Miksi aina puhutaan, että miehille ei naisen status, ammatti, koulutus ym merkitse mitään, kun minun kokemukseni mukaan asia on päinvastoin
Eli yritän vielä kerran virittää keskustelua aiheesta joka on ilmeisesti niin arka aihe jollekin, että monesti aloitukseni on poistettu. Kaikkihan me varmaan olemme kuulleet tämän saman vanhan kliseen, että naisille merkitsee miehen status ja miehille naisen ulkonäkö. Tämä ei kyllä minun kokemukseni mukaan pidä ollenkaan paikaansa. Uskallan väittää, että miehille naisen koulutus ja status merkkaa todella paljon, valitettavasti. Jos tämä ei olisi totta, niin miksi en ole ikinä kuullut esim. pariskunnasta, jossa mies on lääkäri ja nainen vaikkapa siivooja. Olen töissä sairaanhoitajana ison kaupungin yliopistollisessa sairaalassa, enkä ole edes mieslääkäri-naissairaanhoitaja pariskuntiin törmännyt oikeastaan koskaan. Tiedän vain yhden parin, jossa mies on lääkäri ja nainen sairaanhoitaja, mutta he ovat kumpikin jo eläkeikäisiä. Hassua, että tiedän taas kaksikin naislääkäriä, jolla on ihan tavallinen duunari puolisona, toisella on putkimies ja toisella rakennusmies, mutta mieslääkärit ovat melkein kaikki naimisissa toisten lääkärien kanssa. On surullista, että miesten mielestä naisen arvo on vain koulutuksessa, eikä nähdä ihmistä sen takana. Myös ei-akateeminen voi olla älykäs ja looginen ihminen. Kokemuksia, ajatuksia aiheesta. Ja tiedän, että saan paljon alapeukkuja.
Kommentit (132)
Minun mieheni on tekniikan tohtori ja itse olen "vain" yhteiskuntatieteiden maisteri, ei ongelmia. Kertaakaan hän ei ole yrittänyt patistella minua tekemään väitöskirjaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun miespuolinen serkkuni on lääketieteen tohtori. Hänen vaimonsa on sairaanhoitaja koulutukseltaan. Ovat olleet naimisissa 70-luvun loppupuolelta lähtien.
Näin oli joskus ennen juu, mutta nykyään on harvinaista.
Olet siis sairaanhoitajana yrittänyt iskeä lääkäreitä huonolla menestyksellä. Jos näin, syy ei ole koulutuksessasi.
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni on tekniikan tohtori ja itse olen "vain" yhteiskuntatieteiden maisteri, ei ongelmia. Kertaakaan hän ei ole yrittänyt patistella minua tekemään väitöskirjaa.
Yrität ilmeisesti oikein kunnolla hieroa suolaa haavoihin. Kiusaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen maisteri, enkä menisi uraa tekevän naisen kanssa naimisiin. Kodin pitäisi olla rauhallinen, eikä miehen pitäisi olla burnoutista kärsivän naisen emotionaalinen tamppooni. 🤷🏼
Kommentti ilmoitettu!
Kun ei tule mieluisia kommentteja niin poistoon.
Suomesta on tulossa pojille luokkayhteiskunta eläkepomo MTV:lle: Ilman koulutusta jäävälle pojalle yhteiskunta on kylmä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomesta-on-tulossa-pojille-luokkay…
Vaikka omassa lähipiirissä asiat olisi miten, niin yleisesti ottaen ei ole, näemmä.
Tunnen erään lääkärimiehen, jonka vaimo on graafinen suunnittelija.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen erään lääkärimiehen, jonka vaimo on graafinen suunnittelija.
??????
Tiedän peräti kolme naislääkäriä, joiden miehet ovat muusikoita.
Mun isä oli professori yliopistolla ja äiti sairaanhoitaja
Tämä keskustelu taas osoittaa sen, että ihmisillä ei ole enää minkäänlaista luetun ymmärtämistä... Joo, minäkin tunnen yhden lääkärimiehen, jonka vaimo on 25.v perijätär suomenruotsalaisesta hienostosuvusta. Nyt puhutaan koulutuksesta, tampiot.
Suvussani on tohtorismies, jonka vaimo on sosiaalityöntekijä.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin tunnen kaksi. Miehet ovat vieläpä aikamoisia hanttapuleja, mutta talous turvattu, vaikka mainittavaa menestystä muusikkotouhuissa ei ole koskaan ollut.
Olen mies ja puolisoni on about yhtä koulutettu kuin minä. Olen elämäni aikana tutustunut moniin sekä matalasti että korkeasti koulutettuihin naisiin. Koen, että koulutus on korreloinut merkittävästi sitä, miten olen heidän seurassaan viihtynyt: matalasti koulutetut ovat olleet näköalattomia, impulsiivisia ja elämän monet asiat hakusessa. Korkeasti koulutetut ovat usein olleet niin ylpeitä koulutuksestaan vielä yli 30-vuotiaina, että eivät muusta osaa puhuakaan. Parhaita ovat olleet ja ovat korkeasti / melko korkeasti koulutetut, jotka ovat samalla älykkäitä, hoksaavia ja joilla on elämä hallinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrität ilmeisesti oikein kunnolla hieroa suolaa haavoihin. Kiusaaja.
En ymmärrä palautettasi, jossa nimität minua "kiusaajaksi". Tuo on nimittäin ihan totta, mitä edellisessä kommentissani kerroin. Joskus olen miehelleni siitä sanonutkin, että eikö harmita, mutta hän sanoi, että pärjäämme taloudellisesti ihan mukavasti, vaikka palkkani ei ole yhtä hyvä kuin hänellä.
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä paikassa, jossa kaikki korkeasti koulutetut naiset ovat parisuhteessa ja kaikki matalasti koulutetut naiset sinkkuja ja yksinäisiä. Ai niin, mutta miehethän pelkää uranaisia ja koulutettuja naisia vai miten se nyt olikaan. LOL
Nykyajan miehet kärsivät maskuliinisuuden puutteesta ja feminiiniset miehet haluavat naisen joka pystyy tekemään kaiken itse, sellaisen "I dont need No man"- naisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin tunnen kaksi. Miehet ovat vieläpä aikamoisia hanttapuleja, mutta talous turvattu, vaikka mainittavaa menestystä muusikkotouhuissa ei ole koskaan ollut.
Veikkaan, että ovat kuitenkin komeita miehiä.
Joo kyllä se merkkaa nykypäivänä etenkin Suomessa
Mutta jos tarpeeksi kaunis nainen, niin vaikkaa tekisi siivoustyötä niin aina löytyy joku lääkäri/varakas mies kyllä.
Jos missi/julkkis niin vielä helpommin eli se status, moni välittää siitä.
Tosiasiahan on, että ei kukaan mies tai nainen, valitse puolisoaan millääön yhdellä kriteetillä. Kaikki me haemme hyvää, itsellemme sopivaa kokonaisuutta. toisilla toiset osat kokonaisuudesta korostuvat enemmmän ja toisilla jotkut muut, mutta harvassa ovat ne, joilla on vain yksi tai kaksi kriteeriä.
Ei siinä mikään koulutus tai ulkonäkö autta, jos tulet huonomaineisesta ja köyhästä perheestä.