Melkoinen äkkikäännös hallitukselta: Ensin sanottiin että rahat on loppu, ja nyt sitä löytyikin miljardikaupalla varakkaille
Kommentit (904)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tässäkin keskustelussa väitetään kuinka konkurssit johtuu siitä että köyhillä ei ole enää varaa kuluttaa."
No kyllähän se tietyltä osin johtuukin. Kun miljardeja rahaa poistuu ostovoimasta niin pakkohan sen on näkyä myös kaupassa ja palvelualoilla.
Ja nyt kun tuodaan ostovoimaa niin väärin menee sekin
Ei se ole väärin mutta nyt sitä tuodaan vähemmän kuin on aikaisemmin leikattu pois. Moni myös ajattelee että ne köyhemmät tarvitsevat ostovoimaa kipeämmin kuin keskiluokka.
Keskiluokka tekee töitä samalla kun köyhät elää tuilla.Kumpi on ansainnut ostovoiman lisäyksen?
Köyhät, koska eivät tule toimeen toisin kuin keski
Terveen ihmisen köyhyys on oma vika,turha väittää muuta.Jos työtätekevä tai eläkeläinen on köyhä,on syytä miettiä syitä
Ehkä pimeät työt lisääntyy.
Työtön siivoaa käteisellä sukulaisten ja naapureiden koteja.
Ja siivousyritykset menevät konkurssiin.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Tämä 10 000e/kk tienaava maksaa kuukaudessa yli kaksinkertaisesti veroja kuin 1600e/kk tienaava maksaa VUODESSA.
Mitä sitten, hän myös tienaa siitä huolimatta summia jotka on meille muille satumaisia, osittain siitä syystä että yhteiskunnan kilpailu mahdollisuudet on suljettu meiltä muilta pois, ei täälä niin vaan yrittämään aleta.
Kokkare taas teeskentelee ettei ymmärrä kerto eikä jakolaskuja kun se palvelee omaa agendaa.
Sinä tienaat merkittävästi enemmän joka kuukausi, ja joka vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus leikkasi kotitalousvähennyksen niin voi kelvata monelle.
"Terveen ihmisen köyhyys on oma vika,turha väittää muuta.Jos työtätekevä tai eläkeläinen on köyhä,on syytä miettiä syitä"
Ja rikkaan ihmisen kyvyttömyys empatiaan on myös oma vika.
Googlaappa monopoly study, sinun käytös on juurikin sitä mitä tuo tutkimus todensi.
: ]
Itse ihmettelen sitä, että onko keskiverto suomalaiselle tosiaan niin huono muisti, että ei muista alv korotusta, joka tehtiin hallituskauden alussa 24-->25.5%? Mietin vaan, että kattaakohan se normaali pulliaisen saama "veronalennus" edes tätä. Tämä alv korotus muuten aiheutti massiivisen konkurssiaallon, en tiedä mitä yrittäjäpuolue kokoomus tällä ajoi takaa, vai kuka neronleimauksen takana oli. Muutenkin touhu tuntuu jonkinlaiselta hölmöläisten peitonlyhennykseltä, jossa luotetaan ihmisten kultakalan muistiin.
Eduskunnan palkkiotoimikunta on korottanut 4.4.2023 tekemällään päätöksellä ministereiden ja kansanedustajien palkkioita 7,9 prosentilla taannehtivasti 5.4.2023 alkaen.
Hallitus päätti, että ministerien palkkioita lasketaan 5 prosenttia vuoden 2026 alusta.
Suomen hallitus on kevään 2024 kehysriihessä päättänyt korottaa yleistä arvonlisäveroa 1,5 prosenttiyksikköä.
Lääkkeiden arvonlisävero (ALV) nousee 10 prosentista 14 prosenttiin vuodenvaihteessa 1.1.2025.
Ruoan arvonlisävero laskee 14 prosentista 13,5 prosenttiin vuodesta 2026 alkaen.
Vuonna 2014 yhteisöveroa kevennettiin Jyrki Kataisen (kok) hallituksen johdolla 24,5 prosentista 20 prosenttiin. (https://yle.fi/a/20-129792)
Hallitus aikoo keventää yhteisöveron 18 prosenttiin.
