Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko huomanneet, että muunsukupuolisilla on hyvin ahtaat käsitykset sukupuolirooleista?

Vierailija
25.04.2025 |

Siis tyyliin "tiesin jo lapsena, etten ole tyttö, koska en tykännyt leikkiä barbeilla". 

Lisäksi heidän käsityksensä ovat erittäin vanhanaikaisia, stereotyyppisiä ja suorastaan lapsellisia. Että vaaleanpunainen on tyttöjen väri ja sininen poikien. 

Kommentit (259)

Vierailija
1/259 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota minäkin olen miettinyt. Minä en ollut ikinä stereotyyppinen tyttö lapsena, mutta ei olisi ikinä tullut mieleen, että olisin ollut poika.Miten joku tuntee olevansa eri sukupuolta?

Vierailija
2/259 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on hyvin ahtaat käsitykset muunsukupuolisista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/259 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut.

Vierailija
4/259 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde?

Vierailija
5/259 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota minäkin olen miettinyt. Minä en ollut ikinä stereotyyppinen tyttö lapsena, mutta ei olisi ikinä tullut mieleen, että olisin ollut poika.Miten joku tuntee olevansa eri sukupuolta?

Tuohon et koskaan etkä ikinä tule saamaan minkäänlaista järkevää vastausta. Mä olen jo vuosia kysellyt asiallisesti että miltä se tuntuu olla eri sukupuolta, mutta kukaan ei ole selittänyt.

Vierailija
6/259 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon et koskaan etkä ikinä tule saamaan minkäänlaista järkevää vastausta. Mä olen jo vuosia kysellyt asiallisesti että miltä se tuntuu olla eri sukupuolta, mutta kukaan ei ole selittänyt.

Osaatko sinä vastata kysymykseen, että miltä tuntuu olla sitä sukupuolta jota olet? 

Vierailija
7/259 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on kyllä kans pakko sanoa, että mihin hävinnyt se että voi vaan kokea olevansa tyttöpoika tai poikatyttö. Minäkin lapsena ja teininä olin erittäin poikamainen ja tykkäsin poikamaisista harrastuksista (ja tykkään edelleen mutta olen myös syleillyt feminiinistä puolta kuten rakkautta mekkoihin). Mutta ei minulla koskaan ollut mitään "Tämä tarkoittaa että en voi olla tyttö." No tottakai voin. Nyt olen nähnyt hirveästi ihmisiä, jotka rupeavat heti tuollaista käytöstä havaitessaan miettimään että ovat muunsukupuolisia. Tietyllä tavalla tosi ahdasmielistä. Eli mies joka tykkää tyttömäisistä jutuista "Heehee et sä ole mies!"

Vierailija
8/259 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolia on vain tasan kaksi: XX ja XY, mutta (sosiaalisia) rooleja ja mt-häiriöitä, kuten muusuilu voi olla useita.

Vierailija
9/259 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikin pienenä naapurin poikien kanssa autoilla, nallipyssyillä, rakennettiin majoja jne. Leikin välillä myös barbeilla. Vanhemmille ei ollut mikään ongelma "poikien" leikit. 

Nykyään olen DI, äiti ja vaimo. Puoliso on DI ja tytärkin on teekkari. 

Vierailija
10/259 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde?

Biologia?

Vierailija
11/259 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys:

Onko tehty tutkimusta muunsukupuolisista, ovatko he useammin munasukupuolisia vai munattomia sukupuolisia?

Vierailija
12/259 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en sano ääneen mutta sivuutan kaikki muusuksi itsensä julistavat tyyliin jaaha tuossa taas tuollainen epävakaa nainen. Toisten sukupuolet tai sukupuolettomuudet ei jaksa kiinnostaa. Suomen kielessäkin on jo maailman neutraaleimmat pronominit eli hän/toi/se niin turha meuhkata.

Vierailija
13/259 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein hyvin ehdottomia ja mustavalkoisia.

Vierailija
14/259 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se "yllättävää", että epävakaat eivät ole vakaita. Ainutlaatuisuniikkilumihiutaleena lienee kiva paistatella - nyt kun vielä voi.

Vierailija
15/259 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko sinä vastata kysymykseen, että miltä tuntuu olla sitä sukupuolta jota olet? 

Miltäkö se tuntuu. No ihan tavalliselta, minulta. En tiedä muusta. Ei minulla oikeastaan edes ole mitään erityistä "naistunnetta", kunhan vain olen minä. 

Tiedän olevani nainen, koska minulla on naisen keho. En ikinä voi ymmärtää, miten mieskroppainen ja peniksellinen henkilö voi väittää tuntevansa itsensä naiseksi. 

- ap

Vierailija
16/259 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys:

Onko tehty tutkimusta muunsukupuolisista, ovatko he useammin munasukupuolisia vai munattomia sukupuolisia?

Molemmilla sukupuolilla on munat. Soluina vai säkkeinä?

Vierailija
17/259 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin konservatiivit ovat. Mutta miten se tähän liittyy?

Vierailija
18/259 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen huomannut. Mielestäni myös se, että yleisesti kerrotaan kuinka heitä ei hyväksytä eikä ymmärretä ja kuinka heitä kiusataan, on harhaanjohtavaa ja vääristelyä. Koska ei voi yleisesti noin väittää, koska suuri osa suomalaisista asian hyväksyy tai ei sen kummemmin asiaan kiinnitä huomiota. Siis on heitä ja meitä, jotka heidät hyväksyvät sellaisina kuin ovat. Mutta eipä siitä kiitetä. Onhan tilanne kuitenkin muuttunut todella paljon vuosien saatossa. 

Vierailija
19/259 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kauan sitten lehtijutun, jossa oli muunsukupuolinen henkilö, nainen biologialtaan.

Hän oli raivostuttavan lokeroiva. Hän on parisuhteessa naisen kanssa ja väitti vakavissaan, että puoliso on hetero. Kertoi, että heterot rakastuvat häneen helposti. Ei ne voi heteroita olla, jos tussu kiinnostaa.

Jäi mieleen juuri tuon lokeroinnin vuoksi.

Vierailija
20/259 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin konservatiivit ovat. Mutta miten se tähän liittyy?

Ääripäissä ollaan tuollaisia. Keskitien normaalit eivät ole sellaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan