=) MAALIs masut lauantai-sunnuntai (=
Kommentit (68)
HANAN; Hih, no juu, pitäähän sitä äipästä ote ottaa ennenkö käy niinpäin, että äippä komentaa lasta. ;) Ja toki mä täällä käyn kirjailemassa, kun eihän mulla ole oikein muita joille höpistä. Mieskin jo kaiken näkee tässä kotona niin ei sillekään tarvitse mitään kertoa.
Ja paljon voimia sulle loppumetreille. :)
Mein eskarilainen tuli kotiin ja vitsi sentään. Enpä ole nähnyt, että meidän vauva vielä noin kovin olisi mitään ihmetellyt. Pää pyöri ja suu oli ammollaan ja silmät ymmyrkäisinä, kun hän kuunteli niitä siskon höpinöitä ja lauleskeluja. Tainnut sitten tuon mölinän tosiaan sinne masuun astikin kuulla.. :)
Päivä on mennyt kivasti. Pikkuherra on nukkunut, syönyt, seurustellut ja syönyt ja nukkunut. Täytyy toivoa, että keksitään joku kikka illaksi millä saatais tuo pidettyä hereillä niin että nukkuisi yölläkin. Aamulla mennään sitten sairaalaan lääkärintarkastukseen ja punnataan kans, että onko sitä painoa tullut lisää sitten lauantain. Lääkäri antoi perjantaina luvan kotiuttaa viikonlopun aikana meidät, jos meidän vointi sen sallii, mutta takaisin tarkastukseen maanantaina.
Ainiin, nauratti, kun puettiin tot poitsua laitokselta lähtiessä siihen 62cm:n talvihaalariin. Kun juteltiin silloin aikanaan, että minkähän kokoista pukua sitä pitäis hankkia tähän kevättalvelle.. Tuo jätkähän upposi siihen pukuun niin, että näkyi vain pienenpieni pää siinä hupun alareunassa ja muuten ei tietoakaan loppukropasta! Sit se haalarimytty vielä turvakaukaloon ja vyöt kiinni niin piti oikein tutkia, että missä on kädet ja jalat. =D
BLÅBÄR: Spinaalin nimeen vannon minä. Esivalmistelujen nopeus kiinni kätilöstä ja supistuksista, mutta itse puudutteen laitto kesti noin 20 sekuntia, joten sen ehtii kyllä tosi helposti. :)
Nyt lähtee tämä äippä päikkäreille.
Papu, taas
P.S. Tsemppiä JOUHI! :)
Mutta kai tämä yliaika kuitenkin nuo Tapin kaltaisten kärvistelyt voittaa 6-0! Onnea hänelle tuplamaratonin suorittamisesta!!! Ja kaikille muillekin vauvansa jo saaneille. En ole kade, en :o/
Eipä tässä tämän enempää. Ei ole oikein mitään sanomista enää, muuta kuin että odotus senkun jatkuu.
rouva ja ikivatsa 41+3 (esikko tuli ulos 41+4, tulisipa tämäkin...)
onnea Tapille pikku rinssistä!! Tosi maratoonari olet! =)
Täällä vielä odotellaan omaa Prinssiä syntyväksi. Ei auta kaikki ässät ja sun muut keinot! Jään tälläseksi! Huolestuttaa jo pikkuhiljaa tuon pojan koko.Huomenna on neuvola ja sitä kautta sit äippäpolille,jos ei mitään sitä ennen tapahdu. pari viikoa sittenhän tuo painoarvio oli 3,8 kg...joten varmaan puolisen kiloa tullut. Supisteluja aina välillä on,muttei näillä synny kyllä mitään =( . Kävin miehen kanssa 10km:n kävelylenkillä,kiitoksena 4 supistusta kotiin päästyä.....joten hohhoijaa!!
Nooh,huomenna tuo tiedetään,mitä tuonne maha-asukille kuuluu. Mies on huomenna taas maakunnassa töissä,joten ei nyt huomenna sit tarvis syntyäkkään! =).
Täällä alkaa väki olla jo ns. jakautunut kahti jo suurin osa,jospa me loputkin tässä pikapuolin =).
Eve ja pojan napero rv 41+0 (42+3)
Tänne ei kuulu mitään sen kummenpaa kuin eilen. Yön sain nukuttua yllättävän hyvin, en ihan hirmu montaa kertaa herännyt raapimiseen.. =) Taitaa tuo viilentynyt ilmakin osaltaa helpottaa mun kutinaani, onneksi. Huomista silti kovasti odottelen että saisin ne sappihappojen tulokset ja sitten sen puhelun äitipolilta että mitäs seuraavaksi tehdään.
Vauvan maailmaan tulosta ei ole vieläkään mitään merkkejä, eipä se limatulppa ainakaan meikäläisen kohdalla tarkoittanut pian (no pian on suhteellinen käsite) käynnistyvää synnytystä, siitä kun on jo kaksi ja puoli vuorokautta.. Täytyy nyt toivoa kuitenkin että se vaavi sieltä ehkä joskus malttaisi ulos tulla, mieluiten ihan itsekseen.
sohvi84 39+5
JA ONNITTELUT TAAS JAKAUTUNEILLE!!! Toivottavasti Tappi on jo vähän saanut voimiaan takaisin, kovan urakan jouduit käymään läpi.. Papulle voimia takiaisen kanssa, mun esikoinen oli ihan samanlainen; se asui tissillä ja muualla huusi, ja lopetti nukkumisen 7viikkoisena..toivottavasti teillä ei mene ihan sellaiseksi!
Omaan napaan ei juuri mitään, vaikka yritystä on kyllä ollu! Eilen siivoilin, tein ruokia moneksi päiväksi, saunottiin ja sekstailtiin, EIKÄ YHTÄÄN SUPISTUSTA, repikää siitä huumoria.. Aamulla kyllä heräsin kamaliin menkkamaisiin kipuihin selässä ja mahassa, joten ehkä tuolla alakerrassa jotain kuitenkin tapahtuu, pikkuhiljaa. Keskiviikkona on äitipoli ja mielenkiinnolla odotan mikä on kohdunsuulla tilanne, sitä kun ei ole tarkistettu kuukausiin. Paitsi et eipä se mulla mitään meinaa, vaik ois paikat aukikin, viimex olin yli kuukauden pari senttiä auki ja yli meni reippaasti ilman mitään oireita. No, mut kyl mä jaksan odottaa, kun tietää et nyt elämä on joka tapauksessa vielä paljon helpompaa kun sit kolmen lapsen kanssa.
Eipä tässä kummempia, tsemppiä synnyttämään lähtijöille!! Jokohan se Jouhi jäi Kysille..?? Ja kukakohan se kamala lääkäri siellä on..? Mulle osunu tähän asti ihan mukavia, onnex!
Tiiariikka 38+1
Kaikki oli siellä hyvin. Ottivat minusta verta ja jonkin näytteen kohdunsuulta, olikohan steptokokki. Vauva liikkui siellä ihan hyvin ja minuun koski ja supisteli. 3300g oli arvio nyt.
Outoa on se että neuvolan lääkäri kokeillessaan 2 viikkoa sitten sanoi että on kanava hävinnyt ja 2 sormelle auki. Nyt tämä lääkäri kokeillessaan sanoi että 2cm kanavaa jäljellä ja kiinni!!!!!! No mitä minä nyt uskon? Luultavasti kysin lääkäri on oikeammassa. Joten en synnytä ollenkaan lähi viikkoina.
Päätin nyt sitten lähteä vielä reissun päälle, siis kyläilemään jonnekin :) Kivaa... Ajatus on lähteä tiistain neuvolan jälkeen.
Jouhi joka ei synnytä ennen huhtikuun 14 päivää!
Mies kävi sukuloimassa pojan kanssa (pakotin) ilman minua. Sain levättyä ja kuunneltua ihan vain omia ajatuksiani (ja pientä koiran piipitystä kun ei päässyt isin mukaan). Kotiin tultua poika onkin ollut ihan äidinpoika, koko ajan huomiota hakemassa.
Siirrettiin pinnis meidän makkariin, nostettiin pohja ylimmilleen ja laitoin hoitopöydän valmiiksi. Minäkö myöhässä/viime tipassa? Rattaat muutin vaunuiksi. Poika on ollut ihan ihmeissään meidän touhuista.
Kylläpä ihmetytti kun eilen soitin Kysiin. Soitin keskukseen ja kerroin tilanteen. Hän sanoi yhdistävänsä hoitajille. Puhelin soi tosi pitkään kunnes vihdoin flunssainen miesääni vastasi aivastellen puhelimeen. Asiani kerrottuani kysyi oireet uudelleen (kun rask.myrk. epäilin). Sanoi, että sullahan on ihan normaali verenpaine n.149/89 (kätilön mielestä mulla on koko raskauden ajan yläpaine ollu vähän koholla neuvolassa mitattuna ja nyt tuli ihan tosi korkeet lukemat kotona). Eikä se osannu sanoa mitään. Kysyi, että mitäs oireita siinä myrkytyksessä on. Luettelin omat vaivani kolmannen kerran + ne minulta puuttuvat ylävatsakivut ja näköhäiriöt. " Jaa, minä kun en siitä tiiä mitään" sanoi mies! Mietti ja höpötti jotakin, kunnes kyllästyneenä totesin soittavani suoraan synnytyssaliin, kun ei kerran hoitajalla (tai mikä ikinä lienee ollutkaan) ollut mitään tietoa mistään. No, synnytyssalissa pyysivät sitten näytille. Ihmettelen, että miksi keskus ei heti yhdistänyt synnytyssaliin vaan jollekin tietämättömälle hoitajalle.
Inhottaa tää nenän vuotaminen. Ollaan kaikki tosi ärtyisiä, koska kaikilla on tää sama räkätauti. Vali-vali. Huonomminkin voisi olla. Mutta valittaminen on niin mukavaa!!! Tulee vaan tiuskittua ihan tarpeettomasti ja pojallekin oon äyskiny ihan poikkeuksellisen kovaa mitättömistä asioista. Tää yliaikaisuus + odottelu + flunssa + joko-joko-kyselyt saa vaan pinnan ihan tosi tiukalle. Siispä en vastaa enää kuin mieheni ja äitini soittoihin. Yksi ärsyke vähemmän :) Ja viisaudenhammaskin hankaa kipeesti poskeen.
Huomenna olis neuvola jo aamusta. Ärsyttää jo valmiiksi lähteä. Ei kai sille mitään voi. Ja torstaina sama juttu. Kun ei tää mönkiäinen saa edes kalvoja rikki... Eikä kohtu älyä supistella. Voi minua reppanaa.
rimma 40+4
En saanut mielenrauhaa siltä vereltä niin soitin sitten kuitenkin! Siellä oli erittäin mukava kätilö joka sanoi että sen veren takia ei tarvitse tulla. Sitten kyseli että miten vauva on liikkunut ja vastasin että on liikkunut, mutta ei ole hereillä ollut. Käski sitten tulla käymään että tarkastetaan se liikkeiden vähyys. Yritin sanoa että on se ollut ennenkin liikkumatta ja olen käynyt siellä tarkastuksessa jo 2 kertaa ja kummallakin kerralla se on ruennut siellä liikkumaan normaalista tai vähintäänkin vilkkaasti. Kätilö sanoi että parempi se on käydä ja sitten jatkaa raskautta hyvillä mielin ilman pelottavia ajatuksia! No hänpä kaiveli jo minun paperit sieltä esille niin pakko kai se on käydä. Nyt vaan jännittää että onko se sama inhottava lääkäri siellä :/
Jouhi