Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos miehesi kuolisi, pystyisitkö elättämään lapsenne?

Vierailija
18.09.2008 |

Jos et, häpeä!

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

myisin toisen auton (40,000e) tai molemmat autot (toinen 40 000e), niin eiköhän sillä pystyisi elättämään jo monia vuosia...

Teen tällä hetkellä opettajantöitä puolipäiväisesti. PItäisi varmaan alkaa kokopäivätöihin.

Vierailija
42/50 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leskeneläkettä saisin ja todennäköisesti myisin kesäpaikkamme. Myös talo joutaisi vaihtaa siinä tapauksessa pienempään. Eli muutoksia tulisi mutta tietenkin pystyisin ja lapset hoitaisin yhä kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onhan se selvää, että elintaso laskee, jos toisen palkka jää pois. Toki jos mies on ollut kotona tai on sitten suuret vakuutukset otettuna, niin asia erikseen

Vierailija
44/50 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutukset on hyvät ja saan työstäni asiallista palkkaa.

Vierailija
45/50 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olisin varmaan ihan maissa itse. Asumme ulkomailla, enkä ole töissä. Mielestäni tämä kysymys oli juuri kotiäideille "ammuttu". Eli taloudellisesti ei olisi mitään hätää, palaisin tn. Suomeen lasten kanssa. Siellä odottaisi meidän velaton kotimme, joka on kalustettu ja jonka menot pystyisin maksamaan. Raha ei olisi ongelma, autokin siellä olisi. Mutta olisin varmasti ihan maassa, että tuskin selviäisin mieheni kuolemasta ihan noin vain. Ehkä saisin kuitenkin elämän taas kokoon. Siihen se lapsilukukin jäisi (toivomme nyt uutta vauvaa), lasten takia varmaan jaksaisin tsempata. Kamala vaihtoehto, mies kuolisi. Inhottavaa ajatellakin.

Vierailija
46/50 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(taitaa olla summa joku 59 000), olen edunsaajana. Lapsilisät nousisivat ja kolmen lapsen kanssa sitä saattaisi olla oikeutettu jo asumistukeen. Lapset saisivat eläkettä, minä myös. Pystyisin, hyvin - toivottavasti ei tarvitse...

Vierailija
47/50 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tienaa yli kolme kertaa enemmän kuin minä kuukaudessa ja luonnollisesti asumis ym. kustannukset sen mukaiset ;):

Mulla on omalla tilillä (vaikka, tai oikeastaan koska meillä yhteiset rahat onkin) jonkin verran, jolla ensimmäisen kuukauden kahden laskut maksaisin. Monikohan on muuten huonioinut, että miehen nimillä ja yhteisellä nimellä olevat tilit jäädytetään kunnes perunkirjoitus on tehty?

Leskeneläkkeessä ei myöskään ole hurraamista. On enemmänkin nimieelinen korvaus, useimmissa tapauksissa reilusti alle 100€/kk.

Henkivakuutus meillä on sen verran vanha, että siitä tulevilla rahoilla selviäisin nykyisen elintason säilyttäen, about 4kk!!! Mutta onneksi tästä elintasosta voi paljon tinkiä ;). Oma palkkani kattaa nippa-nappa asumiskulumme (lainanlyhennys-vastike)!

Mutta vuoden sisään rahaa olisi tulossa onneksi miehen osakkuudesta pienen keskikokoisen loton pääpotin verran, eli sitten helpottaisi huomattavasti elämä :).

Niin hullulta kuin tällainen aihe ehkä tuntuukin, mutta hyvä olisi varmasti jokaisen miettiä (varsin jos se pienituloisempi puolisko on) kuinka selviää taloudellisesti jos toinen kuolee. On sitten helpompaa jos niin tosiaan joksus käy.

Vierailija
48/50 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkivakuutussummalla voisi maksaa asuntolainan pois. Miehen eläkevakuutus menee kyllä lapsille. Sitten tulisi tietysti nuo pienet eläke-edut ja kelan korotukset lapsilisiin. Mulla on ihan hyvä työpaikka jolla kyllä pärjäisi ihnahyvin etenkin kun asuntolaina ei enää olisi.

Vierailija
49/50 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se pelastava juttu, kun toisen palkka jäisi kokonaan pois.

Vierailija
50/50 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varmaan pitäisi myös selvittää se, ettei ole myyty alihintaan. Eihän kukaan voi vaatia pitämään esim. taloa, johon ei ole varaa/ ei selviä käytännön ylläpidosta jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi