Raskaana, eikä MITÄÄN oireita, kokemuksia?
Heippa!
Onko kellekään käynyt niin, että mitään oireita ei alkuraskaudessa ollut vaikka kuin yritti tarkkailla ja ainoa mistä tiesit plussan tulleen oli positiivinen raskaustesti? Milloin oireesi alkoivat?
Itse tässä pähkäilen asian kanssa, koskapa viimeksi kesken menneessä raskaudessa oli juuri näin. ja edellinen onnistunut raskaus taas toi mukanaan pissahädän ja rintojen tummumisen jo ennen kuin testi toi plussan...
Kiitos jos ja kun kerrot kokemuksesi!
Kommentit (7)
että verikokeessa Hcg arvot olivat jo yli 5000, eikä siis silti ollut oireita. Eikä niitä tullut sitten myöhemminkään vaikka kovasti odottelin... Aínoat oireet ovat tulleet vasta viime viikkoina ja ne johtuvat lähinnä masun kasvusta.
Olin aivan huolissani, koska kolmessa edellisessä raskaudessa oireet olivat tosiaankin alkaneet jo ennen plussaa. Viikolla 6 alkoi mieletön pahoinvointi, joka alkoi helpottaa viikolla 12. Loppujen lopuksi, tämä neljäs alkuraskaus on ollut kaikista pahin oireiltaan, vaikka aluksi olin huolissani oireiden puuttumisesta. Toki kaikille ei tule mitään pahoja oireita, jotkut onnelliset tietävät olevansa raskaana vain siitä, että testissä on 2 viivaa ja kuukautiset jäävät pois!
Padmi 12+5
niin tosiaan oli, kun ei minkäänlaisia oireita ollut. Väsymystä tosin kyllä jonkin verran oli, mutta sitä nyt saattaa ollaa muutenkin. Neuvolassa vaan sanoneet että tämmönen just on unelmaraskaus! :)
Aina joka neuvolakerralla olin varma, että en ole raskaana eli on mennyt kesken. mutta aina ultrattaessa siellä vain jokin oli( minulla on ultrattu melkein joka kerta! :) pienellä paikkakunnalla kun kerta asun niin on vain mahdollista :) )
Kerran vieläpä yksi ihminen minulle sanoi, että hän yleensä huomaa/aavistaa, että jos toinen on paksuna, niin minusta ei kyllä ollut huomannut. vaikka tosiaan olin jo kolmannella kuulla...:/
Mahakaan ei oo alkanut kasvamaan kuin vasta viimeviikkoina ja kunnolla onkin sitten. :)
Että ei muut, eikä itsekkään uskonut olevansa raskaana, kuin vasta reilu kuukausi sitten! mutta hyvä näin! Jostakin kerrain luin, että jos on kovat pahoinvoinnit, niin elimistö jotenkin " kamppailee" raskautta vastaan. eli niin sulla kuin mullakin elimistö on ollut valmiina raskauteen! :)
Tsemppiä!
rv-23+1
Olin tosi epäileväinen koko raskaudesta, sillä ainut " merkki" raskaudesta oli se positiivinen raskaustesti. En kertaakaan oksentanut, tai voinut muutenkaan pahoin. En edes tuntenut itseäni väsyneeksi. Vasta ultrassa uskoin oikeasti, että olen raskaana.
Nyt menossa rv 32 ja edelleen raskaus on melko oireetonta. Ei ole ollut selkäkipuja, yöllä ei tarvitse koskaan herätä vessaan jne. Maha on kyllä kasvanut ja yöllä vaivaa suonenvedot, mutta nuo suonenvedotkin pysyy aika hyvin poissa magnesiumilla. Todella helppo raskaus, ei voi muuta sanoa. Nyt on alkanut tulla jonkin verran supistuksia, mutta onneksi niistäkin suurin osa on kivuttomia. Toivotaan, että kaikki menisi loppuun asti yhtä hyvin:)
Joten ap:lle, voit olla ihan huoletta. Ei kaikille tule raskausoireita. Nauti siitä!
Juu, aiemmissa raskauksissa rintojen kipeytyminen on aina ollut varma merkki siitä, että raskaana ollaan jo ennen plussatestin tekemistä! Tässä raskaudessa - nada, ei mitään - ennen kuin rv15-16, jolloin rinnat kipeytyivät eli todellakin raskaudet voivat olla erilaisia ja jopa täysin oireettomiakin ;)
-Allu ja Pupu rv30+
milloin sitten teitte testit, vaikka ei oireita ollut? Heti kun kk myöhässä? Oliko eka testi heti +?
Mulla on aiemmin jo viimeistään 2. testi näyttänyt sen plussan ja melkein heti kun kk ois pitänyt alkaa ja kierto hyvin säännöllinen. Nyt mielestäni jo kp 31 ja 2 testiä negaa, eikä kyllä oireitakaan, joskin testit olen tehnyt päivällä tosi laimeista pissoista.
Hitsiläinen kun ainoa kerta kun kierto oli sekaisin ja tajusin testata vasta n. 35/28 oli se kerta kun se sitten päätyi keskenmenoon. Silloin oli tiputteluvuotoa vain tuo viikko, tosi pientä ja koko ajan luulin, että kk alkaa eikä mitään raskausoireita ollut, ja tietysti nyt miettii samaa...
Että on ihmismieli kumma!
Noo, aikahan tässäkin asiat selvittää, vaan eihän me naiset taideta olla niitä kaikkein kärsivällisimpiä olentoja :o)
Minulla ei ollut alkuraskaudessa mitään oireita. Tein kolme eri merkkistä testiäkin, enkä oikeastaan sittenkään vielä uskonut asiaa (takana 4v. lapsettomuus ja kaikki mahdolliset hoidot ja tämä vauva sai alkunsa luomuna) Nyt olen viikoilla 30 ja kaikki on edelleen hyvin :) Raskaus alkoi konkretisoitumaan heti kun tunsin vauvan ensimmäiset liikkeet. Sitä ennen piti käydä ylimääräisissä ultraäänmissä " vakuuttelemassa" itseleen että oikeasti on raskaana ;o) Näin jälkeenpäin ihan hyvä, ettei tarvinnut kärsiä pahoinvoinnista. Kyllä niitä oireita tulee ihan tarpeeksi loppuraskaudessa, selkäsärkyä sun muuta.