Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sijoituskoiran ottaminen

Vierailija
25.04.2025 |

Auttakaa! Olemme hankkimassa koiraa ja haluaisimme ehdottomasti nartun tietystä pentueesta, mutta narttupentuja syntyi vain yksi. Nyt kasvattaja ehdotti että voisi sijoittaa nartun meille.

Me emme kuitenkaan halua sijoituskoiraa, vaan ehdottomasti oman. Miten sitova tuollainen sopimus on jos otamme pennun sijoitukseen ja pidämme sitä kuin omaamme? Eihän kasvattaja voi käyttää koiraa jalostukseen jos sillä ilmenee vaikka "luonnevika"?

Kommentit (236)

Vierailija
1/236 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni teki juuri niin kuin suunnittelet. Se onnistui hyvin eikä kasvi voinut asialle mitään. Ystävä sai ihanan koiran ilmaiseksi ja kasvi maksoi sille vakuutukset ja kaikki :)

Vierailija
2/236 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se sitova. Kasvattaja päättää pennutuksesta, ette te.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/236 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattaja panostaa kyseiseen rotuun. Hän haluaa jatkaa linjoja.

Sijoituskoiran saaminen on luottamuksen odoitus.

Vierailija
4/236 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ota sijoityskoiraa, jis ette halya sijoitusskoiraa.

Reilu peli molemmin puolin.

Vierailija
5/236 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitova ja siitä tehdään ihan kirjalllinen sopimus, joten jos ette halua sijoituskoiraa niin sitten ette ota. Millään päästä keksimällä ns luonnevialla ette pentuja voi estää. 

Vierailija
6/236 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani on vahvasti kallellaan indeksirahastoihin ja valtionvelkakirjoihin. Olen pyytänyt nuuskimaan hyviä yksittäisiä osakkeita mutta ei suostu. Ilmeisesti vastuullisuus lajityypillisenä ominaisuutena tms.

Vierailija
7/236 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluatte juuri nartun?

Ette kai vaan suunnittele itse tekevänne rekisteröimättömiä pentuja sillä?

Vierailija
8/236 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sitova ja siitä tehdään ihan kirjalllinen sopimus, joten jos ette halua sijoituskoiraa niin sitten ette ota. Millään päästä keksimällä ns luonnevialla ette pentuja voi estää. 

Kyllä voi estää, kuten ystäväni teki. Kasvin pitää ajatella mainettaan.

Vierailija
9/236 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluatte juuri nartun?

Ette kai vaan suunnittele itse tekevänne rekisteröimättömiä pentuja sillä?

Koska emme pidä uroskoirien merkkailusta ja muusta rasittavasta käytöksestä.

Vierailija
10/236 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omani on vahvasti kallellaan indeksirahastoihin ja valtionvelkakirjoihin. Olen pyytänyt nuuskimaan hyviä yksittäisiä osakkeita mutta ei suostu. Ilmeisesti vastuullisuus lajityypillisenä ominaisuutena tms.

Jaa-a. Ensimmäinen kerta tänä vuonna kun olen revennyt tälle paskapalstalle :D

Vierailija
11/236 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja taitaa suunnitella petosta vai mikä rikosnimike onkaan. Useimmat kasvattajat eivät ilmoita näistä poliisille, toivottavasti aloittajan kohdalle on osunut sellainen, joka huolehtii oikeuksistaan.

Vierailija
12/236 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi estää, kuten ystäväni teki. Kasvin pitää ajatella mainettaan.

Alkaako ystäväsi nimi n-kirjaimella?

Vierailija
13/236 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni teki juuri niin kuin suunnittelet. Se onnistui hyvin eikä kasvi voinut asialle mitään. Ystävä sai ihanan koiran ilmaiseksi ja kasvi maksoi sille vakuutukset ja kaikki :)

Ystäväsi ja ap ovat toisten ihmisten luottamusta hyväksikäyttäviä kusipäitä.

Vierailija
14/236 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella kasvattajalla on kokemusta aloittajan tapaan toimivista pennunottajista eli ei tuo mikään uusi keksintö ole. Tuolla on saatu pienimuotoisesti ja korkeatasoisesti kasvattavien linjoja katkaistua kokonaan ja siinä on saatettu vaikuttaa muunmuassa koko rodun monimuotoisuutta ja terveystilannetta heikentävästi. Kasvattajat puhuvat paljon näistä pennunottajista keskenään mutta rotuhan näillä aina vaihtuu, jos jäävät kiinni.

Vierailija
15/236 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan että pentutehtailijoilta viedään tehtailuvälineet pois!!

Vierailija
16/236 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vaan että pentutehtailijoilta viedään tehtailuvälineet pois!!

Sähän et tiedä, onko ap:n kasvattaja pentutehtailija vai joku todella vastuullinen. Yllytät kuitenkin petokseen.

Vierailija
17/236 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira sijoittaa ja kasvi maksaa? Oletteko te seonneet ihan lopullisesti? 

Vierailija
18/236 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap haluaa alkaa itse tehtailla rekisteröimättömiä pentuja, miksi muuten pitäisi ehdottomasti saada tietystä pentueesta narttu.  Toivottavasti kasvattaja näkee lävitsesi ja pitää pennun itse tai antaa sijoitukseen jollekin järkevälle ihmiselle.

Vierailija
19/236 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ap haluaa alkaa itse tehtailla rekisteröimättömiä pentuja, miksi muuten pitäisi ehdottomasti saada tietystä pentueesta narttu.  Toivottavasti kasvattaja näkee lävitsesi ja pitää pennun itse tai antaa sijoitukseen jollekin järkevälle ihmiselle.

Ei halua. Aiomme steriloida koiran heti kun se on mahdollista. Tästä pentueesta haluamme koiran siksi että lomamme alkaa sopivaan aikaan ja meillä on aikaa pennulle.

Vierailija
20/236 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti aloitus on provo.

Ap ja kaltaiset: Koirien jalostustyö on useiden vuosisatojen tulosta. Älkää pilatko rotujen geenipooleja, jotka ovat jo muutoin pienet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi