Olen luullut olevani viestittelijä
No en minä soittelija ainakaan ole, en pidä puheluista. Mutta nyt on alkanut ärsyttämään pari miestä, jotka innokkaasti viestittelevät, mutteivät saa ikinä aikaiseksi pyytää minua ulos. Eikä minulle tarvitse selittää, ettei heitä kiinnosta. Juurihan sanoin, että molemmat viestittelevät innokkaasti. Minä en vain enää jaksa roikkua kiinni puhelimessa jatkuvasti (yritän todella vähentää, ja nytkin suunnittelen että noin tunnin päästä suljen puhelimen ja avaan vaikka vasta parin tunnin päästä uudestaan.)
Miten voisin tehdä selväksi että mittani alkaa täyttymään tästä näpyttelystä, joka ei johda mihinkään? Jos sanon suoraan, vaikutan aika kusipäiseltä.
Kommentit (48)
Ei siinä ole mitään pahaa, jos vain hiivuttaa viestittelyn nollaan. Jos tuntuu, että ei etene, niin et vaan enää kummempia vastaile. Et ainakaan ylläpidä keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ole mitään pahaa, jos vain hiivuttaa viestittelyn nollaan. Jos tuntuu, että ei etene, niin et vaan enää kummempia vastaile. Et ainakaan ylläpidä keskustelua.
Näin voisin tehdä. En jaksa vetää perässäni mitään kivirekiä. Toisaalta haluaisin noiden ymmärtävän mistä käytökseni johtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se voi liittyä tähän nykyaikaan, kun ihmiset on liikaa somessa ja liian vähän maailmassa. Siis kun me täällä neuvotaan epätoivoisia miehiä, että tutustu ensin kaverina jne. Niin nämä tekevät nyt niin, vaikka eivät välttämättä alunperin olleet niitä hätähousuja, joille ohjeet oli tarkoitettu.
Voi olla myös, että he todella haluavat pitää yhteyttä, muttet anna heille mitään mihin tarttua tai mistä jatkaa juttua. Siksi homma junnaa paikallaan.
Kiintymyssuhdemallitkin voi vaikuttaa. Olet ehkä itse välttelevä ja se saa nämä takertumaan, ja sinä ahdistut siitä.
Tai sitten olette vaan eri tyylisiä. Jos olet itse asiakeskeinen, introvertti tai ehkä nepsy, ja kyseiset miehet ovat tyhjää jaarittelevia ekstroja ja normoja, niin ette ehkä sovi yhteen. Mieti kun asuisitte yhdessä ja mies päivittelee joka päivä kolmeen kertaan jotain naapurin tekemisiä tai työ
Voi taivas, oletko varma?
Siis se työkaverin auto jne. oli vain esimerkkejä. Vaihda sen tilalle vaikka koira tai takki. Sitä paitsi pointti oli se saman pinnallisen asian jauhaminen. Kuvittele, että se miettii ääneen joka päivä kahden viikon ajan, että "Mitenkähän sillä Teuvolla oli varaa laittaa ihan uusi mersu. Ottikohan se lainaa paljonkin siihen? Olis kyllä kiva, kun meilläkin olis automaattivaihteet, mutta minä olisin ostanut bemarin. Olikohan siinä muuten nahkapenkit?" Jne. ihan turhaa jauhamista. Vaikket olisi kiinnostunut mistään muusta kuin autoista, et jaksaisi kuunnella tuota enää toisena päivänä.
No voi luoja! Jos treffejä halajat, kysy ITSE! Eipähän tartte sun sitten loputtomasti viestitellä. Oletko jotenkin siellä autismin reunamilla?
No tota. Jos sua kiinnostaisi mennä heidän kanssaan ulos, miksi et kysy itse? Näin vuonna 2025 on Suomessa jo ihan sallittua naisenkin olla suora.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole kiinnostunut heistä selvästikään niin miksi hingut treffeille?
En minä mihinkään hingu. Ja sekö etten jaksa roikkua puhelimessa näpyttelemässä tyhjänpäiväisyyksiä päivästä toiseen, tarkoittaa ettei minua kiinnosta?!
Jossain vaiheessa alkaa väsyttämään se mitä kuuluu, no kiva kuulla, no harmi kuulla, mitäs olet tehnyt, no kiva, mitäs teitkään työksesi, ahaa okei kiva, mitä teet tänään, aijaa okei kiva, hyvää yötä, hyvää yötä sinullekin. Puuduttavan tylsää enkä saa tuollaisesta yhtään mitään.
No ei tuollaisen kanssa kannatakaan viestiä. Ettekö mitään abstraktimpaa osaa puhua kuin sää ja perusasiat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se voi liittyä tähän nykyaikaan, kun ihmiset on liikaa somessa ja liian vähän maailmassa. Siis kun me täällä neuvotaan epätoivoisia miehiä, että tutustu ensin kaverina jne. Niin nämä tekevät nyt niin, vaikka eivät välttämättä alunperin olleet niitä hätähousuja, joille ohjeet oli tarkoitettu.
Voi olla myös, että he todella haluavat pitää yhteyttä, muttet anna heille mitään mihin tarttua tai mistä jatkaa juttua. Siksi homma junnaa paikallaan.
Kiintymyssuhdemallitkin voi vaikuttaa. Olet ehkä itse välttelevä ja se saa nämä takertumaan, ja sinä ahdistut siitä.
Tai sitten olette vaan eri tyylisiä. Jos olet itse asiakeskeinen, introvertti tai ehkä nepsy, ja kyseiset miehet ovat tyhjää jaarittelevia ekstroja ja normoja, niin ette ehkä sovi yhteen. Mieti kun asuisitte yhdessä ja mies päivittelee joka päivä
Voi taivas, kun kumpikaan noista ei ole suomalainen, tajuatko. Voi taivas.
Vierailija kirjoitti:
No tota. Jos sua kiinnostaisi mennä heidän kanssaan ulos, miksi et kysy itse? Näin vuonna 2025 on Suomessa jo ihan sallittua naisenkin olla suora.
Olen vastannut tähän kaksi kertaa. Kolmatta kertaa en vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Niin kivaa kuin sun kanssa onkin viestitellä, vielä kivempaa olis keskustella kasvotusten. Mitä luulet, onnistuttaisiinko järjestämään lähiaikoina?"
Ei minusta joku tuollainen ole lainkaan kusipäistä.
Jos et tuon vertaa ymmärrä tekstiäni, miksi edes kommentoit? Sanoin aivan selkeästi, että jos sanon suoraan että en jaksa näpytellä päivästä toiseen, annan itsestäni kusipäisen kuvan. 🙄 Enkä minä pyydä miestä treffeille, siihen en alennu. Miehen täytyy osoittaa olevansa oma-aloitteinen.
Aika kusipäisen kuvan itsestäsi täällä annat kyllä.
Toinen ei ota mitään vastuuta omasta käytöksestään, vaan yrittää selitellä miksei "voi" pyytää ulos. Ei edes vaikka pystyy kirjoittelemaan kaikkea muuta. Ulos pyytäminen ei onnistu kuitenkaan. Toinen ei ole vastannut vielä. Jonossa on aina miehiä, joten en minä tuollaisiin jää roikkumaan. Kyllä minäkin haluan JONKIN AIKAA viestitellä ennen tapaamista, koska haluan saada edes jonkinlaisen käsityksen siitä millaiseen tyyppiin olen käyttämässä omaa aikaani, mutta nuo vaikuttavat niin aloitekyvyttömiltä, ettei hirveästi jaksa innostaa ENÄÄ.
Tulee niin löysä vaikutelma koko miehestä. Tuollainen on muutenkin pelkkää alkusoittoa. Kyllä se aloitekyvyttömyys tulee näkymään myös todella monessa muussa asiassa, ja todennäköisesti se on suurin syy noiden sinkkuuteen. Onneksi molemmissa on myös aika isot miinukset, joten en koe menettäväni mitään erityistä. Hyvännäköisiä molemmat, mutta niin väsyttäviä omalla tavallaan.
Esimerkiksi tuolla toisella on kaksi kakrua. Olen huomannut, että todella monet isät eivät osaa jättää sitä isärooliaan deittaillessa, vaan naisenkin kanssa ollaan ihan yltiökunnollisia aivan kuin nainen olisi niin heikko ja särkyvä, ettei hän kestä pienintäkään flirttiä tai jotain. Sellaista tasaisen tylsää massaa vain. Small talkkia ja turhanpäiväistä höpinää, joka ei johda mihinkään eikä saa mitään kutkuttavia fiiliksiä aikaan. En muutenkaan innostu iseistä, mutta sekin riippuu mistä roikkuu. En ole täysin lapsia vastaan enkä suuri lasten rakastaja, vaan jokainen tapaus on erilainen ja vaatii harkintaa minulta.
Ap alapeukuttaa kaikki saamansa vastaukset ja yläpeukuttaa omansa. Ei halua mitään neuvoja, ei halua muuttaa omaa toimintaansa, mikään ei kelpaa. Olisi kannattanut heti aloituksessa sanoa, ettei halua neuvoja, vaan pelkästään avautua ja puhella itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
No voi luoja! Jos treffejä halajat, kysy ITSE! Eipähän tartte sun sitten loputtomasti viestitellä. Oletko jotenkin siellä autismin reunamilla?
Terveisiä autismin reunamilta, ei täällä ole tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisiä autismin reunamilta, ei täällä ole tuollaista.
Ei niin, me kyllä sanotaan suoraan mitä halutaan. Ja osataan myös puhua kiinnostavia, eikä pelkkiä turhuuksia päiväkausia. Itseäkin on ärsyttänyt tuollaiset, varsinkin kun viestittelevät ihan jatkuvasti.
T: yksi Aspergeri
Vierailija kirjoitti:
Tulee niin löysä vaikutelma koko miehestä. Tuollainen on muutenkin pelkkää alkusoittoa. Kyllä se aloitekyvyttömyys tulee näkymään myös todella monessa muussa asiassa, ja todennäköisesti se on suurin syy noiden sinkkuuteen. Onneksi molemmissa on myös aika isot miinukset, joten en koe menettäväni mitään erityistä. Hyvännäköisiä molemmat, mutta niin väsyttäviä omalla tavallaan.
No et kai sinä sitten heitä haluaisikaan deittailla, kun niin paljon on huonoja puolia. Yritä etsiä jotain parempia, äläkä tapaa noita kumpaakaan. Ei kai ne nyt livenä ainakaan vähemmän ärsyttäviä ole...
En tiedä miksi joillain on jokin ihmeellinen pakkomielle jankuttaa autismista. En ole autisti, ok? En ole koskaan ymmärtänyt autisteja. Että miksi he ovat sellaisia kuin ovat. Jankutuksen voi lopettaa jo vihdoin.
En jaksa viikosta toiseen viestitellä, en vaikka olen ujo. Mieluummin sovin vaikka vartin tapaamisen johonkin, jotta saan edes pienen aidon kontaktin toiseen ja tiedän haluanko nähdä joskus ihan kunnolla. Voin myös mennä vaikka parille, niin rentoudun helpommin. Ei ujouteni estä kuitenkaan mitään, hankaloittaa hieman juu toki.
En vain jaksa päivästä toiseen samoja liirumlaarumeita. En saa sellaisesta yhtään mitään. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää??
Tuo yksikin tietää vallan mainiosti mitä minulle kuuluu. Olen kertonut yhdestä isosta asiasta. Silti hän kyselee päivittäin kuulumisia. Senkin ajan kun näpyttelee niitä jonninjoutavia viestejään, voisi edes YRITTÄÄ tavata minut. Mutta ei. Aina vain junnataan samoissa asioissa. Aina vain viestejä. Sitten ilmeisesti pitäisi herätä jotain kiinnostusta tuollaista kohtaan?! Eihän hän anna yhtikäs mitään mistä kiinnostua. Pitäisikö minun olla niin perkeleen otettu siitä, että joku toivottaa hyvää huomenta ja kysyy kuulumisia muodon vuoksi. No en ole.
Vierailija kirjoitti:
Tuo yksikin tietää vallan mainiosti mitä minulle kuuluu. Olen kertonut yhdestä isosta asiasta. Silti hän kyselee päivittäin kuulumisia. Senkin ajan kun näpyttelee niitä jonninjoutavia viestejään, voisi edes YRITTÄÄ tavata minut. Mutta ei. Aina vain junnataan samoissa asioissa. Aina vain viestejä. Sitten ilmeisesti pitäisi herätä jotain kiinnostusta tuollaista kohtaan?! Eihän hän anna yhtikäs mitään mistä kiinnostua. Pitäisikö minun olla niin perkeleen otettu siitä, että joku toivottaa hyvää huomenta ja kysyy kuulumisia muodon vuoksi. No en ole.
Oot kyllä todella raskassoutuinen jankuttaja. Jos et saa näiltä miehiltä sitä mitä kaipaat tai haluat, lopeta viestittely. Jos kerta jonoksi asti ottajia, niin siirry seuraavaan. Joku saa susta kultakimpaleen itselleen.
Niin kannattaa. En vain haluaisi että se otetaan treffikutsuna, koska minä en pyydä miehiä ulos. Miehen täytyy olla sen verran oma-aloitteinen, että osaa pyytää minua johonkin jos haluaa. Ei kiinnosta lapsen tasolla olevat lapaset. Lapaslapset.