Tunnetteko ketään ihmistä jota täytyy teititellä?
Tuli tämä tilanne vastaan töissä. Omistajaa ei saa sinutella jos joutuu puheisiin, pitää teititellä. Onko tämä normaalia nykypäivänä.
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen omistajaa?
Tämän lafkan omistajaa. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen omistajaa?
Tämän lafkan omistajaa. -ap
Siis olet siellä töissä, etkä tiedä tuota? Etkä tunne omistajaa?
Mua pitää teititellä.
En ihan oikeasti tykkää jos vieraat ihmiset käy kovin tuttavallisiksi hetimiten. Asiakaspalvelijat varsinkaan.
Kyllä kai se vieläkin kuuluu tapoihin, että jos sattuu tapaamaan virallisissa yhteyksissä presidentin tai ministerin, niin häntä teititellään.
Vaatisin myös omistajaa teitittelemään minua.
Vierailija kirjoitti:
Vaatisin myös omistajaa teitittelemään minua.
Heh, tämä! Eri
Silmälääkäriäni olen teititellyt, koska hän teitittelee minua, ja on muutenkin niin vanhanaikaisen kohtelias, että se tapahtui ihan itsestään.
Isovanhempani vaativat minua teitittelemään heitä
M34
Kyllä teitittely tai sinuttelu pitää olla molemminpuolista, ei niin että vain toista teititellään.
No kaikki oudommat ihmiset... Enkä pidä yhtään siitä, että minua esimerkiksi lääkäri sinuttelee.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kai se vieläkin kuuluu tapoihin, että jos sattuu tapaamaan virallisissa yhteyksissä presidentin tai ministerin, niin häntä teititellään.
Tapaatko, tunnetko?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä teitittely tai sinuttelu pitää olla molemminpuolista, ei niin että vain toista teititellään.
Ai sillonkin jos on kyseessä toisilleen tuntemattomat lapsi/nuori ja aikuinen??
Olen työskennellyt ikääntyvien parissa yli 30 vuotta. Mikäli teitittelen, alkavat he katsella ympärille, onko kenties muitakin.
Pääsääntöisesti etunimellä puhutetaan.
Kaikkien, jotka ovat asiakaspalvelutehtävissä, eivätkä tunne asiakasta, joka on itseä vanhempi - täytyisi teititellä ensin.
Näin on itseäni opetettu ja kyllä se toinen kertoo, ellei tarvitse teititellä.
Olen antanut monta palautetta esim. chatti-viestinnässä asiakaspalvelijalle/firmalle, kun hän aloittaa: moikka + etunimeni, sitten sanoo, että jees, odota ja loppuun hymiö. Voi taivas.
Ettekö muista kysymystä, voinko sinutella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapaatko, tunnetko?
Esim. toimittaja sattuu toisinaan näihin tilaisuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sillonkin jos on kyseessä toisilleen tuntemattomat lapsi/nuori ja aikuinen??
Vanhempaa teititellään, onhan tuo opetettu jo lapsena.
Mitä ihmeen omistajaa?