Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tätä veronkevennys tarkoittaa sinulle

Vierailija
24.04.2025 |

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tata-veronalennus-tarkoittaa-sinulle…

Vähän epäreilu tuo alennus 5000e tienaavalla, kun vertaa puolta vähemmän tienaavaan

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuolla kevennyksellä paljoa juhlita

Vierailija
2/34 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kaikista suurituloisimmathan tuosta hyötyy eniten, 5000-7000 tienaavat ei juuri mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa erittäin pienituloisena mitään verokevennyksiä. Silti tuo rikkaitten saama kevennys ei minua haittaa. Se on tiedetty 2 vuotta, että tämä hallitus tulee rikkaita suosimaan ja heille helpotuksia tekemään. Kokoomus on rikkaitten suosima puolue.

Minua riepovat tukien leikkaukset yms. pienituloisten kiristykset.

Vierailija
4/34 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi tarvinnut kevennystä. Kaikkea on. Olen käsittänyt, että osalla menee tosi heikosti, oltaisiin vaan tuettu toisia. Niin kaikilla menee paremmin. Rötöksiä vähemmän ja tasapuolisuus säilyy.

Vierailija
5/34 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2800€/kk tienaavana duunarina saan 390€ enemmän käteen ensi vuonna. Kyllä kelpaa 👍

Vierailija
6/34 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Matalilla tulotasoilla 1600-3000 /kk verotus kevenee 0,7-1,0 %-yksikköä. Se tuo alle 20:sta noin 30 euroa lisää tilipussiin/ kk.

Vierailija
7/34 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä! Opettajatkin saavat 4000 euron tuloillaan lisää vain 5 euroa kuukaudessa. 

Vierailija
8/34 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt puhutaan veron kevennyksistä. Tietenkin se tuntuu eniten siellä, missä on kovimpia veroja maksettukin. Isoin ale on marginaaliverotuksessa. Se on veroraja, jossa tuntuu kannattaako tehdä ylitöitä, ottaa vaikka esimies vastuuta vai downshiftaisiko nelipäiväiseen viikkoon, kuten esim. lääkärit. Heillähän käteen jää neljästäkin päivästä sama kuin viidestä kiitos marginaaliveron. Ei kannata verolla tappaa ihmisten pyrkimystä tehdä lisää töitä.

Vierailija
9/34 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saa erittäin pienituloisena mitään verokevennyksiä. Silti tuo rikkaitten saama kevennys ei minua haittaa. Se on tiedetty 2 vuotta, että tämä hallitus tulee rikkaita suosimaan ja heille helpotuksia tekemään. Kokoomus on rikkaitten suosima puolue.

Sinä saat jo ne kevennykset maksamalla eurooppalaisittain hyvin pientä veroa pienistä tuloistasi. Nyt kavennetaan toisesta päästä, mutta hyvin maltillisesti.

Vierailija
10/34 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sepä se, vaan kun persut ei tajua, mikä ero on pienituloisen prosentilla ja suurituloisen prosentilla.

Ja meitä 1200 eläkettä saavia nuo ei koske. Minun kokonaisveroasteeni on 33,5%. 1200 eläkkeestä palautuu valtiolle veroina yli 400 egeä kuussa.

Haistakaa persut fittu.

Vierailija
11/34 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2800€/kk tienaavana duunarina saan 390€ enemmän käteen ensi vuonna. Kyllä kelpaa 👍

Jumantsuikka, sehän on yli kolmekymppiä kuukaudessa lisää! 👍🏻

Kiitos ja kumarrus hallitukselle "merkittävästä veroalennuksesta pieni- ja keskituloisille". Kyllä nyt kannattaa jatkossa ottaa työtä paljon paremmin vastaan!!

Vierailija
12/34 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi ettet saa. Sun verovähennykset pienenee. 

Vierailija
13/34 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä saat jo ne kevennykset maksamalla eurooppalaisittain hyvin pientä veroa pienistä tuloistasi. Nyt kavennetaan toisesta päästä, mutta hyvin maltillisesti.

Veroasteeni on yli 34%. Missä maassa on isompi vero reilun tonnin tulosta?

Vierailija
14/34 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin pienituloisten pitäisi saada palkka puhtaana käteen. Siis kuten jonkun yhden tonnin tienaavien. Ihan oikeasti.

Vierailija
15/34 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs se älinä oli että opettajat menettää työhuone vähennyksen.  Ei ihme jos opetuksen taso laskee jos eivät edes kouluun mene opettamaan.

Vierailija
16/34 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ay-maksujen verovähennysoikeuden poistaminen vie senkin vitosen ja miinukselle menee.

Vierailija
17/34 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi ettet saa. Sun verovähennykset pienenee. 

Työhuonevähennys on ollutkin kummallinen. Ei mulle mitään lisäkustannuksia tule siitä, että teen etätöitä silloin tällöin. Päinvastoin rahaa säästyy.

Vierailija
18/34 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan suunnilleen 5000 ja verotukseni nousee liiton jäsenmaksun verovähennyksen poistuttua. Että kiitos vaan paskahallitus! 

Vierailija
19/34 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä saa. Kuntaveroa tai/ja kiinteistöveroa nostetaan. 

Vierailija
20/34 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tienaan suunnilleen 5000 ja verotukseni nousee liiton jäsenmaksun verovähennyksen poistuttua. Että kiitos vaan paskahallitus! 

Silti varmaan kiimassa äänestit kokoomusta, koska kuvittelit olevasi hyvätuloinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi