Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihduin kaksikymmentä kiloa alle vuodessa kun puolitin syömäni ruokamäärän

Vierailija
26.04.2025 |

Syön edelleen samoin, annoskoko on nykyään olennaisesti pienempi. Ensimmäiset 2 kk meni uuden annoskoon totutteluun, sen jälkeen siitä tuli tapa. Syön nykyään ruualla määrällisesti esim yhden keskikoikoisen perunan, kaksi lihapullaa ja desi salaattia. 

Sen lidäksi että kilot karisi, kauppalasku puolittui kivasti.

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kuluttaa sen minkä syö paino pysyy nykylukemissa ja jos syö vähemmän kuin kuluttaa, niin paino putoaa. Suurin syy suomalaisten lihavuuteen on liiallinen syöminen eli kerta-annokset ovat ihan liian suuria ja esimerkiksi perunaa mätetään lautanen täyteen vaikka naisille riittäisi yksi ja isokokoisille miehille pari keskikokoista perunaa päivää kohti. Osan perunoista voi korvata vaikka juureksilla tai lämpimillä vihanneksilla ja välillä voi syödä perunoiden sijasta vaikka täysjyväpastaa tai kaura- ja ohratuotteita. Uskokaa pois kroppa tottuu parissa viikossa pienempiin kerta-annoksiin ja mahalaukku kasvaa syödessä. 

Vierailija
42/92 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi myös tehdä niin perinteisesti ja yksinkertaisesti, että lopettaa herkkujen syömisen, mutta syö rajoittamattoman määrän esim kasviksia. Sillä lailla maha tulee kunnolla täyteen, mutta saa vähemmän kaloreita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kuluttaa sen minkä syö paino pysyy nykylukemissa ja jos syö vähemmän kuin kuluttaa, niin paino putoaa. Suurin syy suomalaisten lihavuuteen on liiallinen syöminen eli kerta-annokset ovat ihan liian suuria ja esimerkiksi perunaa mätetään lautanen täyteen vaikka naisille riittäisi yksi ja isokokoisille miehille pari keskikokoista perunaa päivää kohti. Osan perunoista voi korvata vaikka juureksilla tai lämpimillä vihanneksilla ja välillä voi syödä perunoiden sijasta vaikka täysjyväpastaa tai kaura- ja ohratuotteita. Uskokaa pois kroppa tottuu parissa viikossa pienempiin kerta-annoksiin ja mahalaukku kasvaa syödessä. 

Onko sinulla ollut koskaan huomattavaa ylipainoa? Jos ei, niin et ehkä pysty kokemusperäisesti kommentoimaan muiden lihavuuskokemuksia. On todistettu, että kylläisyyshormonit menevät sekaisin useista laihdutusyrityksistä, joten todennäköiseyys laihdutukseen pienenee jokaisen yrityksen myötä. On helppo kommentoida normaalipainoisena, että laihdutus on helppoa. Vähän kuin pururatakävelijä sanoisi, että Mount Everestille kiipeäminen on lastenleikkiä: pistät vaan töppöstä toisen eteen. 

Vierailija
44/92 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perunaa saa syödä kyllä todella paljon, että lihomisen voi sillä perustella. Pastassa, riisissä ja ohrassa on kaikissa enemmän kaloreita kuin perunassa, eli laihduttajan kannattaisi tehdä päinvastoin kuin ehdotat; korvata pasta/riisi perunalla.

Jollet minua usko, tarkista kalorilaskurilla paljonko energiaa sisältää 100 g pastaa vs. 100 g perunaa ja sitten mieti, tuleeko perunaa ikinä vedettyä sellaisia annoksia kuin pastaa. 

Niinpä.

Vierailija
45/92 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin päätin laihduttaa ja jätin helmikuun alusta lounasruokaloiden lounaat pois ja olen lihonut nyt 4 kg.

Ja en siis korvannut lounasta millään. Ja illalla syön samoin kuin ennenkin, tosin suklaan jätin pois, koska sen hinta kohosi aivan liian korkeaksi.

Vierailija
46/92 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida treenata kuntosalilla?

Miksi yleensä pitäisi? Tavikselle paras kuntoilumuoto on yleensäkin arkiliikunta.

Ikääntyessä lihasmassa pienenee ja näin vähäinen syöminen ei riitä ylläpitämään edes nykyistä kehon lihasmassaa, ja lihasmassaa lähtee myös laihduttaessa varsinkin jos proteiinia saa liian vähän.

