Sijoituskoiran ottaminen
Auttakaa! Olemme hankkimassa koiraa ja haluaisimme ehdottomasti nartun tietystä pentueesta, mutta narttupentuja syntyi vain yksi. Nyt kasvattaja ehdotti että voisi sijoittaa nartun meille.
Me emme kuitenkaan halua sijoituskoiraa, vaan ehdottomasti oman. Miten sitova tuollainen sopimus on jos otamme pennun sijoitukseen ja pidämme sitä kuin omaamme? Eihän kasvattaja voi käyttää koiraa jalostukseen jos sillä ilmenee vaikka "luonnevika"?
Kommentit (236)
On se sitova. Kasvattaja päättää pennutuksesta, ette te.
Kasvattaja panostaa kyseiseen rotuun. Hän haluaa jatkaa linjoja.
Sijoituskoiran saaminen on luottamuksen odoitus.
Ette ota sijoityskoiraa, jis ette halya sijoitusskoiraa.
Reilu peli molemmin puolin.
On sitova ja siitä tehdään ihan kirjalllinen sopimus, joten jos ette halua sijoituskoiraa niin sitten ette ota. Millään päästä keksimällä ns luonnevialla ette pentuja voi estää.
Omani on vahvasti kallellaan indeksirahastoihin ja valtionvelkakirjoihin. Olen pyytänyt nuuskimaan hyviä yksittäisiä osakkeita mutta ei suostu. Ilmeisesti vastuullisuus lajityypillisenä ominaisuutena tms.
Miksi haluatte juuri nartun?
Ette kai vaan suunnittele itse tekevänne rekisteröimättömiä pentuja sillä?
Vierailija kirjoitti:
On sitova ja siitä tehdään ihan kirjalllinen sopimus, joten jos ette halua sijoituskoiraa niin sitten ette ota. Millään päästä keksimällä ns luonnevialla ette pentuja voi estää.
Kyllä voi estää, kuten ystäväni teki. Kasvin pitää ajatella mainettaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluatte juuri nartun?
Ette kai vaan suunnittele itse tekevänne rekisteröimättömiä pentuja sillä?
Koska emme pidä uroskoirien merkkailusta ja muusta rasittavasta käytöksestä.
Vierailija kirjoitti:
Omani on vahvasti kallellaan indeksirahastoihin ja valtionvelkakirjoihin. Olen pyytänyt nuuskimaan hyviä yksittäisiä osakkeita mutta ei suostu. Ilmeisesti vastuullisuus lajityypillisenä ominaisuutena tms.
Jaa-a. Ensimmäinen kerta tänä vuonna kun olen revennyt tälle paskapalstalle :D
Aloittaja taitaa suunnitella petosta vai mikä rikosnimike onkaan. Useimmat kasvattajat eivät ilmoita näistä poliisille, toivottavasti aloittajan kohdalle on osunut sellainen, joka huolehtii oikeuksistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi estää, kuten ystäväni teki. Kasvin pitää ajatella mainettaan.
Alkaako ystäväsi nimi n-kirjaimella?
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni teki juuri niin kuin suunnittelet. Se onnistui hyvin eikä kasvi voinut asialle mitään. Ystävä sai ihanan koiran ilmaiseksi ja kasvi maksoi sille vakuutukset ja kaikki :)
Ystäväsi ja ap ovat toisten ihmisten luottamusta hyväksikäyttäviä kusipäitä.
Jokaisella kasvattajalla on kokemusta aloittajan tapaan toimivista pennunottajista eli ei tuo mikään uusi keksintö ole. Tuolla on saatu pienimuotoisesti ja korkeatasoisesti kasvattavien linjoja katkaistua kokonaan ja siinä on saatettu vaikuttaa muunmuassa koko rodun monimuotoisuutta ja terveystilannetta heikentävästi. Kasvattajat puhuvat paljon näistä pennunottajista keskenään mutta rotuhan näillä aina vaihtuu, jos jäävät kiinni.
Hyvä vaan että pentutehtailijoilta viedään tehtailuvälineet pois!!
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vaan että pentutehtailijoilta viedään tehtailuvälineet pois!!
Sähän et tiedä, onko ap:n kasvattaja pentutehtailija vai joku todella vastuullinen. Yllytät kuitenkin petokseen.
Koira sijoittaa ja kasvi maksaa? Oletteko te seonneet ihan lopullisesti?
Eli ap haluaa alkaa itse tehtailla rekisteröimättömiä pentuja, miksi muuten pitäisi ehdottomasti saada tietystä pentueesta narttu. Toivottavasti kasvattaja näkee lävitsesi ja pitää pennun itse tai antaa sijoitukseen jollekin järkevälle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Eli ap haluaa alkaa itse tehtailla rekisteröimättömiä pentuja, miksi muuten pitäisi ehdottomasti saada tietystä pentueesta narttu. Toivottavasti kasvattaja näkee lävitsesi ja pitää pennun itse tai antaa sijoitukseen jollekin järkevälle ihmiselle.
Ei halua. Aiomme steriloida koiran heti kun se on mahdollista. Tästä pentueesta haluamme koiran siksi että lomamme alkaa sopivaan aikaan ja meillä on aikaa pennulle.
Toivottavasti aloitus on provo.
Ap ja kaltaiset: Koirien jalostustyö on useiden vuosisatojen tulosta. Älkää pilatko rotujen geenipooleja, jotka ovat jo muutoin pienet.
Ystäväni teki juuri niin kuin suunnittelet. Se onnistui hyvin eikä kasvi voinut asialle mitään. Ystävä sai ihanan koiran ilmaiseksi ja kasvi maksoi sille vakuutukset ja kaikki :)