Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi armeija ei ole kaikille vapaaehtoinen kuten kaikissa muissa sivistysmaissa?

Vierailija
24.04.2025 |

Itse olin täysin varma että naton myötä meille tulee samanlainen asevelvollisuus kuin mitä muissa natomaissa on eli palkka-armeija+vapaaehtoisuuteen perustuva armeija. Ketään ei pitäisi pakottaa armeijaan koska mitä hyötyä siitä on että sinne armeijaan otetaan ihmisiä vasten tahtoaan vaille motivaatiota? 

Nyt kun miehiä armeijaan pakotetaan niin hyvin moni heistä on sellaisia ettei heitä kiinnosta koko touhu pätkän vertaa, onko tämä teistä reilua? 

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on vallannut alaa hurmoshenkinen sotamieliala. Ihan kuin Suomi olisi nyt sodassa. 

Levottomina aikoina olisi entistäkin tärkeämpää puhua RAUHASTA. Siitä miten saamme säilytettyä rauhan ja miten saamme lopetettua käynnissä olevat sodat ja konfliktit. 

En ole havainnut mitään hurmosta tai sotamielialaa. Jos haluat rauhaa, valmistaudu sotaan. Siinä kohti kun molopää hyökkää kimppuusi snagarilla, on myöhäistä ilmoittautua jujutsun peruskurssille.

Vierailija
62/94 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap voi myös lähtiessään maksaa käteisellä takaisin kaiken sivistysvaltion häneen kohdistetun panostuksen alkaen koulutuksesta. Sitten vaan hei hei.

"Logiikallasi valtio omistaa elämäsi ja voi määrätä sinut antamaan henkesi, koska olet saanut siltä palveluita? 

Ihanko todella olet tätä mieltä?"

Eri-   Ei omista, mutta ilman uskottavaa armeijaa vieras valtio taluttaa sinut montun reunalle, ja tuo oman kansansa ja tapansa ja lakinsa maahasi. Olen todella tätä mieltä.

Samaa mieltä kanssasi kaikki jotka ei ole ryssssämielisiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen armeijan ongelma on se, että minua yrittää johtaa sodassa ihminen joka ei pysyisi pystyssä minua vastaan perinteisessä baaritappelussa yli 30 sekunttia.

Siellä sodassa tarvitaan myös muunlaista näkemystä ja osaamista siitä miten toimitaan, se baaritappelukokemus ei yksinään riitä. Mutta älä huoli, kyllä sinulle se lähin esimies siellä käskee mitä teet ja sitten vaan menet ja päästät sen baaritappelijah3lvetin valloilleen, kyllä se siitä.

Vierailija
64/94 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. En tiedä missä lasipurkissa sinut on kasvatettu tietämättömyydessäsi. Tai sitten olet vain pietarin trolli. Mutta kerrottakoon nyt se syy: Venäjä, aina ja iankaikkisesti.

Eräältä suomalais kentsulta ulkomaalainen kerran kysyi, ettå pitääkö paikkansa että teillä on siellä Suomessa 200000 venäläistä?

Vastaus oli: Kyllä, kahden metrin syvyydessä.

Kyllä Suomi saisi riittävän määrän vapaaehtoisia taistelijoita, jos siitä maksettaisiin palkkaa. Mielenkiintoisempi kysymys näinä tasa-arvon aikoina onkin, että miksei siitä makseta palkkaa, varsinkin kun velvollisuus koskee vain toista sukupuolta? 

Palkkaa? Entä pitäisikö Suomen reserviläisillekin maksaa liikekannallepanossa palkkaa. Luulis, jos muillekin? Ei hyvää päivä

Silloin maksetaan palkkaa, kun töitä tehdään. Venäjälläkin maksetaan sotilaille ja hyvin maksetaankin. Selitä miksei maksettaisi. 

Käys kysyy jos se Putte maksais sullekin jotain kun menet Ukrainan aroille mätänemään sen iloksi?

Vierailija
65/94 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, aina on SIVARI olemassa!!

Vierailija
66/94 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap voi myös lähtiessään maksaa käteisellä takaisin kaiken sivistysvaltion häneen kohdistetun panostuksen alkaen koulutuksesta. Sitten vaan hei hei.

"Logiikallasi valtio omistaa elämäsi ja voi määrätä sinut antamaan henkesi, koska olet saanut siltä palveluita? 

Eri-   Ei omista, mutta ilman uskottavaa armeijaa vieras valtio taluttaa sinut montun reunalle, ja tuo oman kansansa ja tapansa ja lakinsa maahasi. Olen todella tätä mieltä.

"Kautta historian ovat valtaapitävät hallinneet kansaa pelolla. Pakkovalta ja orjuutus, sekä valtakunnan, lipun tai hallitsijan puolesta kuoleminen on perusteltu rahvaalle milloin milläkin ulkoisella uhalla.

Sairasta, sairasta."

# Totta, seuraapa mitä Venäjällä tapahtuu. #

Vierailija
67/94 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen armeijan ongelma on se, että minua yrittää johtaa sodassa ihminen joka ei pysyisi pystyssä minua vastaan perinteisessä baaritappelussa yli 30 sekunttia.

Suomen armeijan suurin vahvuus on se, että intin käy myös ikäluokan fiksuimmat. Muissa maissa armeijaan menee vain ne suuhengittäjät, joille ei yliopistojen ovet aukene. Älykkyydestä on sodassa helvetisti enemmän etua kuin sun baaritappelukalluudesta. 

Ei pidä paikkaansa. Jos mennään luonnonoikeuteen ja minut heitetään samaan lukittuun huoneeseen kenraalin kanssa ja kaikki säännöt poistetaan niin minä kävelen hengissä ulos siitä huoneesta ja kenraali ei. Kylmä totuus on se, että vahvimman oikeudessa loogis-matemaattisella älykkyydellä ei ole mitään virkaa. Kysymys Suomen ja Venäjän välisen sodan voittamisesta on vain siitä, että kump

Vddu mitä skeidaa... se kentsu tikkaa sun ottaas kolme 9 mm reikää kahdessa sekunnissa ja se siitä sun uhosta. Oikeesti, kentsut ei edes kato tollasten pskakasojen suuntaan.

Vierailija
68/94 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kautta historian ovat valtaapitävät hallinneet kansaa pelolla. Pakkovalta ja orjuutus, sekä valtakunnan, lipun tai hallitsijan puolesta kuoleminen on perusteltu rahvaalle milloin milläkin ulkoisella uhalla.

Sairasta, sairasta.

vain rysssssällä hallitsijan puolesta kuolette, halusitte tai ette

Vierailija
69/94 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä vieraalla valtiolla on siinä vaiheessa kun oma kotivaltioni on taluttanut minut montun reunalle koska en alistunut sen tapoihin ja lakeihin? Koska en alistunut uhraamaan elämääni valtiolle?

Tiedätkö, Suomesta pääsee aina pois. Jos sinulla on jostain syystä Suomen passi, niin sillä pääsee moniin maihin.

Vierailija
70/94 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä vieraalla valtiolla on siinä vaiheessa kun oma kotivaltioni on taluttanut minut montun reunalle koska en alistunut sen tapoihin ja lakeihin? Koska en alistunut uhraamaan elämääni valtiolle?

# Puhutko nyt niistä onnettomista, jotka Venäjällä on suljettu vankileireihin mielipiteensä vuoksi? #

Vierailija
71/94 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnettu varttirysssssä voi aivan vapaasti mennä sinne ihanne maahansa

Vierailija
72/94 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, Suomesta pääsee aina pois. Jos sin

Suomen passi ei oo lupa muuttaa eri maihin

Vierailija
73/94 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jestas, täällähän on oikein Vjenäjän trollit kunnolla vauhdissa! :D

Niin maan pirusti yrittävät vakuutella, että "luopukaa armeijasta", "mieluummin rauhaa", "lampaat vaan menee armeijaan" ja muita absoluuttisia hölmöyksiä.

Ei.

Hölmöt argumenttinne eivät toimi suomalaisiin.

Suomessa on tutkitusti Euroopan vahvin puolustustahto: Yli 80% Suomalaisista on valmis puolustamaan tarvittaessa Suomea.

Me tunnemme itäisen vihollisemme Venäjän. Me tiedämme, kuinka petollinen, epäluotettava, valheellinen, korruptoitunut, autoritäärinen roskavaltio se on.

Jos olet suomalainen ja maanpuolustus ei sinua kiinnosta, niin painu Venäjälle. Et ole oikeutettu asumaan Suomessa.

Vierailija
74/94 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen armeijan suurin vahvuus on se, että intin käy myös ikäluokan fiksuimmat. Muissa maissa armeijaan menee vain ne suuhengittäjät, joille ei yliopistojen ovet aukene. Älykkyydestä on sodassa helvetisti enemmän etua kuin sun baaritappelukalluudesta. 

Valitettavasti ne ikäluokan fiksuimmat eivät jää vakinaiseen. Omassa RUK-komppaniassani paras kapiaiseksi aikova uo jäi nippanappa minun taakseni ja kun meitä muutamaa parempaa houkuteltiin edes VA-vänskäksi jo RUK:ssa, kohtelias  "kiitos ei" ja keskenämme iso röhönauru.

Näille tuloille en olisi koskaan päässyt kapiasena, PV:n komentaja ehkä tienaa enemmän mutta se onkin ainoa.

Ei ne pääse isoiksi herroiksi jotka jää vaan töihi varusmiespalveluksen jälkeen. Pitää käyä kadis

Vierailija
75/94 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska naapurimme venäjä on sotahuIIu koIonialisti. Sen takia on pakko olla kunnon puolustusvoimat eikä pelkkä tonttuarmeija.

Vierailija
76/94 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupsis, moderointi siivosi yli 30 viestiä kerralla.

Vierailija
77/94 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hupsis, moderointi siivosi yli 30 viestiä kerralla.

se kun on niin, ettei täällä kovinkaan pidetä ryssssämielisistä, johtuneekohan siitä

Vierailija
78/94 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. En tiedä missä lasipurkissa sinut on kasvatettu tietämättömyydessäsi. Tai sitten olet vain pietarin trolli. Mutta kerrottakoon nyt se syy: Venäjä, aina ja iankaikkisesti.

Eräältä suomalais kentsulta ulkomaalainen kerran kysyi, ettå pitääkö paikkansa että teillä on siellä Suomessa 200000 venäläistä?

Vastaus oli: Kyllä, kahden metrin syvyydessä.

Tuo on jo vuosikymmenten ajan kerrottu vitsi, kenraalina Ehrnrooth.

Vierailija
79/94 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti ne ikäluokan fiksuimmat eivät jää vakinaiseen. Omassa RUK-komppaniassani paras kapiaiseksi aikova uo jäi nippanappa minun taakseni ja kun meitä muutamaa parempaa houkuteltiin edes VA-vänskäksi jo RUK:ssa, kohtelias  "kiitos ei" ja keskenämme iso röhönauru.

Näille tuloille en olisi koskaan päässyt kapiasena, PV:n k

Et sitten ymmärtännyt että se VA-vänskänä oleminen 6/12 kk saattaisi muuttaa fiksumman jepen mielipiteen suotuisaksi kapiaisuralle ja hakeutumaan kadikseen (eli nykyinen MPKK). Eli yrittivät houkutella "no tuu nyt ees kokeilemaan"-tyylillä.

Vierailija
80/94 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

>Itse olin täysin varma että naton myötä meille tulee samanlainen asevelvollisuus kuin mitä muissa natomaissa

Jokainen maa vastaa itse puolustuksestaan ensisijaisesti. Ei Naton myötä reservin tarve vähene maagisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä