Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aina puhutaan, että miehille ei naisen status, ammatti, koulutus ym merkitse mitään, kun minun kokemukseni mukaan asia on päinvastoin

Vierailija
25.04.2025 |

Eli yritän vielä kerran virittää keskustelua aiheesta joka on ilmeisesti niin arka aihe jollekin, että monesti aloitukseni on poistettu. Kaikkihan me varmaan olemme kuulleet tämän saman vanhan kliseen, että naisille merkitsee miehen status ja miehille naisen ulkonäkö. Tämä ei kyllä minun kokemukseni mukaan pidä ollenkaan paikaansa. Uskallan väittää, että miehille naisen koulutus ja status merkkaa todella paljon, valitettavasti. Jos tämä ei olisi totta, niin miksi en ole ikinä kuullut esim. pariskunnasta, jossa mies on lääkäri ja nainen vaikkapa siivooja. Olen töissä sairaanhoitajana ison kaupungin yliopistollisessa sairaalassa, enkä ole edes mieslääkäri-naissairaanhoitaja pariskuntiin törmännyt oikeastaan koskaan. Tiedän vain yhden parin, jossa mies on lääkäri ja nainen sairaanhoitaja, mutta he ovat kumpikin jo eläkeikäisiä. Hassua, että tiedän taas kaksikin naislääkäriä, jolla on ihan tavallinen duunari puolisona, toisella on putkimies ja toisella rakennusmies, mutta mieslääkärit ovat melkein kaikki naimisissa toisten lääkärien kanssa. On surullista, että miesten mielestä naisen arvo on vain koulutuksessa, eikä nähdä ihmistä sen takana. Myös ei-akateeminen voi olla älykäs ja looginen ihminen. Kokemuksia, ajatuksia aiheesta. Ja tiedän, että saan paljon alapeukkuja.

Kommentit (132)

Vierailija
121/132 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen akateemisen tutkinnon omaava mies, eikä naisen ammatilla ole minulla juuri mitään väliä. Voisin seurustella parturi-kampaajan, McDonaldsin tiskin takana töissä olevan naisen, tai vaikka naislääkärin kanssa. 

Muut asiat naisessa merkkaavat paljon, paljon enemmän kuin hänen ammattinsa. 

Vierailija
122/132 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin samaa mieltä AP:n kanssa. Jos ajatellaan vaikka korkeasti koulutettua 30-40-vuotiasta miestä, joka tienaa bruttona 3000-4000€/kk, niin kai hän mieluummin haluaa kumppanikseen naisen, jolla on mieluummin kutakuinkin sama tulotaso kuin hänellä kuin naisen, joka tienaa bruttona 2000€/kk. Sillä ei se mies halua madaltaa elintasoaan naisen vuoksi ja toisaalta noilla tuloilla ei kuitenkaan yleensä vielä ihan hirveästi ole varaa tarjota naiselle matkoja, illallisia, asuntoja , autoja jne. Tarkoitan sitä, että tuossa esimerkissä miehellä olisi varaa asua hyvässä asunnossa hyvällä alueella, matkustella ja tehdä kaikkia kivoja juttuja, niin jos hän valitsisi pienituloiset naisen, niin hän joutuisi joko "elättämään" naista tai sitten muuttamaan huonompitasoiseen asuntoon ja luopumaan yhdessä matkustelusta.

Ja toisekseen tuntuu joskus siltä, että parisuhteissa jotkut miehet ovat kovin huolissaan siitä, että joutuvatko he maksamaan yhteistä menoista enemmän kuin puolet, niin ehkä tällaisen miehen ei kannata ottaa kumppaniksi köyhää naista vaan pikemminkin joku juristi tai DI, joka voi päinvastoin välillä tarjota miehelle parempaa elintasoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/132 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellekään minusta kiinnostuneelle miehelle ei koulutukseni ja työni ole merkinneet mitään. Ne miehet ovat olleet kiinnostuneita minun luonteestani ja ulkonäöstäni. Osa näistä miehistä on ollut minua korkeammin ja osa minua matalammin koulutettuja. He ovat kyllä arvostaneet sitä, että olen työelämässä ja hoidan hyvin raha-asiani, mutta minun koulutukseeni ja työhöni liittyvillä statusasioilla ei ole ollut heille merkitystä. Tosin, nämä asiat olivat ajankohtaisia minulle sinkkuaikoinani yli 25 vuotta sitten. Asiat ovat voineet sittemmin muuttua pariutumismarkkinoilla.

