Miten olette tehneet majoneesia kun ruokaöljy on loppu?
Kommentit (35)
Olen joskus tehnyt oliiviöljystä, ei tullut hyvää sillä maistui liikaa sille öljylle.
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus tehnyt oliiviöljystä, ei tullut hyvää sillä maistui liikaa sille öljylle.
Olen myös tehnyt, kamalaa on.
kaupasta saa ihan valmista majoneesia.
Vierailija kirjoitti:
yksi on neropatti. juurikin näin
Vierailija kirjoitti:
Eikö samalla vaivalla osta sitten sen öljynkin? 1 muna ja 4 desiä öljyä on hyvä majoneesin suhde.
Eihän kukaan tee majoneesia jos ruokaöljy on loppu:)
Vierailija kirjoitti:
Voista voi pyöräyttää.
Oletko tehnyt? sitä olisi.
Vierailija kirjoitti:
Eihän kukaan tee majoneesia jos ruokaöljy on loppu:)
Sentään yksi järkeväkin joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voista voi pyöräyttää.
Resepti löytyy netistä: majoneesi voista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voista voi pyöräyttää.
Resepti löytyy netistä: majoneesi voista.
Vau! Pitääpä kokeilla. Reseptin kirjoittaja näyttää olevan ihan ehta hullu, mutta jos on tuossa onnistunut, niin ehkäpä kokeilen.
Öljyjen sivumaku tympii ja tietoisuus neutraalimman makuisten öljyjen suuresta omega 6 -määrästä pännii.
Siksi olenkin nyt pari kertaa valmistanut majoneesini voista - ja hyvää tulee.
100 g normaalisuolaista voita
2 munankeltuaista
2 rkl väkiviinaetikkaa
2 tl sinappijauhetta
Laita ainekset sauvasekoittimen kulhoon mainitussa järjestyksessä ja sekoita sauvalla kunnes seos on sileä ja tasainen.
Vaihtelua kaivatessasi voit maustaa majoneesin esim. jollakin yrtillä tai valkosipulilla
No, ei se majoneesia ole, jos sulla ei öljyä ole. Et myöskään kerro, mitä sinulla on? On esim. smetanaa, ranskankermaa, kreikkalaista tai turkkilaista maustamatonta jugurttia?
Meillä ei todellakaan mitään majoneesia tortilloihin tungeta vaan creme de fraiche. Mistä ihmeestä olette ylipäätänsä ajatuksen tunkea siihen majoneesia?!
Vierailija kirjoitti:
No, ei se majoneesia ole, jos sulla ei öljyä ole. Et myöskään kerro, mitä sinulla on? On esim. smetanaa, ranskankermaa, kreikkalaista tai turkkilaista maustamatonta jugurttia?
Meillä ei todellakaan mitään majoneesia tortilloihin tungeta vaan creme de fraiche. Mistä ihmeestä olette ylipäätänsä ajatuksen tunkea siihen majoneesia?!
Koska meksikossa ei todellakaan laiteta mitään ranskankermaa tortilloihin, limemajoneesia kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä haluat laittaa tortilloihin viiliä? Kohta varmaan kerrtot että ne on tehty vehnästä eikä maissista?
Vierailija kirjoitti:
Oliiviöljy on ruokaöljyä.
Vierailija kirjoitti:
Oliiviöljystä täytyy tehdä käsin vatkaamalla. Onnistuu kyllä eikä kestä kauaa. Koneen terä rikkoo öljyn polyfenolit ja tekee mausta kitkerän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä haluat laittaa tortilloihin viiliä? Kohta varmaan kerrtot että ne on tehty vehnästä eikä maissista?
Meksikossa tehdään tortilloja myös vehnästä.
Onnistuisikohan tonnikalapurkin öljystä?