Suurimmalla osalla tätä arkiliikuntaa ei edes kerry, jos ollaan toimistotyössä ja ajetaan sinne autolla. Vai näyttääkö suomalaisten vyötäröt siltä, että se arkiliikunta tosiaan riittää ainoaksi kuntoiluksi?

Riittäisi se, jos vain viitsittäsiin. Lyhyet työmatkat ja kauppareissut voi ihan hyvin hoitaa kävellen tai fillarilla, mutta pitää vaan olla se kuskinpenkki persien alla.

Vierailija
47/92 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-0,5 kg / viikko on helppo olitpa nuori tai vanha. Jos toi ei onnistu kannattaa kattoo peiliin. 

Vierailija
48/92 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-0,5 kg / viikko on helppo olitpa nuori tai vanha. Jos toi ei onnistu kannattaa kattoo peiliin. 

Ihanko oikeasti peiliin katsominen laihduttaa? 

Vierailija
49/92 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on lasten annos.

Tällainen keski-ikäinen 162 cm pitkä nainen ei oikeastaan kuluta enempää. Itseasiassa joku esikouluikäinen liikkuva poika kuluttaa varmasti enemmän. Olin vaan ajautunut syömään tottumuksesta isoja annoksia, jotka päätyivät sitten vyötärölle. Olen syönyt aina aika terveellisesti, joten laatuun en ole tehnyt suuria muutoksia. Jopa kahvipullan puolikkaan sallin itselleni. 

Kuluttaa. Olen juuri tuon mittainen ja keski-ikäinen istumatyön tekijä. Kulutan helposti 2000-2800 kcal päivässä, koska tuon syön enkä liho. Mieluummin syön hyvin ja kulutan, kuin kituutan miniannoksilla lihaksiani surkastuttaen. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä tärkeämpää lihaskunto on. Ihan kaiken kannalta.

Vierailija
50/92 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmiö on todistettu miljoonin ihmiskokein "leireillä". Ei yhtäkään poikkeusta, kaikki laihtuivat.

Ja kaikki kärsivät. Olosuhteet olivat epäinhimilliset. Miksi kukaan vapaaehtoisesti pyrkisi samaan? Masokistit ja mielenhäiriöiset saavat jotain tuosta äärimmilleen rajoittamisesta, mutta se onki jo sairaus. Ei siis tervettä toimintaa

Leirien vertaminen laihduttamiseen on törkeää. Totta kai jokainen ihminen laihtuu ja kuolee nälkään (tai lukuisiin kulkutauteihin), kun hänet hitaasti k*dutetaan kuoliaaksi pakkotyöllä ja miniannoksilla ällöttävää "keittoa". Se, että sieltä yhtään kukaan käveli omin jaloin ulos, todistaa nimenomaan sen, että jotkut ihmiset pitävät viimeisestäkin kalorista kiinni ja selviävät pitempään noissa olosuhteissa (plus onni, plus ajoitus). Tuolla ihmisten massam*rhaamisella ei ole mitään tekemistä LAIHDUTTAMISEN kanssa, haloo! 

Vierailija
51/92 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni kuolisi, jos laihtuisi 20 kg.

Miten niin kuolisi? Jos on lihava ja painaa vaikka 100 kg niin miten siihen kuolisi jos vuoden päästä paino olisi 80 kg? Ei laihojen ja hoikkien tartte laihduttaa, mutta tuo 20 kg lihavalle on kyllä hieno laihdutussaavutus. Harva pääsee tuommoiseen tulokseen. 

Vierailija
52/92 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi myös tehdä niin perinteisesti ja yksinkertaisesti, että lopettaa herkkujen syömisen, mutta syö rajoittamattoman määrän esim kasviksia. Sillä lailla maha tulee kunnolla täyteen, mutta saa vähemmän kaloreita.

Mahaa ei pitäisi koskaan mättää täyteen. Otapa selvää. Kylläisyyden tunne riittää.

Vierailija
53/92 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole ikinä tajunnut tätä. Ei mun maha täyty pelkistä kasviksista kuin aivan pieneksi hetkeksi. En voi tunnin välein syödä valtavaa saavillista kasviksia tai kärvistellä nälässä.

Vierailija
54/92 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole ikinä tajunnut tätä. Ei mun maha täyty pelkistä kasviksista kuin aivan pieneksi hetkeksi. En voi tunnin välein syödä valtavaa saavillista kasviksia tai kärvistellä nälässä.

Kasvikset ei pidä nälkää pitkään 

Vierailija
55/92 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman verran tippunut täälläkin alle vuodessa. Tosin ylipainoa oli lähdössä melkein 30 kg. Herkut pois aika lailla kokonaan, lisäsin vedenjuontia, aloin syömään säännöllisesti. Vähensin hieman ruoka-annosten määrää, mutta ongelma oli makeat. Tuo esimerkkisi kuulostaa todella vähältä. Itse syön esimerkiksi tänään lounaaksi jauhelihapihvejä (varmaan n. 150 grammaa yhteensä) keitettyjä kasviksia ja sienimuhennosta. Tosin en syö puolikasta pullaa, joten niillä kaloreilla syö jopa enemmän pihviä. 

Minulla oli sama lähtötilanne viime kesänä. Ylipainoa melkein 30 kiloa.

Tähän mennessä on lähtenyt 20 kiloa.

Työterveyslääkäriltä sain reseptin laihdutuslääkkeeseen. Se on muuttanut syömistäni.

Annoskoot ovat pienentyneet ja välipalat jääneet pois. Alkoholia en käytä enää ollenkaan. Ei tee mieli. Veden juominen ja kasvisten syöminen on lisääntynyt ja kaikki muu vähentynyt.

Pullaa ja karkkiakin syön edelleen. Mistään muusta en ole kokonaan luopunut kuin alkoholista. En sitä usein käyttänyt ennenkään. Harvemmin kuin kerran kuukaudessa.

Lääke maksaa paljon, mutta sen hinnan olen valmis maksamaan terveydestäni.

Vierailija
56/92 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti peiliin katsominen laihduttaa? 

Peiliin katsominen on hirveän huono laihdutuskeino. Pahimmillaan se lihottaa entisestään.

Peiliin katsomalla vain syyllistää itseään. Aiheuttaa itseinhon ja arvottomuuden tunteita. Silloin alkaa helposti rankaisemaan itseään, sillä ei koe ansaitsevansa mitään hyvää eikä kaunista. Se johtaa masentumiseen, ja sitten se paino taas lähteekin nousemaan.

Pitää pystyä katsomaan muualle kuin siihen peiliin. Kun tarpeeksi katselee muualle, saattaa löytää paikan josta saa apua. Nykyään sellainen paikka voi löytyä vaikka lääkäristä tai jostain valmennuksesta. Peilistä ei apua löydy.

Vierailija
57/92 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmiö on todistettu miljoonin ihmiskokein "leireillä". Ei yhtäkään poikkeusta, kaikki laihtuivat.

Ja suurin osa kuoli.

Vierailija
58/92 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni kuolisi, jos laihtuisi 20 kg.

Afrikassa ehkä. 

Kyllä täälläkin. En usko että aikuisena naisena olisin kovin hyväkuntoinen jos painoni olisi 30 kg.

Suomessa lihavia on melkein 30 %, joten aika monella olisi varaa pudottaa reippaasti. 

Vierailija
59/92 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on lasten annos.

Tällainen keski-ikäinen 162 cm pitkä nainen ei oikeastaan kuluta enempää. Itseasiassa joku esikouluikäinen liikkuva poika kuluttaa varmasti enemmän. Olin vaan ajautunut syömään tottumuksesta isoja annoksia, jotka päätyivät sitten vyötärölle. Olen syönyt aina aika terveellisesti, joten laatuun en ole tehnyt suuria muutoksia. Jopa kahvipullan puolikkaan sallin itselleni. 

Kuluttaa. Olen juuri tuon mittainen ja keski-ikäinen istumatyön tekijä. Kulutan helposti 2000-2800 kcal päivässä, koska tuon syön enkä liho. Mieluummin syön hyvin ja kulutan, kuin kituutan miniannoksilla lihaksiani surkastuttaen. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä tärkeämpää lihaskunto on. Ihan kaiken kannalta.

Suurin osa ei varmasti kuluta. Ei lähellekään 2000 kcal.

Vierailija
60/92 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on lasten annos.

Suurin osa ei varmasti ku

No mutta se on se pointti. Nosta kulutusta, älä pienennä syömisiä olemattomiin. Sillä vain surkastutat itsesi ja tulet heikommaksi. On parempi olla hyvässä kunnossa, kuluttaa enemmän ja syödä kunnolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi