Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen luullut olevani viestittelijä

Vierailija
26.04.2025 |

No en minä soittelija ainakaan ole, en pidä puheluista. Mutta nyt on alkanut ärsyttämään pari miestä, jotka innokkaasti viestittelevät, mutteivät saa ikinä aikaiseksi pyytää minua ulos. Eikä minulle tarvitse selittää, ettei heitä kiinnosta. Juurihan sanoin, että molemmat viestittelevät innokkaasti. Minä en vain enää jaksa roikkua kiinni puhelimessa jatkuvasti (yritän todella vähentää, ja nytkin suunnittelen että noin tunnin päästä suljen puhelimen ja avaan vaikka vasta parin tunnin päästä uudestaan.)

Miten voisin tehdä selväksi että mittani alkaa täyttymään tästä näpyttelystä, joka ei johda mihinkään? Jos sanon suoraan, vaikutan aika kusipäiseltä.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milläköhän saisit viestisi perille? Minä kun en ole viestittelijä niin en osaa auttaa, muistan lukeneeni että kyllä siihen joku keino löytyy mutta nut ei vaan mitenkään muistu mieleen.

Vierailija
42/48 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi et vain lopeta viestittelyä? Ei ole mikään pakko jatkaa, jos ei kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap terapiaan, jos ei normaali tutustuminen onnistu.

Vierailija
44/48 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomiohakuiset nössöt ihmiset siellä viihdyttää itseään. Saattavat olla varattujakin ja hakevat pientä stimulaatiota itselleen. Sitten kehuvat kavereilleen että salarakas teki sitä ja tätä.

Vierailija
45/48 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on siinä oikeassa, että jos mies on oikeasti kiinnostunut, niin kyllä hän ottaa sen ekan askeleen ja ehdottaa tapaamista. Tuo "hyvää huomenta/hyvää yötä" on vain naisen reservissä pitämistä. Pitemmän päälle.

Vierailija
46/48 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain lopettaa viestittelyn niin sekin on ghostaamista ja epäkohteliasta. Pidetään huonona tapana vaikka aika yleistäkin kai nykyään.

Vierailija kirjoitti:

No miksi et vain lopeta viestittelyä? Ei ole mikään pakko jatkaa, jos ei kiinnosta.

Vierailija
47/48 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos olet itse asiakeskeinen, introvertti tai ehkä nepsy, ja kyseiset miehet ovat tyhjää jaarittelevia ekstroja ja normoja, niin ette ehkä sovi yhteen. Mieti kun asuisitte yhdessä ja mies päivittelee joka päivä kolmeen kertaan jotain naapurin tekemisiä tai työkaverin uutta autoa ja jauhaa samoja fraaseja, kun sinä haluaisit puhua syvällisiä tai olla hiljaa ja ajatella omia asioita. "

Mulla on just tämä. En todellakaan jaksa sitä tyhjänpäiväistä täytekeskustelua mitä suurin osa haluaa toistaa päivästä toiseen. Ja kyllä, yritän aina viedä niitä keskusteluja syvempään suuntaan, esim kyselen "mitä teet työksesi" sijaan "miten päädyit valitsemallesi uralle", tai harrastusten luettelemisen sijaan mitkä hänen tavoitteet on harrastamiselle ja miksi. Mutta 99% nämä yritykset jää ihan yksipuolisiksi, ja ihan enintään saan "entä sä" takaisin. Vastapuoli ei kuitenkaan ikinä lähde syventämään mitään aihetta eikä ikinä kysy itse mitään merkityksellisiä kysymyksiä.

Aplle voin sanoa vain että et voi nyhtää sielua esiin kivestä, parempi vaan siirtyä eteenpäin heti kun huomaa ettei toista aidosti kiinnosta tutustua vaan hän hakee viesteistä vain jotain kevyttä chatbot-tason viihdykettä. Et pysty muuttamaan heitä sellaisiksi että aito tutustuminen kiinnostaisi. 

Sovi vaikka itsesi kanssa että yrität jokaisen uuden keskustelukumppanin kanssa vaikka max 3 kertaa näyttää millaisesta keskustelusta pidät - kyllä se toinen ottaisi esimerkistä vaarin, jos hän itsekin pitäisi syvällisemmistä aiheista. Ja aseta jokin järkevä aikaraja että jos mies ei ehdota ja järjestä treffejä, et jatka enää viestittelyä.

Et voi muuttaa muita, mutta voit muuttaa omaa toimintaa niin että huomaat nämä ajoissa ja et tuhlaa aikaasi. Koska valtaosa miehistä ON siellä vaan etsimässä joko helppoa pildeä tai helppoa kevyttä chattiseuraa. 

Vierailija
48/48 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä ole mitään pahaa, jos vain hiivuttaa viestittelyn nollaan. Jos tuntuu, että ei etene, niin et vaan enää kummempia vastaile. Et ainakaan ylläpidä keskustelua.

Näin voisin tehdä. En jaksa vetää perässäni mitään kivirekiä. Toisaalta haluaisin noiden ymmärtävän mistä käytökseni johtuu. 

Miksi heidän pitäisi ymmärtää? Ei se muuta yhtään mitään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä