kyllä muuhunkin lähitulevaisuudessa mm. yrittäjyyteen. Minulla on yliopistokoulutus ja ehdin olla töissä melko pitkään ennen lapsia, jotka sain vähän yli 30-vuotiaana. Kävin opiskeluaikanakin aina töissä. Mutta meidän perheen taloudellinen tilanne on tosi hyvä ja avioehtoa ei ole. Nettovarallisuus lasketaan miljoonissa. Tätä selittää miehen pitkään jatkuneet tosi hyvät tulot, osingot, omat onnistuneet sijoitukseni, iso perintö minulle, onnistuneet asuntokaupat aikanaan jne. 

En missään tapauksessa kadu pitkää kotiäiteilyäni. Lapsilla mennyt koulu aina tosi hyvin, johon olen myötävaikuttanut, ovat saaneet harrastaa, olemme matkailleet ja mökkeilleet paljon. Elämånlastu on ollut hyvä. Mies on saanut keskittyä työhönsä rauhassa ja menestynyt tosi hyvin. 

Vierailija
35/64 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tee :D. Miten jaksatte valehdella itsellenne? Luteisiin ja torakoihin verrattavia loisia.

Vierailija
36/64 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me työssäkäyvät rouvat teemme aivan samat työt kotona, kuin nämä kotirouvat.

Älä uhriudu, vaan pistä myös miehesi kotitöihin. 

Vierailija
37/64 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tee :D. Miten jaksatte valehdella itsellenne? Luteisiin ja torakoihin verrattavia loisia.

Se että suomalaiset yleisesti ottaen on melko tyhmiä, ylimielisiä ja kuspäitä johtuu siitä, ettei ne saaneet sitä kasvatusta, jonka kotirouva olisi mahdollistanut. Sen kasvatuksen hoitaa koulu ja koulun jälkeen kaverit salen takana. Yhteiskunnan tarjoama kasvatus on samassa jamassa, missä kaikki muukin yhteiskuntamme tarjoama.

Tässäkin ketjussa toistuu kotiäidin työnä se lasten perus hengissäpito, joka on lakisääteisesti pakko myös sen duunarimamman tehdä. Se minkä kotiäiti mahdollistaa on se, että lapsien kasvatukseen jää oikeasti sitä aikaa.

Täällä 15v koodaa javaa ja pythonia, 13v ompelee itselleen niitä vaatteita ja 5v osaa lukea. Ihan vaan sen takia, ettei tarvitse alkaa töiden jälkeen kiistelemään siitä kuka ne rätit pesee ja kuka tiskaa.

Vierailija
38/64 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kotirouvan pitäisi tehdä mitään erityistä tai todistella tärkeyttään? Eihän se ole keltään pois miten elämäänsä elää

Vierailija
39/64 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että suomalaiset yleisesti ottaen on melko tyhmiä, ylimielisiä ja kuspäitä johtuu siitä, ettei ne saaneet sitä kasvatusta, jonka kotirouva olisi mahdollistanut. Sen kasvatuksen hoitaa koulu ja koulun jälkeen kaverit salen takana. Yhteiskunnan tarjoama kasvatus on samassa jamassa, missä kaikki muukin yhteiskuntamme tarjoama.

Tässäkin ketjussa toistuu kotiäidin työnä se lasten perus hengissäpito, joka on lakisääteisesti pakko myös sen duunarimamman tehdä. Se minkä kotiäiti mahdollistaa on se, että lapsien kasvatukseen jää oikeasti sitä aikaa.

Täällä 15v koodaa javaa ja pythonia, 13v ompelee itselleen niitä vaatteita ja 5v osaa lukea. Ihan vaan sen takia, ettei tarvitse alkaa töiden jälkeen kiistelemään siitä kuka ne rätit pesee ja kuka tiskaa.

Olen myös pitkän linjan kotiäiti, mutta tehnyt myös työkeikkaa (pitääkseni omaa ammattitaitoani yllä). Olen pystynyt tarjoamaan lapsilleni paljon enemmän, kuin mitä varhaiskasvatus ja peruskoulu ikinä pystyy. Ainoa taho, mistä ikinä on tullut arvostusta "työstäni", on ollut lasten opettajat. Kiitos heille. 

Vierailija
40/64 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on päivät kotona, sitä kutsutaan lorvimiseksi. Mikä tästä naisen kotona olosta tekee tärkeän työn? Voisiko kotona olevia miehiä arvostella samoin perustein?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme