Kuinka pienelle suomalaiselle lapselle antaisitte kiinalaista ruokaa? Muu perhe syö viikottain.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
En natriumglutamaatin takia kyllä alle kouluikäiselle ainakaan
Kannattaa tehdä itse tai ostaa sellaista ruokaa, joka ei sisällä natriumglutamaattia. Ei sitä nyt sentään aina kaikessa kiinalaisessa ruoassa ole.
Vierailija kirjoitti:
En antais, voi mennä silmät viiruiksi.
Nyt alkoi kiinnostaa, mitä persut syö kun niiden päät on niin oudon mallisia. Legoja, arpanoppia, palapaistia?
Vierailija kirjoitti:
Koiraa voi antaa noin puolivuotiaalle, mutta kissanliha on sen verran sitkeää että sitä en antaisi alle vuoden vanhalle.
Koirakin täytyy kiduttaa kuoliaaksi niin lihasta tulee mureampaa.
- Ching Chong Ping Pong-
Vierailija kirjoitti:
Suola ja natriumglutamaatti on ongelma
kana usein Thaimaasta
Kiinalaista voi tehdä itse ja kanakin on suomalaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä 6kk vanha sai maistaa riisiä ja sweet-chilikastiketta. Hullaantui aivan täysin. Tästä nyt 35v aikaa ja edelleenkin rakastaa aasiailasta ruokaa.
Miksi annat chiliä pikkulapselle. Ei todellakaan hyvä asia. Makuja löytyy ilman polttavuutta. Aikuiset itse voivat harkiten syödä, mutta lapsi ei ole mikään koe-eläin.
Miksi aikuisen pitää sitä harkiten syödä ? Itse syön sitä ilman mitään suurempaa harkintaa.
Kiinalaiset vauvat syövät aina kiinalaista ruokaa ja niitä on miljardi, joten ei se voi kovin vaarallista myrkkyä olla. Kiinaa sanotaan myös maailman vaikeimmaksi kieleksi, mutta ne samat pienet kiinalaiset osaavat sitäkin puhua kuin vettä vain. Erikoista sekin. (Lukekaa tämä viesti mielessänne Markus Kajon äänellä. Hyvää perjantaita kaikille.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä 6kk vanha sai maistaa riisiä ja sweet-chilikastiketta. Hullaantui aivan täysin. Tästä nyt 35v aikaa ja edelleenkin rakastaa aasiailasta ruokaa.
Miksi annat chiliä pikkulapselle. Ei todellakaan hyvä asia. Makuja löytyy ilman polttavuutta. Aikuiset itse voivat harkiten syödä, mutta lapsi ei ole mikään koe-eläin.
Sweetchili on makea ei tulista.
Ipana kiljui kun lusikka otettiin pois, olisi vain halunnut loputtomasti lisää. Ei edes pierettänyt jälkikäteen
Meidän (ja monien ystävien) lapset ovat muutenkin outoja - 10kk ikäisemme kiipesi lahjetta pitkin heti kun edes haistoi graavilohen. Nykyänkin hulluna kalaan ja äyriäisiin. Kaverin lapsi veti kaksin käsin oliiveja, lastenlasten herkkua vahvat täysrasvaiset juustot (parmesan, gruyere jne) ja chorizo vuoden ikäisestä.
Ei allergioita, ei vatsavaivoja tms, kaikki hengissä yhä
Meillä lapsille alettiin antaa samaa ruokaa kuin itse söimme vuoden ikäisestä. Syömme paljon chiliä ja valkosipulia, mutta pari ekaa vuotta mentiin vähän vähemmän tulisella. Eli intilaista ja kaikkea muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Riisiä vai antaa 4 kk eteenpäin. Sitten pikku hiljaa vihanneksia, kanaa, kalaa, lihaa. Mutta en antaisi ravintolaruokaa tai valmisruokia, koska niissä on liikaa suolaa, vaan tekisin itse, ja vauvan ruoka erilleen ilman suolaa tai vähäsuolaisena.
Yli vuoden vanha voi syödä samaa ruokaa kuin muu perhe. Oletuksena tietenkin, että lapsiperhe syö terveellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan...
Vierailija kirjoitti:
Mitäs luulet että kiinassa syötetään lapsille?
Ei ainakaan suomalaista "kiinalaista ruokaa'
Kai se siitä noin vuodesta lähtee että voi normaalia ruokaa syödä. Eikä kaikki kiinalainen ruoka ole tulista.
Suomalaiselle lapselle? :D Onko kansallisuus oleellinen tieto?
Lapset voivat syödä kaikkia mausteita ja ruokia siitä lähtien, kun he fysiologisesti kykenevät pureskelemaan ruokansa turvallisesti. Lapset tottuvat voimakkaisiinkin makuihin ja mausteisiin. Mutta eivät totu, jos niitä ei anneta maistella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksei voisi antaa jos lapsi tykkää? Kyllä se sen sylkee pois jos e itykkää tai se on liian tulista. Ja sweet chili on scovilleastoikolla varmaan joku 1 tai 2.
Ravintolaruokaa en syöttäis, ainakaan kanaa joka tulee 90% thaimaasta. Ja ihan jo eettisistä syistä aikuistenkaan ei pitäis syödä jotain thaikanaa..
Kyllä se on kuulkaa varma kuolema Aasian lapsille, jos eivät saa suomalaisia mauttomia mössöjä, perunaa ja kaurapuuroa pienenä. Tosin Afrikassakin syödään vääriin, maissia ja muuta "mykkyä" . Vain suomalainen pottu ja läskusoosi rulettaa. Muuten uhkaa kuolema, syöpä, sydän- ja verisuonisairaudet. Ottakaa Suomesta mallia. Meillä on täydellistä ja kukaan ei sairastele, koska ruokavaliomme on kiin täydellinen. Ei ole meillä myöskään osteoporoosia tai ylipainoa....eikun siis, olikohan sittenkin jokunen tapaus...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En antais, voi mennä silmät viiruiksi.
Nyt alkoi kiinnostaa, mitä persut syö kun niiden päät on niin oudon mallisia. Legoja, arpanoppia, palapaistia?
Ketju kuin ketju, niin joku isopää saa siihenkin politiikan mukaan. Voisko perustaa kokonaan poliittisen osion palstalle??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En antaisi. Ellei jäätelö ja friteerattu banaanin pala. Koska jos ei tee itse, se voi sisältää paljon natriumglutamaattia (ja mausteita) joka on melkoinen hermostoon vaikuttava aine, jos sitä on paljon. Voi tulla rajuja oireita aikuisellekin. Osa siis käyttää lisäaineita ruoissa, ettei ole ihan luomua. Tulinen ruoka ei sovi myös pikkulapselle todellakaan. Maukas ruoka olisi muuten ihana kaikille, jos voisi luottaa turvallisuuteen.
Monessa maassa lapset syövät tulista ruokaa ilman ongelmia. Onkohan suomalaisilla joku erityinen geeni, joka estää tulisen ruuan syömisen.
On. Makuaisti ja neuvolan ohje, jonka mukaan lapselle ei saisi antaa mätänevää lihaa ruuaksi.
Suomessa sijaitsevien kiinalaisten ravintoloiden kana on Puolasta, se on kypsennetty Liettuassa ja siinä on enemmän kuin ohjeiden mukaisesti lisäaineita.
Kiinassa varmaan antavat lapsille suomalaista ruokaa aluksi....