Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko saanut armeijasta vapautuksen?

Vierailija
03.02.2024 |

Jos olet niin sodan aikana olet Puolustusvoimien määräiltävänä, koska olet nostoväessä eli nykyään varareservissä.

Sinun palveluluokitus tarkistetaan välittömästi sodan alkaessa tai ennen sotaa ja silloin on mahdollista että siirryt A tai B palveluokitukseen, vain vakavat terveydellisen syyt ovat esteenä, kuten syövät, sydän- ja keuhkosairaudet ja jotkin muut vakavat sairaudet. Psykologiset ja moni muu rauhan aikana kelpaava syy ei ole este.

Tämän johdosta sinun varusmieskoulutus alkaa välittömästi ja pääset sotimaan. Mikäli luokitus on C tai T, sinulle katsotaan sopiva avustava työtehtävä. Tarvittaessa sinut uhrataan rintamalla jos ja kun väki alkaa vähenemään. Aikoinaan C-miehet olivat talvisodassa ja jatkosodassa nostoväessä ja heidät määrättiin valmistautumaan puolustamaan Suomea Salpaukselle.

Sinulla on kuitenkin mahdollisuus siirtyä siviilipalvelukseen, jolloin minkään kriisin aikana et ole joutumassa sotimaan tai tekemään sotilaallisia operaatioita. Jos sinulla on C palveluluokitus, voit siirtyä sivarin täydennyspalvelukseen.

Sodan aikana saat siviilityötä, josta maksetaan palkka. Jos olet yli 30-vuotias, kyseessä on vain ilmoitus ja sen vahvistaminen, et joudu menemään sivarien 5 päivää kestävään palvelukseen, ellet halua muuttaa palveluluokitusta. Alle 30-vuotias vapautettu, joutuu 5 päivän palvelukseen.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noup. Puolustusvoimien kanta on jo pitkään ollut ettei kaivata sotimaan tai muuallakaan ylimääräistä porukkaa, joka ei halua sotia tai olla siihen osallisena. Pitävät sitä enemmänkin uhkana. Ollaan myöskin Natossa että se vaikuttaa aika paljon.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/puolustusministeri-hakkanen-estaisi…

Vierailija
2/19 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noup. Puolustusvoimien kanta on jo pitkään ollut ettei kaivata sotimaan tai muuallakaan ylimääräistä porukkaa, joka ei halua sotia tai olla siihen osallisena. Pitävät sitä enemmänkin uhkana. Ollaan myöskin Natossa että se vaikuttaa aika paljon.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/puolustusministeri-hakkanen-estaisi…

Fiksu lähtee reservistä siitä huolimatta kerran on vapautuksen saanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta olenkin "vanha" ja maailma on minun armeijaikäaikojeni jälkeen muuttunut: tänä päivänä vastaavassa tilanteessa todennäköisesti pyydettäisi pysymään mahdollisimman kaukana puolustusvoimista

Vierailija
4/19 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkiä tuli ammuttua 1987, tuskin haluavat minua tykin ääreen kun ei kertauksiakaan ole ollut. 🤣

Vierailija
5/19 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, myös te jotka lakkoilette ja vastustatte hallitusta joudutte sotimaan.

Vierailija
6/19 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut vapautuksen rauhan ajaksi. Ja jos joku luulee, että olen lähdössä jenkkien proxy-sotaan uhraamaan itseni, on auttamatta väärässä. 

Minkä puolesta me muutenkaan sodittaisiin? Maailman korkeimman veroasteen puolestako? Polttoaineet maksaa taas 2,60 €/litra, kun kommarit pääsee takaisin valtaan muutaman vuoden päästä. Sähköstä maksetaan 100 - 500% enemmän kuin muutama vuosi sitten. Taistelisimmeko muslimimaahanmuuton puolesta. Roadmanien vuoksi?

Kertokaa ihmeessä. 

Kun näyttää siltä niin minä poistun maasta. Hyvissä ajoin. Ei se sota päivässä ala. 

Vierailija
7/19 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut vapautuksen rauhan ajaksi. Ja jos joku luulee, että olen lähdössä jenkkien proxy-sotaan uhraamaan itseni, on auttamatta väärässä. 

Minkä puolesta me muutenkaan sodittaisiin? Maailman korkeimman veroasteen puolestako? Polttoaineet maksaa taas 2,60 €/litra, kun kommarit pääsee takaisin valtaan muutaman vuoden päästä. Sähköstä maksetaan 100 - 500% enemmän kuin muutama vuosi sitten. Taistelisimmeko muslimimaahanmuuton puolesta. Roadmanien vuoksi?

Kertokaa ihmeessä. 

Kun näyttää siltä niin minä poistun maasta. Hyvissä ajoin. Ei se sota päivässä ala. 

Miksi et siirry sivarin reserviin niin et joudu sotimaan eikä tarvi maasta lähteä?

Vierailija
8/19 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tekisin 11kk pakkotyötä valtiolle ilman korvausta, kun voin tehdä normaalia työtä normaalilla palkalla. Maasta lähden taas mielelläni. Olen asunut Välimeren rannalla ennenkin.

Vierailija
9/19 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tekisin 11kk pakkotyötä valtiolle ilman korvausta, kun voin tehdä normaalia työtä normaalilla palkalla. Maasta lähden taas mielelläni. Olen asunut Välimeren rannalla ennenkin.

Ei sinun tarvitse tehdä töitä 11kk. Jos olet vapautettu armeijasta ja yli 30v niin ainoa mitä tarvii tehdä on ilmoittaa muutos. Alle 30v, 5 pvä kurssi ja sen jälkeen et joudu sotimaan

Vierailija
10/19 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin, kiitos tiedosta. Hain aikoinaan sivariin ja sain vapautuksen itse asiassa sieltä. Eli taidankin kuulua jo tuohon porukkaan. Kuka näitä muistaa 😀

Vierailija
11/19 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen on mentävä sotimaan, lusmut teloitetaan.

Vierailija
12/19 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita lammas keksiä vielä joku syy sille, miksi menet tapattamaan itsesi USA:n sodassa. Ilmeisesti veronmaksu ei ole sellainen asia, joka koskettaa sinua. 

Vierailija
13/19 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koita lammas keksiä vielä joku syy sille, miksi menet tapattamaan itsesi USA:n sodassa. Ilmeisesti veronmaksu ei ole sellainen asia, joka koskettaa sinua. 

USA sotii siellä välimerellä yhtälailla, et sinä sotaa karkuun pääse. Kolmas maailmansota on niin suuri ettei ole turvasatamaa.

Vierailija
14/19 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö. Antaa lampaiden tappaa itsensä globalistirikollisten järjestämässä sodassa. Tervemenoa vain. 

Vierailija
15/19 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinanpolkijat täällä keskustelee.

Vierailija
16/19 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eroavat oikein urakalla reservistä.

Hah! Kannattaisiko hallitus alkaa neuvottelemaan ay-liikkeiden kanssa? Tätä se kahtiajakautuminen on. Saatte pian yksin puolustaa hallitusta 

Vierailija
17/19 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin saanut punaiset paperit, mutta valitsin sivarin.

M 50

Vierailija
18/19 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut. Kävin armeijan 90-luvun alussa, olin ylipainoinen ja masentunut. Sanottiin, että armeija korjaa nämä eikä vapautusta annettu. Niin se myös tekikin, ei ollut aikaa märehtiä murheita ja liikunta sulatti läskit. 

Vierailija
19/19 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kenellekään näistä hedonisteista ei suoda naisen tarjoamia maallisia nautintoja. Vaikka miehistähän nämä C-papereiden "hankkijat" tykkäävät. Vaan taitaa maailma olla sen verran epäoikeudenmukainen, että joku hutsu näihin lankeaa. Herkät pojat vetävät naisia puoleensa, jotka eivät paremmasta tiedä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi