Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pienelle suomalaiselle lapselle antaisitte kiinalaista ruokaa? Muu perhe syö viikottain.

Vierailija
25.04.2025 |

Saa kertoa.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

12kk+

Vierailija
2/41 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En natriumglutamaatin takia kyllä alle kouluikäiselle ainakaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli vuoden vanhalle..

Vierailija
4/41 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs luulet että kiinassa syötetään lapsille? 

Vierailija
5/41 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antais, voi mennä silmät viiruiksi.

Vierailija
6/41 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi. Ellei jäätelö ja friteerattu banaanin pala. Koska jos ei tee itse, se voi sisältää paljon natriumglutamaattia (ja mausteita) joka on melkoinen hermostoon vaikuttava aine, jos sitä on paljon. Voi tulla rajuja oireita aikuisellekin. Osa siis käyttää lisäaineita ruoissa, ettei ole ihan luomua. Tulinen ruoka ei sovi myös pikkulapselle todellakaan. Maukas ruoka olisi muuten ihana kaikille, jos voisi luottaa turvallisuuteen.

Vierailija
7/41 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö käytä lastasi neuvolassa tai edes lue aiheesta mistään? Voi lapsiparka.

Vierailija
8/41 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 6kk vanha sai maistaa riisiä ja sweet-chilikastiketta. Hullaantui aivan täysin. Tästä nyt 35v aikaa ja edelleenkin rakastaa aasiailasta ruokaa.

Vierailija
9/41 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraa voi antaa noin puolivuotiaalle, mutta kissanliha on sen verran sitkeää että sitä en antaisi alle vuoden vanhalle.

Vierailija
10/41 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolitoistavuotias lapsemme sai ulkomailla maistaa ja tykkäs. Ei muuta kommentoitavaa.

Vierailija
11/41 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En antaisi. Ellei jäätelö ja friteerattu banaanin pala. Koska jos ei tee itse, se voi sisältää paljon natriumglutamaattia (ja mausteita) joka on melkoinen hermostoon vaikuttava aine, jos sitä on paljon. Voi tulla rajuja oireita aikuisellekin. Osa siis käyttää lisäaineita ruoissa, ettei ole ihan luomua. Tulinen ruoka ei sovi myös pikkulapselle todellakaan. Maukas ruoka olisi muuten ihana kaikille, jos voisi luottaa turvallisuuteen.

Monessa maassa lapset syövät tulista ruokaa ilman ongelmia. Onkohan suomalaisilla joku erityinen geeni, joka estää tulisen ruuan syömisen.

Vierailija
12/41 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 6kk vanha sai maistaa riisiä ja sweet-chilikastiketta. Hullaantui aivan täysin. Tästä nyt 35v aikaa ja edelleenkin rakastaa aasiailasta ruokaa.

Miksi annat chiliä pikkulapselle. Ei todellakaan hyvä asia. Makuja löytyy ilman polttavuutta. Aikuiset itse voivat harkiten syödä, mutta lapsi ei ole mikään koe-eläin.

Vierailija
13/41 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monessa maassa lapset syövät tulista ruokaa ilman ongelmia. Onkohan suomalaisilla joku erityinen geeni, joka estää tulisen ruuan syömisen.

Ulkomailla on latvalahoja. Pikkulapselle ei tulista! Ymmärrätkö eroja lasten iässä ollenkaan ja vatsan, hermoston herkkyyksiä. Jos et saa muuta ruokaa kuin tulista jossain on vikaa, ehkä valmistajissa.

Vierailija
14/41 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suola ja natriumglutamaatti on ongelma 

kana usein Thaimaasta 

Vierailija
15/41 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi annat chiliä pikkulapselle. Ei todellakaan hyvä asia. Makuja löytyy ilman polttavuutta. Aikuiset itse voivat harkiten syödä, mutta lapsi ei ole mikään koe-eläin.

Et ole tainnut koskaan maistaa sweet-chiliä, jos pidät sitä polttavana.

-eri

Vierailija
16/41 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla. Geenit vaikuttavat aika paljonkin siihen, miten ihmisen makuaisti reagoi makuihin. Tosin silti lähes kaikkiin makuihin voi myös totutella ja oppia, ehkä pienin poikkeuksin. 

Vierailija
17/41 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla. Geenit vaikuttavat aika paljonkin siihen, miten ihmisen makuaisti reagoi makuihin. Tosin silti lähes kaikkiin makuihin voi myös totutella ja oppia, ehkä pienin poikkeuksin. 

Minulla on suomalaiset geenit ja silti chili uppoaa hyvin. Sen sijaan korianteri ja greippi maistuvat aivan kammottaville, geenijuttuja nekin.

Vierailija
18/41 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasssistinen ketju.

Vierailija
19/41 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisiä vai antaa 4 kk eteenpäin. Sitten pikku hiljaa vihanneksia, kanaa, kalaa, lihaa. Mutta en antaisi ravintolaruokaa tai valmisruokia, koska niissä on liikaa suolaa, vaan tekisin itse, ja vauvan ruoka erilleen ilman suolaa tai vähäsuolaisena. 

Vierailija
20/41 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinassa annetaan vuoden vanhalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän