Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naimisissa oleva ystäväni väheksyy minun avoliittoa.

Vierailija
18.09.2008 |

Miten nykyaikana voi ei uskovainen/uskonnollinen nuori nainen ajatella näin.

Meillä oli puhetta parisuhteesta ja niiden ongelmista ja hän kommentoi monesti, että hän on kuitenkin naimisissa! Aivan kuin hän olisi sitoutunut jotenkin "paremmin" kuin minä.

Heillä ei ole lapsia ja meillä on kaksi. Minusta lapset sitovat vanhemmat lujemmin yhteen kuin sormus. Naimisissa oleminen on mielestäni vain se sormus. Ei se tarkoita nykyään lopun ikää yhdessä olemista.

Itse en halua naimisiin. Haluan kyllä olla avomieheni kanssa aina (ainakin tällähetkellä). Olen nähnyt monta paria, jotka naimisiin menon jälkeen eroavat parin vuoden sisällä.

Ainoa asia joka mielestäni puoltaa avioliittoa, on toisen osapuolen kuoleman sattuessa lesken eläke (vai mikä se nyt on). Perintöasia on ihan hyvä avoliitossakin, koska on yhteiset lapset jotka perii.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa voi hakea yksinkin ja muuton jälkeen ei ole pakko nähdä enää koskaan, jos ei ole yhteistä omaisuutta tai lapsia. Toisaalta myös avoeron jälkeen täytyy nähdä, jos on sitä omaisuutta ja lapsia. Harkinta-aika on klisee, jolla ei ole mitään merkitystä suhteen jatkuvuudelle. Jos pari pystyy elämään yhdessä, pari jatkaa, oli naimisissa tai ei. jos ei halua jatkaa, niin ihan sama, vaikka pitäisi harkita 10 vuotta, he haluavat eron.

Onko kenelläkään muulla isona syynä avoliittoon raha-asiat? Meille on täysin yhdentekevää, ollaanko naimisissa vai ei. Rahan takia on päädytty siihen, että ollaan avopari. En halua joutua juridisesti elatusvastuuseen miehestäni.:) Eikä mieskään halua sitä tässä tilanteessa. Jos tuloni olisivat miestä pienemmät, niin silloin meidän kannattaisi mennä naimisiin. Hauskaa vai mitä?

Toki voi lähteä suhteesta 5 minuutissa, mutta avioliitosta ei. Kyllä siinä se puoli vuotta menee.

Vierailija
62/63 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin harkinta-aika on ohi, mutta itse ero tapahtuu ihan samoin kuin avoliitosta. Ja harkinta-aikana 95% eronneista pitää itseään ihan vapaana tekemään, mitä huvittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pois. Harkinta-aika on vain muodollisuus. Tottakai avoerot (käytetään tätä termiä, vaikkei se mikään juridinen termi olekaan) ovat usein helppoja, kun ihmiset ovat nuoria ja ei ole mitään omaisuutta tai lapsia. Mutta jos on omaisuutta ja lapsia, niin se harkinta-aika ja parin kaavakkeen täyttäminen on pienin murhe. Sama tuska ja säätäminen siinä avoliiton purkautumisessa on kuin avioliiton.

ennen kuin harkinta-aika on ohi, mutta itse ero tapahtuu ihan samoin kuin avoliitosta. Ja harkinta-aikana 95% eronneista pitää itseään ihan vapaana tekemään, mitä huvittaa.

mutta eroa ei todellakaan saa Suomen lakien mukaan 5 minuutissa. Avoero, kuten avoliittokin, eivät ole mitään virallisia parisuhteita, joten ei voida sanoa, että itse ero tapahtuisi ihan samoin kuin avioliitossa. Ei ole mitään harkinta-aikaa eikä omaisuuden tasinkoja. Tuosta luvusta en tiedä, mutta tietysti saa tehdä mitä haluaa, mutta siltikin on naimisissa vielä sen puoli vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä