Kysymys: onko tämä muka ok?!
Olen joutunut helvetin ulosoton kanssa tekemisiin, kun en ole maksanut aiheettomia maksuja. Tulen tekemään niistä taas jälleen kerran oikaisuvaatimuksen, tällä kertaa oikein, koska aiemmin en ole saanut kunnollista apua asiaan. Tämä itsessään on jo äärimmäisen rasittavaa, raskasta ja nöyryyttävää, koska olen kuullut ulosotosta jo alaikäisenä ja vältellyt sitä koko elämäni. Yhtä ainuttakaan kertaa en ole saanut mitään velkomustuomiota, eli kertoo jotain siitä miten maksan aiheelliset laskuni. Byrokratia on kuitenkin niin äärettömän raskas asia, kaikessa kestää ikuisuuden, kaikki on monimutkaista, vaatii vuosien vatvomisen eikä mistään saa mitään neuvoa, ei ainakaan helposti. En reagoi palstalle tuttuun v#ttuiluun, koska kuten sanoin, jouduin tekemisiin ulosoton kanssa, koska en maksa oma-aloitteisesti aiheettomia maksuja. Nyt olen saanut tietää, että ulosotto infoaa ulkopuolista henkilöä minun asioistani! Mitä helvettiä? En kerro sen enempää, mutta olen niin vihainen. Mitä hittoa ihmisen yksityisasiat kuuluvat ulkopuolisille?!? Millä oikeudella ulosotto lavertelee asiat eteenpäin???
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti et saa jotain asiaa/tavaraa koska luottotiedot menneet ja sekös kismittää
Luottotiedot menneet mihin?! Mitä hemmetin tavaraa?!
ap
Jos ei ole ventovieraille kuuluvia niin v i t t u ako täältä sitten kyselet. Sulla on kyllä saatanan hyvä logiikka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti et saa jotain asiaa/tavaraa koska luottotiedot menneet ja sekös kismittää
ap
Siis sinä et anna yhtään kontekstia ja siitä pitäisi jotenkin päätellä ja yhdistellä langat. Olet kyllä omituinen tapaus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Siis sinä et anna yhtään kontekstia ja siitä pitäisi jotenkin päätellä ja yhdistellä langat. Olet kyllä omituinen tapaus
Kerroin aika selkeästi, että ulosotosta laverrellaan asioitani ulkopuoliselle. Miten tämä täytyy selittää, jotta ymmärrät sen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kukahan tämä "ventovieras" on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kerroin aika selkeästi, että ulosotosta laverrellaan asioitani ulkopuoliselle. Miten tämä täytyy selittää, jotta ymmärrät sen?
Niin. Ei ulosotto automaattisesti laverra, vaan joku on tehnyt sinusta kyselyn onko sinulla luottotiedot kunnossa. Kyllä näin voi tehdä Suomessa, ja näin on tehty minullekin. Se vaan pitää kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Eh... Voisinkohan olla vaikka minä? 🙄
ap
Olet kyllä harvinaisen tyhmä ihmiseksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Niin. Ei ulosotto automaattisesti laverra, vaan joku on tehnyt sinusta kyselyn onko sinulla luottotiedot kunnossa. Kyllä näin voi tehdä Suomessa, ja näin on tehty minullekin. Se vaan pitää kestää.
Voi luoja kun EI OLE kyse mistään luottotiedoista. Minulla ei ole maksuhäiriömerkintöjä. Jos minå sanon että ulosotto on laverrellut asioitani, niin minkähän hiton takia sinun täytyy alkaa vänkäämään vastaan?? Nämä asiat eivät kuulu yhtään millään tavalla tuolle ulkopuoliselle henkilölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Eh... Voisinkohan olla vaikka minä? 🙄
ap
Sanoit että ulosotto informoi ulkopuolista tyyppiä, käsitin että tämä on se ventovieras.
Ulosottotiedot näyttäisi saavan viimeisen kahden vuoden ajalta kuka tahansa pyytämällä ja maksamalla 12 e.
Eli onkohan joku pyytänyt tietosi?
Vierailija kirjoitti:
Ulosottotiedot näyttäisi saavan viimeisen kahden vuoden ajalta kuka tahansa pyytämällä ja maksamalla 12 e.
Ei ole. Ei tällä henkilöllä ole mitään syytä sellaiseen. Ei ole kyseessä mikä tahansa satunnainen tallaaja, ei ystävä, ei sukulainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Sanoit että aiheettomat saatavat on siirretty ulosottoon. Siis mitä v i t t u a sinä nyt sekoilet? Ensin sanot sitä, ja sen jälkeen tätä. Onko lääkkeet jäänyt ottamatta?
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä puusilmä tajua vaikka kuinka yritin rautalangasta vääntää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Ei tällä henkilöllä ole mitään syytä sellaiseen. Ei ole kyseessä mikä tahansa satunnainen tallaaja, ei ystävä, ei sukulainen.
Mistä muka voit olla varma? Sitä paitsi et koskaan sanonut mitä nuo "aiheettomat" laskut olevinaan on? Olet kunnon paskanpuhuja, et mitään muuta.
Kyllä tämä palsta on uskomattoman raskas. 🙄
1. Minä tiedän kuka tämä henkilö on. Siis minä tiedän, ette te. Hänellä ei ole yhtään mitään syytä kysellä mitään tietoja ja minä edelleen tiedän omat asiani.
mikä siinä on niin vaikeaa käsittää?!
2. Minun aiheettomat saatavani eivät kuulu satunnaisille palstailijoille. Miksi kuvittelette omaavanne oikeuden muiden raha-asioihin?!?
3. Niin, sanoin hyvin selkeästi että ikinä en ole saanut mitään velkomustuomiota. Maksan aiheelliset laskut ihan ilman mitään oikeudellisia perimisiä. Liian vaikeaa ymmärtää? Nämä saatavat on siirretty ulosottoon, koska en ole saanut edelleenkään oikaistua päätöstä, jolla maksut tullaan ajallaan kumoamaan. Mikä tässä on liian vaikeaa ymmärtää?!?
Vierailija kirjoitti:
Niin saisiko joltain nyt vastauksen, että millä oikeudella ulosotosta laverrellaan minun asiani eteenpäin?? Ko ollut Minusta on aivan käsittämätöntä, kun joku täysin asiaan liittymätön henkilö alkaa yhtäkkiä puhelemaan minun asioistani tuolla tavalla. Olen niin vihainen. 🤬 Se mitä nuo laskut ovat ei ole millään tavalla relevanttia. Ne ovat aiheettomia, asia on hoidossa ja that's it. Vihaan kuitenkin sitä, kun minua nöyryytetään tällä tavoin enkä voi mitenkään todistaa välittömästi olevani oikeassa ja vaientaa asioihini puuttuvia henkilöitä. 🤬 Jos minulla olisi jo se oikaistu päätös, lähettäisin siitä kuvakaappauksen tuolle henkilölle ja käskisin painumaan helvettiin. Tällä hetkellä asia on vielä kesken enkä voi siis mitenkään todistaa, että olen tässä pyörityksessä aiheettomasti.
On se siinä mielessä relevanttia. Miten voi tulla aiheettomia laskuja? Onko joku tilannut nimelläsi vai onko lasku tullut asiasta, joka ei liity sinuun?
Sitten kun lopulta ja viimein saan sen oikaistun päätöksen, itse asiassa kaksi kappaletta, lähtee "veloista" suuri siivu pois ja tulen saamaan rahaa takaisin toisesta asiasta. En tiedä miksi tämä on niin vaikeaa ymmärtää. Näiden asioiden hoitaminen on äärettömän hidasta, minä en sille mitään mahda.
Ulosotto on kimpussani, koska minulla ei JUURI NYT TÄLLÄ HETKELLÄ ole sitä oikaistua päätöstä. Edelleen liian vaikeaa ymmärtää?! Tämä ketju koskee ulosoton lavertelua, ei minun raha-asioitani!