Miksi aina puhutaan, että miehille ei naisen status, ammatti, koulutus ym merkitse mitään, kun minun kokemukseni mukaan asia on päinvastoin
Eli yritän vielä kerran virittää keskustelua aiheesta joka on ilmeisesti niin arka aihe jollekin, että monesti aloitukseni on poistettu. Kaikkihan me varmaan olemme kuulleet tämän saman vanhan kliseen, että naisille merkitsee miehen status ja miehille naisen ulkonäkö. Tämä ei kyllä minun kokemukseni mukaan pidä ollenkaan paikaansa. Uskallan väittää, että miehille naisen koulutus ja status merkkaa todella paljon, valitettavasti. Jos tämä ei olisi totta, niin miksi en ole ikinä kuullut esim. pariskunnasta, jossa mies on lääkäri ja nainen vaikkapa siivooja. Olen töissä sairaanhoitajana ison kaupungin yliopistollisessa sairaalassa, enkä ole edes mieslääkäri-naissairaanhoitaja pariskuntiin törmännyt oikeastaan koskaan. Tiedän vain yhden parin, jossa mies on lääkäri ja nainen sairaanhoitaja, mutta he ovat kumpikin jo eläkeikäisiä. Hassua, että tiedän taas kaksikin naislääkäriä, jolla on ihan tavallinen duunari puolisona, toisella on putkimies ja toisella rakennusmies, mutta mieslääkärit ovat melkein kaikki naimisissa toisten lääkärien kanssa. On surullista, että miesten mielestä naisen arvo on vain koulutuksessa, eikä nähdä ihmistä sen takana. Myös ei-akateeminen voi olla älykäs ja looginen ihminen. Kokemuksia, ajatuksia aiheesta. Ja tiedän, että saan paljon alapeukkuja.
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Tulee varmaan teille palstamammoille yllätyksenä, mutta valtaosa miehistä pitää ulkoisesti viehättävistä naisista, joilla miellyttävä käytös. Emme etsi tekniikan tohtoreita tai varakkaita naisia, muut kriteerit merkitsee miehille parinvalinnassa.
Tietenkin me miehet haluamme ulkoisesti viehättävän ja fiksusti käyttäytyvän naisen, mutta kyllä sen naisen tulee olla lisäksi myös koulutettu ja riittävän kunnianhimoinen oman uransa suhteen.
M44 (DI + KTT)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee varmaan teille palstamammoille yllätyksenä, mutta valtaosa miehistä pitää ulkoisesti viehättävistä naisista, joilla miellyttävä käytös. Emme etsi tekniikan tohtoreita tai varakkaita naisia, muut kriteerit merkitsee miehille parinvalinnassa.
Tietenkin me miehet haluamme ulkoisesti viehättävän ja fiksusti käyttäytyvän naisen, mutta kyllä sen naisen tulee olla lisäksi myös koulutettu ja riittävän kunnianhimoinen oman uransa suhteen.
M44 (DI + KTT)
Suurimmalle osalle miehistä noilla jälkimmäisillä asioilla ei ole merkitystä.
Huomannut saman. Kokeilin joskus deittiappeja mutta jäi vaikutelma että mukavasti sujuneet keskustelut hiipuivat kun työni ei ollut riittävän hieno. Ehkä luulivat että etsin miestä elättämään mutta ansaitsen kyllä itse omat rahani.
Korkeakoulutettu pariutuvat mielellään keskenään monestakin syystä. Hanki se koulutus niin voit liittyä kerhoon tai etsi mies joka hyväksyy sinut sellaisena kun olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M44 (DI + KTT)
Suurin osa miehistä ei itse ole kovin koulutettuja tai kunnianhimoisia. Nämä palstan työläismiehet haluavat alistuvan naisen, joka ei kyseenalaista heidän auktoriteettiaan.
Vierailija kirjoitti:
Huomannut saman. Kokeilin joskus deittiappeja mutta jäi vaikutelma että mukavasti sujuneet keskustelut hiipuivat kun työni ei ollut riittävän hieno. Ehkä luulivat että etsin miestä elättämään mutta ansaitsen kyllä itse omat rahani.
Joopa joo, valtaosaa miehistä ei voisi vähempää kiinnostaa, mitä työtä nainen tekee. Naiset taas antavat miehen työlle yllättävän paljon painoarvoa.
Ei siinä ole kyse statuksesta, tms, vasn että valtaosa meistä haluaa ymmärrettävästi pariutua itsensä kaltaisen henkilön kanssa. Näin on samat arvot, elämäntyyli, toiveet, tavoitteet ja kommunikaatiotyyli.
Itse en halua liian erilaista puolisoa, koska omat arvoni ovat minulle tärkeitä, enkä halua vääntää niistä, vaan saada tukea. Siksi olen pariutunut aikalailla samanlaisella taustalla olevan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo, valtaosaa miehistä ei voisi vähempää kiinnostaa, mitä työtä nainen tekee. Naiset taas antavat miehen työlle yllättävän paljon painoarvoa.
Eli sinusta miehelle on ihan sama, onko vaimo siivooja vai ylilääkäri, rekkakuski vai kosmetologi? No ihan varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M44 (DI + KTT)
Voi olla, mutta sille akateemisesti suuntautuneet Le miesten vähemmistölle tyypillisesti kuitenkin on. Ei tietenkään kaikille, mutta useimmille kyllä.
M44 (DI + KTT)
Avioliitto/avoliitto ovat kahden ihmisen liittoja. Odotetaan että molemmat tuo jotain hyötyä liittoon. Se on sellaista suurta rakkautta se. Molemmat rakastavat hyötyä mitä toisesta saavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinusta miehelle on ihan sama, onko vaimo siivooja vai ylilääkäri, rekkakuski vai kosmetologi? No ihan varmasti.
Todellakin on.
Oman kokemukseni mukaan miehet ovat hyvin erilaisia siinä, miten paljon tai vähän arvostavat naisen korkeaa koulutusta. Osin se on yhteydessä kasvuympäristöön ja vanhempien arvomaailmaan. Suomessa on edelleen paljon duunarimiehiä, jotka vieroksuvat korkesti kouluttautuneita naisia, koska yleensäkin vieroksuvat kaikkea mikä liitetään porvarillisuuteen. Toisaalta on miehiä, jotka liittävät korkean koulutuksen keskiluokkaiseen statukseen ja koulutus on heille tärkeä identiteettikysymys. Sitten on ihmisiä, joiden identiteetti ei pyöri niin paljon koulutuksen ympärillä. Esimerkiksi duunaritaustaisia ihmisiä, joilla on korkeakoulututkinto ja hyvin monipuolinen sosiaalinen tausta ja tuttavapiiri. Niitä on Suomessa aika paljon. Eli miehet ovat erilaisia ja arvostavat eri asioita riippuen heidän omista taipumuksistaan, arvomaailmastaan ja ehkäpä poliittisista ja yhteiskunnallisista näkemyksistään. Suomessa naiset pariutuvat useammin matalammin kouluttautuneiden kanssa kuin miehet, koska korkeasti koulutettuja naisia on enemmän kuin miehiä.
Kyllähän miehenkin kannattaisi perustaa parivalintansa jollekin muulle kuin iälle ja ulkonäölle. Niissä molemmissa kun on se ominaisuus että ne muuttuvat, vääjäämättä. Sitä paitsi moni liitto päättyy eroon ja elatusmaksuihin. Viimeistään siinä vaiheessa sen naisen kyky elättää itsensä ja lapsensa alkaa yleensä kiinnostaa myös miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen akateemisesti koulutettu ja vaimoni on siivooja. Minulle ihan yhdentekevää mikä noista vaimoni olisi. Paitsi ei mielellään ylilääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen akateemisesti koulutettu ja vaimoni on siivooja. Minulle ihan yhdentekevää mikä noista vaimoni olisi. Paitsi ei mielellään ylilääkäri.
Eli ei sinullekaan sitten ihan sama. Ihan jo siltä pohjalta, että sekä se rekkakuski että ylilääkäri on aika paljon poissa kotoa, tai että näihin ammatteihin hakeutuvien naisten ajatusmaailma voi poiketa aika paljon toisistaan, on minusta loukkaavaa, että sanotaan, että miehet eivät välitä siitä, mitä naiset työkseen tekevät. Jotain pikku puuhastelua siellä sairaalassa tai lakiasiaintoimistossa, josta heille pikku hatturahoja maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M44 (DI + KTT)
Älä valehtele, koska odotatte naisen elättävän itsensä ja mahdollisia lapsia sillä aikaa kun miehen rahat ovat vain häntä itseään varten.
Täällä duunarinainen, joka on lisäksi hoikka, liikunnallinen, hillityn naisellinen tyyliltään, fiksu ja hyväkäytöksinen. Olen tehnyt saman havainnon, että kyllä miehille merkitsee naisen koulutus. Ei tietenkään kaikille, mutta yllättävän monelle merkitsee.
Jos tutustun miehiin niin ettei koulutustaustani ole tiedossa (esim. deittiappi) niin minua lähestyy melko tasapuolisesti sekä koulutetut että duunarimiehet, mutta kun kerron työstäni niin suurin osa koulutetuista miehistä katoaa nopeasti takavasemmalle. Duunarimiesten kiinnostus säilyy käytännössä aina senkin jälkeen kun olen kertonut mitä työtä teen. Jos taas työni on jo etukäteen tiedossa niin koulutetut miehet eivät edes lähesty minua, tai ainakin selvä enemmistö lähestyjistä on duunarimiehiä.
En siis sano että tässä olisi mitään väärää, totta kai jokainen saa kiinnostua juuri sellaisista ihmistä kuin haluaa. On vain käsittämätöntä kuulla miesten suusta aina tämä sama "ei naisen koulutuksella ole mitään väliä miehille", kun todellisuudessa aivan selkeästi on ja myös miehet hylkäävät naisia pelkän koulutuksen puutteen perusteella, vaikka naisessa olisi muuten kaikki perusasiat kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän miehenkin kannattaisi perustaa parivalintansa jollekin muulle kuin iälle ja ulkonäölle. Niissä molemmissa kun on se ominaisuus että ne muuttuvat, vääjäämättä. Sitä paitsi moni liitto päättyy eroon ja elatusmaksuihin. Viimeistään siinä vaiheessa sen naisen kyky elättää itsensä ja lapsensa alkaa yleensä kiinnostaa myös miestä.
Itse asiassa siitäkin on tutkimusta, että miehen ulkonäkö merkkaa naisille paljon enemmän kuin he väittävät. Itse kyllä olen tämän komeana miehenä huomannutkin, kun taviskavereille naisseuran löytäminen on paljon vaikeampaa kuin minulle.
Eli miehet oikeasti arvostavat naisen ammattia enemmän kuin väittävät ja naiset taasen miehen ulkonäköä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä pahentaako vai parantaako tämä, mutta ei se johdu sun ammatista, miehet nyt vaan ei jaksa/osaa pitää keskustelua yllä. Valtaosa käyttää appeja vain p1lluwolttina, ja jos sitä elintä ei ilmesty parin tunnin tai max päivien sisällä kotiovelle niin ne ei jaksa enää esittää kiinnostunutta. Ihan naisen ammatista riippumatta.
T. Teknisen alan tuplamaisteri ammatissa jossa 200+ke vuositulot, ja samalla lailla ne keskustelut hiipuu jos en niitä yksipuolisesti vedä.
Lääkärikunta on voimakkaasti naisistunut, joten mieslääkäri löytää sieltä itselleen puolison lähes 100 %:lla varmuudella. Naislääkärit joutuvat katselemaan sitten muita vaihtoehtoja.