Vierailija
124/132 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen akateemisen tutkinnon omaava mies, eikä naisen ammatilla ole minulla juuri mitään väliä. Voisin seurustella parturi-kampaajan, McDonaldsin tiskin takana töissä olevan naisen, tai vaikka naislääkärin kanssa. 

Muut asiat naisessa merkkaavat paljon, paljon enemmän kuin hänen ammattinsa. 

Entä roskakuskin, hitsaajan, rakennusmestarin, koodaajan, tehdaspäällikön tai ammattisotilaan kanssa?

(Kaikki sun esimerkit oli joko "naisten" ammatteja tai vähintäänkin sukupuolineutraaleja.) 

Vierailija
125/132 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen maisteri, enkä menisi uraa tekevän naisen kanssa naimisiin. Kodin pitäisi olla rauhallinen, eikä miehen pitäisi olla burnoutista kärsivän naisen emotionaalinen tamppooni. 🤷🏼

No meillä minä olen maisteri ja mieheni ei. Minun työni on ajoittain todella kuormittavaa. Aikoinaan tätä ei mieheni ymmärtänyt. Hän ilmaisi sen: en minäkään tuo töitäni kotiin. En halua, et sinäkään teet niin (siis sitä, että olin kuormittunut). Tuo on ollut loukkaavinta, mitä hän ikinä on minulle sanonut. Ja olin eron partaalla. Sitten tuli perheeseen todelliset haasteet (lapsi sairastui) ja minä uhrasin urani. Emme eronneet. Mutta siinä yhteydessä hän sanoi kerran joillekin ulkopuomisille, että hän on ollut jopa näin julma. Otin sen anteeksipyyntönä. 

Hän kyl tykkää siitä, että olen älykäs ja kouluttaunut. Nuorena

"Ullatuuus nainen uhrasi uransa, vaikka oli pidemmälle kouluttautunut ja älykäs. Haaskuun meni nekin koulutukseen käytetyt verorahat."

No ei se sitä tarkoita, etten töitä voisi tehdä. Ihan sen koulutuksen mukaista. Mutta muutama vuosi meni "haaskuun". Loppujen lopuksi lapsi on arvoltaan enemmän, kuin hyvät tulot.

Vierailija
126/132 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohjimmiltaan naiset etsivät aina provider miestä 🤗

Ja niitä löytyy...mistä? Ei Suomesta ainakaan🤗🤗🤗

Vierailija
127/132 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen naislääkäri ja deittiäpistä treffeille saakka päätyneet miehet ovat kaikki olleet korkeakoulutettuja. Parilla oli alempi, muilla ylempi korkeakoulututkinto. Tapailusuhteeseen päädyin kahden erilaisissa johtotehtävissä olevan kanssa. Korkeakoulutus ei ollut minulla mikään kriteeri mutta niin vain kävi, että jutut osuivat parhaiten yksiin korkeakoulutettujen kanssa ja he olivat myös suuntaani kaikkein aktiivisimpia.

Vierailija
128/132 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä lääkäriesimerkki ei millään tavoin tue johtopäätöstäsi siitä, että miehille naisen ammatti ja status on tärkeää. Minusta kyse on yksinkertaisesti siitä, että pariskunta on tavannut toisensa opiskeluaikana ja kuten tiedämme, lääkiksessä naisia on enemmistö niin miesopiskelijoilla on mistä valita.

Vierailija
129/132 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sulla on kokemusta vain muutamasta lääkäristä, vau, onpas iso otanta. Melkein kävisi jo tutkimuksesta

Vierailija
130/132 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen naislääkäri ja deittiäpistä treffeille saakka päätyneet miehet ovat kaikki olleet korkeakoulutettuja. Parilla oli alempi, muilla ylempi korkeakoulututkinto. Tapailusuhteeseen päädyin kahden erilaisissa johtotehtävissä olevan kanssa. Korkeakoulutus ei ollut minulla mikään kriteeri mutta niin vain kävi, että jutut osuivat parhaiten yksiin korkeakoulutettujen kanssa ja he olivat myös suuntaani kaikkein aktiivisimpia.

Nämä ovay niitä suuria rakkaustarinoita. Raha puhuu. 

Vierailija
131/132 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että tää on enemmän esim. Jenkkien juttu, että miehen kuuluu olla rikas ja menestynyt ja naisen seksikäs. En oo huomannut että Suomessa menis niin. 

Vierailija
132/132 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi