Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aina puhutaan, että miehille ei naisen status, ammatti, koulutus ym merkitse mitään, kun minun kokemukseni mukaan asia on päinvastoin

Vierailija
25.04.2025 |

Eli yritän vielä kerran virittää keskustelua aiheesta joka on ilmeisesti niin arka aihe jollekin, että monesti aloitukseni on poistettu. Kaikkihan me varmaan olemme kuulleet tämän saman vanhan kliseen, että naisille merkitsee miehen status ja miehille naisen ulkonäkö. Tämä ei kyllä minun kokemukseni mukaan pidä ollenkaan paikaansa. Uskallan väittää, että miehille naisen koulutus ja status merkkaa todella paljon, valitettavasti. Jos tämä ei olisi totta, niin miksi en ole ikinä kuullut esim. pariskunnasta, jossa mies on lääkäri ja nainen vaikkapa siivooja. Olen töissä sairaanhoitajana ison kaupungin yliopistollisessa sairaalassa, enkä ole edes mieslääkäri-naissairaanhoitaja pariskuntiin törmännyt oikeastaan koskaan. Tiedän vain yhden parin, jossa mies on lääkäri ja nainen sairaanhoitaja, mutta he ovat kumpikin jo eläkeikäisiä. Hassua, että tiedän taas kaksikin naislääkäriä, jolla on ihan tavallinen duunari puolisona, toisella on putkimies ja toisella rakennusmies, mutta mieslääkärit ovat melkein kaikki naimisissa toisten lääkärien kanssa. On surullista, että miesten mielestä naisen arvo on vain koulutuksessa, eikä nähdä ihmistä sen takana. Myös ei-akateeminen voi olla älykäs ja looginen ihminen. Kokemuksia, ajatuksia aiheesta. Ja tiedän, että saan paljon alapeukkuja.

Kommentit (132)

Vierailija
61/132 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen maisteri, enkä menisi uraa tekevän naisen kanssa naimisiin. Kodin pitäisi olla rauhallinen, eikä miehen pitäisi olla burnoutista kärsivän naisen emotionaalinen tamppooni. 🤷🏼

Musta tulis henkisesti tamponi, jos joutuisin elämään 24/7 kodin seinien sisäpuolella siivoamassa ja kaitsemassa lapsia.

Vierailija
62/132 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee varmaan teille palstamammoille yllätyksenä, mutta valtaosa miehistä pitää ulkoisesti viehättävistä naisista, joilla miellyttävä käytös. Emme etsi tekniikan tohtoreita tai varakkaita naisia, muut kriteerit merkitsee miehille parinvalinnassa. 

Toisinsanoen varakas henkilö tai tekniikan tohtori eivät ole viehättäviä eivätkä miellyttäviä... 🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/132 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksota tekstisi.

Vierailija
64/132 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä en ymmärrä, että halutaan että naisella olisi korkeakoulutus, mutta moni nainen jää kuitenkin kotiin? Mikä järki tässä on? Miehet voi leuhkia statussymbolilla?

Samanlaiset ihmiset löytävät toisensa. Sitten tulee perhe ja koulutuksen mukaiset työt. Hyvällä koulutuksella ei jäädä duuneissa lepäilemään laakereillaan, vaan pitää suorittaa. Perheen ja kahden kunnianhimoisen uran yhdistäminen voi olla hankalaa. Kokonaisuus sujuu paremmin kun toinen jää kotiin. Ei porvari tee lapsiaan yhteiskunnalle, vaan haluaa olla läsnä heidän elämässään.

Sen voi jakaa myös puoliksi. Toinen ensin ja sitten toinen. 😇

Vierailija
65/132 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee varmaan teille palstamammoille yllätyksenä, mutta valtaosa miehistä pitää ulkoisesti viehättävistä naisista, joilla miellyttävä käytös. Emme etsi tekniikan tohtoreita tai varakkaita naisia, muut kriteerit merkitsee miehille parinvalinnassa. 

Toisinsanoen varakas henkilö tai tekniikan tohtori eivät ole viehättäviä eivätkä miellyttäviä... 🤔

Ei toki. Eikä äly ja kauneus voi olla samassa päässä.

Vierailija
66/132 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se miehelle kätevää, jos naisella on myös korkeat tulot. Perheen elintaso on korkeampi, jos molemmat tienaavat hyvin.

Vierailija
67/132 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se miehelle kätevää, jos naisella on myös korkeat tulot. Perheen elintaso on korkeampi, jos molemmat tienaavat hyvin.

Kahden keskituloisen perheessä voi olla isommat nettotulot, kuin yhden isotuloisen perheessä. 

Vierailija
68/132 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu taas osoittaa sen, että ihmisillä ei ole enää minkäänlaista luetun ymmärtämistä... Joo, minäkin tunnen yhden lääkärimiehen, jonka vaimo on 25.v perijätär suomenruotsalaisesta hienostosuvusta. Nyt puhutaan koulutuksesta, tampiot.

Tällä ilmaisun tasolla en kyllä ihmettele, etteivät koulutetut miehet kiinnostu :D

Vierailija
69/132 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien havaintojeni mukaan nimenomaan korkeasti kouluttautuneilla miehillä on vaikeuksia löytää puoliso. Eikä johdu miesten nirsoudesta.

Vierailija
70/132 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeakoulutettuja naisia on meillä enemmän kuin korkeakoulutettuja miehiä. Siksi nykyään on todennäköisempää törmätä heteropariin, jossa naisella on korkeampi koulutus kuin toisin päin. Tilastot vahvistavat tämän. 

Jos tämä vaivaa aloittajaa kovin, ehkä hänen kannattaa hankkia se akateeminen tutkinto? Ei luulisi olevan vaikeaa älykkäälle ja loogiselle ihmiselle. 

Vierailija
71/132 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan muu kuin korkeakoulutettu ei saa rahaa työstä? Itse olen työlläni, jota päivittäin haukutaan tälläkin palstalla maksanut tilavan kolmioni, autoni, ostanut esim.koruja ja kummilapsilleni lahjoja. Ja jää rahaa vähän säästöönkin. Vaikka olenkin halveksittu duunari ilman akateemista koulutusta. 

Vierailija
72/132 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan muu kuin korkeakoulutettu ei saa rahaa työstä? Itse olen työlläni, jota päivittäin haukutaan tälläkin palstalla maksanut tilavan kolmioni, autoni, ostanut esim.koruja ja kummilapsilleni lahjoja. Ja jää rahaa vähän säästöönkin. Vaikka olenkin halveksittu duunari ilman akateemista koulutusta. 

Kuulostat materialistilta. Ehkäpä se on ongelmasi?

Vierailija
73/132 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä moinen katkeruus, kun kerran selvästi menee hyvin?

Itse olen akateemisella alalla, jolla toimeentulo on epävarma, mutta työ superkiinnostavaa. Pisin ja tasapainoisin ihmissuhteeni on ollut ammattiopiston käyneen kanssa. Olemme hyvissä väleissä vieläkin. Ei tulisi mieleenikään pilkata hänen ammattiaan. 

Vierailija
74/132 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle koulutus ei merkkaa muuten, mutta se korreloi yleissivistyksen ja ehkä älykkyydenkin kanssa. Tylsistyn naisen kanssa, joka ei tajua mistään mitään, eikä mielenkiintoisista asioista keskustelu onnistu. -m48

Vierailija
75/132 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyys periytyy äidiltä. Moni älykäs mies valitsee vaistomaisesti älykkään puolison. 

Vierailija
76/132 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan täällä väittää mitä tahansa, mutta ei se totuutta muuta. Miehiä ei kiinnosta naisen status ja koulutus. Luonne ja ulkonäkö kiinnostaa.

Olen mies ja tiedän itse mikä minua naisessa kiinnostaa.

M46

Vierailija
77/132 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkyys periytyy äidiltä. Moni älykäs mies valitsee vaistomaisesti älykkään puolison. 

Keskimääräisellä älykkäällä miehellä ei ole kauheasti varaa valita.

Vierailija
78/132 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tekniikan tohtori, eikä minua ole koskaan kiinnostanut sen enempää naisen status. Jonkin verran toki, mutta loppujen lopuksi hyvin vähän. 

Mutta jos joku diggaa toisen statuksesta, niin OK. Itse arvostan kyllä ihan muita asioita enemmän. 

Suako ei haittaa,.jos nainen osallistuu yhteiseen talouteen vähemmän?

Vierailija
79/132 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskimääräisellä älykkäällä miehellä ei ole kauheasti varaa valita.

Niinkö sinusta? Ilmeisesti tunnen vain kovin viehättäviä älykkäitä miehiä. En usko, että instabimbot kiinnostuisivat heistä, vaan nimenomaan fiksut naiset. Pitkissä liitoissa ovat. 

Vierailija
80/132 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja amiksen käynyt, sekin miesten alalta. Ja useamman kerran on ghostattu tinderissä ym, kun kerron ammattini. Olen kuitenkin fiksu ja ulkoisesti nätti ja hoikka. Ja yleensä ihmiset luulevat että olen esimerkiksi opettaja. Eli kyllä se miehille merkkaa se ammatti. Aina olen seurustellut toisen duunarin kanssa, vaikka minulle on ihan sama mitä mies työkseen tekee. Koulutus ei vielä ole tae älykkyydestä. Ja duunareissa on paljon älykkäitä. Kaikki vaan ei koe sitä uran luontia tärkeimmäksi. Minä tykkään työstäni koska se on monipuolista ja siinä saa liikkua. En jaksaisi missään toimistossa olla joka päivä. 

Miesten ala voi merkata enemmän kuin amis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän