Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

=) MAALIs masut lauantai-sunnuntai (=

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika päätti taas herätä 6.30... Voi näitä hormooni myrskyjä, eilen illalla tuli ihan itku, kunturhauttaa tää raskaana oleminen, maha on ihan hellä jatkuvasta supistelusta, mutta miksi ei synnytys ala!

M@mma-74: Tovottavasti nikki meni oikein. Mulla esikoinen arvioitiin ultralla rv 37+0 n. 2000g ja 39+2 2200g aivan maksimissaan 2400g. 39+4 Kätilö arvioi käsin että 2700g ja poika painoi 2760g. Joten mä luotan käsiarvioon enmmän. Ultran mukaan poika ei olisi voinut painaa edes tuota 2400g...

Jouhi: Soitithan synnärille tai menit näytille?! Toivottavasti olet jo vauva kainalossa ja kaikki on hyvin!

Tänne ei mitään uutta v-käyrä vaan kasvaa, maha on niin kipeä että joka liike sattuu, pitäisköhän lähtee puijon portaisiin! Joo tiedän, eihän mun pitäis vielä näillä viikoilla olla näin rikki, ei ole vielä ylikään mennyt, mutta kun olen, niin olen...

möhkis ja tiitiäinen 39+2

Vierailija
42/68 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis kutinoista. Hain eilen 10-11´05 kirjoittamiani tekstejä, kun odotin edellistä ja siellä olin kirjoittanut hirmusista kutinoista. Vitsi että ne kutinat kysyy kupolia -kiduttavaa. Olin kirjannut viimeisen jutun 26.11 klo 9 ja 10 tuli limatulppa ja lähdettiinkin sitten 11 aikoihin synnyttämään. SIlloin oli ollut tosi flunssa olo koko ed yön, hikoilua jne. ja olin repinyt lääkettä kupoliin aamun aikana -ehkä se kipuilu oli ollut alkavaa snnytystä. En enää muistanut nyt ollenkaan että tuollaista oli.

Mänehän möhkö puijon portahiin mutta elä kuahu. Siinähän se kysi on ihan vieressä. Minen kehtoo tiältä korkealta mäeltä laskeutua sinne alas, nyty oun urani huipula kun tiällä korkialla asun.

Kyllä oli torilla eilen ruuhkaa eikä sovittu ees syömään minnekään, räkäräkä. Äitylin pitää saada ruokaa heti kun on nälkämys.

sunnuntait ja synnytysiloa sinnetänne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan fiilikset maassa.

Nukuin huonosti.

Illalla viimeiseksi otin yhteen tyttären 9v kanssa.väsymyksestä huusin!

Sovittiin ja halattiin,mutta harmittaa.

Koiruus tassutteli ympäri asuntoa koko yön levottomana ja itse vaelsin vessassa taasen miljoonasti.

Tuhrut kadonneet ja yöllä iski kauhu.Synnytyksestä.Että menee yli runsaasti,tulee 4,5kg,jää kiinni hartioista ja istukkakaan ei irtoa.Yöllinen mielikuvitus unettomana hetkenä.

Mä olen aivan loppu.

Eikä aika oo ees täys.

Mutta nuppi ja kroppa on.

Toivottavasti Jouhi ainakin soitteli polille!

ja Rimmalla alkaa tapahtumaan,hyvä hyvä!

Menen peiton alle murmuttamaan.

L ja muksut ja pallo 39+2

Vierailija
44/68 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessareissuja ainakin 5, nenä tukossa, suu kuivana. Jokainen kyljen kääntäminen aiheutti supistuksen (josta oon ihan iloinen). Jalkapohjat oli kuin tulessa ja niitä lilluttelinkin yöllä kahteen otteeseen kylmässä vedessä. Sitten taas kateellisena katsoin kun mies nukkui peitto korvissa ja minä lähes alastomana hikoilin kuin sika. Poikakin heräsi 6.30 niin kuin eilenkin. Varmaan taas haistoi että isi on kotona ja on viikonloppu.

Flunssa aiheuttaa kivan päänsäryn, onneksi kaapissa on panadolia. Kumpa ei nostaisi kuumetta. Mies tuntuu olevan mua kipeempi (niinhän ne miehet aina on :) ja mietti, että kykeneekö huomenna lähtemään töihin. Olishan tuo hyvä jos sais sekin levätä vielä hetken kotona ennen synnytystä. Mä en kestäis sitä, että se väsyneenä erehtyis synnytyksessä valittamaan miten huono olo sillä on flunssan takia. Varmaan kuristaisin sen. Niin että voi olla parempi jos jäis sairaslomalle vaikka pariksi päiväksi.

rimma 40+4

Vierailija
45/68 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä soittanut minnekään illalla vaan rupesin nukkumaan. Ei ole tullut mitään vuotoa sen eilisen vähän vuodon jälkeen. Sitä vuotoa oli todellakin ihan vähän. Rupesin vaan nukkumaan klo 22 ja heräsin nyt klo 9 :)

Olisko minun sitten pitäny soittaa? Nyt rupes vaivaamaan *huokaus* Mie taijan tulla kaveriks sinne puojolle rappusiin ;)

Mahaa on viillellyt ihan ihmeellisesti tuolta alhaalta kummaltakin sivulta, tutuu ikävälle.

Voimia teille kaikille jotka olette jo rikki poikki hajalla!

Jouhi 38+1

Vierailija
46/68 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikähän *aska tauti minuun iskenyt. Eilen maha toimi kolme kertaa! Joka kerta ajattelin että nyt on kyllä suoli ihan tyhjä. Vielä mitä, ekan kerran jälkeen maha alkoi löystymään ja viimesellä kerralla ihan vesiripuli lensi. Ja sitä kyllä riitti. En ymmärrä. Maha ei ollut sekaisin, ei koskenut eikä mitään muuta kun se että alkoi aina tuntumaan että nyt tulee. Tämä nyt tuli taas yhtäkkiä mieleen kun nyt on TAAS sama fiilis. Mistä sitä ihteensä riittää???

Kivat aiheet, mutta minkäs teet? ;)

Vierailija
47/68 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin ukko kipeenä, niin neuvolan täti meinas, että ei pääse synnytyssaliin flunssassa. Ajatella jos ukko erehtyis salissa valittaa, kun kurkkuun koskee ja väsyttää.. per.. kyllä huitaisisin :). Ärsyttää jo nyt, kun on niin kipee ja pitää saada levätä ja on niin tympääntynyt ja pahantuulinen, eli silläkin voisin lähteä synnyttämään, saisin hermo lepoa ;). Kai tuo mieskin jo mukaan pääsis kun ei enää ole kovin kipee, vaikka niin väittääkin :).

Vierailija
48/68 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun mukaan vaan, siellä sitten puolessa välissä soitellaan ambulanssia hakemaan ;).

Hyvä, että verta ei tullut paljon. Voisko ne alavatsakivut olla supistuksia, olisko sulla synnytys alkamassa, kun vatsatoimii ja vertakin tullut. Onhan vauva liikkunut hyvin sen veren tulon jälkeen?

Vierailija
49/68 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vauva liikkunut. Ei mitään hirmu tsembaloita ole pitäny, mutta vähä möyriny. Olisin kyllä halukas käymään siellä kysillä näytillä. Haluisin tietää että onko tää ihan jätti vauva ja että onko paikat miten kypsät. Onko supistukset tehny mitään lisää. Sillon 2 viikkoo sitten kun olin 2 sormelle auki ja kanava hävinny nii sitä ennen ei ollut edes kunnon kipeitä supistuksia. NE alko vasta sen jälkeen.

En vaan usklla sinne mennä kun viimeks oli niin ilkee se lääkäri. Neuvolsta muuten sanoivat että se en oo ainut joka on pahottanu mielensä sen lääkärin takia.

Vierailija
50/68 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä kannata välittää, hitto kun näkis jostain kuka päivystää :). Entäs jos rohkeesti soitat ja kertoilet verenvuodosta, kivuista, supisteluista ja ripulista ja kerrot, että alkaa olla kova huoli, jospa ne käskis näytille. On siellä kivojakin lääkäreitä, jospa nyt olisi parempi tuuri!

Vierailija
51/68 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että olen vaan tyhkän valittaja siellä :/ Koskaan ei mitään ole siellä vialla ollut. Paitsi silloin kun osastolle jouduin, mutta se olikin ihan eri juttu...

Kaikki muut lääkärit siellä onki tosi kivoja, mutta se yks nainen on ihan tosi inhottava. Pitäis soittaa ja kysyy että kuka siellä päivystää :D Jos se olis se inhottava nii sanois sitten etten tulekaan!

Tiistaina olis neuvola, jos sitten siellä valittelis. Eipä se siellä valittelu tule mikskään. Se täti sanoo hymyillen vaan että odottelehan nyt ihan rauhassa! *huokaus*

Nyt jos soittasin nii pitäis soittaa synnytyssaliin :/ Se jo sananaki kuullostaa siltä että pitää olla synnyttämään tulossa eikä vaivojaan ja pelkojaan valittelemaan.

Vierailija
52/68 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä varten se henkilökunta siellä on. Eihän sitä tiedä vaikka jäisitkin sitten synnyttämään ;). Kyllä jos huolta on, niin tilanne pitää tarkistuttaa.

Kyllä mä olisin ihan hermoheikko, noilla sun oireilla, millon lorahtaa vettä ja milloin tulee verta, puhumattakaan kivuista ja vatsan toiminnasta, huh.. Aika sissi sä oot! Mä olisin ollut jo montakertaa salilla, jos olisin sinä :).

Tuo verenvuoto homma kannattas kanssa varmaan tarkistaa?

Vierailija
53/68 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se veri on tullu limakalvoilta! Ja sit loput oireet kuuluu loppuraskauteen! Näin mie oon ajatellu niitten sanovan!

Voisin mie soittaa sinne, mutta sitä verta tuli jo eilen nii olisko myöhästä soittaa vasta tänään? Jotenkii pelottaa soittaa sinne :/

Vierailija
54/68 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh. Nukuin ikuisuuden ;). Menin klo23 nukkumaan ja ylös nousin yhdenksän aikaan. No, olinhan mä nyt ainakin kolme kertaa vessassa käynyt. Yhden aikaan heräsin, kun häkävarotin kirkui (se huutaa AINA!) ja patistin miehenkin sulkemaan telkkarin ja siirtymään sohvalta sänkyyn nukkumaan -josta se taas viiden aikaan kampesi formuloihin...

Mua on supistellut aika kipeesti. Viime yönäkin heräsin aivan todelliseen, kunnon supistukseen! Mutta kun tuli vain yksi, eikä kipu enää jatkunut, niin jatkoin unia tietysti. Olis kyllä kiva tietää mikä tuo kohdunsuun tilanne on, kun eka synnytys oli niin nopea että vähän pelottaa tän toisen kanssa sinne sairaalaan ehtiminen.

Oletteko jo käyneet äänestämässä vai menettekö tänään? Meillä se alkaa olla kohta ohjelmassa ja olen varmaan jo ehdokkaankin valinnut. Tosin vähän kahden vaiheilla olen vielä.

Sunnuntaipäivän jatkoja ja jaksamisia

toivottelee Telma ja megamaha 38+4

Vierailija
55/68 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limakalvoiltahan se veri varmaan on tullut, mutta kyllä mua se silti jäis vaivaamaan. Ymmärrän kyllä, että soittaminen on vaikeeta, niin se on aina mullekkin, kun ajattelen, että turhaan taas häiritsen... Eihän se soittaminen kuitenkaan mitään maksa, olispahan ainakin tarkistettu, että toimii oikein...

Vierailija
56/68 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olis sitten vauvan eräpäivä... tuskin kuitenkaan tänään mitään äksöniä saadaan! Oireita kun ei oikein ole, mitä nyt maha välillä kovettuu oikein kunnolla, siinä kaikki. Aamulla neuvolaan ja saan kait lähetteen äitipolille, mutta tuskin sinnekään ihan heti pääsee.

Onnea taas kaikille vauvansa saaneille, hiukka alan tässä jo oleen kateellinen!! :)

Tänään on raahauduttava ulos, on jääny viime aikoina ulkoilut ihan liian vähälle.

Eipä muuta,

Despelote, rv 40+0

Vierailija
57/68 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä se tänne tukalien olojenne keskelle vauva-arjellani ängen väkisinkin.. Tuskin sentään piristämään.. ;)

Meillä herra keksi eilen, että Hei, nyt tulee maitoa! ja imi sitä sitten tosi usein ja tosi paljon. On tissitakiainen ja nukahtaa aina vähän syötyään ja kun sänkyyn laskee niin herää vinkumaan takaisin tissille ja tätä sitten toistetaan, kunnes joku luovuttaa ja nukahtaa.

Kovasta röyhtäilyttämisestä huolimatta kitisi mahakipua ja veti maitoa (pönttö) ja aloitti autuaan pulauttelun yöllä ja sitä sitten jatkui aamuun saakka. Väliin huikka maitoa ja taas voi pulautella vanhoja ulos vähän helpommin. Vatsa oli kuralla ja sitä vihreetä ripulisoosia lenteli paljon tossa aamusella.

Ilmeisesti olo parani vihdoin, sillä on nukkunut nyt sitten jo kaksi tuntia

tyytyväisenä. Itse valvoin siis 23 tuntia yhtä soittoa ja aamuviideltä mies heräsi nukuttuaan kolme tuntia ja otti pojan, 80ml maitoa ja termarillisen kahvia ja linnoittautui pojan huoneeseen hoitamaan, kun ei tilanne muuttunut. Mä sain nukuttua kaks tuntia ja äsken vielä tunnin päälle. Kummasti olo helpottui.

Yöllä jo mietin, että olikohan tässä mitään järkeä toivoa edes lasta, kun elämä oli niin paljon helpompaa yhden eskarilaisen kanssa. Aamusella herättyäni olin taas ihan yhtä aurinkoa ja eri mieltä koko asiasta, kun näin nälkäisen pikkupoikani. On tää niin hassua..

Onnea tosiaan MASULI, PUNKELI, TAPPI näistä pienistä perheenjäsenistä! :) Ja tietty muillekin, joiden nimimerkit muistin vielä suurinpiirtein äsken, mutta unohtui jo. Pinniksestä kuului pieni inahdus ja mies heti siihen loikkas kyttäämään. Pitää sille opettaa, ettei jokaisen inahduksen takia nouse. Kohta se on väsyneempi kun minä ja sehän ei passaa, kun isännän pitäis olla mun pelastaja. =D

Tosi ikävä oli kuulla DUPPIKSEN uutiset. Höh.. :(

Z on siis synnyttänyt jo? Tai ainakin poistunut maisemistako? Tai sit meni taas jotain ohi..

Saisitte te muutkin kyllä kohta jo mennä.. Itse sitä on iloinen, että ne raskauskärvistelyt loppui (vaikka ei tää jälkiolotilakaan mikään ihan ihana ja autuas ole..), joten samaa toivon teillekin, ja äkkiä. :)

JOUHIlla sitä on vaivaa jos jonkinlaista. Tulis vaavi ulos vaan niin ei tarvitsis pelko persiissä epäillä mikä kuuluu asiaan ja mikä ei. Sit voi pelätä ihan uusia asioita. ;) Täällä kolmaskertalainenkin on meinaan vähän hakoteillä ton pienen nyytin kanssa..

Aurinkoista vaalipäivää! (Ja ei, en ole äänestänyt vielä. Lähden matkaan, jos suinkin jaksan.)

Papu ja Hermanni 3pv

Vierailija
58/68 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussaa tyrkkää heti alkuun;

++++++ Mun mies kotiutuu huomenna vihdoin ja viimein.Sain hänet suostumaan tulemaan lentokoneella kotia ja huomenna minä ja poika mennään sit roikkumaan lentokentälle jo hyvissä ajoin:))))

+ Ulkona on taas mahtava ilma

+ Yöllä nukuin hyvin, yksi vessa reissu ja sen jälkeen taas sikeetä unta ysiin asti.

Eli kohta on taas mun valtakunnassa kaikki hyvin, tai ainakin sit on kun näen mieheni hel-van lentokentällä huomenna!! Mä olen niin iloinen et tästä päivästä tulee kyl mun elämäni pisin,kun on tätä piip odottelua.

Huominen neuvola käyntikään ei innosta, kun siel on huomenna sit se joku sijainen mun " tädin" jäätyä lomalle.

Kiitos PAPULLE, kun jaksat käydä täällä kertomassa uutisia.Vaikka toi mun vaavi on vieläkin yksiössään, ni on se kiva kuulla sitä tulevaa vauva arkeakin:)

Teidän vauva on oppinut heti alusta kuinka sen äidin saa pidettyä otteessa,hauskasti sanottu se " takiainen" !!

Nyt pitää mennä ulos ton viikarin kanssa, sillä on tota energiaa taas aivan liian paljon.Mä en todellakaan jaksa mennä samaa tahtia sen kanssa ellen mä eka rauhoita sitä.

Hanan

Vierailija
59/68 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisena luen teidän juttuja, jotka pystytte nukkumaan jopa yhdeksään asti! Sitäpä ei ole tapahtunut omalla kohdalla sitten esikoisen syntymän jälkeen....Meillä alkoi tänään(kin) aamu jo kuuden kieppeillä =) Nyt pojat nukkuu päiväuniaan, mutta itse ei silti aina malta levätä, joten saapa syyttää itseään tästä väsymyksestä.

Kertokaapa, jos tiedätte jotain hyviä kivunlievitysjuttuja ponnistusvaiheeseen. Minulla on takana kaksi nopahkoa synnytystä. Supistelut kestän ihan ok, mutta ponnistusvaihe hirvittää taas etukäteen. Esikoinen syntyi kuudessa ja puolessa tunnissa, ponnistusvaihe 30 min. Silloin sain kohdunkaulanpuudutuksen ja se teki ponnistusvaiheesta ihan hyvän. Kakkonen syntyi kolmessa ja puolessa tunnissa luomuna, ponnistusvaihe 4 minuuttia. Kakkonen syntyi eri sairaalassa kuin esikoinen. Pyysin kakkosenkin kohdalla kohdunkaulan puudutusta, mutta sitä ei tässä sairaalassa oikeastaan tunneta(kolmonenkin syntyy siellä). " Kukaan ei halua kohdunkaulanpuudutusta, kun kaikki haluavat nykyisin epiduraalin" oli vastaus kun asiaa kysyin. Spinaalia on moni näilläkin palstoilla suositellut, mutta oisko jotain muutakin? Saa sitten vaan nähdä ehditäänkö tälläkään kertaa mitään laittamaan....

Sen verran tuli ulkoiltua, että käytiin aamulla äänestämässä!

Blåbär, tänään rv 39!

Vierailija
60/68 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

menin sinne liikkeiden vähyyden vuoksi. Lääkäri tiuskaisi, ettei liikelaskentaa tarvitse tehdä, ellei siihen ole jotain erityistä syytä. Turhaan vain ruuhkauttaa normaaliraskaudet polia. Se erityinen syy jäi kuitenkin epäselväksi. Edellisellä kerralla lääkärin ronklaaminen kohdunsuulla sai kyllä limatulpan liikkeelle ja synnytyksen käynnistymään muutaman päivän sisällä. Niin ainakin luulen. Että se hyöty ja tietysti mielenrauha siitä tuli.

Huomenna laskettu päivä ja neuvola, ei merkkiäkään limoista eikä supistuksista ja noin nelikiloinen vauva vatsassa, repikää siitä huumoria. Aika käy tooodella pitkäksi jos ei vielä ensi viikollakaan mitään tapahdu.

kaneli ja möykky