Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten olette tehneet majoneesia kun ruokaöljy on loppu?

Vierailija
26.04.2025 |

Tarviis tortilloihin saada, muttei ole öljyä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus tehnyt oliiviöljystä, ei tullut hyvää sillä maistui liikaa sille öljylle.

Mistä ruoasta ruokaöljy tehdään?

Vierailija
22/35 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voista voi pyöräyttää. 

Oletko tehnyt? sitä olisi.

Minä olen. Sulata voi rauhallisella lämmöllä kattilassa. Hera jää pohjalle. Anna jäähtyä hieman. Tee majoneesi kuten tavallista. Huomioi maustaessasi, että voi on suolaista (ellei ole suolatonta, heh).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus tehnyt oliiviöljystä, ei tullut hyvää sillä maistui liikaa sille öljylle.

Oliiviöljystä täytyy tehdä käsin vatkaamalla. Onnistuu kyllä eikä kestä kauaa. Koneen terä rikkoo öljyn polyfenolit ja tekee mausta kitkerän. 

On tehty, ja järkyttävän pahaa tulee. Majoneesi tehdään neutraaliin öljyyn.

Vierailija
24/35 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Majoneesin tekeminen on kemiallinen prosessi, eikä peruistu mihinkään kovaan vatkaamiseen koneella.

Vierailija
25/35 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ei se majoneesia ole, jos sulla ei öljyä ole. Et myöskään kerro, mitä sinulla on? On esim. smetanaa, ranskankermaa, kreikkalaista tai turkkilaista maustamatonta jugurttia?

Meillä ei todellakaan mitään majoneesia tortilloihin tungeta vaan creme de fraiche. Mistä ihmeestä olette ylipäätänsä ajatuksen tunkea siihen majoneesia?!

Miksi ihmeessä haluat laittaa tortilloihin viiliä? Kohta varmaan kerrtot että ne on tehty vehnästä eikä maissista?

Meksikossa tehdään tortilloja myös vehnästä.

Hahhaaaaaaahhhaaaaaaaah! Haha! Höhhööhhööööööööö! uliuli

Vierailija
26/35 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Majoneesin tekeminen on kemiallinen prosessi, eikä peruistu mihinkään kovaan vatkaamiseen koneella.

Entäs munan vatkaaminen kädellä?

Vierailija
27/35 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voista voi pyöräyttää. 

Oletko tehnyt? sitä olisi.

Minä olen. Sulata voi rauhallisella lämmöllä kattilassa. Hera jää pohjalle. Anna jäähtyä hieman. Tee majoneesi kuten tavallista. Huomioi maustaessasi, että voi on suolaista (ellei ole suolatonta, heh).

Tänks. Mä testaan. Kerron miten onnistui.

Vierailija
28/35 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bearnaise ohjeella 

Vierailija
29/35 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ei se majoneesia ole, jos sulla ei öljyä ole. Et myöskään kerro, mitä sinulla on? On esim. smetanaa, ranskankermaa, kreikkalaista tai turkkilaista maustamatonta jugurttia?

Meillä ei todellakaan mitään majoneesia tortilloihin tungeta vaan creme de fraiche. Mistä ihmeestä olette ylipäätänsä ajatuksen tunkea siihen majoneesia?!

Koska meksikossa ei todellakaan laiteta mitään ranskankermaa tortilloihin, limemajoneesia kyllä.

Meksikossa laitetaan tortilloihin jauhoja, suolaa, vettä ja öljyä jos on. Tortilloista voi sitten tehdä vaikka mitä ruokia wrapeista tacoihin.

Vierailija
30/35 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gheetä? 

Vierailija
31/35 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gheetä? 

Paahdettua kirkastettua voita suomeksi.

Vierailija
32/35 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska meksikossa ei todellakaan laiteta mitään ranskankermaa tortilloihin, limemajoneesia kyllä.

Meksikossa laitetaan tortilloihin jauhoja, suolaa, vettä ja öljyä jos on. Tortilloista voi sitten tehdä vaikka mitä ruokia wrapeista tacoihin.

Tortilloihin ei laiteta öljyä, koska se palaa paistettaessa kitkeräksi. Täällä taas koetetaan päteä asioilla joista ei tiedetä mitään. Laittakaa te vaan viiliä tortilloihinne, minä majoneesia.

Vierailija
33/35 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on grillibroileri ja pullo viinaa. 

Vierailija
34/35 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole grillibroileria vaan paistileikkeitä, ja viinaakin vain puoli pulloa. 

Vierailija
35/35 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole grillibroileria vaan paistileikkeitä, ja viinaakin vain puoli pulloa. 

Minulla on kylmät broilerin tähteet ja portviini jäillä. Siivouspäivä. 

Se voimajoneesia tehnyt