Hallitus poistaa lähes 400 000 suomalaisen käyttämän työhuonevähennyksen sekä 100 000 suomalaisen käyttämän pyöräedun. Etätyö. Etätyötä tekevät ovat saaneet työhuonevähennystä, mutta kyseinen veroetu loppuu.
Hallitus aikoo poistaa ammattiliittojen jäsenmaksujen verovähennysoikeuden.
Iltalehden tietojen mukaan yleishyödyllisten järjestöjen, kuten säätiöiden saamien osinkojen verovapautta ei kuitenkaan olla poistamassa. Kysymys on tärkeä erityisesti hallituspuolue RKP:lle.
VM:n Majanen sanoo, että kasvupaketin kasvuvaikutus on 0,2 0,3 %-yksikköä lisää bkt:n kasvua vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Mielummin eläkeläiset maksavat työttömälle aikuiselle lapselleen kodin siivouksesta, kun random siivousyritykselle jonka työntekijä ei ehdi edes kahvittelemaan.
Jauhoivat aluksi kuinka velkalaivan täytyy muuttaa suuntaa ja kuinka joudutaan tarkkailuluokalle. Kuukaudesta toiseen. Täys pelletouhua koko politiikka.
Vierailija kirjoitti:
"Terveen ihmisen köyhyys on oma vika,turha väittää muuta.Jos työtätekevä tai eläkeläinen on köyhä,on syytä miettiä syitä"
Googlaappa monopoly study, sinun käytös on juurikin sitä mitä tuo tutkimus todensi.
Tuo monopoly study pitäis olla osa meidän opetusohjelmaa, avaa tän palstan oman perskokkareenkin "sielun"maiseman ihan täysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielummin eläkeläiset maksavat työttömälle aikuiselle lapselleen kodin siivouksesta, kun random siivousyritykselle jonka työntekijä ei ehdi edes kahvittelemaan.
Maksavat käteisellä niin ei näy Kelaan.
Vierailija kirjoitti:
:
Sinä olet nyt kyllä väärässä.Minun nettotulot ovat alle 1200 e,olen asunut lapsuuteni 22 neliön asunnossa vanhempieni kanssa ja lähtenyt kotoa mukanani yksi laukku.Koko ikäni olen tehnyt pas kaduuneja.Ja silti olen saanut kerättyä varallisuutta enkä ole tarvinnut tukia koskaan.Siksi minulla ei riitä empatiaa terveille ihmisille jotka eivät saa elämäänsä järjestykseen.Töitäkin oli hyvin tarjolla vielä vähän aikaa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä minkälaisessa itsepetoksessa tarvii elää että alapeukuttaa tätä.
Mikä on kun on kerrankin hyvää ja rakentavaa tiedettä tarjolla?
Minä luulin että oikeistolaiset tykkää järjestä eikä tunteista, nyt ois järkeä tarjolla, saa nauttia ja oppia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tässäkin keskustelussa väitetään kuinka konkurssit johtuu siitä että köyhillä ei ole enää varaa kuluttaa."
No kyllähän se tietyltä osin johtuukin. Kun miljardeja rahaa poistuu ostovoimasta niin pakkohan sen on näkyä myös kaupassa ja palvelualoilla.
Ja nyt kun tuodaan ostovoimaa niin väärin menee sekin
Ei se ole väärin mutta nyt sitä tuodaan vähemmän kuin on aikaisemmin leikattu pois. Moni myös ajattelee että ne köyhemmät tarvitsevat ostovoimaa kipeämmin kuin keskiluokka.
Keskiluokka tekee töitä samalla kun köyhät elää tuilla.Kumpi on ansainnut ostovoiman lisäyksen?
Outo kuvitelma, ettei köyhät tekisi töitä. Jostain töistä nyt vaan maksetaan niin naurettavan vähän liksaa, että sillä on köyhä ja saattaa jopa tarvita lisäksi esim asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Tämä 10 000e/kk tienaava maksaa kuukaudessa yli kaksinkertaisesti veroja kuin 1600e/kk tienaava maksaa VUODESSA.
Mitä sitten, hän myös tienaa siitä huolimatta summia jotka on meille muille satumaisia, osittain siitä syystä että yhteiskunnan kilpailu mahdollisuudet on suljettu meiltä muilta pois, ei täälä niin vaan yrittämään aleta.
Kokkare taas teeskentelee ettei ymmärrä kerto eikä jakolaskuja kun se palvelee omaa agendaa.
Tällä saadaan lisää ostovoimaa ja kannustetaan tekemään lisätöitä, kun marginaalivero pienenee. Näin se vain on.
Kyllä minun koulussani ainakin oltiin ihan samalla viivalla. Toiset ryyppäsivät ja vetivät koulut läskiksi ja itse kärvistelin ja opiskelin. Suomessa maailman paras tasa-arvo mahdollisuuksien suhteen olipa perhetausta mikä tahansa. Tähän päälle vielä, että huonompiosaisista yhteiskunta pyrkii pitämään huolta. Aika harva oikeasti joutuu kadulle asumaan ja kerjäämään. Mielelläni itse maksan veroja. Tämä päätös on hallitukselta hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:
Sinä olet nyt kyllä väärässä.Minun nettotulot ovat alle 1200 e,olen asunut lapsuuteni 22 neliön asunnossa vanhempieni kanssa ja lähtenyt kotoa mukanani yksi laukku.Koko ikäni olen tehnyt pas kaduuneja.Ja silti olen saanut kerättyä varallisuutta enkä ole tarvinnut tukia koskaan.Siksi minulla ei riitä empatiaa terveille ihmisille jotka eivät saa elämäänsä järjestykseen.Töitäkin oli hyvin tarjolla vielä vähän aikaa sitten.
Älä jaksa jauhaa paskaa, sinun tulot on työkyvyttömyyseläke ja omistuksista tulevat vuokratulot ja sijoitukset.
Sinä istut perseelläs vauvalla haukkumassa muita koska olet mt-ongelmainen, et ole ikinä tehnyt oikeita töitä ja olet menettänyt suhteellisuudentajusi aivan tyystin, puhut omista fiiliksistäsi menneisyydestä joidenka pohjalta odotat muidenkin elävän absoluuttisen tiukasti ilman mitään ymmärrystä realiteeteista.
Ja olet niin alhainen että jätit osan totuudesta kertomatta koska se ois näyttäny pahalta ja niin tyhmä että olet taas uskotellut itsellesi että me ei tunnisteta sua perskokkare.
Taitaa tulla orpopurran velkalaivasta titanicmainen syvyyssukellus, hallitus kuuntelee hienostunutta musiikkia a la cartessa, laivan alimmat kannet ovat jo veden peitossa.
-"Terveen ihmisen köyhyys on oma vika,turha väittää muuta.Jos työtätekevä tai eläkeläinen on köyhä,on syytä miettiä syitä"-
Jonkin ne paskatyöt on tehtävä muuten ei yhteiskunta toimi. Hyvätuloset saisivat olla kiitollisia, kun jotkut suostuvat työskentelemään pienellä palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Se raha tuottaa rikkaan hallussa hyvinvointia kaikille, köyhä laittaa sen kaljaan ja tupakkaan.
Köyhällä ei ole varaa kaljaan tai tupakkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä saadaan lisää ostovoimaa ja kannustetaan tekemään lisätöitä, kun marginaalivero pienenee. Näin se vain on.
Kyllä minun koulussani ainakin oltiin ihan samalla viivalla. Toiset ryyppäsivät ja vetivät koulut läskiksi ja itse kärvistelin ja opiskelin. Suomessa maai
Leikkaukset ansiosidonnaiseen kannustavat auttamaan eläkkeellä olevaa vanhempaa käteismaksulla ja viemään hoivafirmojen työt.
Aion ehdottaa kokoomukselle, että valtion palkat pitää jakaa.
10000 eurolla palkkaa 5 henkilöä töihin.